abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24222975
Ik heb me net trouwens behoorlijk kapot gegeten Echt, garnalencocktail-iets, paté, véél vlees, lambsbout oid? Paddenstoelensoep (ik ben nu helemaal van de paddenstoelen ) en uiteraard nog wat patat .

Was lekker, maar zit nu vol.
Nu te doen: half 10: Top Gear, laatste aflevering van het seizoen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24223128
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:51 schreef MrAli het volgende:

[..]

nouja..ik vond er weinig aan eigenlijk..weinig mensen..en voor de rest allemaal gezeur en gezeik op niets af..
Mja, maar ik kwam Wouter weer even tegen, heb nog een tijd met hem gesproken, had hem al lang niet meer gezien. Ken hem van volleybal, hij was zwaar geblesseerd, maar hoopt nu weer terug te komen.

Hij is een zeer goede speler, speelde al vanaf z'n 8e, dus dat is mooi .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24223165
was dat die jongen waarmee je zo lang in de wc mee aan het praten was?
pi_24223199
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:01 schreef MAX_crazy het volgende:
was dat die jongen waarmee je zo lang in de wc mee aan het praten was?
Yup, na een tijdje hebben we ons maar naar een wat inspiratievollere omgeving verplaatst. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24223258
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:04 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Yup, na een tijdje hebben we ons maar naar een wat inspiratievollere omgeving verplaatst. .
En ik naar huis. Dat was denk maargoed ook want ik scheit vandaag de hele dag al bende! :S
pi_24223419
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:08 schreef MAX_crazy het volgende:

[..]

En ik naar huis. Dat was denk maargoed ook want ik scheit vandaag de hele dag al bende! :S
Aha, nouja beterschap dan maar. Zolang je zaterdag en later maar weer topfit bent .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24223461
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:18 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Aha, nouja beterschap dan maar. Zolang je zaterdag en later maar weer topfit bent .
thx
pi_24223528
Top Gear Tijd .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24224300
quote:
Op zondag 26 december 2004 15:14 schreef -Mzraki- het volgende:
Zeg Niels, wil je de volgende keer op z'n minst even toeteren? .
Wat ik niet goed doe nu?
pi_24224319
quote:
Op zondag 26 december 2004 16:49 schreef MrAli het volgende:

[..]

fout...het was .jpg..en geen .jpeg of .gif..
ik heb het over protocollen niet extensies
pi_24224367
Trouwens, waarom is er geen enkele goede film op tv tijdens de kerstdagen
pi_24224563
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:17 schreef NerdoNielso het volgende:

[..]

Wat ik niet goed doe nu?
Je zat bij je broer in een auto, van oudeschild naar de boot. Ik was even met m'n vader wat aan het fietsen. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24224724
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:20 schreef NerdoNielso het volgende:
Trouwens, waarom is er geen enkele goede film op tv tijdens de kerstdagen
Net 'O Brother, Where Art Thou' gekeken. Op 3. Was echt een hele leuke film! Echt vaag.

Ruben, hoe moet ik jouw reactie op onze kerstkaart opvatten?
pi_24224739
Nogmaals eens vertellen hoe stoer ik mijn avatar wel niet vind:

pi_24224817
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:33 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Net 'O Brother, Where Art Thou' gekeken. Op 3. Was echt een hele leuke film! Echt vaag.

Nouja, positief dus .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24225156

Voor je ultieme midlife-crisis .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24225180
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:33 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Was ik aan begonnen maar leek me niet zo geweldig
Toch de verkeerde keuze gemaakt
pi_24226971
quote:
Op zondag 26 december 2004 19:29 schreef DearPrudence het volgende:
Zo, hier volgt een heerlijk truttig kerstwens:

[afbeelding]
hehe, leuk gedaan (beetje laat alleen )

En zoals ik ook al op alwin's reactie zei: Het is hier heel leuk en gezellig enzo, maar of het nou echt zin heeft
Vanavond zoals gezegd dus naar Ocean's Twelve geweest, viel een beetje tegen vond ik... niet echt een gigantische ontknoping of geniale diefstal zoals in 11, maar nee, het had het niet echt...
En ik ben vanavond ook 's bezig geweest al mijn films enzo te branden, eindelijk weer wat ruimte vrij
Toen ik trouwens die elektronicabestelling bij Henk aan het doornemen was zag ik dat er van ieder ding maar 1 exemplaar is ... hij / zijn vader / de gasten van de reichelt hebben gewoon helemaal niet op de aantallen gelet ... nouja, als ik 'm spreek vraag ik wel wat de bedoeling is, want ik wil die dingen wel graag
"What a splendid head, yet no brain."
"Why use Windows when there is a door?"
pi_24232384
quote:
Op maandag 27 december 2004 00:11 schreef errrrr het volgende:
Vanavond zoals gezegd dus naar Ocean's Twelve geweest, viel een beetje tegen vond ik... niet echt een gigantische ontknoping of geniale diefstal zoals in 11, maar nee, het had het niet echt...
True, dat was wel jammer, ik vond de humor alleen wel redelijk goed, maarja, De Ocean serie is wel meer als actie bedoelt.
quote:
Toen ik trouwens die elektronicabestelling bij Henk aan het doornemen was zag ik dat er van ieder ding maar 1 exemplaar is ... hij / zijn vader / de gasten van de reichelt hebben gewoon helemaal niet op de aantallen gelet ... nouja, als ik 'm spreek vraag ik wel wat de bedoeling is, want ik wil die dingen wel graag
Hans, hier valt echt geen touw aan vast te knopen .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24232399
Trouwens, Little Gamers heeft hun duizendste comic uitgebracht. .

Naast de comic een nieuwe (lelijkere) site, maar die is nog niet af, het is wel wat wennen, maargoed .

Dus, wees allemaal lief en bekijk ze eens alle 1000, I certainly did. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24233743
quote:
Beste wintersport-enthousiast,

Nog een paar dagen en we vertrekken naar Mallnitz

Op de valreep nog wat puntjes.

Het vertrek op zaterdag 1 januari zal zijn om 18.45 uur uit Den Helder, dus neem je de boot van 18.00 uur. De bus staat aan de voorkant van het Teso-gebouw. Ga dus links van de boot af.

Niemand gaat de bus in zonder dat ik de chauffeur gesproken heb. De 2 banken links en rechts voor (= 8 zitplaatsen) achter de chauffeur moeten onbezet blijven.

Met elkaar laden de bagage, op een goede manier, in de bus.

De Royal Class-bus is van de firma Johny Reizen, een keurmerkbedrijf uit Hoensbroek met modern materiaal. De chauffeurs houden zich, natuurlijk, aan het Nederlandse reistijdenbesluit.

Iedereen mag één grote reistas/koffer meenemen + ski of snowboard materiaal. Stop je reisdocument, hoewel er bij de grens eigenlijk nooit meer om gevraagd wordt, in je handbagage.

In Duitsland moeten we een paar stops maken om aan het reistijden-besluit te kunnen voldoen. Er mag in de bus niet gerookt worden, tijdens de stops is er tijd genoeg voor een nicotinestoot.

We hopen redelijk op tijd bij het hotel aan te komen. Hoewel je natuurlijk je benen zal willen strekken, zal je toch nog even in de bus moeten wachten. Ik moet namelijk eerst nog wat dingen in het hotel afspreken. Wel kan alvast de bus, met elkaar, worden ontladen.

In de bus maak ik, zoveel mogelijk rekening houdend met jullie wensen, een kamerindeling voor de 4 persoonskamers.

Hou er te allen tijde rekening mee, dat we te gast zijn. Dus geen (ge)rotzooi in de kamers, geen vernielingen, geen geluidsoverlast in andere kamers, enz. Voor schade draai je zelf op.

Na dat ik in het hotel alles geregeld heb, ga je (als dat al kan) naar je kamer of naar de verkleedruimte, frist je op, kleed je om voor het wintersporten en ga ontbijten. We gaan daarna meteen weg naar de skilift en skiverhuur. We gaan dus al meteen de eerste dag aan de slag. Van sommige deelnemers vraagt dat nogal wat energie. Het is dus van belang dat iedereen in staat wordt gesteld om tijdens de heenreis te slapen in de bus..

Het adres: Familienhotel *** Bichlhof, Stappitz 8, 9822 Mallnitz, +43 4784 258

www.hotel-bichlhof.at

Bij het ontbijt en het diner zal ik eventueel nieuws doorgeven.
Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf, zijn accommodatie, het materiaal en de medereizigers.

Op zaterdag 8 januari komen we om ca. 12.00 uur weer terug in Den Helder. Denk om je bootkaart.

Denk eventueel aan warme wintersportkleding, zonnecrème, lippenbalsem, zwemspullen, spuitbus om kleding waterdicht mee te maken, verzekering (neem altijd een kopie van je verzekering en reisdocument mee naar de piste), muziek, zonnebril, fototoestel met fotorol geschikt voor de sneeuw (200 tot 400 ASA), videobanden, dvd, handschoenen (extra), muts, handdoeken (krijg je soms niet van het hotel), rugzak of buikbuideltje voor op de piste, plastic zak voor bv. natte kleding, verbandmateriaal (rol sporttape, Arnica of SRL), tafeltennismateriaal, spelletjes, Oostenrijkse euro’s ( ).

Voor verdere informatie kan je me bereiken op tel. 315553 of 0644082042

MARCEL VERBEEK
6 uur boot dus . Zwembroek/handdoek/bootkaart/extra handschoenen en reisverzekeringkopie moet ik niet vergeten. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24233761
quote:
Op maandag 27 december 2004 11:23 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

True, dat was wel jammer, ik vond de humor alleen wel redelijk goed, maarja, De Ocean serie is wel meer als actie bedoelt.
Vond ik niet echt super ofzo, af en toe wel leuk, maar daar ging het idd niet om
quote:
[..]

Sorry ... ach, de enige die het boeit is Niels en die snapt het wel denk

Dit bedoelde ik dus, uit een MSN tegen Ruben:
quote:
HaQDaQ | Nu met echt blauw oog says:
1. ik heb bij Henk Duitser wat elektronica besteld, wat zijn vader bij de reichelt in Duitsland koopt
2. ik zat het gister allemaal 'ns te bekijken
3. van veel dingen heb ik er > 1 besteld, maar van ieder ding is er maar 1
pi_24235119
Dit is misschien niet zo boeiend voor jullie, maar voor Kees (mss ook niet boeiend voor hem, maar goed, het ís het OSG SC topic after all ):

Marco "Stunt" Tundelder heeft me gebeld en vroeg hoeveel jaar ik nog van plan was hier op Texel te blijven, dat is dus nog dit schooljaar en dat erna, daarna ben ik weg. Marco speelt nu nog in Den Helder volleybal, maar hij komt dus hoogst waarschijnlijk volgend seizoen terug. .

Volleybaltechnisch beviel het hem daar erg, maar het was toch niet zo gezellig en er ging erg veel tijd inzitten. Dus now, he'll be back . .

Oh yea, volgend jaar zijn we dus zwaar-überonverslaanbaar .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24235358
Posts bij het eerste OSG Slowchat Topique: 549
Posts bij het 37ste OSG Slowchat Topique: 3554
Posts bij het 69ste OSG Slowchat Topique: 9415

.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24236803
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:49 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

6 uur boot dus . Zwembroek/handdoek/bootkaart/extra handschoenen en reisverzekeringkopie moet ik niet vergeten. .
WHOEI!!!... het komt steets dichter bij
pi_24236913
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:28 schreef -Mzraki- het volgende:
Dit is misschien niet zo boeiend voor jullie, maar voor Kees (mss ook niet boeiend voor hem, maar goed, het ís het OSG SC topic after all ):

Marco "Stunt" Tundelder heeft me gebeld en vroeg hoeveel jaar ik nog van plan was hier op Texel te blijven, dat is dus nog dit schooljaar en dat erna, daarna ben ik weg. Marco speelt nu nog in Den Helder volleybal, maar hij komt dus hoogst waarschijnlijk volgend seizoen terug. .

Volleybaltechnisch beviel het hem daar erg, maar het was toch niet zo gezellig en er ging erg veel tijd inzitten. Dus now, he'll be back . .

Oh yea, volgend jaar zijn we dus zwaar-überonverslaanbaar .
Das goed nieuws.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  maandag 27 december 2004 @ 16:23:31 #227
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24237064
quote:
Op zondag 26 december 2004 19:02 schreef Ponk het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook ja, maar gister zouden ik en Yannis ff naar de films kijken om de wax remover zijn werk te laten doen en wat bleek, de dvd werkte niet in de dvd speler van Yannis!!!

Uiteindelijk hebben we de film wel op de pc kunnen bekijken, maar toch, ik vrees dat het in de bus dan misschien ook zeuren word. Er kwam gewoon helemaal geen beeld op de tv, alleen maar het geluid. Ik weet ook niet hoe dat kan, maarja ik ben niet zo'n expert in illegale dingetjes. (ben alleen maar goed in het editen van films.

Ach, gelukkig heeft Boite altijd zijn laptop nog mee, daar kunnen we het dan zeker weten op bekijken. Vandaag hebben Yannis en ik de wax en slijp beurt vervolgt, en het voelt weer erg glad en scherp, dus dat moet wel goed gaan dan over een paar dagen.

En ja het sneeuwt in oostenrijk ja, en het blijft sneeuwen tot en woensdag
Werd vanochtend wakker, zette de televisie aan op zo'n vage oostenrijkse zender en zag niks anders dan sneeuw, echt op elke webcam was het raak. Volgens mij ben ik nog nooit zo snel uit mijn bed gesprongen op zondagochtend als vandaag
voor alle illegale shit..
bel Ali Illegali..

maar uhm..dat komt dus misschien ook omdat het ripjes zijn, neem ik aan..
quote:
Op zondag 26 december 2004 19:26 schreef MAX_crazy het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaat het wel werken als je de booktype verandert maar dan moet je dvd brander wel bitsetting ondersteunen (soms kan dat doormiddel van een hackt firmware). Ik brand al mijn dvd's dus met een andere booktype (dvd-rom inplaats van dvd-r) dan is de kans veel groter dat het wel werkt in elke dvd speler. Desnoods paas je die dvd ff aan mij en brand ik een andere versie die het dan hopelijk wel doet
is ook goed mogelijk..of een combinatie van beiden, of de dvd-speler..maar die in de bus zal ook geen hoogste kwaliteit zijn..
maar als we maar wat hebben.. (en dat facking moederbord van mij moet weer eens teruggestuurd worden, werkend dan wel te verstaan..dan kan ik ook nog wat fikken..)
# "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
# Hendrik Johannes Cruijff
  maandag 27 december 2004 @ 16:25:13 #228
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24237092
quote:
Op zondag 26 december 2004 19:29 schreef DearPrudence het volgende:
Zo, hier volgt een heerlijk truttig kerstwens:

[afbeelding]
ik vind hem niet echt truttig hoor..

erg leuk gedaan hoor..
  maandag 27 december 2004 @ 16:27:17 #229
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24237129
quote:
Op zondag 26 december 2004 20:58 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Mja, maar ik kwam Wouter weer even tegen, heb nog een tijd met hem gesproken, had hem al lang niet meer gezien. Ken hem van volleybal, hij was zwaar geblesseerd, maar hoopt nu weer terug te komen.

Hij is een zeer goede speler, speelde al vanaf z'n 8e, dus dat is mooi .
I know him..
  maandag 27 december 2004 @ 16:29:11 #230
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24237159
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:18 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

bij mij gaat het een beetje bergafwaards de laatste tijd..
maar ik ga kost wat kost mee.. dan maar met koorts ofzow..
  maandag 27 december 2004 @ 16:30:18 #231
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24237183
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:18 schreef NerdoNielso het volgende:

[..]

ik heb het over protocollen niet extensies
so what ik iig niet..
pi_24237207
WHAAAAAAA.... dat noemen we pas snelheid!!

http://www.softlab.ece.nt(...)20music%20arcade.mpg

[ Bericht 23% gewijzigd door MAX_crazy op 27-12-2004 19:39:21 ]
  maandag 27 december 2004 @ 16:34:19 #233
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24237246
quote:
Op maandag 27 december 2004 00:11 schreef errrrr het volgende:

[..]

hehe, leuk gedaan (beetje laat alleen )

En zoals ik ook al op alwin's reactie zei: Het is hier heel leuk en gezellig enzo, maar of het nou echt zin heeft
En ik ben vanavond ook 's bezig geweest al mijn films enzo te branden, eindelijk weer wat ruimte vrij
typisch Henk..
quote:
Op maandag 27 december 2004 11:23 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

[..]

typisch een Hans-uitleg..
pi_24237259
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:31 schreef MAX_crazy het volgende:
WHAAAAAAA.... dat noemen we pas snelheid!!

[ur]lhttp://www.softlab.ece.ntua.gr/~sivann/pub/sendit.php?fname=japan%20music%20arcade.mpg[/url]
Toevallig, had ik nét gezien, ook op Fok!frontpage te kijken?

