Helemaal mee eens (wellicht overbodig dit te melden)quote:Op zondag 26 december 2004 10:39 schreef lionsguy18 het volgende:
In een christelijk land is verkrachting strafbaar, zelfs voor een imam.
Dus religie is geen excuus voor deze daad.
Maar desondanks is het geen reden om de islam er voor aan te rekenen.
En christendom is geen opstap voor de islam.
Christenen leven in de genade van Jezus Christus, dus mohammedanen die dat niet erkennen hebben geen toegang tot God. Dit als antwoord op de stomme opmerking van Youssef.
Mekilief, priesters doen het niet op het altaar, imams niet op de minbar. Jouw en mijn geschokt zijn, en die van anderen, is er niet minder om.quote:Op zondag 26 december 2004 00:11 schreef Meki het volgende:
waar waren jullie toen Priesters kinderen gingen verkrachten
quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:51 schreef ExTec het volgende:
En dat wat slimmeren dan riepen "Hey gast, denk ens na, dit soort erge dingen komen overal voor" stoorden ze zich niet aan.
quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:45 schreef multatuli het volgende:
Dat hersenspoelen heb ik even gemist, maar dat doet er ook niet zoveel toe. Je nieuwsbericht en je commentaar hebben toch al niet zoveel met elkaar te maken.
Even kijken of ik dat ook kan:
[..]
Vreselijk natuurlijk. Eerst breekt er brand uit en dan rent iedereen weg en blijft dat arme jongetje alleen achter. Had dit geziin gewoond in een hoge torenflat dan waren ze nu allemaal morsdood geweest. En voor hetzelfde geld waren ze op een kinderwagen terechtgekomen en was er nog een onschuldige baby overleden. Maar ja, waarschijnlijk komen ze er later achter dat die dochter die beneden 'sliep' (ja, ja) met haar vriend de brand had aangestoken omdat ze Emmen haatte, zodat het hele gezin nu getraumatiseerd is en dat meisje later haar kinderen zal mishandelen.
Ja, dat lukt mij ook. Leuke nieuwe rubriek in NWS?
-edit: Oeps vergat helemaal dat het niet in NWS thuishoort als het woord moslim er niet in voorkomt.
Uh, nou vooruit: een van die kinderen die mishandelt gaat worden in de toekomst bekeert zich daardoor tot moslim en wordt heel radicaal ergens tegen.
Zo dan.
en ik denk toch ook wel een gebrek aan ietsquote:Op vrijdag 24 december 2004 14:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt. Het lijkt wel alsof je in een of andere trip zit met al die vrolijk bewegende kleurtjes. Dus... of te veel pilletjes, of misschien te weinig.
Veronderstellenderwijs: als man, en zeker als imam, meent hij: " Voor mij geldt uitsluitend en alleen de [goddelijke] wetten van koran en hadith. Ik kan dus mijn gang gaan. Voor mij gelden de wetten van het verdorven westen niet."quote:Op zondag 26 december 2004 12:25 schreef Munagah het volgende:
Hoe komt het in je hoofd om als imam zoiets te flikken!
Helemaal mee eens, net zoals van mij iedere priester in dezelfde situatie hetzelfde lot mag ondergaan.quote:Op zondag 26 december 2004 00:19 schreef Meki het volgende:
[..]
deze gestoorde Imaam mag van mij de doodstraf krijgen
hmmmm, dus de doodstraf maar weer invoeren ?quote:Op zondag 26 december 2004 12:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, net zoals van mij iedere priester in dezelfde situatie hetzelfde lot mag ondergaan.
En dan oordeelt God/Allah wel of die persoon in de "hemel" komt.
ik denk zeker dat het celibataire leven in de katholieke kerk een katalysator is voor sexuele missstanden, maar geen garantiequote:Op zondag 26 december 2004 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Het valt mij op dat er hier velen zijn die het negeren dat er velen door de priesters misbruikte kinderen simpelweg zijn afgekocht met kaartjes voor een BZN-concert of een Museumpas om zo stil te zijn over de zieke praktijken die zich afspelen in de donkere spelonken van Christelijke gebouwen.
