abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24102959
Nav een 'discussie' in dit topic Wachten op het tweede streepje deel 55! vroeg ik me af hoe de (gemiddelde) fokker hier over denkt.

Is het 'not done' om sex met anderen te hebben (in de vorm van een trio, open relatie, partnerruil of whatever) terwijl je bezig bent met je partner voor nageslacht?

Of is 't de normaalste zaak van de wereld?

Of maakt 't eigenlijk niet uit als je maar een condoom gebruikt?

Persoonlijk vind ik het not done, ook niet met condoom. Niet alleen om de risico's van een evt scheurend condoom of i.d. maar ook om het geestelijke aspect...
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_24103067
het geestelijk effekt? dat is natuurlijk voor iedereen anders, dus kun je niet zeggen dat het daarom "not done" is.
pi_24103152
Daarom staat er ook vooraan die zin Persoonlijk...

En heb ik het niet over het effect, maar het aspect...
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 15:51:00 #4
81992 Githa
pi_24103157
Ik zou er zelf niet aan moeten denken maar als ik er neutraal naar probeer te kijken dan zie ik niet in waarom je het "klussen voor een kindje " en het hebben van een trio niet los zou kunnen koppelen. Het risico dat je condoom scheurt is altijd aanwezig....dus dat zie ik niet als reden om het te laten. Ik vind gewoon dat iedereen moet doen en moet kunnen doen wat hij /zij als prettig ervaart en of dat nu sm een trio of voor mij part partnerruil is moeten ze helemaal zelf weten.
Ik hou het lekker bij mij eigen ventje ....en enkel omdat dit onze keuze is en wij het als prettig ervaren.

het woord "not done" klinkt voor mij best akelig.....lijkt een beetje of het niet mag of niet goed gekeurd wordt.....eigenlijk vind ik dat wij daar geen flikker mee te maken hebben een eigen mening daarop hebben mag natuurlijk altijd maar dat vind ik toch iets anders als het hebben over "not done" dan vind je dat andere het ook niet zouden moeten doen.
pi_24103193
Hoe bedoel je geestelijk aspect?
pi_24103242
Ik zie niet in waarom het not done zou moeten zijn.
Als beide partners er geen problemen mee hebben, waarom niet?
  maandag 20 december 2004 @ 15:57:54 #7
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24103265
ik snap niet dat iemand met zn gedachten (en ook irl trouwens) met zulke praktijken kan bezig zijn, terwijl de gedachten bij een kindje hangen.

en ook al word het veilig gedaan, nog is de kans aanwezig dat er iets gebeurt wat niet de bedoeling was (condoom scheurt bijv), dat lijkt me al helemaal wrang dan.
pi_24103285
quote:
Op maandag 20 december 2004 15:51 schreef Githa het volgende:
Ik zou er zelf niet aan moeten denken maar als ik er neutraal naar probeer te kijken dan zie ik niet in waarom je het "klussen voor een kindje " en het hebben van een trio niet los zou kunnen koppelen. Het risico dat je condoom scheurt is altijd aanwezig....dus dat zie ik niet als reden om het te laten. Ik vind gewoon dat iedereen moet doen en moet kunnen doen wat hij /zij als prettig ervaart en of dat nu sm een trio of voor mij part partnerruil is moeten ze helemaal zelf weten.
Ik hou het lekker bij mij eigen ventje ....en enkel omdat dit onze keuze is en wij het als prettig ervaren.
Bij SM is er geen kans aanwezig dat je kind evt van andere vader zou kunnen zijn, lijkt me...
Daarbij gaat het mij ook niet om hoe iemand zijn sexleven invult maar of je bepaalde dingen tegelijkertijd zou moeten doen
quote:
het woord "not done" klinkt voor mij best akelig.....lijkt een beetje of het niet mag of niet goed gekeurd wordt.....eigenlijk vind ik dat wij daar geen flikker mee te maken hebben een eigen mening daarop hebben mag natuurlijk altijd maar dat vind ik toch iets anders als het hebben over "not done" dan vind je dat andere het ook niet zouden moeten doen.
Mijn mening is dat het 'not done' is, ik vind het niet akelig klinken..