Echt té snel dat die gogem dat doet, kent die liedjes gewoon uit z'n kop, lijkt me .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 27 december 2004 @ 16:35:14 #235
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24237264
quote:

[..]

ik ga alvast met de 16:00 of 17:00 boot over hoor..ben ik iig optijd..
pi_24237270
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:34 schreef MrAli het volgende:

[..]

typisch Henk..
[..]

typisch een Hans-uitleg..
Andere Henk, vandaar dat het zo onvolgbaar was .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 27 december 2004 @ 16:37:27 #237
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24237311
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:35 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Andere Henk, vandaar dat het zo onvolgbaar was .
ja..als je Henk (als in Hendrik) in 1 zin ziet staan met electronica..tsja..dan is het niet meer te volgen.. ik snapt..
pi_24237389
quote:

[..]

Oui, gelezen, heb er nu zin in.
Alleen even die adressen doorgelezen..
pi_24237535
*whiiii* hotel net even gezien, krijg er nu echt zin in! \o/ \o/ \o/ Yaaay!
pi_24237571
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:40 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Oui, gelezen, heb er nu zin in.
Alleen even die adressen doorgelezen..
wat is daar nou aan? .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24237603
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:52 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

wat is daar nou aan? .
Nevermind.
pi_24240207
quote:
Op maandag 27 december 2004 16:23 schreef MrAli het volgende:

is ook goed mogelijk..of een combinatie van beiden, of de dvd-speler..maar die in de bus zal ook geen hoogste kwaliteit zijn..
maar als we maar wat hebben.. (en dat facking moederbord van mij moet weer eens teruggestuurd worden, werkend dan wel te verstaan..dan kan ik ook nog wat fikken..)
Ja nouja ik hoop dat Marcus er nog wat aan kan doen, aan de dvd speler van Yannis lag het volgens mij niet echt, die had verder nooit problemen ermee.

Die website van het hotel had ik natuurlijk al lang gevonden maar ja zie het wel zitten hoor allemaal.
You can't spell believe without lie
pi_24240673
quote:
Op maandag 27 december 2004 19:15 schreef Ponk het volgende:

[..]

Ja nouja ik hoop dat Marcus er nog wat aan kan doen, aan de dvd speler van Yannis lag het volgens mij niet echt, die had verder nooit problemen ermee.
in onze dvd speler deed jouwn dvd het ook gewoon prima hoor... Maar ik zal morgen/overmorgen de dvd's wel ff brengen (gaat vast wel werken in de bus)
pi_24241385
oh, gelukkig, lag het toch niet aan mij dan.
haastige spoed is dus deze keer wel goed geweest.
You can't spell believe without lie
pi_24243450
quote:
Op maandag 27 december 2004 20:20 schreef Ponk het volgende:
oh, gelukkig, lag het toch niet aan mij dan.
haastige spoed is dus deze keer wel goed geweest.
jap...
maar de kans is nu in iedergeval groter dat hij wel werkt op de dvd speler in de bus (mijn versie dus)
pi_24245064

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  dinsdag 28 december 2004 @ 00:34:32 #247
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24247089
quote:
Op maandag 27 december 2004 19:15 schreef Ponk het volgende:

[..]

Die website van het hotel had ik natuurlijk al lang gevonden maar ja zie het wel zitten hoor allemaal.
je weet het niet, sommige mindere dvd-spelers vertonen wel eens problemen..maar dat is niet echt heel waarschijnlijk..maar ik hoop dat we iig wat hebben om te kijken..en Marcus zou ook wat normale films op dvd meenemen..en die moeten het gewoon doen..
en ik neem ook wel wat mee als ik dat nog red voor dat we weggaan..
  dinsdag 28 december 2004 @ 00:36:30 #248
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24247135
ik ben dus nu @ Hans z'n pc..

maar net ook @ Hans een film gekeken, Ocean's Eleven..
best aardige film..alleen heeft iedereen hem hier nu wel gezien denk ik..

en Ruben..je moet eens een brander kopen.. (heb je he..met een Dell-pc.. )
  dinsdag 28 december 2004 @ 00:40:04 #249
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24247241
overigens dacht ik dat ik een rommelige kamer had..
maar die van Niels is ongeveer even erg..maar die van Hans is echt asociaal.. damn..wat een troep..en het is ook allemaal nergens nuttig voor.. dat is het bij mij iig nog wel..
en Hans heeft hier last van kromme icoontjes op zijn taakbalk..en klikken helpt niet..en rechter muis knop ook niet (moet aan elkaar volgensmij (en dat weer los))
pi_24250330
Aw, was gister best gezellig met zijn vieren ... probleem is dus dat ik om kwart voor tien weer op mijn werk moet zijn, en ben nu nog echt moe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')