De conclusie hiervan is: kindermisbruik komt structureel voor bij Christelijke aangelegenheden vanwege het celibatairschap. Bij Islamitische aangelegendheden komt dit nauwelijks tot niet voor omdat trouwen zwaar wordt aangeraden
De Imam uit de openingspost verdient een zware straf op aarde en in het hiernamaals, desondanks weiger ik hem te zien als een symbool van een structureel iets
Maar wat denk jij dat die ongetrouwde celibataire pubertjes op de madrassa's uitvreten met elkaar?quote:Op zondag 26 december 2004 14:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Het valt mij op dat er hier velen zijn die het negeren dat er velen door de priesters misbruikte kinderen simpelweg zijn afgekocht met kaartjes voor een BZN-concert of een Museumpas om zo stil te zijn over de zieke praktijken die zich afspelen in de donkere spelonken van Christelijke gebouwen.
De conclusie hiervan is: kindermisbruik komt structureel voor bij Christelijke aangelegenheden vanwege het celibatairschap. Bij Islamitische aangelegendheden komt dit nauwelijks tot niet voor omdat trouwen zwaar wordt aangeraden
Ja, want "de" islam staat tenslotte bekend om zijn mildheid tov het vrouwmens.quote:De Imam uit de openingspost verdient een zware straf op aarde en in het hiernamaals, desondanks weiger ik hem te zien als een symbool van een structureel iets
Degene die nog nooit geproeft heeft van een bepaalde deugd zal er ook niet extreem naar neigen. Zolang de moslim afstand houd van alles wat hem op het verkeerde pad brengt zal ie er ook niet naar streven!quote:Op zondag 26 december 2004 19:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Maar wat denk jij dat die ongetrouwde celibataire pubertjes op de madrassa's uitvreten met elkaar?
quote:Ja, want "de" islam staat tenslotte bekend om zijn mildheid tov het vrouwmens.
quote:Sheich Fawaz Jneid
De relatie tussen de echtgenoten is er één van liefde en barmhartigheid niet één van mishandeling en gescheld. Allah zegt wat als volgt vertaald kan worden:
“En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie van jullie eigen soort echtgenoten heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid.” (Soerat ar-Roem: 21)
cAa’ieshah overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) nooit een vrouw noch een knecht met zijn handen heeft geslagen. Er werd ook overleverd dat een aantal vrouwen bij de familie van de Profeet (vrede zij met hem) kwam om te klagen over hun mannen. De Profeet (vrede zij met hem) zei daarop: “Zij (die mannen) zijn niet de beste onder jullie.”
Ook heeft hij gezegd: “De beste onder jullie is hij die het beste is voor zijn vrouw, en ik ben het beste voor mijn vrouwen.” (Sahih at-Tirmidhi)
De Islam heeft het plegen van onrecht in zijn geheel verboden, hieronder valt bijvoorbeeld ook het plegen van onrecht tegenover dieren. Zo is er overleverd dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) langs een ezel liep die in het gezicht was gebrandmerkt, toen zei hij: “Zijn jullie niet op de hoogte gebracht van het feit dat ik degene heb vervloekt die het vee in het gezicht brandmerkt of in het gezicht slaat?” Hierop verbood hij (hen) dit. (Moeslim)
Ook heeft hij gezegd: “Een vrouw ging de Hel in vanwege een poes die zij vastbond en niet voedde, noch stond zij haar toe om van het ongedierte van het land te eten.” (al-Boechari en Moeslim)
Zoals het verboden is om een moslim lastig te vallen, hetzij verbaal (door middel van woorden) danwel fysiek, is het ook verboden om een moslimvrouw lastig te vallen, hetzij een echtgenote, een jongedame, een buurvrouw, een verwante of een vreemdelinge. Allah heeft gezegd zoals wat als volgt vertaald kan worden:
