quote:Niet zo generaliseren svp. Ik leen naast mijn studie zodat ik veel tijd heb om bestuurs- en commissiewerk te kunnen verrichten naast mijn studie. Vrijwilligerswerk met andere woorden. Iets waar je ervaring kunt op doen die erg van toepassing komt tijdens je latere werk. Nu mijn studiefinanciering af is gelopen heb ik nog een lening plus werk ik drie dagen in de week.
En lenen is "zoooooooooo" slecht? Dus jij neemt later zeker geen hypotheek om een huis te financieren. Lekker sparen tot je 50ste en dan pas een huis komen zeker? En dan hebben we het nog niet gehad om de zachte leenvoorwaarden gehad...
Voor mij maakt dat wel degelijk uit. Een goed voorbeeld was twee maanden geleden: de stufi kwam ergens rond de 25e binnen ofzo en mijn collegegeld werd de 23e afgeschreven... En dat bedrag is ¤250,=... Als de stufi nou éérder was gekomen, had ik geen heksentoeren uit hoeven te halen om maar voldoende saldo te hebben voor die collegegeld-afboeking.quote:Wat maakt dat uit dan? Of je nu elke maand de 20 het hebt of de 25e..
Wat fijn voor je zeg.quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:41 schreef BrauN het volgende:
Ik krijg dus m'n collegegeld, boekengeld en verder alles wat ik nodig heb voor mijn opleiding. Zelfs de aanschaf van een notitieblokje mag ik declareren.
dat heb ik ook behalve dat laatste stuk en daar heb ik ook geen behoefte aan kan zelf mijn spullen wel betalenquote:Op dinsdag 21 december 2004 19:41 schreef BrauN het volgende:
Schitterend
Moeten jullie collegegeld echt allemaal zelf betalen?Mijn pa en ma hebben zo'n instelling van "je opleiding en toekomst gaat boven alles, kerel!"
Ik krijg dus m'n collegegeld, boekengeld en verder alles wat ik nodig heb voor mijn opleiding. Zelfs de aanschaf van een notitieblokje mag ik declareren.![]()
Mijn ouders hebben het ook een aantal jaren betaald, maar ik ben nu 7e jaars (o.a. studieswitch) en op een gegeven moment vonden ze het welletjes.quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:41 schreef BrauN het volgende:
Schitterend
Moeten jullie collegegeld echt allemaal zelf betalen?Mijn pa en ma hebben zo'n instelling van "je opleiding en toekomst gaat boven alles, kerel!"
Ik krijg dus m'n collegegeld, boekengeld en verder alles wat ik nodig heb voor mijn opleiding. Zelfs de aanschaf van een notitieblokje mag ik declareren.![]()
Dat gaat ook echt als je álles zelf moet betalenquote:Op dinsdag 21 december 2004 19:44 schreef HellRaver het volgende:
Aan de ene kant ben ik het wel met jullie eens aan de andere kant denk ik dan:
Bewaar dat geld dan laat het op de rekening staan tot de volgende maand als je dat steeds doet kan je je uitgave patroon hetzelfde houden........
En breng jezelf die dicipline dan bij i.p.v. te kankeren op de IBG.....
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Je krijgt toch een vast bedrag? En je hebt toch ook een vast bedrag aan vaste lasten? Dan maakt het toch niet uit wanneer het wordt afgeschreven? En als je daar wel problemen mee hebt kan je gewoon niet met geld om gaan.quote:Dat gaat ook echt als je álles zelf moet betalen Huur, vaste lasten, boodschappen, kleding, alles. Ik mag blij zijn als ik niet verder in het rood raak...
Lees mijn verhaal over lenen uit het vorige deel maar eens, misschien snap je het dan welquote:Op dinsdag 21 december 2004 19:51 schreef HellRaver het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Je krijgt toch een vast bedrag? En je hebt toch ook een vast bedrag aan vaste lasten? Dan maakt het toch niet uit wanneer het wordt afgeschreven? En als je daar wel problemen mee hebt kan je gewoon niet met geld om gaan.
Ook dat, waarom vier jaar van je leven zwoegen en de rest goed verdienen als je het niet wat meer kan spreiden?quote:
nou, jij bent stoer zegquote:Op dinsdag 21 december 2004 19:41 schreef BrauN het volgende:
Schitterend
Hee..pssst...ik ben ook stoerquote:
jij, lotgenootquote:Op dinsdag 21 december 2004 21:37 schreef Roellio het volgende:
Ik betaal het zelf, en ik ben er stiekem best een beetje trots op!![]()
Jou instelling is dus echt belachelijk. Volgens mij ben jij echt zo'n rijkeluiskindje wat nog nooit wat heeft moeten doen voor z'n geld.quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:41 schreef BrauN het volgende:
Schitterend
Ben je ookquote:Op dinsdag 21 december 2004 23:26 schreef Oosthoek het volgende:
En dan ben ik opeens de verwende én arrogante kakker
Oh god, hebben we hem weerquote:Op dinsdag 21 december 2004 23:30 schreef WooZ het volgende:
Ben je ook
Nee ff serieus. Ik krijg ook alles lekker betaald, en kan mooi rondkomen van 't geld zolang ik niet te gek doe. Ik heb der dan ook geen baantje bij, ben nogal lui uitgevallen én heb een redelijk drukke studie.
Valt me nog mee dat jij twee banen hebt, had ik nooit van je gedacht
Postbank en tijdens de Kerst werken...quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:38 schreef RedDevil085 het volgende:
Klasgenoot heeft het vandaag binnen gekregen...
Ik waarschijnlijk in het weekend (postbank)
Nog niks binnen via mijn Rabo accountjequote:Op woensdag 22 december 2004 10:12 schreef Angeliquetje het volgende:
hmmzzz en rabo`ers? iemand al wat binnen?
quote:Op woensdag 22 december 2004 11:24 schreef teknomist het volgende:
ABN-AMRO zal weer eind van de dag zijn. Nou ja, in ieder geval beter dan de giro
.
U zei?quote:Op woensdag 22 december 2004 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Postbank is zo lief geweest het er bij mij ook bij te storten![]()
![]()
Nog niet bij de beschrijvingen, maar het saldo is definately omhoog gegaan
'quote:Op woensdag 22 december 2004 13:15 schreef Megter het volgende:
[..]
[..]
U zei?
Nog meer postbankklanten die het al binnen hebben?
Ik heb 't al.quote:Op woensdag 22 december 2004 11:24 schreef teknomist het volgende:
ABN-AMRO zal weer eind van de dag zijn. Nou ja, in ieder geval beter dan de giro
.
Nu moesten ze t natuurlijk wel doen zo voor de kerst. Maar moet je nagaan hoe je normaal genaaid wordt ahhahaquote:Op woensdag 22 december 2004 22:32 schreef Caithlinn het volgende:
Jepz , postbank heeft het al. Nou snel kerstinkopen gaan doen
jaloers? veel mensen hier zouden het graag van hun ouders krijgen als dat mogelijk was hoorquote:Op dinsdag 21 december 2004 23:11 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Jou instelling is dus echt belachelijk. Volgens mij ben jij echt zo'n rijkeluiskindje wat nog nooit wat heeft moeten doen voor z'n geld.
Mijn ouders vinden ook dat school boven alles gaat, logisch natuurlijk, daar zijn het ouders voor.
Maar ik wil gewoon een betje zelfstandig kunnen zijn.
Zou jij ook eens moeten proberen.
Verder wens ik je nog een gelukkig kerstfeets bij je pappie en mammie![]()
Het is sneu om te pronken met het geld van je ouders en daarbij mensen die dat niet hebben uit te lachen.quote:Op donderdag 23 december 2004 14:12 schreef DiviNe- het volgende:
[..]
jaloers? veel mensen hier zouden het graag van hun ouders krijgen als dat mogelijk was hoor
mooi meegenomen, en als het niet kan heel erg jammer. Om hem daarvoor op de persoon aan te vallen is echt heel sneu
Anders had je dat niet gekund ?quote:Op donderdag 23 december 2004 16:00 schreef LostFormat het volgende:
Jaaahhh!!!
Wow met de postbank had ik die echt pas over een week ofzo verwacht. Vanavond meteen maar even naar de stad.
Ben geen wijf wat alleen maar gaat shoppen om het shoppen zelf. Wel zo handig als je dan dus wel geld op zak hebt.quote:
Dat heb ik dus ook vandaag.. het is totaal ontopic, want ik krijg nog geen stufi, maar ik heb ineens veel meer geld op mn rekening staan.. maar bij de bijschrijvingen staat niks bij.. beetje raar?quote:Op woensdag 22 december 2004 14:14 schreef Morgil het volgende:
Ik heb het ook, postbank. Bij mij staat het ook niet bij de beschrijvingen maar er is wel meer geld bij.
Heb een uitwonende beurs = 230 euro in mijn gevalquote:Op donderdag 23 december 2004 16:16 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
Hoeveel sufi krijgen jullie eigenlijk?
Ik bedoel, ik heb er voor gekozen om niet meer te sturderen, en ik verdien 375,-- per week netto...
wat krijgen jullie aan stufi, en wat moeten jullie er van doen?
Waarom jaloers?quote:Op donderdag 23 december 2004 14:12 schreef DiviNe- het volgende:
[..]
jaloers? veel mensen hier zouden het graag van hun ouders krijgen als dat mogelijk was hoor
leuk voor je, ik vind het wel relaxed dat m'n ouders bijna alles betalenquote:Op donderdag 23 december 2004 16:48 schreef Noca het volgende:
[..]
Waarom jaloers?
Ik regel ook alles zelf, word je een stuk zelfstandiger van dan je handje ophouden bij paps en mams.
Ik doelde eigenlijk meer op het geen, dat je afhankelijk van het geld van de IBgroep bent..quote:Op donderdag 23 december 2004 16:27 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ben geen wijf wat alleen maar gaat shoppen om het shoppen zelf. Wel zo handig als je dan dus wel geld op zak hebt.
leuk voor je, ik vind het wel relaxed dat ik het op eigen houtje redquote:Op donderdag 23 december 2004 17:45 schreef Yankee het volgende:
[..]
leuk voor je, ik vind het wel relaxed dat m'n ouders bijna alles betalen
true truequote:Op donderdag 23 december 2004 18:12 schreef Noca het volgende:
[..]
leuk voor je, ik vind het wel relaxed dat ik het op eigen houtje red![]()
Ieder zn eigen hè.
rood staan?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:39 schreef BrauN het volgende:
Het maakt me echt geen ruk meer uit wanneer en of ie komt.
Sta toch diep in het rood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |