abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 december 2004 @ 12:30:50 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24199103
Dames, heren,

Ik droomde afgelopen nacht vrij intens over het plotseling verdwijnen van het water uit de zee.

Hiermee gepaard gingen zwaartekracht schommelingen, ik herinner me enorme sprongen te kunnen maken, langzaam weer op aarde terugkerend na iedere sprong.

Ik keek toe vanaf de duinen, er waren meer mensen daar, en voor ons lag het strand, waar speciale voertuigen bezig waren met grondboringen als zijnde symptoombestrijding of onderzoek.

Later waren er ook nog heftige aardbevingen.

Een aantal dagen terug droomde ik over het kantelen van de aarde, en over de enorme vloedgolven die daarmee gepaard gingen.

Ik heb gisteravond voordat ik ging slapen slechts een fles rose gedeeld met een vriend en we speelden Need for Speed Underground 2, voerden nog wat diepe gesprekken, that's basically it, nothing special

Enfin, ik werd wakker met het gevoel "what the f#ck was that", en ik hoop dat 't daarbij blijft

[ Bericht 0% gewijzigd door Hallulama op 25-12-2004 13:12:33 ]
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_24199236
wow!
pi_24199684
mijn zoontje heeft ook grappige dromen in deze periode.
Ik wijd ze aan de kerstverhalen die de juf hem de afgelopen week heeft voorgelezen.

Misschien dat de kerst je herinnert aan verhalen uit de Bijbel e.d. en je er in je slaap over doormaalt ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 25 december 2004 @ 13:11:31 #4
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24199813
Ik heb niets met kerst, en niets met de Bijbel, althans, de band met beide is niet sterk genoeg om verbanden te scheppen tussen kerst, de Bijbel en apocalyptische dromen, wat mij betreft.

Ik droom wel vaker over natuurrampen van apocalyptische omvang, daar heb ik dus schijnbaar wel wat mee.

Ik krijg in dergelijke dromen ook altijd zo'n raar gevoel, een gevoel dat zoiets zegt als "wauw, dat was het dan, einde", een gevoel wat ik nog nooit heb gehad in wakkere staat, dat vind ik dan weer grappig, en tevens interessant...
pi_24202747
De meeste droooooooomen zijn bedrog
Wat is de ware definitie van niets?
pi_24203362
Teveel tijd op dit forum gespendeerd
Oelala!!!
  zaterdag 25 december 2004 @ 19:41:50 #7
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_24204952
ik droomde vannacht dat ik een met stijle berg vol met fel groen gras moest beklimmen , niet echt moeten maar ik wilde het , en hoe hoger ik kwam hoe blijer ik werd , ik wist dat er aan de top iets moois te zienwas en er was ook muziek , en het was er warm en rustig....
maar aan het einde was de top net iets te stijl en ik kon er niet bij op klimmen , ik hoop dat ik het weer droom en het dan wel kan ....
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_24206115
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 12:30 schreef Hallulama het volgende:
Dames, heren,

Ik droomde afgelopen nacht vrij intens over het plotseling verdwijnen van het water uit de zee.

Hiermee gepaard gingen zwaartekracht schommelingen, ik herinner me enorme sprongen te kunnen maken, langzaam weer op aarde terugkerend na iedere sprong.

Ik keek toe vanaf de duinen, er waren meer mensen daar, en voor ons lag het strand, waar speciale voertuigen bezig waren met grondboringen als zijnde symptoombestrijding of onderzoek.

Een aantal dagen terug droomde ik over het kantelen van de aarde, en over de enorme vloedgolven die daarmee gepaard gingen.

Ik heb gisteravond voordat ik ging slapen slechts een fles rose gedeeld met een vriend en we speelden Need for Speed Underground 2, voerden nog wat diepe gesprekken, that's basically it, nothing special

Enfin, ik werd wakker met het gevoel "what the f#ck was that", en ik hoop dat 't daarbij blijft
Ik droomde dat ik met Anna Paquin in een kerstman outfit een matras deelde.
  zaterdag 25 december 2004 @ 21:25:07 #9
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24206408
En, heb je haar liever met baard of zonder baard?
pi_24208033
Die droom doet me denken aan een film die ik lang geleden gezien heb.

Maar welke? Hmmmmz. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_24208070
Alvast weltrusten voor straks

Droom voorzichtig
pi_24208086
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:52 schreef MUUS het volgende:
Die droom doet me denken aan een film die ik lang geleden gezien heb.

Maar welke? Hmmmmz. .
The day after tomorrow zeker niet?
-
pi_24208189
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:55 schreef mechatronics het volgende:

[..]

The day after tomorrow zeker niet?
Nee, was langer geleden.

