abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 december 2004 @ 20:52:18 #126
3542 Gia
User under construction
pi_24145470
quote:
Op woensdag 22 december 2004 19:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik las net in de NRC (ja ja ik weet het, maar de telegraaf lag boven en ik had geen zin om te lopen) dat er in de marokkaansekranten vet veel aandacht besteden aan het negatieve klimaat binnen nederland
Dat zal resulteren dat marokkanezen liever niet meer naar nederland komen omdat men ze daar niet moet.
Kortom ik denk dat het wel goedkomt.
Dus eigenlijk zijn we al goed bezig?!
pi_24145676
quote:
Op woensdag 22 december 2004 20:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zijn we al goed bezig?!

We gaan weer bergopwaarts. Als Geert Wilders aan de macht komt dan hoor je mij weer zeggen dat het goed gaat in holland.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 22 december 2004 @ 21:17:12 #128
22944 Breetai
....Relax....
pi_24146048
quote:
Op woensdag 22 december 2004 21:01 schreef JohnDope het volgende:
We gaan weer bergopwaarts. Als Geert Wilders aan de macht komt dan hoor je mij weer zeggen dat het goed gaat in holland.
Jij mag dan zeggen dat het goed gaat in Nedereland. Ga ik dekking zoeken. Ik wil die creep niet aan de macht hebben.

Voor de rest denk ik wel dat het uiteindlijk goed komt. Als we idd ff gewoon relaxed kunnen doen naar onze omgeving dan zal het al een stuk beter gaan. De polarisering die we nu hebben tussen Mosims en de rest kan alleen maar een puinhoop opleveren.
Met een betere integratie zullen moslims toch in gaan zien dat ze in Nederland wonen en dat daar een bepaalde gedrag wordt geeist of gewenst.

Je waarden mag je helemaal zelf uitzoeken, zolang je je maar aan de gestelde normen houdt. Anders krijg je te maken met een gepaste reactie.

Voor de rest ben ik het wel met Gewoneman eens.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  woensdag 22 december 2004 @ 21:17:40 #129
97745 Thorical
finding a way
pi_24146064
Eigelijk niets.
De migratie uit de thuislanden zal ingeperkt moeten worden. Diegene die hier zijn zou gestimulleerd moeten worden meer dan een boek te lezen. En de dames zou eens uitgelegd moeten worden wat de voordelen zijn van anticonceptie.
Elke Turk, Marokaan of Iranier die ik ken is een verijking voor Nederland. Maar misschien kan ik ook alleen maar hoog opgeleide buitenlanders.
pi_24146156
De dienstplicht weer invoeren! Dat tuig wat tegenwoordig rondloopt eens wat discipline bijbrengen! Ja en dat voor elke jongen, met welke nationaliteit dan ook, wonende in Nederland. En als ze niet willen? Dan ga je terug naar je eigen landje, waar ook de dienstplicht nog van kracht is.
ohjajoh
pi_24146197
quote:
Op woensdag 22 december 2004 21:17 schreef Breetai het volgende:

[..]

Jij mag dan zeggen dat het goed gaat in Nedereland. Ga ik dekking zoeken. Ik wil die creep niet aan de macht hebben.

Voor de rest denk ik wel dat het uiteindlijk goed komt. Als we idd ff gewoon relaxed kunnen doen naar onze omgeving dan zal het al een stuk beter gaan. De polarisering die we nu hebben tussen Mosims en de rest kan alleen maar een puinhoop opleveren.
Met een betere integratie zullen moslims toch in gaan zien dat ze in Nederland wonen en dat daar een bepaalde gedrag wordt geeist of gewenst.

Je waarden mag je helemaal zelf uitzoeken, zolang je je maar aan de gestelde normen houdt. Anders krijg je te maken met een gepaste reactie.

Creep?? Ik zie hem als de nieuwe Messias, onze laatste verbale redding.
Als er verkiezingen zijn dan ga ik ook voor hem foldertjes uitdelen en dan zoek ik mensen uit waarvan ik schat dat ze Wilders niet moeten en hun ga ik overhalen om op Wilders te stemmen, ik ben zo benieuwd naar hun reactie
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24146475
quote:
Op woensdag 22 december 2004 21:17 schreef Breetai het volgende:

[..]

dan zou ik maar op wilders stemmen dude! want geloof me het is nodig. je moet eens kijken wat die moslims alleen al de laatste 3 maanden aan nieuws hebben gebracht!?

ze staan werkelijkwaar in ALLES wat verboden en of onwenselijk is met kop en schouders bovenaan, dit kun je niet met simpele maatregelen veranderen. het is tijd om hard op te treden want het kost ons een VERMOGEN en het angst gevoel is nooit zo groot geweest in dit landje.

hoe lang moeten Ayaan en Geert nog ondergedoken zitten ???
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24147168
Uitsterven, net als alle andere georganiseerde religies.
  woensdag 22 december 2004 @ 22:10:55 #134
22944 Breetai
....Relax....
pi_24147353
quote:
Op woensdag 22 december 2004 21:32 schreef GewoneMan het volgende:
dan zou ik maar op wilders stemmen dude!
Dude???? Ik woon in Limburg, niet in Californie.
quote:
ze staan werkelijkwaar in ALLES wat verboden en of onwenselijk is met kop en schouders bovenaan, dit kun je niet met simpele maatregelen veranderen. het is tijd om hard op te treden want het kost ons een VERMOGEN en het angst gevoel is nooit zo groot geweest in dit landje.
Dat hard optreden komt bij mij juist als simpel over. Gewoon alles wat je niet aanstaat meteen de kop in gaan drukken. We moeten het nog wel samen met z'n allen uit zien te houden en verder met elkaar.

Die haat predikende imam's zonder Nederlands paspoort mogen idd meteen met het eerste vliegtuig terug naar land van herkomst. Een zooitje criminele hangjongeren hoor je idd wel gewoon hard aan te pakken en iedereen moet zich gewoon veilig kunnen voelen in Nederland.
Alleeen waar bestaat een imam-opleiding voor Nederlandse imams? Wordt er ook maar iets aan gedaan om die jongeren uit het vriminele circuit te halen en ze wat nuttigs te laten doen. Heeft iemand ooit de ouders daarvan netjes dat van ze verwacht wordt om hun kinderen goed op te voeden?

Met goed onderwijs en een socialer beleid voorkom je een hoop rotzooi en over het algemeen noem ik dat geen simpele oplossingen want je moet erover nadenken. Dat zouden meer mensen moeten doen. Eens iets meer aandacht aan de materie besteden en eigen keuzes maken i.p.v. achter populistische eikels aanlopen.

Het tegen elkaar opzetten van 2 bevolkingsgroepen zal echt niet helpen daar wordt de bevolking alleen maar de dupe van. Het helpt alleen die figuren als Wilders aan de macht en het land in puin.
quote:
hoe lang moeten Ayaan en Geert nog ondergedoken zitten ???
Dat lukt je alleen maar als je de moslimgemeenschap mee weet te krijgen en op een fatsoenlijk en sociaal niveau weet te krijgen. Die tolereren op den duur geen extremisten en andere gekken meer als ze gewoon meedoen. We hebben ze al jaren lang buitegesloten en te makkelijk een uitkering gegeven. Het wordt eens tijd dat die mensen zich hier thuis voelen en mee gaan doen.

Die extremisten moet je buitensluiten, niet de Nederlanders die toevallig moslim zijn en hier nog niet zo lang wonen. Alleen localiseer je de eerste groep een stuk moeilijker dan de tweede.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_24154201
quote:
Op woensdag 22 december 2004 18:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is niet mogelijk als we het over school hebben, hè? En omdat dat niet mogelijk is, vindt men dat er voor moslims een uitzondering gemaakt moet worden.
Er bestaat gewoon moslimscholen hoor. Het is dus wel degelijk mogelijk.
quote:
[..]
Er zijn er meer die zo denken. Is ook maar een voorbeeld. Vrouwen hoeven geen rekening te houden met moslimmannen en kunnen ze gewoon de hand reiken. Een huisarts mag een moslima als patient gewoon een hand geven. Die hoeft niet te denken: o, die is wellicht islamitisch, dan mag ik die niet de hand schudden.
Hij hoeft het niet te denken, maar het getuigt van respect om de normen en waarden van andere te respecteren. Een andere insteek is die van jou, waarbij de niet moslim superieur is en dat zijn normen en waarden leidend zijn.
quote:
[..]
Die mogelijkheid was er niet voordat er moslims waren. Ooit is dit door moslims als voorwaarde gesteld in een tijd waar het nog ín was om moslims te knuffelen en er vooral veel rekening mee te houden.
Als voorwaarde gesteld? Hebben ze dat afgedwongen?

