Grof en onbeschaafd, maar wat is daar nou verder inhoudelijk mis mee? Dat Hirsi Ali in de beginperiode gepushd werd door de WBS en de PvdA lijkt me heel aannemelijk...er moest een fris gezicht komen voor een nieuw integratiebeleid, na het echec van Melkert. Dat propagandatoeter AT5 hiervoor gebruikt wordt is ook niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:41 schreef Kozzmic het volgende:
Hemelrijk over Hirsi Ali (toen deze nog PvdA was)...
Al had ze op de PvdD gestemd..quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:38 schreef Kozzmic het volgende:
Een aardig artikel met quotes uit de verzamelde columns van Hemelrijk...
[..]
Ze heeft op Winny de Jong gestemd...
Of consequent. Wie is er dan tot wiens politieke werkelijkheidsbeleving genaderd?quote:Op vrijdag 24 december 2004 17:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ach, alles wat PvdA is moet creperen als het aan haar ligt. Pas toen Hirsi Ali naar de VVD ging was ze het opeens wel met haar eens. Zo hypocriet.
Heeft Pamela Hemelrijk ook een schuilnaam en een website waarop ze private gegevens van anderen publiceert dan?quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het was alleen een vergelijking qua 'eenzijdigheid'. Hemelrijk is op andere gebieden (verkeerde feiten, onwaarschijnlijke speculaties) nog erger dan Kafka, en zelfs Peter Siebelt.
Mooi stuk. Het vervelende is dat mensen eerder neigen naar wat meer directe middelen. Het zijn elke keer druppels in een emmer die vol begint te lopen. Ik hoop het niet, maar ik zal er niet van staan te kijken wanneer we binnen afzienbare tijd georganiseerd straatgeweld gaan zien. Groepjes jongeren die zonder enige (directe) aanleiding gepakt worden. Op een dialoog zitten de meesten niet te wachten.quote:Op vrijdag 24 december 2004 01:22 schreef sjun het volgende:
[..]
(..)
Ook dan beveel ik na afloop een gang aan naar de familie van de sociaal achtergeblevene ter uitwisseling van wederzijdse wetenswaardigheden. Zo bevorder je ook het bewustzijn en de de zelfredzaamheid inzake noodzakelijke kroostcorrectie van de familie in kwestie.
Zo had ik er niet eens over nagedacht...quote:Op vrijdag 24 december 2004 17:58 schreef sjun het volgende:
Of consequent. Wie is er dan tot wiens politieke werkelijkheidsbeleving genaderd?
Je had vast al tiussen de regels doorgelezen wat ik met een meer universeel begrepen taal bedoelde. Helaas is het zo dat je soms direct moet optreden om grenzen aan te geven. Zo heb ik eens een iemand die het nodig vond een oude dame te rollen een gekneusde of gebroken enkel geschopt, anders zou hij wegkomen met haar tas. Zo heb ik ook wel eens iemand zijn eigen mes op de keel gezet ter verheldering dat hij aan de beurt zou komen als ik hem zich weer zag misdragen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 18:05 schreef Keromane het volgende:
[..]
Mooi stuk. Het vervelende is dat mensen eerder neigen naar wat meer directe middelen. Het zijn elke keer druppels in een emmer die vol begint te lopen. Ik hoop het niet, maar ik zal er niet van staan te kijken wanneer we binnen afzienbare tijd georganiseerd straatgeweld gaan zien. Groepjes jongeren die zonder enige (directe) aanleiding gepakt worden. Op een dialoog zitten de meesten niet te wachten.
Mensen zijn dieren, je bedoelt beesten en wat jij schrijft is bij de beesten af.quote:Op vrijdag 24 december 2004 21:44 schreef mr_ivy het volgende:
ooit heeft het dierlijke zich kunnen evolueren tot mens mbv onverklaarbare krachten (god?). enkel en meer die in staat werden geacht tot meer, ontwikkelde zich verder onder de mensheid.
nochtans hebben sommige wezens het voor elkaar gekregen zich van een mens te evolueren tot een dier. hemelrijk behoort tot een van zulks wezens. strontvliegen rondom de "moderne media" verdienen het allerbeste aandacht.
god sta ons bij..
je hebt gelijk. jij hebt altijd gelijk.quote:Op vrijdag 24 december 2004 21:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Mensen zijn dieren, je bedoelt beesten en wat jij schrijft is bij de beesten af.
