abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 december 2004 @ 09:58:14 #51
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24175131
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 09:36 schreef The_stranger het volgende:
Al met al een goed wetenschappelijk onderzoek met mogelijk ver strekkende conclusies, echter, zoals zij zelf ook al aangeven, verdere studie is nodig om het echte lichamelijke effect te bepalen.
Mja dat zie ik voor me gevoel steeds vaker tegenwoordig. Statistische onderzoeken. Dit zegt zeker wel iets maar toont ook altijd aan hoe weinig we eigenlijk begrijpen en hoe moeilijk het is om de werking van de mens te zien. Soort van chaos. Ik las bv laatst dat als je stroom op bepaalde punten van je voorhoofd zet dat je geheugen met 20% kan verbeteren. Dit zal best zo kunnen wezen en ze zullen prima kunnen uitrekenen hoe groot de kans op een bepaalde statistische fout in die proef is maar ergens laat het zien dat we er blijkbaar weinig van begrijpen. Als ze nu zouden zeggen: Hej die cellen werken zo en DUS zou dit betekenen dat stroom op je voorhoofd moet werken dan zou het anders liggen en begrijp je daadwerkelijk hoe het werkt en is die stroomproef meer een controle.

Voor de rest niet boeiend ofzo
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24415621
bron : http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/2890

‘Plaatsing UMTS-antennes voorlopig staken’
05-01-2005 • SP-Kamerlid Krista van Velzen wil dat het plaatsen van UMTS-antennes stopgezet wordt, totdat de gevolgen voor de volksgezondheid duidelijk zijn. De beantwoording door de regering van haar Kamervragen en het debat in de Tweede Kamer leiden volgens haar tot de logische conclusie dat het voorzorgsprincipe moet gelden.

Van Velzen: ‘Vanuit het hele land bereiken mij berichten van bezorgde bewoners over de plaatsing van UMTS-masten op hun dak. Nieuwe producten die bij ons op de markt komen, moeten terecht uitvoerig worden onderzocht en getest. Bij de plaatsing van UMTS-antenne’s geldt echter gek genoeg geen enkel voorzorgsprincipe. Straks staat heel Nederland vol, terwijl onduidelijk is wat de gezondheidseffecten zijn. Dat is niet verantwoord.”

Door een besluit van het Rijk kunnen Telecombedrijven de antennes gemakkelijker en sneller plaatsen. Uit onderzoek van TNO blijkt echter dat er een verband bestaat tussen de straling van UMTS-antennes en de gezondheid van mensen. Op dit moment vinden extra onderzoeken plaats om meer zekerheid te verkrijgen.

In Duitsland, Noorwegen en Engeland is al uitvoeriger onderzoek gedaan, waarna de masten daar aan strenge eisen moeten voldoen. Van Velzen: “Onze minister van Economische Zaken probeert ons gerust te stellen door te melden dat er weliswaar significante gevolgen van de blootstelling aan straling zijn bewezen, maar dat het hier ‘een verbetering betreft van cognitieve functies’. Als dan niet alle alarmbellen gaan rinkelen… Ik heb hem dan ook voorgesteld gelijk een UMTS-mast bij elke basisschool van Nederland te zetten, als ze zo goed voor de gezondheid zijn! Uiteraard is hij daar niet op in gegaan.”

Een groot probleem is dat het niet bekend is hoeveel UMTS-masten er in Nederland staan en waar ze staan. Navraag bij KPN wees uit dat om veiligheidsredenen het netwerk niet bekend kon worden gemaakt. Een andere reden dat het niet bekend wordt gemaakt, is vanwege het bedrijfsvertrouwelijke karakter en concurrentieoverwegingen. Van Velzen: “De discussie rondom gezondheidsrisico’s is een spel rond financiële belangen geworden. Zou de Nederlandse Staat, grootaandeelhouder van KPN, op grond van een voorzorgprincipe inderdaad de UMTS-invoering afremmen of stoppen, dan moeten de miljarden voor de licenties wellicht worden terugbetaald.”

Voor bezorgde burgers is het haast onmogelijk om het plaatsen van masten tegen te houden. Voor antenne-installaties die lager zijn dan 5 meter is geen vergunning nodig en voor masten die hoger, zijn passen operators truukjes toe. De telecomprovider deelt de bewoners schriftelijk mee dat zij van plan is een antenne op het pand te plaatsen. Bewoners kunnen hier schriftelijk bezwaar tegen aantekenen. Alleen correct ingevulde en geheel ingevulde schriftelijke bezwaren worden als ‘nee’ gehonoreerd. Mensen die niets of niet binnen een bepaalde termijn terugsturen, evenals mensen die het formulier gedeeltelijk onjuist invullen, worden automatisch als ‘ja’ stemmers geadministreerd. Zo kan het dus zijn dat op een flat van honderd mensen er veertig protest aantekenen en er dertien aangeven akkoord te zijn. Omdat de overige zevenenveertig bewoners niets heeft laten weten, wordt de antenne dus alsnog geplaatst.

Van Velzen: “De regering moet haar verantwoordelijkheid nemen en het voorzorgsprincipe toepassen. Maatregelen moeten niet, zoals de staatssecretaris van Milieu op mijn vragen antwoordde, overgelaten worden aan de markt. Een gezonde leefomgeving is de taak van de overheid”.

De SP bekijkt momenteel hoe ze acties en protesten in het land kan beginnen.
pi_24415922
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:42 schreef yearzero het volgende:
--knip--
en zoals veel van de plannen van de SP wordt ook deze waarschijnlijk genegeerd....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_24430469
@yearzero :

Dit forum interesseerd mij omdat ik zelf ten dele met mobiele toepassingen heb te maken. Wil overigens niet zeggen dat ik veel verstand heb van UMTS. Als ik je posts zo lees dan heb je het voornamelijk over de frequentie van UMTS en de frequentie van diverse organisme en dat deze op bepaalde punten hetzelfde zouden zijn. Ik krijg uit je posts ook het beeld dat alles wat straling is per definitie slecht is.
Ik weet dat binnen de telecom wereld zowel nij fabrikanten als bij de operators uitingen worden gedaan ten aanzien van de gonzheid en straling. Er zijn diverse onderzoeken waar gekeken wordt naar de effecten van straling en gezondheid. Ook fabrikanten testen hierop.
De effecten van de stralingen zijn niet per definitie altijd aanwezig. Er zijn meerdere factoren waar rekening mee gehouden moet worden. Denk bijvoorbeeld aan sterkte. Als je dag in dag uit bij zo'n mast staat dan loop je inderdaad wat risico.
Ik vindt het dan ook te krap door de bocht dat de helft van de wereld bevolking sterft door dat we zonodig meer informatie ether in moeten sturen. Ik denk wel dat er meer onderzoek naar gedaan met worden. Daarmee weiger ik je posts dan ook als absolute waarheid aan te nemen, daar dit niet wil zeggen dat je informatie helemaal niet waar is.

Daarnaast erger ik me een beetje aan het feit dat je er A) accupunctuur bij haalt en B) Kirilian fotografie. Wat biede weinig met straling te maken hebben, maar meer met lichaams en etherische energieen. Helemaal kirilian fotografie is niks meer en niks minder dan je aura fotograferen (= etherische energie).
Ja
pi_24460768
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 12:32 schreef Bboy het volgende:
@yearzero :

Dit forum interesseerd mij omdat ik zelf ten dele met mobiele toepassingen heb te maken. Wil overigens niet zeggen dat ik veel verstand heb van UMTS. Als ik je posts zo lees dan heb je het voornamelijk over de frequentie van UMTS en de frequentie van diverse organisme en dat deze op bepaalde punten hetzelfde zouden zijn. Ik krijg uit je posts ook het beeld dat alles wat straling is per definitie slecht is.
Ik weet dat binnen de telecom wereld zowel nij fabrikanten als bij de operators uitingen worden gedaan ten aanzien van de gonzheid en straling. Er zijn diverse onderzoeken waar gekeken wordt naar de effecten van straling en gezondheid. Ook fabrikanten testen hierop.
De effecten van de stralingen zijn niet per definitie altijd aanwezig. Er zijn meerdere factoren waar rekening mee gehouden moet worden. Denk bijvoorbeeld aan sterkte. Als je dag in dag uit bij zo'n mast staat dan loop je inderdaad wat risico.
Ik vindt het dan ook te krap door de bocht dat de helft van de wereld bevolking sterft door dat we zonodig meer informatie ether in moeten sturen. Ik denk wel dat er meer onderzoek naar gedaan met worden. Daarmee weiger ik je posts dan ook als absolute waarheid aan te nemen, daar dit niet wil zeggen dat je informatie helemaal niet waar is.

Daarnaast erger ik me een beetje aan het feit dat je er A) accupunctuur bij haalt en B) Kirilian fotografie. Wat biede weinig met straling te maken hebben, maar meer met lichaams en etherische energieen. Helemaal kirilian fotografie is niks meer en niks minder dan je aura fotograferen (= etherische energie).
Dat het alles met elkaar te maken heeft snapt de huidige wetenschap niet.
Juist ons energetisch systeem kunnen we niet zien en wordt beinvloed door
de straling. Chi zie je niet, maar het is er wel. En dat probeer ik met acupunctuur duidelijk
te maken. Juist de chi, die van levensbelang is voor een mens, die tasten we als
eerste aan en dat materialiseert zich.