“En degenen die de gelovige mannen en de gelovige vrouwen lastigvallen, zonder dat zij iets (slechts) hebben verricht: voorzeker, zij hebben laster en een duidelijke zonde op zich geladen.” (Soerat al-Ahzaab: 58)
Ook zei de Profeet (vrede zij met hem): “Een moslim is hij voor wiens tong en handen (andere) moslims veilig zijn...” (al-Boechari)
En: “Het beledigen van een moslim is Foesoeq (een zonde) en hem doden staat gelijk aan ongeloof. ”
Jammer genoeg beeldden sommige mensen zich in dat de echtgenoten buiten de genoemde overleveringen vallen, dit is een schandalige fout. Naast haar rechten als moslimzijnde heeft zij ook bijzondere rechten als echtgenote. Allah draagt ons op om goed met de echtgenote om te gaan:
“En gaat op een goede wijze met hen om.” (Soerat an-Nisaa’: 19)
Degene die zijn vrouw niet eervol behandelt door haar bijvoorbeeld onterecht uit te schelden, te beledigen of te slaan, heeft Allah en Zijn Boodschapper (vrede zij met hem) niet gehoorzaamd.
Het slaan van vrouwen komt in de Koran en de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem) slechts in bijzondere gevallen ter sprake als het gaat om het (terecht) bestraffen. Sommige mensen begrijpen dit verkeerd en passen dit verkeerd toe. En Allah zal op de Dag der Opstanding tussen Zijn dienaren oordelen.
Wat echter de Woorden van Allah betreft in Soerat an-Nisaa’ omtrent het slaan van de vrouw, dit wordt als laatste redmiddel gezien in geval van Noeshoez (het zondigen van de vrouw en het niet nakomen van haar huwelijkse verplichtingen). De geleerden zijn het er unaniem over eens dat het slaan van de vrouw, waarover in de Koran wordt gesproken, een lichte vorm van slaan is waarbij het hoofd, gezicht en gevoelige plaatsen worden vermeden. Het slaan hier is bedoeld om een groter probleem te voorkomen waarin het gezin dreigt te vallen, namelijk een echtscheiding. Alvorens het hiertoe komt dient de man eerst zijn vrouw op een goede wijze te vermanen. Vervolgens kan hij weigeren het bed met haar te delen.
Het slaan van de vrouw is echter geen verplichte oplossing, en zeker niet als de nadelen van deze actie groter zijn dan de voordelen of als de wet in een niet-Islamitisch land dit niet toestaat. Het is in zo een geval dan ook wenselijk om dit te laten.
Tenslotte moet de moslimvrouw niet op een oppervlakkige wijze kijken naar de Wetten van Allah. Zij dient daarentegen rekening te houden met Zijn Goddelijke beproeving, waaronder een aantal zaken valt die niet in overeenstemming is met onze begeerten. Dit om de ware gelovigen van de hypocrieten en zondaars te scheiden. Ook dient zij te weten dat alle Voorschriften van Allah rechtvaardig en genadig zijn en daarnaast wijsheid bevatten en ten goede komen aan de mensheid. Zouden zij dit maar weten.
En Allah weet het beter.
Oh. Ik dacht dat je de post had verwijderd omdat ik niet mocht reageren op klaarblijkelijk getrol van bansheeboy.quote:Op zondag 26 december 2004 19:34 schreef Akkersloot het volgende:
-ophouden met die smilieposts-
Dat het alleen een katholiek probleem is heb je wel gelijk in. Maar dan is het nog zo dat het een probleem is omdat pedofielen elkaar nu eenmaal opzoeken.quote:Op zondag 26 december 2004 14:47 schreef het_fokschaap het volgende:
ik denk zeker dat het celibataire leven in de katholieke kerk een katalysator is voor sexuele missstanden, maar geen garantie
tevens bestaat het christendom uit meerdere richtingen dan het katholicisme en kun je het niet over christelijke aangelegenheden hebben, hoogsten over katholieke aangelegenheden.
