abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24159081
Jawel, hij is er weer: het traditionele hoe-was-jouw-vakantiejaar-topic!

De formule is hetzelfde als de voorgaande jaren: waar ben je geweest in 2004 en hoe beviel dat? Wat waren hoogte- of dieptepunten?

TS start:
Zelf ben ik dit jaar alleen een paar dagen in Parijs en in Londen geweest. Beiden erg goed bevallen, vooral de Edward Hopper tentoonstelling in de Tate Modern wat betreft Londen en Parijs is altijd goed.

Maar het had wel wat meer gemogen. Komend jaar dus maar inhlaen...
pi_24159672
Nou het is een aardig goed jaar geweest 2x Amerika, in het totaal 5 weken en een midweek duitsland dus was leuk.
Het leukste was om weer nieuwe gebieden in amerika te zien...

En voor 2005 staat ook weer 3 vakanties in de planning dus word ook weer een goed jaar
pi_24159683
1,5 maand met mijn vriendin in Italie geweest echt heerlijk daar
pi_24159711
Briljant; in maart naar Antwerpen, in juni naar Parijs, in juli naar Zeeland, in augustus naar Turkije, in oktober naar Ierland/Brussel en in november naar Londen..
Voorts ga ik 2 januari a.s. naar Praag
pi_24159914
In Februari op Wintersport in Oostenrijk 1 week
In Mei naar Praag 1 week
Hemelvaart paar dagen Disneyland
Zomer 1,5 maand Amerika, Mexico
Herfstvakantie week Polen
En volgende week nog een paar dagen Belgie
  donderdag 23 december 2004 @ 15:21:58 #6
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_24159969
Heerlijk...hehe, begon het jaar al goed met nog 1 dag centerparcs tegoed Zaten daar afgelopen jaar nl met nieuwjaar. Daarna in april ofzo naar zeeland geweest een weekend. Toen brak eindelijk de zomervakantie aan...in augustus heerlijk 13 dagen nix gedaan in Bodrum Turkije. Lekker bruin geworden, uitgerust, heerlijk gegeten en gewoon echt eens vakantie gevierd. En afgelopen november nog een weekend naar overijsel geweest. Naar ijhorst als ik me niet vergis
En heel misschien gaan we nu weer weg met oud en nieuw, maar dat betwijfel ik. Hoewel we vorig jaar ook op het allerlaatst nog geboekt hadden bij centerparcs
To infinity…and beyond!
pi_24160120
Hmmm... het was weer een zwaar jaar.
Eerst in februari een weekendje naar Drenthe met vrienden. Hunnebedden kijken en de martinitoren beklimmen.
Vervolgens in april een lang weekend naar Rome met mijn ouders en broer. Erg mooie stad!
In mei een paar dagen naar Istanbul, in augustus een paar dagen naar brabant en in oktober en november een maand naar Mexico, Guatemala en Belize.

Ik mag niet klagen dus!
Komend jaar zal het wel iets minder worden, want dan moet ik vooral heel veel tijd aan mn studie besteden en kan ik in september hopelijk beginnen aan mn scriptie.
  donderdag 23 december 2004 @ 15:44:51 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24160387
Mijn jaar was redelijk bizar. Omdat ik net met een nieuwe baan was begonnen ben ik het eerste kwartaal braaf thuis gebleven, maar daarna ben ik vrijwel geen volledige maand meer in het land geweest. Deels voor mezelf en deels voor werk heb ik aardig was af kunnen reizen en hoewel die werktripjes vaak vrij volgeboekt zaten, was er altijd ook wel tijd om zelf er even op uit te gaan.
Begin april: 10 dagen Andalucia
Eind april: 6 dagen Roemenië (werk)
Begin mei: 3 dagen Lyon (werk)
Half mei: 5 dagen Kroatië (werk)
Juli: 5 dagen Spanje
Augustus: 3 weken Zuid-Afrika
September: 6 dagen Turkije (werk)
Oktober: 6 dagen Spanje
December: 8 dagen Cairo

Al met al: niet kut!
Hoewel ik bést tevreden ben blijft de grote sluimerende wens toch om weer wat langer weg te gaan: weer écht een beetje opgaan in een land... Ik moet maar zien...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 23 december 2004 @ 15:49:42 #9
104963 ETA
European Travel Author
pi_24160468
zie hieronder verdeeld over 4 grote reizen.
eerst 10 dagen tsjechie en slowakijke verkennen, daarna 15 dagen Polen, fftjes tussendoor paar daagjes UK ingedoken om vervolgens in oktober nog even 10 dagen zweden, finland en Rusland aan te doen. En dit extreem goedkoop, ik denk dat ik in totaal (reissom, reis, bestedngen daar) 700-800 euro heb uitgegeven aan al deze reizen...

2005 beloofd ook veels goeds, Land naar keuze voor 10 dagen, 10 dagen Palermo,weekje Budapest of andere centraal europese hoofdstad,10 dagen Odessa in oekraine, en dan nog 15 dagen ergens in europa.........
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 23 december 2004 @ 15:53:48 #10
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_24160551
ik zou ook wel zoveel willen reizen
mag ik vragen hoe jullie dat doen?
ik bedoel zonder vaste baan (neem ik aan)en toch zo'n 3000 (schat ik)euro per jaar tbv reizen
reach out and touch faith
  donderdag 23 december 2004 @ 15:58:52 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24160647
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:53 schreef ozzyat105 het volgende:
ik bedoel zonder vaste baan (neem ik aan)en toch zo'n 3000 (schat ik)euro per jaar tbv reizen
Ik heb wél een vaste baan. Nu is het geld geen probleem meer, maar de tijd.
Hiervoor reisde ik ook wel veel en dan was het gewoon zuinig leven. Ik heb (nog steeds) een heel goedkoop, klein (dus weinig spullen) huis, geen auto. Ik ga niet vaak uit eten (kook liever voor vrienden thuis) en koop (ok, kócht ) niet veel kleding. Dan kun je de rest allemaal aan reizen besteden.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 23 december 2004 @ 15:59:34 #12
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24160660
Triest, ben niet op vakantie geweest.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  FOK!fossiel donderdag 23 december 2004 @ 15:59:35 #13
8443 cptmarco
it's captain...
pi_24160661
2004 was een goed jaar.... Heb een "droomreisje" kunnen maken naar Syrie en Jordanie..... Erg mooi en indrukwekkend
  donderdag 23 december 2004 @ 16:00:56 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24160689
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:53 schreef ozzyat105 het volgende:
Dan moet je bij de overheid gaan werken als beleidsmedewerker ofzo.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 23 december 2004 @ 16:03:05 #15
104963 ETA
European Travel Author
pi_24160731
Mijn reizen heb ik via studievereniging en studenten vereniging gedaan. Gewoon goede motivatierieven schrijven zodat je steeds wordt uitgekozen voor deze reizen . De reizen zijn meestal zwaar gesponsord of krijgen een bak subsidie mee van de EU.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 23 december 2004 @ 16:03:35 #16
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_24160745
quote:
Op donderdag 23 december 2004 15:58 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik heb wél een vaste baan. Nu is het geld geen probleem meer, maar de tijd.
Hiervoor reisde ik ook wel veel en dan was het gewoon zuinig leven. Ik heb (nog steeds) een heel goedkoop, klein (dus weinig spullen) huis, geen auto. Ik ga niet vaak uit eten (kook liever voor vrienden thuis) en koop (ok, kócht ) niet veel kleding. Dan kun je de rest allemaal aan reizen besteden.
Ik heb ook een vaste baan en helaas maar 38 vakantiedagen per jaar
Ik heb vage plannen om in de toekomst uitsluitend werk op projectbasis te doen en dan proberen 8 maanden werken en 4 maanden reizen ik weet alleen niet of dit haalbaar is

Hoe zuinig leefde jij dan? Kwam je rond van een uitkering? en hield je van 800 euro netto nog wat over?
  donderdag 23 december 2004 @ 16:05:42 #17
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_24160777
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dan moet je bij de overheid gaan werken als beleidsmedewerker ofzo.
dan heb je toch ook beperkt aantal dagen?
  donderdag 23 december 2004 @ 16:13:36 #18
94688 EagleJ
United will stand!
pi_24160905
ik heb een supergoed vakantiejaar gehad:

februari/maart: 16 dagen Florida (individueel)
april/mei: 22 dagen Libië (groepsreis)
juli/augustus: 22 dagen Ontario (Canada) en Michigan (USA) (en nog gezeur bij binnenkomst van Amerika gehad vanwege het Libië-stempel in m'n paspoort)

verder nog een kort tripje naar Ierland gemaakt (november)

met andere woorden: ik had qua reizen niet te klagen in 2004!

en voor 2005 ben ik me op diverse bestemmingen aan het oriënteren...
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_24160911
Ben in januari, maart, augustus en oktober naar Maine geweest (wonen mijn vader en zusjes, dus meer familiebezoek lol), en in augustus 2 weken naar Gran Canaria
pi_24160982
In maart um, uh
Eind april een weekend naar brussel
Net terug van een weekend maastricht

Belachelijk weinig dus
Volgend jaar minder geld uit geven en meer op vakantie gaan.
Vriendje heeft nu ook een inkomen, dat scheelt
  donderdag 23 december 2004 @ 16:18:51 #21
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24160991
quote:
Op donderdag 23 december 2004 16:03 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik heb ook een vaste baan en helaas maar 38 vakantiedagen per jaar
Máár?!?!? *proest*
Ik heb er 26!

Maargoed, ik kan mijn tijd flexibel indelen, dus ik kan ook dagen opsparen, als ik dat wil!
quote:
Hoe zuinig leefde jij dan? Kwam je rond van een uitkering? en hield je van 800 euro netto nog wat over?
Beetje moeilijk te zeggen. Tijdens mijn studententijd heb ik twee jaar gespaard voor een reis van 8 maanden en toen nog wat bijgeleend.
Na mijn studie, op mijn financiële dieptepunt werkte ik in de horeca, waar ik iets van 750 euro van overhield. Zelfs toen ben ik nog 3,5 week naar Peru en Ecuador geweest (maar dat was geen vetpot ).
  donderdag 23 december 2004 @ 16:38:20 #22
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_24161324
Maart: Denemarken, o.a Kopenhagen
Mei: Warschau en Krakow
Juli: Alanya Turkije

super vet alle drie
.
pi_24161859
Lekker.
3 Maanden Amerika. Was stage maar eigenlijk vakantie.
pi_24162057
Parijs in het voorjaar

Oostenrijk, Italië, Slovenië, Kroatië, Bosnië-Herzegovina in de zomer

Keulen vorige week vrijdag

Volgende week Winterberg, Duitsland

Goed jaar dus !!
pi_24162235
Perfekt jaar.
De hoofdreis was een fiets/treinreis van 2 maanden door Rusland (zie apart topic)
Dan nog een dag of 10 in Baskenland, een weekje in Frankrijk, weekje Beieren en nog wat kort spul tussendoor. Ik ben weinig thuisgeweest
Hoe me dat lukt? Gewoon werken bij de post, ATV niet laten inroosteren, veel overuren draaien, deel van de overuren opsparen en dan eens in de paar jaar een langere periode weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')