In de kwantum mechanica is inmiddels al aangetoond dat onze wereld niet
aan elkaar hangt van natuurkundige wetten, maar dat er heel andere zaken
spelen die de wereld sturen. zaken zoals superpositie (het op twee plaatsen
tegelijk zijn van een electron in een atoom) bestaan niet volgens onze wetenschap.
Verder kan een electron kan zich van baan naar baan verplaatsen zonder
door het tussenliggende gedeelte te reizen. Waar blijft de electron?
Er zit geen tijd tussen de verplaatsing, het is dan dus op 2 plaatsen tegelijk.
Probleem.....

De kwantumwetenschap heeft de door ons op
een voetstuk geplaatste, materieel realistische manier van denken, inmiddels
al in de hoek gedreven. Daarom is het zaak om eens heel eerlijk te worden
tegen onszelf.

Het energetische niveau kunnen we NOG niet onderzoeken op een wetenschappelijke
manier. En juist daar gaan we nu de fout in.

Het gaat inderdaad om de hoeveelheid straling, maar zeg nu zelf de masten
worden totaal volgehangen dezer dagen. +8 zenders per mast/plek is
echt geen uitzondering meer.

Wij creeren (worden ons bewust) van zaken waar we ons op focussen.

--- deel uit : Amit Goswami, het visionaire venster ------

Niels bohr:
"Kwantumobjecten zijn transcedente golven in potentie, maar bij waarneming
vervallen ze tot gelokaliseerde deeltjes."

"een golf kan op twee plaatsen tegelijk zijn. Als we een electron
de kans geven door een scherm met twee spleten te gaan, zullen
ze zich als mogelijkheidsgolven door beide spleten verplaatsen
en daardoor twee golven-in-mogelijkheid creeren. Dan zullen
de beide golven zich recombineren en op elkaar inwerken. (interferentie)
Door de beide golven op een fluoriserend scherm achter het scherm met
de twee spleten te detecteren, kunnen we het effect van splitsing en
interferentie waarnemen.

Electrongolven zijn mogelijkheidsgolven en waarschijnlijkheidsgolven.

Als we het verval waar willen nemen door welke spleet het electron werkelijk
gaat dan komen we tot een vreemde conclusie :
"Deze poging leidt tot verval van de electron tot een deeltje bij de spleten, zodat
het daar aankomt waar wij het zouden verwachten."

Mocht het bovenstaande vragen oproepen bij je.

"UMTS is WEL schadelijk en NIET schadelijk."
====================================

Het is maar net hoe je ernaar kijkt. Beide zijn te bewijzen, dat ligt aan waar de
wetenschapper zich van bewust is.

Wil een wetenschapper A bewijzen, dan bewijst hij A
Focust hij zich op B, dan bewijst hij B
So much voor wetenschap.

Wil je het echte antwoord, dan kijk je naar het uitgangspunt van de
ontwikkelde techniek. En dat ligt niet bij gezondheid.
Zal er dus iets vormgegeven zijn dat goed is voor gezondheid ... "NEE"
We creeren waarvan we ons bewust zijn. En gezondheid was niet het
insteekpunt bij UMTS. Een kind kan dit snappen.

Mijn eindconclusie hierin is dus:
"Willen wij mensen de wereld veranderen, dan gaan we nu nog de menselijke
gezondheid op nr 1 zetten bij elke uitvinding die we doen. Helaas leven we
nu in een tijd van markteconomie waarin er weinig tot geen interesse voor
menselijke waarden zijn. En door dit te zaaien oogsten we nu UMTS. We
doen het daarom onszelf ook aan. Wij hebben gewoon verkeerde prioriteiten
en denken oppermachtig te zijn."

[ Bericht 11% gewijzigd door yearzero op 08-01-2005 11:21:17 ]
pi_24461961
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 11:08 schreef yearzero het volgende:

tegelijk zijn van een electron in een atoom) bestaan niet volgens onze wetenschap.
Probleem.....
De golf-deeltjes dualiteit van alles wordt vrij goed beschreven door natuurkundige wetten hoor.
Ook zie ik het verband tussen jouw verhaaltje en de (on)schadelijkheid van straling niet.
En daarbij beroep je je op 'onze wetenschap' en daarbij beweer je dat de door jouw vertelde dingen daar niet in beschreven worden.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_24463062
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 11:08 schreef yearzero het volgende:

[..]

Dat het alles met elkaar te maken heeft snapt de huidige wetenschap niet.
Juist ons energetisch systeem kunnen we niet zien en wordt beinvloed door
de straling. Chi zie je niet, maar het is er wel. En dat probeer ik met acupunctuur duidelijk
te maken. Juist de chi, die van levensbelang is voor een mens, die tasten we als
eerste aan en dat materialiseert zich.
Als je het niet kan zien, en niet kan meten, dan is het er niet. Als je wel kan aantonen dat chi bestaat: ga maar naar de Nobelprijs commissie en claim je prijs.
quote:
Probleem.....
Lees je eens in, voordat je onzin gaat uitkramen. Superpositie betekent dat de kansdichtheid van een elektron wordt beschreven door meerdere golffuncties. Dat heeft niets te maken met het op 2 plaatsen tegelijk zijn van een elektron. Een elektron kan zich van baan naar baan verplaatsen, en kan zich niet in een tussenliggende baan bevinden, omdat het quantummechanica is. Jeweetwel, met discrete energieniveaus, waardoor dat soort dingen dus niet kunnen. Als je de quantummechanica wilt begrijpen moet je wel doorhebben dat het een soort veredelde kansberekening is, omdat we niet 1 elektron kunnen volgens, maar alleen heel veel metingen kunnen doen, en daar een kansdichtheid uit kunnen bepalen.
quote:
De kwantumwetenschap heeft de door ons op
een voetstuk geplaatste, materieel realistische manier van denken, inmiddels
al in de hoek gedreven. Daarom is het zaak om eens heel eerlijk te worden
tegen onszelf.

De quantummechanica heeft nog niets gedaan om de rest van ons "weten" te beinvloeden. Ja, er is een kans dat een glas water ineens door de tafel heentunnelt, maar om dan maar gelijk te zeggen dat een glas water niet op tafel blijft staan is natuurlijk onzin.
quote:
Het energetische niveau kunnen we NOG niet onderzoeken op een wetenschappelijke
manier. En juist daar gaan we nu de fout in.

Het gaat inderdaad om de hoeveelheid straling, maar zeg nu zelf de masten
worden totaal volgehangen dezer dagen. +8 zenders per mast/plek is
echt geen uitzondering meer.

Wij creeren (worden ons bewust) van zaken waar we ons op focussen.

Dus als 1 zender niet gevaarlijk is, dan zijn 8 zenders dat zeker wel?
quote:
Niels bohr:
"Kwantumobjecten zijn transcedente golven in potentie, maar bij waarneming
vervallen ze tot gelokaliseerde deeltjes."

"een golf kan op twee plaatsen tegelijk zijn. Als we een electron
de kans geven door een scherm met twee spleten te gaan, zullen
ze zich als mogelijkheidsgolven door beide spleten verplaatsen
en daardoor twee golven-in-mogelijkheid creeren. Dan zullen
de beide golven zich recombineren en op elkaar inwerken. (interferentie)
Door de beide golven op een fluoriserend scherm achter het scherm met
de twee spleten te detecteren, kunnen we het effect van splitsing en
interferentie waarnemen.

Electrongolven zijn mogelijkheidsgolven en waarschijnlijkheidsgolven.
Waarom quote je nou gewoon een stuk quantummechanica?
quote:
Als we het verval waar willen nemen door welke spleet het electron werkelijk
gaat dan komen we tot een vreemde conclusie :
"Deze poging leidt tot verval van de electron tot een deeltje bij de spleten, zodat
het daar aankomt waar wij het zouden verwachten."
Dat is niet vreemd, dat is een logisch gevolgd van de golf / deeltje dualiteit van het elektron.
quote:
"UMTS is WEL schadelijk en NIET schadelijk."
====================================

Het is maar net hoe je ernaar kijkt. Beide zijn te bewijzen, dat ligt aan waar de
wetenschapper zich van bewust is.

Wil een wetenschapper A bewijzen, dan bewijst hij A
Focust hij zich op B, dan bewijst hij B
So much voor wetenschap.
Je komt niet in science als je onderzoek niet gefalsificeerd kan worden. Dus dit is alleen van toepassing bij c-wetenschappers die willen aantonen dat UMTS schadelijk is.
quote:
Wil je het echte antwoord, dan kijk je naar het uitgangspunt van de
ontwikkelde techniek. En dat ligt niet bij gezondheid.
Zal er dus iets vormgegeven zijn dat goed is voor gezondheid ... "NEE"
We creeren waarvan we ons bewust zijn. En gezondheid was niet het
insteekpunt bij UMTS. Een kind kan dit snappen.

