abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24112652
Onderste email verzonden aan: SP, Groen Links, PVDA, Wouter Bos, CDA, VVD en JP Balkenende.

From: bbb@minaz.nl
Subject: Ontvangstbevestiging vraag aan de Minister-President

Geachte heer V,

Wij stellen het op prijs dat u de moeite heeft genomen om een bericht te zenden.

Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u een reactie tegemoet zien.
Wij hopen dat u er begrip voor heeft dat met de beantwoording enige tijd gemoeid kan zijn.
Voor de goede orde bevestig ik u dat wij de volgende vraag van u hebben ontvangen:

Naam: de heer Frank V
Adres: xxx
Emailadres: xxx
Onderwerp: Redt Leila van executie (Iran)
Uw vraag:

Mag ik de aandacht even hierop vestigen?!! Ik heb nog niemand van de regering of 2e kamer hierover gehoord...
Prettige kerst; Leila uit Iran is dan waarschijnlijk al dood!

Frank V

Iraanse tiener na seksmisbruik ter dood veroordeelt.
Bron: Algemeen Dagblad (19-12-2004)

Een Iraans geestelijk onvolwaardig tienermeisje dat sinds haar achtste gedwongen in de prostitutie zat, is op basis van de islamitische sharia ter dood veroordeeld wegens 'onzedelijk gedrag'. Voordat haar doodstraf zal worden voltrokken (ze wordt opgehangen), krijgt ze eerst nog 95 zweepslagen met een staalkabel.

Andere medeplichtigen in de zaak, waaronder haar moeder, verkrachters en elkaar opvolgende souteneurs zijn veroordeeld tot enkele zweepslagen of kregen vrijspraak. Het meisje, Leyla, is sinds haar achtste jaar doorlopend verkracht, mishandeld en vernederd.

De enige manier om de doodstraf nog te kunnen ontlopen is vrijspraak te krijgen van het Constitutionele Hof. Echter de kansen voor de 19-jarige zijn uiterst klein. Zo werd in augustus de 16-jarige geestelijk gestoorde Atefeh Rajabi ook al vanwege 'onwettige seksualiteit' opgehangen.

Door het seksuele misbruik kreeg Leyla al op haar negende een eerste kind. Daarvoor werd ze door de islamitische rechtbank op basis van de sharia tot honderd zweepslagen veroordeeld wegens prostitutie. Op haar veertiende raakte ze voor de tweede maal zwanger en ontving wegens 'onzedelijk gedrag' en 'seks met een bloedverwant' opnieuw honderd zweepslagen. Leyla zou toen de familie-eer ten schande hebben gemaakt en door haar Afghaanse schoonmoeder verkocht zijn aan een 55-jarige man. De man dwong haar vervolgens in de prostitutie te gaan werken.

Sharia leidde al tot meerdere doodsvonnissen
In Iran zijn in 2004 al zeker drie kinderen geëxecuteerd. In de sharia staat dat meisjes van negen jaar, en jongens van vijftien de doodstraf kunnen krijgen. Dit ondanks het feit dat Iran internationale verdragen ondertekende die bepalen dat niemand de doodstraf kan krijgen voor misdrijven die werden gepleegd voor hij/zij 18 jaar was.

In november kreeg een 14-jarige jongen de doodstraf en 85 zweepslagen met een staalkabel, vanwege het eten tijdens de Ramadan op straat. Doordat de staalkabel waarmee hij werd geslagen zijn achterhoofd raakte, overleed de jongen.

http://www.petitiononline.com/leilaa/petition.html

Morgen steniging Iraanse vrouw.
Bron: Reuters/Amnesty International (20-12-2004)

In Iran zal morgen opnieuw bij een jonge vrouw de doodstraf worden voltrokken, omdat ze met een onbekende minderjarige man 'onzedelijke' feiten zou hebben gegaan. Hajieh Esmailvand zal tot haar borstkas in de grond worden begraven, waarna ze volgens het islamitisch recht, de sharia, gestenigd moet worden tot de dood er op volgt.

Het in Iran strafbare feit zou enkele jaren geleden hebben plaatsgevonden. Destijds zou ze met de 17-jarige jongen seks hebben gehad. Ook de jongen wacht de doodstraf, door middel van ophanging. In de sharia staat in artikel 104 dat Hajieh Esmailvand met kleine stenen moet worden gestenigd, zodat ze niet binnen twee worpen al sterft.

In een eerder stadium was de vrouw door een lagere rechtbank veroordeeld tot dood door ophanging. De hoogste islamitische rechtbank in Iran zette dit om in de doodstraf door middel van steniging.

Gisteren werd bekend dat een seksueel misbruikt meisje in Iran ook de doodstraf zal krijgen. De 19-jarige Leyla wacht de strop, nadat ze eerst 95 zweepslagen met een staalkabel moet incasseren. Andere medeplichtigen in de zaak, waaronder haar moeder, verkrachters en elkaar opvolgende souteneurs zijn veroordeeld tot enkele zweepslagen of kregen vrijspraak.

De berechting volgens de islamitische sharia stuit nagenoeg wereldwijd op kritiek. Onder andere Amnesty zet momenteel alles op alles om het doodsvonnis te voorkomen. Op internet zijn er ook petities te vinden die getekend.
pi_24112675
Valt me nog mee dat Wilders hier niks over heeft gezegd, en Hirsi Ali en zo.
pi_24112693
Khamenei maakt de open haard aan met die petities. En van die collectieve spam aan Den-Haag raakt hij waarschijnlijk ook niet erg onder de indruk.
pi_24113154
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 02:37 schreef Steijn het volgende:
Khamenei maakt de open haard aan met die petities. En van die collectieve spam aan Den-Haag raakt hij waarschijnlijk ook niet erg onder de indruk.
Inderdaad, de rechters hebben gesproken vanuit hun geloofsperspectief. Je kunt hooguit eisen voor een herziening van de straf zodat er opnieuw een oordeel kan worden gemaakt. Maar je gaat me toch niet vertellen dat hetgeen waar zij heilig in geloven kan worden voorkomen door een handtekeningen actie?

Doe allemaal eens niet zo schijnheilig en hypocriet en verdiep je dan gewoon in de islam. Dan kan je met hem argumenteren over hetgeen waar hij heilig in gelooft. En als je hem dan overtuigd dan kan diegene daar niets meer tegen inbrengen.
pi_24113174
Wat nou verdiepen

De ergste pesticide is nog te lief voor ze
pi_24113195
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 07:32 schreef Code13.0 het volgende:
Wat nou verdiepen

De ergste pesticide is nog te lief voor ze
Rot toch op man idioot, dit valt onder hetzelfde kopje 'bommen over het hele midden-oosten' en andere rechtse priet praat Ja, laten we lekker allemaal vermoorden, zijn alle andere slachtoffers, net als dit meisje, namelijk ook lekker dood
pi_24113318
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 07:26 schreef Youssef het volgende:

[..]

Inderdaad, de rechters hebben gesproken vanuit hun geloofsperspectief. Je kunt hooguit eisen voor een herziening van de straf zodat er opnieuw een oordeel kan worden gemaakt. Maar je gaat me toch niet vertellen dat hetgeen waar zij heilig in geloven kan worden voorkomen door een handtekeningen actie?

Doe allemaal eens niet zo schijnheilig en hypocriet en verdiep je dan gewoon in de islam. Dan kan je met hem argumenteren over hetgeen waar hij heilig in gelooft. En als je hem dan overtuigd dan kan diegene daar niets meer tegen inbrengen.
Ik ben het zat om religeuzen te moeten overtuigen van het feit dat ze geloven in een sprookje waar momenteel geen ENKEL hard bewijs voor te vinden is.
Ik ben het ook zat om idioten die niet in staat zijn om enig vorm van compassie, en eigenlijk zelfs geen gezond verstand te tonen over te moeten halen om dit soort weerzinwekkende acties achterwege te laten. Er wordt altijd gezegd dat wij in de middeleeuwen ook beesten waren en dat is ook zo, maar toen was er geen ander 'enlightened' volk dat als voorbeeld kon dienen.
  dinsdag 21 december 2004 @ 08:21:52 #9
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24113344
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 08:16 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Ik ben het zat om religeuzen te moeten overtuigen van het feit dat ze geloven in een sprookje waar momenteel geen ENKEL hard bewijs voor te vinden is.
Er is geen enkel bewijs om de Islam tegen te spreken

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_24113580
Jawel hoor, ik vind het nl wel te bewijzen dat het niet de schuld is van dat meisje dat ze door iedereen in haar omgeving bruut misbruikt is.
pi_24113678
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 08:55 schreef LaTiNo het volgende:
Jawel hoor, ik vind het nl wel te bewijzen dat het niet de schuld is van dat meisje dat ze door iedereen in haar omgeving bruut misbruikt is.
JIj bent helemaal geen Islamitisch rechtsgeleerde.
Wat zou jij zeggen als Iran gaat lopen vertellen dat wij hier een bepaalde uitsrpaak ongedaan moet maken? Heb je 500 reacties op de FP en hier in de trend van waar bemoeit dat kut land zich etc etc. Nou dat denken ze daar nu ook: Waar bemoei je je mee?? Dit is een binnenlandse aangelegenheid conform ONZE wetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door pro_jeex op 21-12-2004 09:15:07 ]
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_24113799
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:05 schreef pro_jeex het volgende:
[..]

Dit is een binnenlandse aangelegenheid conform ONZE wetten.
Middeleeuwse gestoorde wetten.
pi_24113899
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:15 schreef Ericr het volgende:

[..]

Middeleeuwse gestoorde wetten.
Dat vind jij, maar ja wat jij vindt doet voor hun niet ter zake.
De wetten zijn daar zo en dat heb je maar te accepteren.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:29:04 #14
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_24113936
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:25 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Dat vind jij, maar ja wat jij vindt doet voor hun niet ter zake.
De wetten zijn daar zo en dat heb je maar te accepteren.
In dat geval moeten al die kutmoslims hier maar accepteren dat ze te gast zijn en hun smoel verder houden en anders rotten ze maar terug naar die fantastische beschaafde 'niet' middeleeuwse kankerzooi in de sahara!
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:31:50 #15
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_24113967
Ontzettend triest dat dit nou weer zo'n meisje moet overkomen. Als ze haar vader op de bek had getikt om het misbruik te stoppen was ze waarschijnlijk ook veroordeeld tot zo'n schandalige straf.

Laten we het zo zeggen als ik Bush was wist ik waar ik de volgende oorlog zou beginnen.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_24113982
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:05 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

JIj bent helemaal geen Islamitisch rechtsgeleerde.
Wat zou jij zeggen als Iran gaat lopen vertellen dat wij hier een bepaalde uitsrpaak ongedaan moet maken? Heb je 500 reacties op de FP en hier in de trend van waar bemoeit dat kut land zich etc etc. Nou dat denken ze daar nu ook: Waar bemoei je je mee?? Dit is een binnenlandse aangelegenheid conform ONZE wetten.
Ik hoef geen Islamitisch rechtsgeleerde te zijn om een fundamenteel verschil tussen Goed en Kwaad te kunnen onderscheiden. Ik 'geloof' dat elk geestelijk gezond mens (psychopaten nl niet) in staat is om dat onderscheid te kunnen maken. Als je dus zo'n casus voor je snufferd krijgt en nog bepaald dat volgens de 'Sharia' dat kind gestenigd moet worden (wat dus helemaal niet klopt als je de ISLAMITISCHE RECHTSGELEERDEN mag geloven dan ben je niet helemaal geestelijk gezond. En nee, ik ben ook al geen psycholoog. Dus dit hoef je ook al niet van me aan te nemen.
pi_24114052
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:29 schreef Kresj het volgende:

[..]

In dat geval moeten al die kutmoslims hier maar accepteren dat ze te gast zijn en hun smoel verder houden en anders rotten ze maar terug naar die fantastische beschaafde 'niet' middeleeuwse kankerzooi in de sahara!
De moslims moeten zich hier aan deze wetten houden, conform Het Geloof, maar het doel is om hier een Kalifaat te stichten en dan kan alsnog het Islamitisch recht ingevoerd worden.
pi_24114062
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:31 schreef numero_uno het volgende:
Ontzettend triest dat dit nou weer zo'n meisje moet overkomen. Als ze haar vader op de bek had getikt om het misbruik te stoppen was ze waarschijnlijk ook veroordeeld tot zo'n schandalige straf.

