abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:01:10 #1
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24029961
quote:
Achterlijk, misbruikt en ter dood veroordeeld
Van onze redactie buitenland

In Iran is een geestelijk onvolwaardig tienermeisje dat sinds haar achtste gedwongen in de prostitutie zat, wegens 'onzedelijk gedrag' ter dood veroordeeld. Voor zij wordt opgehangen, krijgt zij 95 zweepslagen met een staalkabel.

Haar moeder, die haar verkocht, verkrachters en elkaar opvolgende souteneurs komen er met zweepslagen, of zonder straf vanaf.De ter dood veroordeeld Leyla is sinds haar achtste jaar doorlopend verkracht, mishandeld en vernederd.

Volgens Amnesty International gaf haar moeder een aantal mannen 'toestemming' haar te verkrachten om haar 'rijp te maken' voor de betaalde liefde. In een op het internet gepubliceerd interview zegt zij daarover: ,,De eerste keer was de nacht verschrikkelijk. Ik huilde veel, maar de volgende ochtend kwam mijn moeder me ophalen en gaf me chocola en kaaswokkels.''

De terechtstelling van Leyla M. (19) kan alleen nog door het Constitutionele Hof worden tegengehouden, maar dat rechtsorgaan greep ook niet in toen in augustus de geestelijk gestoorde Atefeh Rajabi (16) wegens 'onwettige seksualiteit' werd opgehangen.

De rechter die haar ter dood veroordeelde, voltrok zelf het vonnis, terwijl Atefeh riep: ,,Berouw, berouw, berouw.'' Het tonen van berouw schort volgens de islamitische rechtspraak een vonnis op en is reden voor herziening, maar rechter Hajj Rezai - die ervan wordt beschuldigd zelf met Atefeh geslapen te hebben - legde de strop om haar nek en opende het valluik. Tegen Rezai loopt nu een onderzoek, de familie van Atefeh heeft hem aangeklaagd wegens moord. De mensenrechtenorganisatie Amnesty International in Londen is een campagne begonnen om het leven te redden van Leyla, die de geestelijke vermogens heeft van een achtjarige. Uit onderzoek van Amnesty is gebleken dat dit jaar in Iran al drie kinderen ter dood zijn gebracht.

Op haar negende beviel Leyla van haar eerste kind. Kort daarop werd zij door een religieuze rechtbank tot 100 zweepslagen veroordeeld wegens prostitutie. De vader van het kind, noch de mannen die haar verkrachtten, werden vervolgd.

Op haar twaalfde werd Leyla door haar moeder aan een Afghaanse man verkocht als 'tijdelijke bruid'. De Iraanse wet erkent tijdelijke huwelijken als de periode - van 24 uur tot 99 jaar - vooraf wordt afgesproken. Leyla's 'schoonmoeder' trad vervolgens op als souteneur.

Op haar 14de raakte het mishandelde meisje opnieuw zwanger; van een tweeling. Ze werd gearresteerd, kreeg voor 'onzedelijk gedrag' en 'seks met een bloedverwant' 100 zweepslagen. Hoewel het islamitische recht stelt dat bij seks met een familielid beide partijen schuldig zijn, kon Amnesty niet achterhalen om wie het ging. Die dader - vader, oom of broer - bleef waarschijnlijk buiten schot. Leyla werd na de afranseling in een tehuis opgesloten tot de geboorte van de tweeling.

Voor haar Afghaanse schoonmoeder was het toen genoeg. Leyla werd opnieuw verkocht. Nu als tijdelijke bruid aan een 55-jarige getrouwde man, die haar in huis nam en dwong daar als prostituee te werken.

Eerder dit jaar werd Leyla opnieuw gearresteerd, nu op beschuldiging van het uitbaten van een bordeel, buitenechtelijke zwangerschap en nogmaals seksuele omgang met een bloedverwant. Wederom blijven alle mannen in het verhaal buiten schot.

Net als Atefeh, is Leyla drie keer voor hetzelfde delict gearresteerd en daar schrijft de sharia - islamitische rechtspraak - de doodstraf voor. De sharia is echter niet zo onmenselijk als vaak wordt aangenomen. Wie berouw toont heeft recht op clementie en wie geestelijk gehandicapt is, kan niet voor zijn of haar daden verantwoordelijk worden gehouden.

Leyla is achterlijk en Atefeh was geestesziek, waardoor zij zichzelf niet in de hand had. Over beide meisjes zijn psychiatrische rapporten opgemaakt die hun ziekte bevestigen. In beide gevallen negeerde de rechtbank die.

Dit jaar zijn in Iran al drie kinderen geëxecuteerd. De wet stelt dat meisjes van negen jaar, en jongens van 15 de doodstraf kunnen krijgen, ook al ondertekende Iran internationale verdragen die bepalen dat niemand de doodstraf kan krijgen voor misdrijven die werden gepleegd voor hij/zij 18 jaar was.

Vorige maand overleed een jongen van 14 jaar die tot 85 zweepslagen was veroordeeld doordat de staalkabel waarmee hij werd geslagen zijn achterhoofd raakte en een fatale bloeding veroorzaakte. De knaap was betrapt toen hij op straat iets at tijdens de Ramadan (vastenmaand).

Soms loopt het ook in Iran - relatief - goed af. Afgelopen zomer werd in de provincie Mazandaran de 13-jarige Zhila Izadi tot de dood door steniging veroordeeld. Haar ouders hadden haar aangegeven omdat zij zwanger was van haar 15-jarige broer, die ongemoeid werd gelaten.

Het dorp waar Zhila woont kwam tegen het doodvonnis in opstand, maar het was de internationale verontwaardiging die haar redde. De straf werd omgezet in 105 zweepslagen, die ze na de geboorte van haar kind - in een gevangenis - ook kreeg.

www.ad.nl
Omdat mod Northernstar kennelijk censuur hanteert (al eens een carriere in de politiek overwogen?) probeer ik het nog maar 's. Het is een nieuwsbericht, staat in een krant, het is dus nieuwswaardig en er kan over gediscussieerd worden, maar blijkbaar leest men hier op fok liever niet. Noem dit forum anders Selectief Nieuws & Achtergronden.

Dus zal ik het bovenstaande toelichten teneinde wat discussiepunten neer te zetten.

Hoe kan men deze barbaren aanpakken? In hoeverre moet of kan de internationale gemeenschap zich hiermee bemoeien? Lijkt me hoog tijd voor een regime-change met harde hand.
pi_24029971
Gheghegheghe. De kleine hoer.
Frusticus.
pi_24029986
Ik zat het ook net in de krant te lezen.

Echt bizar zeg!!
Ik vraag me af of amnesty International wel zo veel invloed heeft om dit stop te kunnen zetten. Zal de NAVO ofzo zich hier niet mee moeten bemoeien? aangezien t vaker gebeurd...
pi_24029988
De Iraanse wet erkent [b]tijdelijke huwelijken als de periode - van 24 uur tot 99 jaar - vooraf wordt afgesproken.[/b]

Het blijven malloten.
Frusticus.
pi_24030036
Vreselijk.
quote:
De wet stelt dat meisjes van negen jaar, en jongens van 15 de doodstraf kunnen krijgen
opvallend dit verschil ook weer, naast de idioterie van het geheel, waarbij het slachtoffer tot de dader wordt gemaakt, en dit natuurlijk vooral gebeurt als het slachtoffer een vrouw is.

als verkrachte en/of mishandelde vrouw maak je dus geen schijn van kans, word je in feite opnieuw verkracht, maar dan door de wet en de uitvoerenden.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24030046
Ik vind het echt walgelijk. Maar dit soort dingen laten eens te meer zien dat die mensen in Iran niet normaal zijn. Wat mij betreft moet daar wat aan gedaan worden.. Miss, nog een id voor Bush?
pi_24030079
Nee, nu ff serieus.. Ik vind dat er wat aan gedaan moet worden. Blijkbaar zijn organisaties zoals Amnesty niet genoeg, en moeten de regeringen zich ermee bemoeien. Landen met een wetgeving als deze, daar is gewoon wat mis mee. Ik hoop ook zó dat ze in Indonesië afzien van het invoeren van de Sha'ria..
pi_24030127
Jesus, hier val je wel even stil van...

Niet gedacht dat dit nog kon...
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_24030172
Op haar negende beviel Leyla van haar eerste kind. Kort daarop werd zij door een religieuze rechtbank tot 100 zweepslagen veroordeeld wegens prostitutie. De vader van het kind, noch de mannen die haar verkrachtten, werden vervolgd.

Jezus, wist niet eens dat vrouwen op hun 9e al hun periodes konden hebben.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:23:21 #10
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24030188
9 jaar is in sommige culturen een gebruikelijke leeftijd voor meisjes om sexueel verkeer te hebben.
Waarom zouden we daar hypocriet en moeilijk over moeten doen.
Onder bepaalde omstandigheden wordt ook sexueel verkeer met geiten aanbevolen.
Misschien zou je kunnen zeggen dat dat in dit soort gevallen te prefereren was geweest.
Koranfascisme bedankt Islam
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:24:27 #11
44699 err
pi_24030206
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:23 schreef machteld het volgende:
9 jaar is in sommige culturen een gebruikelijke leeftijd voor meisjes om sexueel verkeer te hebben.
Waarom zouden we daar hypocriet en moeilijk over moeten doen.
Waarom zouden we daar moeilijk over doen he...natuurlijk is het de vrije wil van een meisje van 9 om uitgewoond te worden.
pi_24030246
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:21 schreef Sjakie01 het volgende:

Jezus, wist niet eens dat vrouwen op hun 9e al hun periodes konden hebben.
En daarom is die leeftijd voor meisjes lager.
Een meisje wordt huwbaar en dus neukbaar geacht zodra ze menstrueert.
Naar voorbeeld van een zeker iemand uit een ver verleden, zeg maar.
Geeft toch weer een heel andere kijk op 'in de kontext van de tijd plaatsen"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2004 @ 09:28:47 #13
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24030269
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:01 schreef err het volgende:

[..]

Omdat mod Northernstar kennelijk censuur hanteert
Als jouw openingspost zich beperkt als iets van "benieuwd hoe huppeldepup erop gaat reageren" noem ik dat een nieuwsdump (met in dit geval de bijbedoeling weer even moslim te bashen) en loop je het risico dat het dicht gaat.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:29:19 #14
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_24030275
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:01 schreef err het volgende:

[..]

Omdat mod Northernstar ...
Allereerst voor de repost. Ik had het de eerste maal niet gezien.

Vreselijk dit nieuws, jammer dat je als Westerse burger volledig machteloos staat t.o. zulke corrupte rechtspraak. Submission is een hierbij vergeleken nog een romantische comedie...

Het wordt tijd dat de corrupte machthebbenden in Iran hiervoor verantwoordelijk worden gesteld.
In België kun je toch zulke mensen aanklagen?

Nou, ben er wel eventjes stil van... Zweepslagen met een staalkabel
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:32:40 #15
44699 err
pi_24030322
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als jouw openingspost zich beperkt als iets van "benieuwd hoe huppeldepup erop gaat reageren" noem ik dat een nieuwsdump (met in dit geval de bijbedoeling weer even moslim te bashen) en loop je het risico dat het dicht gaat.
ach, huilie. De reacties op zo'n bericht volgen toch vanzelf wel, spreekt het artikel niet genoeg voor zich?
pi_24030332
Kan d'r niet over uit. Echt een goed voorbeeld van een stelletje ongeloofelijk domme, impotente kutgeiteneukers.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:33:53 #17
44699 err
pi_24030336
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:29 schreef RigorMortis het volgende:

Submission is een hierbij vergeleken nog een romantische comedie...
oe..touché !

Inderdaad. Hoe kun je shockeren met een kunstzinnig flutfilmpje als er dit soort dingen gebeuren? Ga je daar 's over opwinden.
pi_24030365
De appeasement politiek van Europa zal zeker gaan helpen iig.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:37:26 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24030375
nieuwsdump
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24030380
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:37 schreef Re het volgende:
nieuwsdump
Sinds wanneer heeft fok inhoud?
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:38:34 #21
44699 err
pi_24030383
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:37 schreef Re het volgende:
nieuwsdump
nieuwsdump he, als de inhoud je niet zint.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:39:45 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24030395
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:38 schreef err het volgende:

[..]

nieuwsdump he, als de inhoud je niet zint.
, waarom zou de inhoud mij niet zinnen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24030407
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:39 schreef Re het volgende:

[..]

Ga in het feedback topic zitten zeiken, niet in het topic zelf als je het zo graag volgens de regels doet.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:42:14 #24
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24030416
Misschien moeten we voordat ook Iran lid van de EU wordt eerst ons strafrechtsysteem een opknapbeurt geven.
Koranfascisme bedankt Islam
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:44:17 #25
44699 err
pi_24030444
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:39 schreef Re het volgende:

[..]

die zint toch geen enkel weldenkend mens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')