quote:
Op dinsdag 19 april 2005 00:21 schreef Mental_Phoenix het volgende:Ik kijk al jaren met plezier naar Charmed. De meeste plotlijnen vind ik erg fijn om naar te kijken. Alleen had ik met de wereld van de Avatars een vreselijk gevoel van Deja Vu.
Het deed me namelijk heel erg denken aan de slotafleveringen van het vorige seizoen. Waarin het verschil tussen onze wereld en het slechte evenbeeld van onze wereld uitgewerkt werd. Daar werd ook in duidelijk gemaakt dat het goede nodig is, om het slechte in balans te houden. Net zoals het goede nodig is, om het slechte in balans te houden.
Het grote verschil natuurlijk is dat in Utopia het slechte helemaal zou verdraaien. Maar de overeenkomst is dat wel weer de balans tussen goed en kwaad omver geschopt werd.
Ik vraag me hierbij wel weer af hoe het tijdens 'Utopia' in de slechte counterpart zou zijn vergaan. Zouden daar de Avatars, gekleed in wit, al het kwaad hebben verwijderd?
Zo.. Je bent er wel serieus mee bezig
Dan zal ik er ook serieus op reageren.
Of je goed of kwaad bent, beslis je zelf (vrije wil). Dat resulteerde in een probleem voor de Avatars.
Want ze moesten constant de gewelddadige mensen zoeken en uitbannen. En daarom is de Utopia niet perfect.
quote:
Zouden daar de Avatars, gekleed in wit, al het kwaad hebben verwijderd?
Dat is een hele goede vraag. Daar heb ik geen antwoord op.
Dat verhaal altijd over goed & kwaad, daar zit een gat in.
Er klopt iets niet. Dat gevoel had ik bij Angel ook.
Hoe 'weet' de balans of er evenwicht is tussen goed & kwaad? Ik bedoel:
Zijn alle (geboren) mensen 'goed'? Horen ze bij 'het kwaad' als ze een moord hebben gepleegd of ruzie gemaakt?
Want de Avatars elimineerden alle mensen die ruziemaakten.