Deep impact was toch ook met die enorme vloedgolven? Komeet, wereld verging, zoiets?
Oi!
pi_24208290
jup
met armageddon kwam er n komeet aan, maar die werd gestopt
-
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:15:50 #15
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24208517
Een van die films heeft een impact in de oceaan en aan de kustlijn zie je dan inderdaad dat 't water tijdelijk wordt teruggezogen voordat de vloedgolf het land bereikt.
  zondag 26 december 2004 @ 11:13:44 #16
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24214829

Right...
  zondag 26 december 2004 @ 11:17:40 #17
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_24214858
quote:
Op zondag 26 december 2004 11:13 schreef Hallulama het volgende:
[afbeelding]

Right...
Wat heb je vannacht gedroomd?
  zondag 26 december 2004 @ 11:23:43 #18
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24214908
Iets onschuldigs
pi_24217801
quote:
Dames, heren,

zeg, als je nu CNN aanzet
grootste aardbeving in 40 jaar is net geweest in azie, die weer tsunami's heeft veroorzaakt

edit, je wist het al
-
  zondag 26 december 2004 @ 14:55:34 #20
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_24217983
Best wel bizar verhaal. Ikzelf krijg de laatste tijd ook hele duidelijke dingen door, maar deze hebben ietwat persoonlijkere raakvlakken. Halulama heb je ook het idee dat er iets dichterbij komt..de omwenteling? Dat er binnen korte tijd iets heftigs gaat gebeuren?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  zondag 26 december 2004 @ 16:19:55 #21
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24219278
Ik hou 't voorlopig op een interessant toeval. Zoals gezegd heb ik wel vaker van dit soort dromen (soms met een onderling tijdsverschil van meer dan een jaar, en is er verder niets aan de hand), het enige aparte van deze keer is dat er twee soortgelijike dromen in korte tijd plaatsvonden, just before the event.

Wist je trouwens dat precies vorig jaar de aardbeving in Iran was, dat was ook op 2e kerstdag

Anyway, we nemen er kennis van en houden ons hoofd koel, dat is het enige en volgens mij tevens het beste wat we kunnen doen.

On the other hand, you have go out of your mind to come to your senses
pi_24224170
Ik zou als ik jou was eens je dromen opschrijven. . Gewoon bijhouden en kijken of er weer van die 'toevalstreffers' zijn een dag of twee erna.
Oi!
pi_24224318
Erg bizar!

Zowel jouw droom, als wat er vannacht/vandaag is gebeurd.
Bijna te onwerkelijk, als ik die nieuwsberichten lees, krijg ik het gevoel of de film (droom, beter gezegd nachtmerrie) werkelijkheid is geworden. Allemaal heel realistisch op een bijna onrealistische manier.

En al die mensen, en dat mooie natuur daar.
Weggevaagd, alsof het niets is en niets was.
  maandag 27 december 2004 @ 00:21:59 #24
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_24227218
misschien moesten ze vorig jaar irak hebben en dit jaar eigenlijk noord korea.
De accuratesse laat nog wat te wensen over.

2 keer achter elkaar op 2e kerstdag vind ik persoonlijk iets te toevallig
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_24227520
quote:

Deze droom heb ik een aantal weken terug gehad.

Ik keek naar de lucht en zag de zon ondergaan, vlak daarna zag ik hem vanaf dezelfde kant weer opkomen Alsof de aarde gekanteld was, tenminste dat is waar ik de volgende dag aan dacht. Creepy. Het was zeer zeker geen nachtmerrie, het zag er allemaal heel werkelijk uit.

Ik was het alweer vergeten eigenlijk, tot ik over jouw droom las. Nou ja, ik wilde het gewoon even delen. Geen idee wat het betekent of dat het voorspellend is of iets ( I hope not ).
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_24227972
Ok, ik heb dus ook zoiets gehad..tenminste dat gevoel van 'toeval' .
Ik had het vooral bij de beelden en de nieuwsberichten, zoals 'toeristen omgekomen in golven' en de beelden/plaatjes van de eilanden.

Echter heb ik deze droom een tijd terug gehad en had er nog gedeeltelijk over gepost in een topic van Morwen over de tweede wereld. In die droom liepen dus heel veel mensen in het golvende water, over bergen enzo, allemaal beetje 'reizend'. Het leken vakantiegangers, maar ook ergens vatte ik dit niet helemaal, dat getrek van die mensen, ook lokale bevolking enzo, met die rugtasjes en al om. Want ik snapte niet, ik vloog in een vliegtuigje boven die eilanden, waarom die mensen uit die mooie natuur daar weg gingen en/of daar weg moesten gaan en waarom ze er niet blij bij keken, maar alleen maar 'op weg', op de vlucht ofzo waren.

Ik ben dus danig te laat met mijn droom, die was te vroeg.
Ik kon ook niet goed die eilanden plaatsen, al heb ik (waarom ik daar behoefte aan had, weet ik niet) wel getracht. En een paar dagen terug, de 22e, dat gekloot met mijn angstige gevoel, die op de nacht van de 23e steeds erger werd. Waar ik oa ook tegen mijn visite heb gezegd: 'er hangt iets in de lucht * en ik heb het gevoel dat er iets gebeuren gaat, morgen maar het nieuws gelijk kijken' , dat zei ik nog droog. Maar er was (toen) niks gebeurd. Ik had het vier dagen te vroeg, tenzij die beving toen al aan de hand was en/of er wat gebeurde .

* (gevoel wat ik erbij had/kreeg en/of van kreeg, dat zei ik er niet bij: er gaat iets open, verandering)
pi_24228319
quote:
Op maandag 27 december 2004 00:34 schreef Morwen het volgende:

[..]

Deze droom heb ik een aantal weken terug gehad.

Ik keek naar de lucht en zag de zon ondergaan, vlak daarna zag ik hem vanaf dezelfde kant weer opkomen Alsof de aarde gekanteld was, tenminste dat is waar ik de volgende dag aan dacht. Creepy. Het was zeer zeker geen nachtmerrie, het zag er allemaal heel werkelijk uit.

Ik was het alweer vergeten eigenlijk, tot ik over jouw droom las. Nou ja, ik wilde het gewoon even delen. Geen idee wat het betekent of dat het voorspellend is of iets ( I hope not ).
mopelt iets van .... op de dag der oordeels zal de zon vanaf het westen opkomen... staat in een zooi voorspellingsboeken enzo..
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_24228615
quote:
Op maandag 27 december 2004 01:18 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

mopelt iets van .... op de dag der oordeels zal de zon vanaf het westen opkomen... staat in een zooi voorspellingsboeken enzo..
Ik ben niet gelovig en weet niet wat je bedoelt. Deze boeken heb ik ook nog niet gelezen. Wel griezelig ergens, hopelijk heb ik geen profetische gaven net als de schrijvers van deze boeken

Welke boeken zijn dat overigens? Ik ben wel benieuwd
Only Human
  maandag 27 december 2004 @ 01:39:57 #29
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24228686
Nou, bingo, inderdaad, de zon komt op in het westen op de dag des oordeels, zo staat het geschreven althans.

The order of appearance in de twee dromen is:

1. Kantelen van de aarde
2. Vloedgolf
3. Water verdwijnt uit de zee
4. Gewichtloosheid
5. Aardbeving

Wat we nu achter de rug hebben is:

1. Aardbeving
2. Water verdwijnt uit de zee (vlak voor de aankomst van de vloedgolf trekt het water zich tijdelijk terug)
3. Vloedgolf

En resteert nog:

1. Kantelen van de aarde
2. Gewichtloosheid

Ik zou zeggen, begin maar vast aan de lunchpakketjes, stop ze in je rugzak, en doe die STEVIG om

Ik zie jullie wel zweven straks, en kan iemand wat broodjes met ham regelen, ik heb alleen maar kaas
  maandag 27 december 2004 @ 01:41:41 #30
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24228707
quote:
Op maandag 27 december 2004 01:34 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ik ben niet gelovig en weet niet wat je bedoelt. Deze boeken heb ik ook nog niet gelezen. Wel griezelig ergens, hopelijk heb ik geen profetische gaven net als de schrijvers van deze boeken

Ik kwam 't tegen in Islamitische kringen Morwen, ik weet niet of er in de Bijbel ook zoiets staat.
pi_24228735
quote:
Op maandag 27 december 2004 01:34 schreef Morwen het volgende:

[..]

niets tegen jou ofzo hoor ... vond het alleen toevallig had net een stuk erover gelezen..
volgens mij kwam dat stuk waar ik het over heb iig uit de koran.
  maandag 27 december 2004 @ 01:47:13 #32
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24228797
http://www.as-siraat.nl/frontend/modules.php?name=News&file=article&sid=10

Nice readin'

Vooral "24. Twee grote landen zullen tegen elkaar vechten en elkaar doden maar zullen de zelfde leer aanhangen." vind ik erg leuk.

Wist je dat de VS en Islamitische extremisten beiden tegen individualisatie en materialisatie van de samenleving vechten? Alleen probeert de VS dat m.b.v. het neo-conservatisme, en Islamitische extremisten m.b.v. bekering tot de Islam dan wel uitroeiing van alles dat niet Islamitisch is (bron: The Power of Nightmares - BBC).