Laten we het zo zeggen als ik Bush was wist ik waar ik de volgende oorlog zou beginnen.
Dan maken we toch nog de Dag des Oordeels mee,
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:48:54 #19
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_24114098
toch ook mooi
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_24114106
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:42 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

De moslims moeten zich hier aan deze wetten houden, conform Het Geloof, maar het doel is om hier een Kalifaat te stichten en dan kan alsnog het Islamitisch recht ingevoerd worden.
Ik zou in Dokkum beginnen.
Kortom, the usual.
pi_24114453
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:42 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is namelijk heel goed mogelijk. Een khalifaat zou hier ook een geweldig succes kunnen zijn vanwege een verminderde vorm van corruptie. Nederland zou het eerste oprechte moslimkhalifaat kunnen worden
pi_24114560
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 10:18 schreef Youssef het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is namelijk heel goed mogelijk. Een khalifaat zou hier ook een geweldig succes kunnen zijn vanwege een verminderde vorm van corruptie. Nederland zou het eerste oprechte moslimkhalifaat kunnen worden
Klopt
pi_24114644
een beetje geschiedenisles zou onze beide Moslims hier geen kwaad kunnen.

Het kalifaat heeft nooit gewerkt en zal nooit werken, Iets wat elke socioloog en zelfs politoloog 1. jaargang jullie kan uitleggen

waarom het Kalifaat nooit heeft gewerkt kan zelfs een hobby historikus uitleggen.

Je wilt corruptie uitrotten? Elke diktatuur of rechts of links of Kalifaat zorgt daarvoor. het heet "Angst om je leven"
pi_24114982
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:33 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Ik hoef geen Islamitisch rechtsgeleerde te zijn om een fundamenteel verschil tussen Goed en Kwaad te kunnen onderscheiden. Ik 'geloof' dat elk geestelijk gezond mens (psychopaten nl niet) in staat is om dat onderscheid te kunnen maken. Als je dus zo'n casus voor je snufferd krijgt en nog bepaald dat volgens de 'Sharia' dat kind gestenigd moet worden (wat dus helemaal niet klopt als je de ISLAMITISCHE RECHTSGELEERDEN mag geloven dan ben je niet helemaal geestelijk gezond. En nee, ik ben ook al geen psycholoog. Dus dit hoef je ook al niet van me aan te nemen.
Ik vind het interessant wat hier gebeurt: is het fundamenteel slecht om de verkrachte vrouw te straffen of is dit slechts onze perceptie?

Het is in ieder geval opvallend dat daders van eermoorden in bijv. Jordanië met tranen in de ogen vertellen dat ze hun lieve zusje neerstaken en er tegelijkertijd van overtuigd zijn juist gehandeld te hebben. In hun beleving was de verkrachte vrouw dus idd schuldig (net als of itt de dader, dit maakt even niet uit)

Maar nu op echt fundamenteel niveau: de verkrachte vrouw heeft iets moeten ondergaan dat tegen haar wil inging en haar heeft geschaad. In elke cultuur is een dergelijk principe een misdaad. In de rechtspraak en gevoelsbeleving in Iran (en Pakistan en Afghanistan en...) is er echter stelselmatig een uitzondering igv verkrachting. Dit is een contradictie binnen die rechtspraak, die zijn inspiratie vindt in zowel de shari'a als de lokale culturen.

Terug naar gevoelsniveau: de dader van die eermoord in Jordanië rouwde om zijn zusje. Gevoelsmatig is er namelijk een aversie tegen het doden van mensen in het algemeen en met name van dierbaren. Dit conflicteert dus duidelijk met zijn bewuste gedachtengang om haar toch om te brengen. Op gevoelsniveau weet hij m.i. dus wel degelijk dat het slecht is, ondanks zijn opvoeding, cultuur of wat dan ook.

Ik ben het dus met je eens dat het gewoon slecht is om een verkrachte vrouw te straffen/doden. Dit staat los van wat voor wet of religie dan ook. Al de argumenten van "ach het is hun cultuur en dat hebben we maar te accepteren" snijden m.i. dus geen hout.

Het is maar wat je zwaarder laat wegen, algemeen menselijk gevoel of een religieus geöriënteerde wet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24115080
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 10:18 schreef Youssef het volgende:

[..]

P'don? Vergelijk de corruptie hier eens met willekeurig welk islamitisch land...
Alleen wat dat betreft zou het khalifaat dus een lachertje zijn.
Daarnaast ben ik groot fan van het aloude "er is geen dwang in het geloof", en heb ik geen trek om mij de (religieuze) wet voor te laten schrijven. Als ik zin heb in een patatje met vette kledder in de Ramadan dan hoort daar niet voer gezeken te worden. Leven en laten leven.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')