Amien, moge Allah je licht brengen in je hart en je tong, in je oren en je gezichtsvermogen en boven je licht plaatsen en onder je licht plaatsen. En licht plaatsen aan je rechterkant en je linkerkant en licht achter je. Moge Allah je Geest licht geven. Moge Allah het licht voor je vergroten en versterken. Moge Allah licht voor je maken. Moge Allah je licht geven en in je gedachten licht, en in je lichaam licht en in je bloed licht en in je haren lich en in je huid licht.quote:Op zondag 26 december 2004 20:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Moge Allah je belonen broeder Youssef voor je inzet.
Het is niet alleen een katholiek probleem waarde Akkersloot. Het komt ook veel voor bij gewone Christelijke kerken. Hoe vaak hebben we het niet gezien in zowel krantvorm alswel tv-media dat in bv. de VS veel slachtoffers van kindermisbruik zijn afgescheept met een dinkytoy of wat dan ook puur om de "schandes des kerks" te verbergenquote:Op zondag 26 december 2004 20:13 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat het alleen een katholiek probleem is heb je wel gelijk in. Maar dan is het nog zo dat het een probleem is omdat pedofielen elkaar nu eenmaal opzoeken.
Amien, dzjazakoe Llahoe kharain ya akhie fi Llah voor deze mooie du3aa !quote:Op zondag 26 december 2004 20:16 schreef Youssef het volgende:
[..]
Amien, moge Allah je licht brengen in je hart en je tong, in je oren en je gezichtsvermogen en boven je licht plaatsen en onder je licht plaatsen. En licht plaatsen aan je rechterkant en je rechterkant en licht achter. Moge Allah je Geest licht geven. Moge Allah het licht voor je vergroten en versterken. Moge Allah licht voor je maken. Moge Allah je licht geven en in je gedachten licht, en in je lichaam licht en in je bloed licht en in je haren lich en in je huid licht.
Onzin. Ziekelijke neiging naar seks komt in het speciaal voor bij mensen die normaal seksueel contact onmogelijk is, hetzij door fysieke vrijheidsberoving, hetzij door druk van buitenaf ("normen en waarden"). Dat is de praktjk, niet dat riedeltje van jou. Kostschool, gevangenis, madrassa, één pot nat.quote:Op zondag 26 december 2004 19:53 schreef Youssef het volgende:
Degene die nog nooit geproeft heeft van een bepaalde deugd zal er ook niet extreem naar neigen. Zolang de moslim afstand houd van alles wat hem op het verkeerde pad brengt zal ie er ook niet naar streven!![]()
Nee, niet in een gelijkwaardige vergelijking. Maar het is geen toeval dat een celibataire priester statistisch meer kans heeft om zich te vergrijpen aan een jongetje. Sex-drive is iets menselijks dat nauwelijks te onderdrukken is. Niet door christenen, niet door moslims, niet door atheïsten.quote:Wat jij zegt is belachelijk, je kunt een puber niet vergelijken met een celibetair levende priester
Vanwaar die seksuele connotatie met borstvoeding?quote:, het zou toch van de zotte zijn dat jij je kind later aan de fles legt ipv aan je borst omdat ie anders overspel pleegt?
Onzin, in die zin dat pedo's overal en altijd voor zullen komen. De omstandigheden kunnen echter een persoon eerder triggeren. Celibaat + alleen toegang tot aan jou toevertrouwde jongetjes = in sommige gevallen ontucht.quote:Op zondag 26 december 2004 20:13 schreef Akkersloot het volgende:
Dat het alleen een katholiek probleem is heb je wel gelijk in. Maar dan is het nog zo dat het een probleem is omdat pedofielen elkaar nu eenmaal opzoeken.
Hiertegenover staan een hoop preken en Korancitaten en de praktijk dat relatief een hoog percentage moslimvrouwen geen seksuele rechten geniet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |