abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 december 2004 @ 17:55:43 #126
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24203714
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:22 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Hij wordt transfervrij overgenomen
jep en daar zijn we heel blij om in Helmond
OJAAJOH?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 25 december 2004 @ 18:04:00 #127
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24203802
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:55 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

jep en daar zijn we heel blij om in Helmond
veel plezier ermee
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 26 december 2004 @ 04:06:48 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24213748
er stond een groot interview met Farfan in de Gelderlander, voor de mensen die t nog niet gezien/gelezen hebben:
quote:
De enorme geldingsdrag van Latino Jefferson Farfan

Toen Jefferson Farfan nog niet speelde en alleen nog maar trainde, raakte de lucht in Eindhoven al zwanger van de verwachtingen. Inmiddels is de PSV'er uitgegroeid tot een van de sensaties van de eredivisie. "Met werklust kun je heel ver komen", zegt de Peruaan.

Hij zit nu in Lima, ver weg van de Hollandse kou. Jefferson Farfan keerde meteen na de laatste wedstrijd van PSV (afgelopen zaterdag tegen Roda JC) terug naar zijn geboortestad om de feestdagen door te brengen. Voor het eerst in zijn nog jonge leven is de Peruaanse aanvaller zo lang van huis. Hij zeurt niet snel ('Iemand die iets wil bereiken, moet offers brengen.'), maar is dolblij met het weerzien met familie en vrienden.

"Het eerste verhaal dat ik mijn moeder zal vertellen? Hoe koud het hier kan zijn", zegt Farfan (20) vlak voor zijn vertrek. "Ongelooflijk. Ik wist van de winters hier, dacht dat ik in de gaten had wat me te wachten stond, maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt."

Jefferson Agustin Farfan Guadalupe is katholiek opgevoed, het geloof speelt een belangrijke rol in zijn leven, maar kerst is voor hem niet alleen een religieus feest. "Het worden wel bijzondere dagen, denk ik, nu ik in het buitenland woon en speel. Ik ben vaker terug geweest voor wedstrijden met het nationaal elftal, maar nu staat er niets op het programma en zal alles ontspannen zijn. Kerst is bij ons, net als hier, een familiefeest. Je zit bij elkaar, eet lekker. Er is één groot verschil: in Lima is het warm, alles gebeurt buiten. Het is daar gemiddeld 35 graden."

Zijn gezicht straalt al bij de gedachte alleen, zoals hij ook straalt als hj praat over zijn eerste halfjaar bij PSV. "Spelen tegen Feyenoord en Ajax, in de Champions League tegen Arsenal, dat is erop of eronder. Dat zijn de ploegen die ik ken van mijn jeugd, van de televisie. Dat zijn de mooiste wedstrijden, vind ik."

Ze zijn ook vergelijkbaar met de grote wedstrijden in Peru. In de traditionele stadsderby's tussen Farfans oude club Alianza en Universitario de Deportes, in de duels in de Copa Libertadores en de interlands van Peru vormen rivaliteit, emoties en de gepassioneerde inborst van de Zuid-Amerikaan vaak een explosieve cocktail. In die beleving is Farfan gehard. Hij was negentien toen hij in Eindhoven arriveerde, maar had meer meegemaakt dan menig eredivisiespeler na een lange carrière. "Van kinds af aan word je in Zuid-Amerika geleerd om de duels niet uit de weg te gaan, je sterk te maken, de bal goed af te schermen. Als je dat niet doet, word je weggevaagd."

Het verklaart zijn fysieke en mentale rijpheid bij PSV. Waar jonge talenten zichzelf in het begin nog snel voorbij hollen, oogt Farfan op het veld volwassen en slim. In alles dat hij zegt en doet, klinkt een enorme geldingsdrang door. Het duidt zijn opvoeding, waarin altijd al het recht van de sterkste gold. Opgegroeid in een voorwijk van Lima zag hij de armoede om zich heen, maar hij hield zijn rug recht. Discipline won het van de talrijke verlokkingen van de grote stad. Want er was maar één ding belangrijk: voetballen. Dat was en is zíjn manier van leven. Twee ooms van Farfan speelden als prof, qua voetbalstijl lijkt hij volgens de Peruaanse media veel op zijn vader, die hij overigens nauwelijks heeft gekend. Farfan is opgevoed door zijn moeder. "Thuis werd altijd over voetbal gesproken", lacht de aanvaller. "Met mijn ooms was ik altijd met de bal bezig. In de familie heerst een echte winnaarsmentaliteit. Die neem je onbewust over. Ik heb sowieso geleerd om verantwoordelijkheid te nemen in het leven, om ervoor te knokken."

Op achtjarige leeftijd meldde hij zich aan bij Deportivo Municipal, de amateurclub in de buurt. Zes jaar later werd hij aangetrokken door het populaire en grote Alianza, waar hij onder meer getraind werd door César Cueto. Die vormde met de fameuze Teofilio Cubillas het hart van Peru tijdens de WK's van 1978 en 1982. Cueto is zijn voorbeeld van toen, nu kijkt hij met bewondering naar Ronaldinho, de Braziliaan bij Barcelona. "Wat een voetballer, wat een stijl."

Jefferson Farfan speelde bij Alianza ook even samen met een van zijn ooms, Roberto Farfan, aan wie hij ook zijn bijnaam heeft te danken. Zijn oom, spits, werd De Zeehond genoemd vanwege zijn bijzondere manier van klappen na een doelpunt. Toen de jonge Jefferson zich aandiende, werd hij al snel omgedoopt tot Het Zeehondje.

Eenmaal bij Alianza was Farfan niet meer te stoppen. Op zijn zestiende debuteerde hij al in de hoofdmacht. Het waren, net als de transfer naar PSV, stappen in de verwezenlijking van een droom. "Het zijn telkens nieuwe dromen", zegt hij. "Bij elke nieuwe club begin je onder aan de ladder en moet je je bewijzen. Ik ben daar altijd heel rustig onder gebleven, heb mezelf ingeprent: talent of niet, maar met werklust en inzet kun je al heel ver komen. Mijn eerste droom was om naar een grote club in Peru te gaan, dan hoop je op een selectie voor het nationaal elftal, vervolgens ga je denken aan het buitenland. En telkens als ik iets bereik, probeer ik er honderd procent van te genieten."

Dat doet hij inmiddels ook bij PSV. Het begin was moeizaam. Farfan kwam half juli vrijwel rechtstreeks uit het toernooi om de Copa America en was niet helemaal fit. Inmiddels heeft hij dertien competitiewedstrijden achter zijn naam, waarin hij vijf keer scoorde. Niet slecht voor iemand die van zichzelf zegt dat hij meer aangever is dan doelpuntenmaker. Zijn opmars op het veld heeft zijn aanpassing in Eindhoven bespoedigd. "Je stapt vrolijker uit je bed als het sportief goed gaat." De Latino's in de selectie van PSV wonen bij elkaar in één appartementencomplex. Farfan, Gomes, Alex, Vonlanthen en Leandro kunnen in hun eigen taal communiceren. "We lachen veel." De warmbloedige Zuid-Amerikanen vinden hun weg tussen de nuchtere Hollanders. Farfan: "Ik probeer in mijn vrije tijd zoveel mogelijk te zien. Ga gewoon de stad in, boodschappen doen in de supermarkt. Ja, ik word al herkend."

In Eindhoven krijgt hij dan van omstanders een groet, in Peru is hij een fenomeen en klampen mensen hem voortdurend aan. Voor de sterren in het buitenland is er extra veel aandacht. "Die worden goed gevolgd door de media. Ze proberen me telefonisch regelmatig te bereiken, maar dat houd ik af. Dat zou te veel worden. Hier heb ik mijn werk en verplichtingen en ben ik beschikbaar voor de Nederlandse pers. Als ik in Peru ben, rond een interland, ben ik er voor de Peruaanse journalisten."