*spanning & sensatie*
pi_24228885
quote:
Op maandag 27 december 2004 01:43 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

niets tegen jou ofzo hoor ... vond het alleen toevallig had net een stuk erover gelezen..
volgens mij kwam dat stuk waar ik het over heb iig uit de koran.
Jeetje, de Koran, daar heb ik helemaal -nog- geen woord van gelezen. Ben ik wel van plan overigens, ik ben graag op de hoogte van alles wat mensen bezig houdt. Komend jaar krijg ik daar meer tijd voor en zal ik me verder gaan verdiepen. Bedankt (ook Hallulama) voor de tip

O, en de bijbel (niet de kindebijbel die ik ooit eens gelezen heb ) staat ook op het program. Mèn, wat zal ik een hoop moeten lezen, maar wel errug interessant
Only Human
  maandag 27 december 2004 @ 02:02:20 #34
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24229022
http://bijbel.oneway.nl/

Wat mij betreft de ultieme online Bijbel bron...

Vergeet het gnosticisme en het soefisme niet overigens, da's waarschijnlijk nog vele malen interessanter ook daar het de mystieke kanten van de eerder genoemde religies zijn.

Gaat voort en lees
pi_24229256
Best k*t, k blijf er maar een vreemd en naar gevoel bij houden.
Wie niet, vreselijk allemaal. En ik baal er weer zo van, dat het mij ergens niet verbaaste toen ik het hoorde, ondanks dat ik het super verschrikkelijk vond en vind. Die stomme droom toen van mij, die ik toen mooi vond, zie ik nu in een heel ander perspectief, en die is niet leuk. En het had al zo'n impact op mij had gemaakt, toen wel mooi, maar ik snapte hem ergens ook niet. Gewoon die lopende, trekkende mensen door het water en dan die nieuwsberichten erbij met koptitels zoals 'lichte overstromingen'. Iets van: 'beng'-gevoel.

En dat beeld met die eilanden, die kringen (van de vloedgolven) + aantal slachtoffers erbij. Hetzelde liedje. Alsof het kwartje viel en valt.

Maja, rare boel allemaal ergens , ook wat ik hier lees.
Ik ga gewoon slapen en er niet te veel meer aan denken, het is nu toch al gebeurd.

Argh, ik blijf het maf vinden ergens als ik die realistische nieuwsberichten weer op de achtergrond hoor.
pi_24229329
quote:
Op maandag 27 december 2004 02:02 schreef Hallulama het volgende:
http://bijbel.oneway.nl/

Wat mij betreft de ultieme online Bijbel bron...

Vergeet het gnosticisme en het soefisme niet overigens, da's waarschijnlijk nog vele malen interessanter ook daar het de mystieke kanten van de eerder genoemde religies zijn.

Gaat voort en lees
Wederom bedankt voor de link en de tips Maar ik moet een boek voelen en ruiken, dat is voor mij de helft van de ervaring. Het liefst heb ik een steenoude uitgave van de bijbel, koran of om het even welk boek. Het boek is voor mij een aparte ervaring, alsof ik degene voel die het geschreven heeft of misschien wel degenen die het voor mij gelezen hebben.

Vreemd? Whatever, laat mij mijn fetish hebben, ik gooi ook zelden boeken weg (boeken zijn vrienden en moeten met respect behandeld worden ).

Ehm, ik ga wat vrienden bezoeken komend jaar
Only Human
pi_24229449
De koran is echt een vervelend boek om te lezen.. erg vervelend taal gebruik,... en dat dominante irriteert me onwijs.. ben na een paar blz al gestopt en heb een zooi uitreksels en onderzoeken etc gelezen.. denk dat je daar meer aan hebt....
pi_24229622
quote:
Op maandag 27 december 2004 02:42 schreef IrfieJ het volgende:
De koran is echt een vervelend boek om te lezen.. erg vervelend taal gebruik,... en dat dominante irriteert me onwijs.. ben na een paar blz al gestopt en heb een zooi uitreksels en onderzoeken etc gelezen.. denk dat je daar meer aan hebt....
Ik kan wel wat hebben En ik denk niet dat ik me zal ergeren slechts verbazen. Zoals ik me verbaas over zoveel mensen en denkbeelden

Mooie wereld Juist die diversiteit maakt dat ik dagelijks leer en schift tussen wat voor mij belangrijk is en wat niet. En juist wat voor mij belangrijk is is voor een ander triviaal. Zo mooi, zo breekbaar
Only Human
pi_24229649
quote:
Op maandag 27 december 2004 03:01 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ik kan wel wat hebben En ik denk niet dat ik me zal ergeren slechts verbazen. Zoals ik me verbaas over zoveel mensen en denkbeelden

Mooie wereld Juist die diversiteit maakt dat ik dagelijks leer en schift tussen wat voor mij belangrijk is en wat niet. En juist wat voor mij belangrijk is is voor een ander triviaal. Zo mooi, zo breekbaar
als je als jong kind gedwongen word die crap te lezen in het officele arabisch zonder dat je er iets van snapt ga je je gauw ergeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')