Nogmaals, ik keur geenszins trio's af of partnerruil of een open relatie, het gaat puur om de combinatie van dat en bezig zijn met kinderen willen maken.
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 16:09:24 #9
81992 Githa
pi_24103424
quote:
Op maandag 20 december 2004 15:59 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Bij SM is er geen kans aanwezig dat je kind evt van andere vader zou kunnen zijn, lijkt me...
Daarbij gaat het mij ook niet om hoe iemand zijn sexleven invult maar of je bepaalde dingen tegelijkertijd zou moeten doen
[..]

Mijn mening is dat het 'not done' is, ik vind het niet akelig klinken..

Nogmaals, ik keur geenszins trio's af of partnerruil of een open relatie, het gaat puur om de combinatie van dat en bezig zijn met kinderen willen maken.
Dat kan maar ik vraag me af waarom je dat niet los van elkaar zou kunnen zien ? .... het hebben van een trio zou je meer als fun / hobby of hoe je het ook wil omschrijven kunnen zien en het gevaar dat je condoom scheurt is altijd aanwezig.....je immers zo ook het risico zwanger te worden en ik denk dat daar ook wel iets op gevonden kan worden ....checken of ie kapot is bijv. Daarbij is het wederom een keus die zij hebben gemaakt ....
Ik blijf dus struikelen over dat "not done "
pi_24103500
Ach ja... zo zijn er ook mensen die het not done vinden om sex te hebben als je geen kindje wil maken... zoveel mensen, zoveel smaken. Beetje nutteloos topic imho.
Never argue with idiots. They drag you down to their level and then beat you with experience.
  maandag 20 december 2004 @ 16:16:40 #11
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_24103517
Met het geestelijke aspect bedoel ik dat je, als je bezig bent voor kinderen, je (lijkt mij) graag 100% zeker zou willen weten dat het gemaakte kindje van jou en je partner is.
Als je je dus in de periode voorafgaand bezig hebt gehouden met de zaken waar ik het over hebt, kan je daar misschien aan gaan twijfelen waardoor je wroeging kan krijgen. Of ontzettend onzeker zijn gedurende je zwangerschap.

Wat als je bezig bent met iemand en het condoom scheurt inderdaad?

Je kan dat soort dingen ook uitvoeren op de momenten dat je niet met kinderen bezig bent, lijkt mij verstandiger en 'natuurlijker'...

Ik kan me zo voorstellen dat je je allerlei dingen af gaat vragen en dat is het geestelijke aspect.
  maandag 20 december 2004 @ 16:21:21 #12
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_24103577
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:15 schreef vanwel het volgende:
Ach ja... zo zijn er ook mensen die het not done vinden om sex te hebben als je geen kindje wil maken... zoveel mensen, zoveel smaken. Beetje nutteloos topic imho.
Dan kunnen we het hele forum wel sluiten en nooit meer ergens een discussie over voeren...
Over nutteloos gesproken

Githa, ik heb het over 'in het algemeen' niet over mensen persoonlijk. Ik vraag me gewoon af hoe mensen hier over denken en ik denk er dus op deze manier over...
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 16:22:13 #13
81992 Githa
pi_24103591
Zoals je het nu omschrijft denk ik ook maar dan nog vind ik niet dat het "not done" is.

idd zoveel meningen en zoveel smaken enz.enz. dus wie zijn wij om te zeggen dat iets not done is ...

iig genoeg over dat "not done " mijn standpunt is duidelijk
pi_24103668
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:16 schreef She-Wolf het volgende:
Met het geestelijke aspect bedoel ik dat je, als je bezig bent voor kinderen, je (lijkt mij) graag 100% zeker zou willen weten dat het gemaakte kindje van jou en je partner is.
Als je je dus in de periode voorafgaand bezig hebt gehouden met de zaken waar ik het over hebt, kan je daar misschien aan gaan twijfelen waardoor je wroeging kan krijgen. Of ontzettend onzeker zijn gedurende je zwangerschap.
Dat denk ik niet hoor. En bovendien is het een paar weken geleden.

Wat als je bezig bent met iemand en het condoom scheurt inderdaad?
Dan kun je altijd nog de morning after pil halen. En waarom ga je er vanuit dat het condoom scheurt?

Je kan dat soort dingen ook uitvoeren op de momenten dat je niet met kinderen bezig bent, lijkt mij verstandiger en 'natuurlijker'...
Hoezo natuurlijker?

Ik kan me zo voorstellen dat je je allerlei dingen af gaat vragen en dat is het geestelijke aspect.
Nee hoor, wat zou ik me moeten afvragen? Wie de vader is, bedoel je dat?
pi_24103708
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:21 schreef She-Wolf het volgende:
Dan kunnen we het hele forum wel sluiten en nooit meer ergens een discussie over voeren...
Over nutteloos gesproken
Het forum zou zeker een stuk kleiner kunnen. Sluiten hoeft niet, want er zijn genoeg nuttige discussies te voeren die echt ergens heen (kunnen) leiden. Deze discussie lijkt mij nutteloos omdat het uitermate persoonlijk is en de meesten van degenen die hier nu over discussieren, dat zelf waarschijnlijk niet zouden doen. Als je hier echt wat mee wilt, zul je toch moeten discussieren met mensen die hier geen problemen mee zouden hebben en dit ook daadwerkelijk zouden doen.
Ik bedoelde mijn opmerking overigens niet bashend...
Never argue with idiots. They drag you down to their level and then beat you with experience.
pi_24103710
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:21 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Over nutteloos gesproken

Githa, ik heb het over 'in het algemeen' niet over mensen persoonlijk. Ik vraag me gewoon af hoe mensen hier over denken en ik denk er dus op deze manier over...
Oh ja, waarom val je mij dan als het ware aan in 2e streepje?
  maandag 20 december 2004 @ 16:33:24 #17
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_24103751
Ingrid,
- ik heb het niet over jou persoonlijk...
- een morning after pil halen lijkt me niet leuk als je wel met kinderen bezig bent, wel?
- moet ik dat echt uitleggen?
- ik heb het niet over jou persoonlijk...En zie het eerste stuk van mijn post
pi_24103786
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:33 schreef She-Wolf het volgende:
- een morning after pil halen lijkt me niet leuk als je wel met kinderen bezig bent, wel?
Het lijkt me dat wanneer je met kinderen bezig bent en willens en wetens (on)beschermd sex met iemand hebt, het je ook weinig kan interesseren dat je een morning after pill moet halen. Dan maar volgende maand nog eens proberen.
Zou raar zijn als je lekker met jan en alleman (on)beschermd sex hebt en het dan vervelend vind dat je een pil moet halen, aangezien je toch best wel snapt waarmee je bezig bent, lijkt me.
pi_24103815
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:33 schreef She-Wolf het volgende:
Ingrid,
- ik heb het niet over jou persoonlijk...
- ik heb het niet over jou persoonlijk...En zie het eerste stuk van mijn post
Ik denk niet dat jij het ooit zal begrijpen. En wat maakt het jou eigenlijk uit of iemand dat wel of niet doet? Ik heb op dit moment geen zin om er verder op in te gaan.
  maandag 20 december 2004 @ 16:40:21 #20
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_24103827
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:30 schreef vanwel het volgende:

Het forum zou zeker een stuk kleiner kunnen. Sluiten hoeft niet, want er zijn genoeg nuttige discussies te voeren die echt ergens heen (kunnen) leiden. Deze discussie lijkt mij nutteloos omdat het uitermate persoonlijk is en de meesten van degenen die hier nu over discussieren, dat zelf waarschijnlijk niet zouden doen. Als je hier echt wat mee wilt, zul je toch moeten discussieren met mensen die hier geen problemen mee zouden hebben en dit ook daadwerkelijk zouden doen.
Ik bedoelde mijn opmerking overigens niet bashend...
Degenen die zich hier mee bezig houden en er geen problemen mee hebben en dit daadwerkelijk doen zijn toch ook vrij om hier te reageren? Lijkt me wel leuker als ze dat wel doen idd 'for the sake of discussion'. Veel zaken die hier besproken worden zijn uitermate persoonlijk, maar ook daarover valt goed te discussieren lijkt me. Het kan nooit kwaad een andere kant van een verhaal te horen, toch?

En Ingrid,

Gut meisje, als je dat al als aanvallen ziet...
Daar komt bij dat ik expres in mijn openingspost zaken hebt genoemd (partnerruil, open relatie) die niet op jou slaan om de discussie dus naar een algemeen niveau te tillen..
  maandag 20 december 2004 @ 16:41:19 #21
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_24103841
Tja, als je je maar bedenkt wat je later tegen je kinderen zult zeggen, of niet...

Als je een btje je voorstellingsvermogen aanpast (serieus) naar een kind in de pubertijd,
hoe zou jij hier tegenover staan als ze er achter komen dat papa en mama wel een heel
losbandig contact hebben met een aantal ietwat bekende of onbekende personen? Ookal
vinden paps en mams dat heel normaal?

Ik ken iemand die vrij goed haar gezin op orde heeft en verder een vrij open relatie heeft...
Er zullen alleen altijd geluiden komen van of, familie en kenissen, of vrienden/kenissen van
je kinderen als deze een bepaalde leeftijd gepasseerd zijn... Wees dus op kritiek voorbereid...

Ik keur niets af, maar denk alsjeblieft aan de situatie van je toekomstige kinderen... Het kan
namelijk ook zijn dat de eens zo open relatie, van een succesvolle start, naar een fiasco gaat,
en paps en mams niet meer zo happy happy joy joy lang leven de lol bij elkaar zijn...

Ik vind 't persoonlijk nogal een beslissing...

Wat imho wel helemaal not done is, is onveilige seks hebben met iemand anders
dan je partner... Dit kan in een worst case scenario kunnen eindigen met een
stel kinderen zonder moeder (denk aids) en of kinderen van iemand anders
dan je partner... Dat zou ik best een btje boel onverantwoordelijk vinden...

[ Bericht 13% gewijzigd door B-FliP op 20-12-2004 16:49:10 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 16:42:44 #22
81992 Githa
pi_24103860
Je zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om de morning afther pil te kunnen nemen omdat je niet kiest voor een zwangerschap die onstaan is uit die situatie * lees situatie : als je condoom scheurt tijdens een triootje* dat staat los van het zwanger willen worden van je partner.
Ik probeer overal met een dosis empathie naar te kijken en natuurlijk heb ik daarin een eigen mening maar als je je probeerd in te leven in een ander dan ervaar je dat een optie als "not done" niet bestaat...

maar dit zou weer kunnen leiden tot een discussie over het al dan wel / niet nemen van de morning afther pil.

Ingrid, deze discussie is iid niet persoonlijk naar jou gericht, vervelend dat je dat zo ervaart.
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 16:48:42 #23
81992 Githa
pi_24103957
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:41 schreef B-FliP het volgende:

Ik ken iemand die vrij goed haar gezin op orde heeft en verder een vrij open relatie heeft...
Er zullen alleen altijd geluiden komen van of, familie en kenissen, of vrienden/kenissen van
je kinderen als deze een bepaalde leeftijd gepasseerd zijn... Wees dus op kritiek voorbereid...
Kritiek is er altijd en overal wat je ook doet dus daar hoef je het niet voor te laten lijkt mij Wat je je kinderen mee geeft ? ....tjah, dat is weer een andere discussie maar ook dat bepaal je zelf en hoeft niet afhankelijk te zijn van een monogame relatie.
Het lijkt wel of nu al bepaald is dat de vader onbekend is, regelrechte onzin natuurlijk want er zijn genoeg dingen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat je dat wel weet. en dat wij daar niet voor zouden kiezen ....ja dat kan ! maar dat is niet wat er gezegd wordt
  maandag 20 december 2004 @ 16:50:04 #24
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_24103978
Doe gewoon alleen trio's met 2 vrouwen, dan kan het al helemaal geen problemen opleveren
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  maandag 20 december 2004 @ 16:50:57 #25
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_24103998
Hoe jij 'not done' ziet is denk ik anders als hoe ik het gebruik. Het is maar een uitspraak om aan te geven dat iets in mijn belevingswereld niet zou kunnen. Dit wil niet zeggen dat als mensen dingen doen die ik als 'not done' beschouw, ik hen daarom afkeur. Ik zal misschien niet altijd begrijpen waarom ze dit doen en het zelf nooit willen doen maar ik keur de persoon an sich niet af.

Tuurlijk begrijp ik wel dat je een morning after pil kan nemen of zelfs een abortus kan overwegen in een evt later stadium. Maar stel dat je bv al heel lang bezig bent met je partner en het lukt niet en het is toevallig op dat moment wel ineens raak. Lijkt mij bijzonder wrang...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')