In eigen land staan Farfan, Solano (Aston Villa), Pizarro en Guerrero (beiden Bayern München) voor nieuwe hoop. Zij zijn de exponenten van een nieuwe generatie talentvolle spelers, die het land uit de ijzige kilte van de laatste decennia moet trekken. In 1982 was Peru voor het laatst vertegenwoordigd op een WK. Met de suggestie dat hij een wegbereider is voor talentvolle landgenoten, een voortrekkersrol vervult, kan Farfan weinig. Hij is qua karakter te bescheiden en verlegen om zichzelf op de voorgrond te plaatsen. "We staan er nu beter op dan jaren geleden, dat is waar. Maar als het al zo lang niet goed gaat, vooral ook in de organisatie rondom het elftal, verander je dat niet een-twee-drie. We hebben nu een paar spelers die in Europa spelen en hun ervaring meenemen, daar moeten we ons voordeel mee kunnen doen. Voor de mensen in Peru hoop ik dat we het WK in Duitsland halen, het zou fantastisch zijn."

Het zou ook een ideaal toernooi zijn om de wereld te overtuigen van zijn kwaliteiten. Als hij zich zo blijft ontwikkelen, kun je wachten op interesse uit mooie voetballanden. Farfan schudt fanatiek van nee: "Daar ben ik niet mee bezig, de toekomst. Echt niet. In het voetbal kun je niets plannen. Misschien is het morgen beter, misschien is het morgen afgelopen. Als je je best doet en je presteert, dan komt de rest vanzelf. Ik ben nu bij PSV. Hier wil ik slagen."
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_24214570
Farfan dat wordt een wereldspeler
pi_24214787
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 15:07 schreef Spideyman het volgende:

[..]

Zit er nog leuk videomateriaal tussen?

Nee dat niet, ik heb de meeste goals al op m'n HD staan

Maar wel, een mok, badhanddoek, mega sticker, kleine stickers (van de phoxy club ) en kaartje voor Monaco thuis

* Spideyman heeft de dvd van afgelopen PSV-seizoen.

Zitten mooie goals tussen, vooral eentje van Kezman. Heeft hij buiten de 16 2 spelers voor zich, schiet ie de bal in een rare krulstift heel nonchelant tussen die twee tegenstanders door in de kruising. Mocht ook wel, want hij had net een strafschop a la Panenka verprutst.

Zoals ze al zeiden hierboven, tegen Ado ja. Héél het stadion was stil. In de herhaling was ZO grappig. 32000 man die niks zeiden tijdens de herhaling, en op het moment dat die bal der in vloog iedereen echt van óóóóh áááááh
pi_24219576
quote:
Op zondag 26 december 2004 10:37 schreef pascalheister het volgende:
Farfan dat wordt een wereldspeler
Ook echt wel ja
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24227864
Ik moet woensdag tegen de A-jeugd van PSV voetballen

In een zaaltoernooi er doen 3 PSV teams mee in de A categorie.

Komen wij met een half A team aanlopen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 december 2004 @ 04:13:40 #133
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24230297
quote:
Op maandag 27 december 2004 00:53 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik moet woensdag tegen de A-jeugd van PSV voetballen

In een zaaltoernooi er doen 3 PSV teams mee in de A categorie.

Komen wij met een half A team aanlopen
dat wordt dus ballen uit het net rapen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_24231989
M'n broer heeft de PSV Fan Krant nog meegenomen, vandaag maar is doorlezen staan wel wat leuke stukken in. De Tank vs De Vedette
  maandag 27 december 2004 @ 13:36:07 #135
103931 Blackness
Master of Disharmony
pi_24234391
Jammer dat zelfs de tank wat scheurtjes vertoonde in de laatste weken voor de winterstop. Hoog tijd om even wat zon te tanken op de Braziliaanse stranden
pi_24234472
quote:
Tim Janssen op huurbasis naar FC Zwolle