Er is simpelweg gevraagd of sommige dingen kunnen, en de regering vond dat goed. Want waarom zou je moslims iets ontzeggen wat je onderen niet ontzegt. Er is dus niet afgedwongen. Als jij in de supermarkt vraagt of er werk is voor een kassiere en zij zeggen ja, dan heb jij niets afgedwongen.
quote:
[..]
En dat moet dus afgeschaft worden, dat gesubsidieerde baantjes trekken voor uitsluitend moslima's.
Wat is er gesubsidieerd aan? Die vrouwen betalen net zoveel aan zwemgeld als jij. Of denk jij dat alles wat de moslims doen gesubsidieerd is?
quote:
[..]
Hoezo? Een moslima mag dan dus nog steeds een kettinkje dragen met een islamitisch symbool, net zoals christenen een kruisje mogen dragen. Alleen wel onder de kleding.
Het gaat bij moslims niet om een symbool om te laten zien dat je ergens toe behoort, het gaat om een kledingvoorschrift. Een kruisje is geen voorschrift.
quote:
Niks selectiefs aan.
Zeker wel.
pi_24154222
quote:
Op woensdag 22 december 2004 20:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Er is er ieder geval eentje onder weg, en dat is mij vrouw

Het is een aanwinst voor de maatschappij als er meer vrome mensen komen.
pi_24154242
quote:
Op woensdag 22 december 2004 21:20 schreef xitin het volgende:
De dienstplicht weer invoeren! Dat tuig wat tegenwoordig rondloopt eens wat discipline bijbrengen! Ja en dat voor elke jongen, met welke nationaliteit dan ook, wonende in Nederland. En als ze niet willen? Dan ga je terug naar je eigen landje, waar ook de dienstplicht nog van kracht is.
De dienstplicht in NL is de meest zouteloze bedoening die je je kunt voorstellen.
pi_24154391
Zorgen dat alle moslims eens een stuk rielekster in deze wereld staan en hun Koran (dat is het toch?) niet zo serieus nemen en niet zo strikt volgen. Als ze nou eens nagaan dat we niet meer in het jaar 623 van Mohammed leven maar in FOK!king 2005 dan zouden er helemaal geen problemen zijn en kunnen we lekker gezellig naast elkaar leven zonder bang voor elkaar te hoeven zijn
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_24154423
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:21 schreef numero_uno het volgende:
Zorgen dat alle moslims eens een stuk rielekster in deze wereld staan en hun Koran (dat is het toch?) niet zo serieus nemen en niet zo strikt volgen. Als ze nou eens nagaan dat we niet meer in het jaar 623 van Mohammed leven maar in FOK!king 2005 dan zouden er helemaal geen problemen zijn en kunnen we lekker gezellig naast elkaar leven zonder bang voor elkaar te hoeven zijn
Zorgen dat alle anti-moslims een stuk relaxter in deze wereld staan en niet achter elk probleem een moslim zien. Dat ze zich niet bemoeien met zaken die ze niet aangaan. Dat ze anderen gewoon in hun waarde laten en laten leven zoals zij ook willen leven, dus zonder bemoeienis. Als zij nu in het jaar 623 willen leven dan doen ze dat toch? Is er een wet die zegt dat dat niet mag?

Voor 11 september waren moslims ook moslims. Waarom zijn mensen nu opeens bang voor elkaar? Die angst zit in je hoofd.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:30:23 #140
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24154513
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:09 schreef Dildo het volgende:

[..]

De dienstplicht in NL is de meest zouteloze bedoening die je je kunt voorstellen.
bijna hopend dat ze vervalt in westerse decadentie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24154548
Ten eerste ik ben helemaal niet bang voor moslims. En ze maken een groot deel uit van onze samenleving.

Achter elk probleem wordt tegenwoordig idd een moslim gezien. Maar dan is de vraag kan je de samenleving dat kwalijk nemen? Tegenwoordig wordt onderhand elke terreuraanslag gepleegd door een moslim of ga je nu zeggen dat dat niet waar is?

Vrouwen hebben weinig rechten, keur je dat dan goed?

Als er mensen (want dat zijn we uiteindelijk allemaal) bedreigd worden moeten we ons er dan maar niet mee bemoeien in de hoop dat het wel zal overwaaien?