Hoezeer sommigen P. Hemelrijk en haar columns ook door een zeef van hun verachting trachten te halen, nochtans kan niet worden ontkend dat er een zekere logica en consequentie in haar artikelen valt te ontdekken.quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]Maar weer even serieus, natuurlijk kan de boodschapper aanvallen een zwaktebod zijn, maar kom op, we hebben het over Hemelrijk, wiens columns altijd inhoudelijk slecht zijn. Gewoon slecht. Elke column is het weer raak, en zie je haar regelrechte leugens voorbij komen. Vaak weer die insinuerende blaat-opmerkingen.
Het is mij wel duidelijk in welke kringen jij je begeeft ... als ik lees wie en wat jij quotequote:Op vrijdag 24 december 2004 15:41 schreef Kozzmic het volgende:
Hemelrijk over Hirsi Ali (toen deze nog PvdA was)...
[..]
Als je dat maar weet.quote:Op vrijdag 24 december 2004 21:58 schreef mr_ivy het volgende:
je hebt gelijk. jij hebt altijd gelijk.
Ik ken je familie niet, maar sterkte er mee.quote:over strontvliegen gesproken...
Jij bent geen niet eens strontvlieg.. eerder een stronthoopquote:Op vrijdag 24 december 2004 21:58 schreef mr_ivy het volgende:
[..]
je hebt gelijk. jij hebt altijd gelijk.
over strontvliegen gesproken...
Erg goed beargumenteerd. Werkelijk top.quote:Op vrijdag 24 december 2004 21:44 schreef mr_ivy het volgende:
ooit heeft het dierlijke zich kunnen evolueren tot mens mbv onverklaarbare krachten (god?). enkel en meer die in staat werden geacht tot meer, ontwikkelde zich verder onder de mensheid.
nochtans hebben sommige wezens het voor elkaar gekregen zich van een mens te evolueren tot een dier. hemelrijk behoort tot een van zulks wezens. strontvliegen rondom de "moderne media" verdienen het allerbeste aandacht.
god sta ons bij..
De heeft zo wat parallellen met intussen nauwelijks meer opgeld doende rassenleren. Een soortgelijke redenering alleen redeneerde dat weer door door niet slechts te stoppen int het onderscheid tussen mens en dier maar ook het onderscheid tussen mensen onderling te betrekken in de redenering. Consequent doorredenerend zou dat betekenen dat de meestbegaafden vanuit een (vermeend) natuurlijke orde het hoogst staan op de evolutionaire trap. Dergelijke redeneringen hebben zo wat vervelende bijwerkingen gehad toen de kwestie van karigheid van leefruimte aan de orde kwam.quote:Op vrijdag 24 december 2004 21:44 schreef mr_ivy het volgende:
Ik waarder haar vileine pen en scherpe wijze van formuleren. Evenals de SP een politieke functie van horzel vervult vervuld mijns inziens ook Pamela Hemelrjik die. Hun gezoem komt soms wat onaangenaam of beangstigend over maar ook zij welken mee aan het sociaal politieke proces van kruisbestuiving dat ons tot tot vrucht brengen kan.quote:nochtans hebben sommige wezens het voor elkaar gekregen zich van een mens te evolueren tot een dier. hemelrijk behoort tot een van zulks wezens. strontvliegen rondom de "moderne media" verdienen het allerbeste aandacht.
god sta ons bij..
bedankt voor je bijdrage. al heb ik wat moeite met je taalgebruik, veel punten kan ik me in vinden.quote:Op vrijdag 24 december 2004 22:24 schreef sjun het volgende:
[..]
De heeft zo wat parallellen met intussen nauwelijks meer opgeld doende rassenleren. Een soortgelijke redenering alleen redeneerde dat weer door door niet slechts te stoppen int het onderscheid tussen mens en dier maar ook het onderscheid tussen mensen onderling te betrekken in de redenering. Consequent doorredenerend zou dat betekenen dat de meestbegaafden vanuit een (vermeend) natuurlijke orde het hoogst staan op de evolutionaire trap. Dergelijke redeneringen hebben zo wat vervelende bijwerkingen gehad toen de kwestie van karigheid van leefruimte aan de orde kwam.
Ik zou iets dergelijks als natuurlijke orde nu niet willen bepleiten al was het maar omdat ik altijd nog geloof in een orde die mede construeerbaar is, zoals de politieke orde en werkelijkheidsbeleving via de mediacratie kneedbaar zijn.
[..]
Ik waarder haar vileine pen en scherpe wijze van formuleren. Evenals de SP een politieke functie van horzel vervult vervuld mijns inziens ook Pamela Hemelrjik die. Hun gezoem komt soms wat onaangenaam of beangstigend over maar ook zij welken mee aan het sociaal politieke proces van kruisbestuiving dat ons tot tot vrucht brengen kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |