abonnement Unibet Coolblue
pi_24222533
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:09 schreef Speth het volgende:

[..]

Leven (liever gezegd: slapen), maar niet ontstaan. Daarvoor zijn bepaalde omstandigheden nodig die op meteoren niet te vinden zijn, zoals organische materialen en energie om die te beroeren zodat zich leven kan vormen.

Wat eventueel wel zou kunnen: Een meteoriet die afkomstig is van een hemellichaam waar wel leven voorkomt, en waarop micro organismen in passieve staat op meeliften. Het punt is dat ze dat niet eindeloos volhouden en na een tijdje toch uit elkaar vallen en sterven. Verder zijn er naar alle waarschijnlijkheid geen hemellichamen in ons zonnestelsel waar leven kan zijn ontstaan buiten de aarde. Dan zou het dus een object uit een ander stelsel moeten zijn, maar om ons van zo'n afstand te bereiken zou hij een zeer lange tijd al moeten rondzweven, wat de kans groter maakt dat de eventuele meegelifte bacterien inmiddels dood zijn.

Kortom: aan onmogelijkheid grenzende onwaarschijnlijkheid.
maar.. er zijn dan wel complexe moleculen aanwezig.. die niet vergaan...
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_24222599
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:14 schreef Bensel het volgende:

[..]

maar.. er zijn dan wel complexe moleculen aanwezig.. die niet vergaan...
Dat zou eventueel wel kunnen.

Om terug te komen op de bedreiging daarvan: deze kunnen zich echter niet zomaar evolueren tot exoleven. Sterker nog, als er zich uit die moleculen op aarde een beestje zou evolueren is dat Aards leven.

Maar ook dit scenario beschouw ik eigenlijk als een onmogelijkheid. Ik geloof dan ook niet in die blauwalgen theorie.
pi_24222636
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:07 schreef koffiekoekje het volgende:
IS het wel een Asteroide?... misschien wel een vlekje op de lens van een telescope, waarvan een goed verhaal is gemaakt. waardoor de hele wereldbevolking de econmie moet opkrikken door allerlij safety shit te kopen, en andere niet helpende wanproducten. net zoals bij [trommelgeroffel] THE MELENIUM BUG!!!! [/trommelgeroffel]
Nee, het is geen millennium bug; dan is het nog eerder een buitenaardse invasievloot.
pi_24222664
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:09 schreef Speth het volgende:

Leven (liever gezegd: slapen), maar niet ontstaan. Daarvoor zijn bepaalde omstandigheden nodig die op meteoren niet te vinden zijn, zoals organische materialen en energie om die te beroeren zodat zich leven kan vormen.
Adding more evidence to support the theory that life on Earth came from outer space, NASA scientists have discovered another building block of life -- sugar -- in meteorites.

Mainly carbon-based units, we humans also have our also sweet side. "Sugar chemistry appears to be involved in life as far back as our records go," said Dr. George Cooper of NASA's Ames Research Center, Moffett Field, California.

Years ago, researchers found meteorites containing carbon and carbon-based compounds that play major roles in life on Earth, such as amino acids and carboxylic acids, but none that contained sugars.

That all changed when Dr. Cooper and his associates reported finding a sugar called "dihydroxyacetone" and several sugar-like substances, known as sugar acids and sugar alcohols, in the Murchison and Murray meteorites.

According to the "life from outer space" theory, meteorites and comets that bombarded the Earth in great numbers from 3.8 billion to 4.5 billion year ago carried with them life-essential organic compounds, such as oxygen, sulfur, hydrogen and nitrogen. These compounds then combined in the hot waters of ancient Earth in just the right quantities and under just the right conditions to spawn life.

Sugars and related compounds called "polyols," are also known to be critical to life as basic components of RNA and DNA. Until Dr. Cooper's team found these substances in the Murchison and Murray meteorites, scientists were at a loss to explain how they found their way into primordial Earth's "soup of life."

"Finding these compounds greatly adds to our understanding of what organic materials could have been present on Earth before life began," stated Dr. Cooper. "Recent research using ratios of carbon isotopes have pushed the origin of life on Earth to as far back as 3.8 billion years."

Finding the building blocks of life on Earth in meteorites and comets, NASA scientists project that these "starry messengers" may have spread life throughout the universe.

"This discovery shows that it's highly likely organic synthesis critical to life has gone on throughout the universe," said Kenneth A. Souza, acting director of astrobiology and space research at Ames. "Then, on Earth, since the other critical elements were in place, life could blossom."

Dr. Cooper's research is reported in a paper, "Carbonaceous Meteorites as a Source of Sugar-related Organic Compounds for the Early Earth," published in the Dec. 20 issue of Nature Magazine.

Both the Murchison and Murray meteorites are famed examples of "carbonaceous" meteorites containing numerous amino acids and a variety of other organic compounds that are thought to have played a role in the origin of life.