27 december 2004 12:30

FC Zwolle heeft zich voor de rest van het seizoen verzekerd van de diensten van PSV aanvaller. Tim Janssen. Tim Janssen speelt momenteel in het tweede elftal van PSV onder leiding van Vanenburg en Faber.
Voor de ontwikkeling van de als 'goaltjesdief' bekendstaande 19-jarige aanvaller is het beter op een hoger niveau te spelen. FC Zwolle bezet momenteel een zevende positie op de ranglijst in de Gouden Gids Divisie. Trainer-coach Spijkerman van de ploeg uit Zwolle was al langere tijd op zoek naar een speler die zijn aanval kon versterken. Janssen dient zich 3 januari in Zwolle te melden. Twee dagen later vliegt Janssen met het Nederlands elfal alweer naar Mexico voor een prestigieus landentoernooi.

Bron PSV.nl

Dat is denk ik wel een goede stap voor hem. Had hem persoonlijk eigenlijk liever bij Helmond Sport zien voetballen, maar dit is ook wel een goede club voor hem, lijkt me

"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_24234657
quote:
Op maandag 27 december 2004 04:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat wordt dus ballen uit het net rapen
Niemand komt langs TLK

Wij gaan winnen van PSV
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 december 2004 @ 14:12:44 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24234831
Jansen naar Zwolle
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:59 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Niemand komt langs TLK

Wij gaan winnen van PSV
vooruit dan de enige wedstrijden die PSV dan mag verliezen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_24235075
Misschien komt Guus Hiddink kijken

Ik ben trouwens de enige PSV fan uit mijn team
  maandag 27 december 2004 @ 15:00:59 #140
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_24235742
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Misschien komt Guus Hiddink kijken

Ik ben trouwens de enige PSV fan uit mijn team
mag ik dan vast je handtekening voordat je beroemd wordt
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 december 2004 @ 17:50:55 #141
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24238617
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:00 schreef appelsientje het volgende:

[..]

mag ik dan vast je handtekening voordat je beroemd wordt
dat hoef k niet, k wil hem alleen even aanraken
DeLuna vindt me dik ;(
pi_24238719
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat hoef k niet, k wil hem alleen even aanraken
Ik ook
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 december 2004 @ 18:13:10 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24239000
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:56 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik ook
hou jij je vieze ajaxvingertjes maar thuis
DeLuna vindt me dik ;(
pi_24240027
Ik ga hem een hand geven
  dinsdag 28 december 2004 @ 08:51:48 #145
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_24250473
quote:
28/12/2004 - AS: "Robinho wijst Chelsea en PSV af"
(Van onze verslaggever RvW)

De zaakwaarnemer van Robinho zou tegenover de Spaanse sportkrant AS hebben laten weten dat zij enkele dagen geleden een aanbod van het Engelse Chelsea zouden hebebn afgewezen, omdat Chelsea hem bij PSV zou willen stallen. In Engeland komt hij nog niet in aanmerking voor een werkvergunning. Robinho zou een duidelijke voorkeur hebben voor Real Madrid.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  dinsdag 28 december 2004 @ 11:29:49 #146
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_24252470
cultheld weer ontroostbaar...
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:24:30 #147
95275 Djekko
Wat nou ondertitel
pi_24253559
Hetzelfde AS zegt ook dat Murcia Addo wil hebben
Amsterdam had het, Eindhoven heeft het en Rotterdam heeft geen flauw benul waar het over gaat
pi_24254610
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 08:51 schreef PyTh het volgende:

[..]
jammer
pi_24256750
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 11:29 schreef Zapper het volgende:
cultheld weer ontroostbaar...
Het is helemaal waar dat ik 't eufemistisch gezegd erg klote vind dat Robinho niet voor PSV (via Chelsea kiest), maar is daar iets mis mee? Ik verwijt jou toch ook niks dat je baalt wanneer vd Schaaf definitief vertrekt?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 28 december 2004 @ 16:41:57 #150
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_24256928
Weer zo'n geweldige grap

Ik moest gewoon meteen aan jou denken toen ik het bericht las.
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')