Okee klein (nou ja steeds groter wordend) probleem.
Wij hebben mensen iets verderop wonen en die laten de honden uit door simpelweg de deur open te gooien. Soms hebben we geluk en worden ze begeleid door hun dochtertje van 3 of 9 jaar oud.
De honden zelf zijn nooit aangelijnd terwijl onze honden dat wel zijn en het komt dus vaak voor dat ze dermate afgeleid zijn dat ze niet hun behoefte buiten meer doen. (ik zou ook niet gaan zitten schijten als een ander met zijn neus in mijn hol zit........
![]()
)
Sinds kort hebben we een andere hond er bij en we hebben zelf een aantal weken voor we deze kregen de mensen er op aangesproken en de belofte gekregen dat ze voortaan de honden wel aangelijnd naar buiten laten. Ook andere buurtgenoten hebben deze mensen aangesproken hierop en kregen dezelfde belofte die ze dus gewoon niet nakomen.
![]()
Waar maak ik me dan zo druk om?
-ze schijten de hele voortuin vol en worden niet teruggeroepen.
-meestal is er een kind bij en die gaat pal voor haar eigen deur staan en roept ze vanaf daar op vol volume terug. (zo hard dat je uitslapen kan vergeten, zelfs als het slaapkamerraam dicht is)
-de honden slopen de heg bij ons om in de tuin te kunnen schijten. (privestukjes schijten blijkbaar lekkerder?
![]()
)
-als ze in de tuin geweest zijn kan je dit ook duidelijk zien want buiten al die drollen die je elke dag kan opruimen slopen ze ook de planten die we in onze tuin hebben. (van de zomer hadden we voor dik 100,- planten gekocht maar dat is allemaal alweer verdwenen
![]()
)
-ze vallen honden aan zodra die buiten komen. (nu zijn de Yorks niet eens zo erg maar de franse bullen wel........
![]()
)
-doordat die honden los lopen zijn onze honden dusdanig afgeleid (begrijpelijk) dat ze hun eigen behoefte even uitstellen en dat net na het uitlaten binnen doen.
-zoals hierboven al staat, ze slopen de heg waardoor we nu allemaal grote gaten er in hebben. Niet eens zo erg maar het ziet er niet uit natuurlijk.
![]()
Politie is al meer dan eens gebeld maar dan zijn ze net binnen waardoor deze geen overtreding kunnen vaststellen. Ook hebben ze geen vaste tijden van uitlaten dus anticiperen hierop kan ook niet.
Ik weet niet meer wat ik er aan kan doen, we hebben al zo vaak die mensen er op aangesproken maar ondanks allemaal beloftes doen ze gewoon niks. Heel even leek het goed te gaan (nou ja goed, toen werden ze een paar dagen helemaal niet meer uitgelaten) maar het blijft gewoon hetzelfde.
Ben nu in een stadium dat ik ze zodra ze weer op me afkomen ze direct een keiharde rotschop verkoop want onze kleinste hond heeft al zat "oorlogswonden" van ze.
Wat kan ik hier in godsnaam aan doen? Het gaat om 3 Yorks en 2 franse bullen en ik ga wel steeds harder naar ze schoppen maar dit lijkt me ook geen oplossing. (alhoewel ik me natuurlijk wel af moet kunnen weren)
Schoot me ook even de oplossing worst + rattengif te binnen maar dat is in principe moord en zo ben ik helemaal niet.......
![]()
Ook is dat geen echte oplossing want zodra er eentje dood is wordt ie meteen vervangen door een volgend exemplaar.
Als de pup groter is dan vrees ik het ergste want deze heeft de mogelijkheid ze dood te bijten en met een beetje pech ben ik dan ook mijn hond kwijt.
Als iemand een suggestie heeft dan hoor ik dat graag. Ook zou ik graag horen wat de gevolgen zijn als bijv. 1 van onze honden in het ergste geval een hondje van hen dood bijt.
![]()
(kan ze nu nog op tijd terugtrekken maar er komt een moment waarop onze pup uitgegroeid is en net zo zwaar als ik zelf is geworden. Als deze aangevallen wordt dan bijt ie natuurlijk terug en ik heb echt niet de illusie dat ik hem dan nog in de hand kan houden cq dat ie op zo'n moment nog naar mij luistert.)