Er zitten dus wel substanties in een meteoriet die een eventuele bacterie in leven kunnen houden

[ Bericht 16% gewijzigd door -CRASH- op 26-12-2004 20:32:11 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_24222766
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:23 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

According to the "life from outer space" theory, meteorites and comets that bombarded the Earth in great numbers from 3.8 billion to 4.5 billion year ago carried with them life-essential organic compounds, such as oxygen, sulfur, hydrogen and nitrogen. These compounds then combined in the hot waters of ancient Earth in just the right quantities and under just the right conditions to spawn life.

Er zitten dus wel substanties in een meteoriet die een eventuele bacterie in leven kunnen houden
Uiteraard. Sterker nog: alle deeltjes waar de Aarde uit bestaat zweefden ooit eens in de accretieschijf van ons zonnestelsel rond. Voor de stoffen die je noemt geldt echter dat ze alleen in vaste vorm kunnen bestaan bij oppervlakte (en, naar ik vermoed, interne) temperaturen van meteoren, zodat ze van weinig nut zijn voor eventueel leven.

Leven kan wel bestaan in zo'n omgeving, maar niet op een actieve manier, en zelfs passief kunnen ze niet eindeloos rondzweven. Ik vind het overigens waarschijnlijker dat het merendeel van de genoemde stoffen reeds aanwezig waren bij de vorming van de Aarde. Zwavel komt bijvoorbeeld ook veel in het binnenste van Io voor, maar is daar naar alle waarschijnlijk niet in een stadium beland waarbij de maan al min of meer haar huidige vorm had, dus niet middels een meteoor. Waterstof is in rijkelijke hoeveelheden aanwezig in het heelal en zuurstof (Pluto, in bevroren toestand op het oppervlak) en stikstof (Mars) zijn ook niet ongewoon. Ik zie dus geen reden waarom deze stoffen niet al gewoon aanwezig zouden zijn op Aarde.
quote:
Adding more evidence to support the theory that life on Earth came from outer space, NASA scientists have discovered another building block of life -- sugar -- in meteorites.

Mainly carbon-based units, we humans also have our also sweet side. "Sugar chemistry appears to be involved in life as far back as our records go," said Dr. George Cooper of NASA's Ames Research Center, Moffett Field, California.

Years ago, researchers found meteorites containing carbon and carbon-based compounds that play major roles in life on Earth, such as amino acids and carboxylic acids, but none that contained sugars.
De aanwezigheid van suikers is inderdaad frappant te noemen... Echter, ook dat kan per toeval gevormd zijn. Dat acht ik waarschijnlijker dan de toevallige vorming van een DNA molecuul op een kaal rotsblok in vacuum, waar vervolgens leven uit ontstaat dat vervolgens die suikers vormt. Het kan ook een andere oorsprong hebben die ik niet weet, maar ik zie niet in waarom datzelfde proces niet gewoon op Aarde zou hebben kunnen plaatsgevonden, waarom per se op een meteoor?

http://www.ebaumsworld.com/endofworld.html Ik denk dat het eerder zo ongeveer zal gaan

[ Bericht 14% gewijzigd door Speth op 26-12-2004 20:39:17 ]
pi_24222768
tegen de tijd dat ie ons gaat raken (als ie dat al doet) hebben we vast al lang een manier uitgevonden om hem te vernietigen/uit koers te brengen.
hoop ik.
pi_24222780
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:47 schreef het_fokschaap het volgende:
zover ik begrijp vergaat de wereld december 2012, dus we hoeven ons geen zorgen te maken over deze asteroide !



http://www.xs4all.nl/~mke/exitmundi.htm
aha dat had ik ook gehoord

2012
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 26 december 2004 @ 20:45:43 #33
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_24222942
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:32 schreef Meki het volgende:

[..]

aha dat had ik ook gehoord

2012
Meki ga je ons redden?
pi_24222969
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:45 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Meki ga je ons redden?
Hoe
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24222972
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:31 schreef Dskedar het volgende:
tegen de tijd dat ie ons gaat raken (als ie dat al doet) hebben we vast al lang een manier uitgevonden om hem te vernietigen/uit koers te brengen.
hoop ik.
De Hidalgo sonde van ESA waar nu aan gewerkt wordt gaat bewapend met wat explosieven proberen een asteroide uit z'n koers te rammen, om te kijken of dat mogelijk is. Als die missie doorgaat komen we sowieso al aardig wat meer te weten.
  zondag 26 december 2004 @ 20:47:40 #36
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_24222974
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:47 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoe
Weet niet, verzin eens iets
pi_24223016
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:47 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Weet niet, verzin eens iets
Snel onder je tafel
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24223050
http://www.xs4all.nl/~mke/exitmundi.htm

Hahaha, dit vind ik wel leuk geschreven Zouden ze eigenlijk een sticky topic van moeten aanmaken op Truth is in here
pi_24223122
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:31 schreef Speth het volgende:

Leven kan wel bestaan in zo'n omgeving, maar niet op een actieve manier
dat heb ik ook niet gezegd dat de bacterie actief is op een meteoriet in de ruimte

Als er ergens een planeet (waar ooit ook water was en bacteriel leven ontstaan is), explodeerd
(oorzaak laten we ff terzijde) en een stuk ervan komt richting aarde.
De bacterie zal door de plotselinge (absolute kou) bevriezen zonder dat de structuur van die bacterie er schade van ondervind.
Als dat stuk meteoriet dan in een meer terecht komt zal de bacterie door de aanwezigheid van water, weer tot leven kunnen komen.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_24223677
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:58 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

dat heb ik ook niet gezegd dat de bacterie actief is op een meteoriet in de ruimte

Als er ergens een planeet (waar ooit ook water was en bacteriel leven ontstaan is), explodeerd
(oorzaak laten we ff terzijde) en een stuk ervan komt richting aarde.
De bacterie zal door de plotselinge (absolute kou) bevriezen zonder dat de structuur van die bacterie er schade van ondervind.
Als dat stuk meteoriet dan in een meer terecht komt zal de bacterie door de aanwezigheid van water, weer tot leven kunnen komen.
klopt, en die mogelijkheid ontken ik ook niet, maar:

Er is in de eerste plaats een leefbare planeet voor nodig die explodeert. Waarom houden sommigen er dan deze moeilijke theorie op na, terwijl het veel waarschijnlijker is dat het proces dat de eerste levensvorm(en) deed ontstaan gewoon op aarde plaatsvond? Of dat nou op onze of op een andere, geexplodeerde planeet gebeurt is even waarschijnlijk. Dat een brokstuk van zo'n planeet echter op Aarde landt met bacterien en al (die de inslag ook nog eens intact moeten overleven) maakt die theorie veel onwaarschijnlijker.
pi_24223807
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:35 schreef Speth het volgende:

[..]

klopt, en die mogelijkheid ontken ik ook niet, maar:

Er is in de eerste plaats een leefbare planeet voor nodig die explodeert. Waarom houden sommigen er dan deze moeilijke theorie op na, terwijl het veel waarschijnlijker is dat het proces dat de eerste levensvorm(en) deed ontstaan gewoon op aarde plaatsvond? Of dat nou op onze of op een andere, geexplodeerde planeet gebeurt is even waarschijnlijk. Dat een brokstuk van zo'n planeet echter op Aarde landt met bacterien en al (die de inslag ook nog eens intact moeten overleven) maakt die theorie veel onwaarschijnlijker.
Als er schepsels zijn die extreme hitte, hoge (water)druk en koude overleven.
Zullen er ook heus wel schepsels zijn die enorme klappen "overleven".


extreme animals
http://www.astrobio.net/cgi-bin/h2p.cgi?sid=261&ext=.pdf


May, 1995; 40-million-year-old bacteria (Bacillus sphaericus) were found in the stomach of a bee encased in amber. These bacteria were also found in a state of suspended animation and were re-animated in a laboratory.


zoektip:............Astrobiology

[ Bericht 9% gewijzigd door -CRASH- op 26-12-2004 22:24:03 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_24224766
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 27 december 2004 @ 01:01:49 #43
87281 thijsk87
Thijs in da house!
pi_24228001
quote:
Op zondag 26 december 2004 05:25 schreef Vampier het volgende:
vet een nieuwe ijstijd en tijd voor de aarde om zich te herstellen van de plaag ide mensheid heet (Y)
We leven (gelukkig) in een ijstijd, als we niet in een ijstijd zouden leven dan zouden er geen poolkappen zijn!
  maandag 27 december 2004 @ 18:12:22 #44
110589 Haener
Ik wil ook een ondertitel...
pi_24238987
1 op 37 nu.

Van 1 op 300 naar 1 op 60 naar 1 op 45 naar 1 op 37.

Wordt er al iemand ongerust?

(bron)
- My name is Haener and I approve this message -
pi_24241087
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:12 schreef Haener het volgende:
1 op 37 nu.

Van 1 op 300 naar 1 op 60 naar 1 op 45 naar 1 op 37.

Wordt er al iemand ongerust?

(bron)
Ik vind het alleen maar cool
pi_24241224
quote:
Op maandag 27 december 2004 20:05 schreef k3vil het volgende:

[..]

Ik vind het alleen maar cool
Het lijkt me een mooi jaar om in te sterven.
pi_24241498
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:12 schreef Haener het volgende:
1 op 37 nu.

Van 1 op 300 naar 1 op 60 naar 1 op 45 naar 1 op 37.

Wordt er al iemand ongerust?

(bron)
tis nog steeds maar iets boven 2,5%
Power perceived is power achieved.
pi_24246454
quote:
Op zondag 26 december 2004 02:47 schreef het_fokschaap het volgende:
zover ik begrijp vergaat de wereld december 2012, dus we hoeven ons geen zorgen te maken over deze asteroide !



http://www.xs4all.nl/~mke/exitmundi.htm
Wow, echt superinteressante website
pi_24247499
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:12 schreef Haener het volgende:
1 op 37 nu.

Van 1 op 300 naar 1 op 60 naar 1 op 45 naar 1 op 37.

Wordt er al iemand ongerust?

(bron)
En nu naar 1 op 55.555
  dinsdag 28 december 2004 @ 00:57:48 #50
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_24247653
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 00:50 schreef Errabee het volgende:

[..]

En nu naar 1 op 55.555
Uhm, volgens staat er nu toch echt 1 op 56000...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')