Na 11 september is de wereld veranderd, je kan het ontkennen maar dan heb je een plaat voor je plaat.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:35:20 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24154582
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:32 schreef numero_uno het volgende:
Na 11 september is de wereld veranderd, je kan het ontkennen maar dan heb je een plaat voor je plaat.
een veel gemaakte fout, er was een reden voor (hoe fout of goed dan ook) dat 11 September gebeurde
pi_24154667
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:35 schreef Re het volgende:

[..]

een veel gemaakte fout, er was een reden voor (hoe fout of goed dan ook) dat 11 September gebeurde
Inderdaad. Men lijkt echter symptoonbestrijding te prefereren boven het voorkomen van gebeurtenissen. Of dit te maken heeft met een eventuele angst om geconfronteerd te worden met de eigen fouten, laat ik in het midden. Het AIVD rapport van een aantal maanden geleden dat door mevrouw Verdonk is weggewuifd is hier een goed voorbeeld van. Goed advies wordt weggeslagen.
pi_24154715
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:35 schreef Re het volgende:

[..]

Ja klopt maar denk je dat als het niet gebeurd was dat de spanningen in de wereld zo hoog opgelopen zouden zijn? Ik denk dat er dan helemaal geen oorlog in Irak was geweest. Daardoor ook geen aanslagen in Madrid. En ga zo maar door.

We zijn doorgeschoten in onze angst voor moslims. Maar de angst opzich is toch niet onterecht? Wij leven hier in een land waar er vrijheid van godsdienst is en vrijheid van geloof. Hier mag een Moslim kritiek uiten op het christendom en andersom! Daarvoor vermoord je niet een filmmaker.

Over het laatste wijd ik niet meer uit want daar zijn al andere topics voor.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:53:17 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24154869
ik zie het geheel meer als een history of the world achtige benadering, de mensheid heeft het gewoon in zich en bepaalde processen herhalen zich telkens weer, al een paar duizend jaar nu. Ons bewustzijn heeft ervoor gezorgd dat op elke actie een reactie komt
  donderdag 23 december 2004 @ 10:55:18 #146
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24154892
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:08 schreef Dildo het volgende:

[..]

Zekers

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_24156450
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:08 schreef Dildo het volgende:

[..]

Als zij zich actief mengt in de samenleving (dus zich niet houdt aan het wurghuwelijkscontract dat Banshee ervan gemaakt heeft) en de samenleving meer opbrengt dan kost is ze natuurlijk van harte welkom, dat ze vroom is moet ze zelf weten, zolang ze maar tolerant is en een eigen mening mag hebben..
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 december 2004 @ 12:50:30 #148
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24156851
quote:
Op donderdag 23 december 2004 12:30 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Als zij zich actief mengt in de samenleving (dus zich niet houdt aan het wurghuwelijkscontract dat Banshee ervan gemaakt heeft) en de samenleving meer opbrengt dan kost is ze natuurlijk van harte welkom, dat ze vroom is moet ze zelf weten, zolang ze maar tolerant is en een ]eigen mening mag hebben..
Allemaal subjectieve regels die je mij hier probeert op te leggen. De wet schrijft die dingen niet voor. En ik ben iemand die me graag aan de wet houdt. Alles daarbuiten kijk ik zelf wel of het me uitkomt of niet. Overigens weet ik niet hoe je er aankomt dat er in mijn geval sprake is van een wurghuwelijkscontract, dat is nl. wederzijdse onzin

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 23 december 2004 @ 13:04:41 #149
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_24157097
quote:
De wet schrijft die dingen niet voor.
Geef het tijd, BSB, geef het tijd..
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_24157421
quote:
Op donderdag 23 december 2004 12:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Allemaal subjectieve regels die je mij hier probeert op te leggen. De wet schrijft die dingen niet voor. En ik ben iemand die me graag aan de wet houdt. Alles daarbuiten kijk ik zelf wel of het me uitkomt of niet. Overigens weet ik niet hoe je er aankomt dat er in mijn geval sprake is van een wurghuwelijkscontract, dat is nl. wederzijdse onzin

Het zijn geen subjectieve regels maar burgerplichten zoals jij en ik die hebben, Nederland is, hoe zeer je het ook graag wilt, GEEN filantropische instelling.
wederzijdse onzin impliceert dat je ook jezelf van onzin beticht, is dit de eerste kritische noot die ik in 4 jaar van je hoor over jezelf?
Je hebt zelf uit de doeken gedaan hoe een vrome moslim, wat jij naar eigen zeggen bent, tegen een huwelijk aankijkt, zeker een gearrangeerd huwelijk, wat niets meer is dan een samenlevingscontract ipv een huwelijk.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')