Mijn eindconclusie hierin is dus:
"Willen wij mensen de wereld veranderen, dan gaan we nu nog de menselijke
gezondheid op nr 1 zetten bij elke uitvinding die we doen. Helaas leven we
nu in een tijd van markteconomie waarin er weinig tot geen interesse voor
menselijke waarden zijn. En door dit te zaaien oogsten we nu UMTS. We
doen het daarom onszelf ook aan. Wij hebben gewoon verkeerde prioriteiten
en denken oppermachtig te zijn."
Begin bij jezelf zou ik zeggen. Ga op een vlot zitten midden op de grote oceaan, zonder telefoon en computer. Toch wel handig dat we keuzes kunnen maken die eigenlijk niet alleen maar positief zijn voor onze gezondheid, is het niet?
The uproar of one hand clapping.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 21:02:03 #58
94904 ExtremeKnowledge
Liberté, égalité, fraternité
pi_24470896
Wat zijn de blootstellingslimieten in Nederland ?
maandag, 30 augustus 2004 - Dossier: Algemeen

De Nederlandse Gezondheidsraad hanteert de allerhoogste blootstellingslimieten ter wereld. Deze blootstellingslimiet betreft een grenswaarde van de stralingsdichteid van een elektromagnetisch veld in de eenheid microWatt per vierkante meter.

Waar de meeste landen simpelweg de ICNIRP aanbevolen waarden hanteren, verdubbelt de Gezondheidsraad bij UMTS deze waarden. De Nederlandse overheid steekt het hoofd in het zand en volgt dit advies kritiekloos op:

UMTS 2050 MHz
ICNIRP: 10.000.000 uW/m2 (61 V/m)
Gezondheidsraad: 20.000.000 uW/m2) (87 V/m)

GSM 1800 MHz
ICNIRP: 9.000.000 uW/m2 (58 V/m)
Gezondheidsraad: 17.500.000 uW/m2) (81 V/m)

GSM 900 MHz
ICNIRP: 4.500.000 uW/m2 (41 V/m)
Gezondheidsraad: 6.500.000 uW/m2) (49 V/m)

Sinds 1977 doet de Gezondheidsraad al afstand van de door de ICNIRP geadviseerde normen. Waar steeds meer landen de blootstellingslimieten omlaag schroeven (Belgie 3 V/m, Nieuw Zeeland 0,2 V/m), blijft de Gezondheidsraad steeds hogere limieten adviseren. Iets klopt er hier niet. Het is aan de lezer om hier conclusies uit te trekken.

Baubiologische Richtwerte
In Duitsland hebben zogenaamde BauBiologen zelf onderzoek gedaan naar straling en hebben ze uitgezocht bij welke veldsterkten geen meetbare biologische effecten meer optreden en vanaf welke veldsterkte deze effecten wel optreden. Lees en huiver:

Voor hoogfrequente elektromagnetische velden wordt geadviseerd:
Gepulst: Blootstellingslimiet: 0,1 uW/m2
Ongepulst: Blootstellingslimiet: 1 uW/m2

Vergelijk dit met de 20.000.000 uW/m2 van de Gezondheidsraad ! Hier zit een faktor 200.000.000 tussen !

Tevens wordt hier duidelijk dat gepulste digitale signalen zo'n 10x schadelijker zijn voor het menselijk lichaam. Dat is dan ook de reden waarom televisiezendmasten en radiomasten minder schadelijk zijn dan GSM en UMTS zendmasten (en DECT basisstations, C2000, WiFi, WiMax).

Moderne digitale televisie- en radiozendmasten van het type Digitenne zijn overigens wel schadelijker dan analoge TV-zendmasten. Er wordt geen gepulst signaal gebruikt, maar omdat er 3 tot 4x meer kanalen per frequentiegebied mogelijk zijn, is het signaal veel ''voller'' en vertoont het apparte pieken. Zie o.a. www.umweltinstitut.org/frames/all/m392.htm .

Voor meer details over deze BauBiologische Richtwerte, zie www.milieuziektes.nl/Pagina5.html .
You have come, and found us sleeping..
But now we are awake!.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 21:07:54 #59
94904 ExtremeKnowledge
pi_24470997
Meer dan 40 ondersteunende onderzoeken, UMTS veroordelend:

http://www.stopumts.nl/doc.php/Onderzoeken/83

Hier de Thermometer wederom:

But now we are awake!.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 21:08:50 #60
94904 ExtremeKnowledge
pi_24471010
10 jaar GSM, wat weten we nu ?
woensdag, 20 oktober 2004 - Dossier: Algemeen

Pas in 1994 is in Nederland begonnen met het grootschalige gebruik van digitale mobiele communicatie.

Voor 1994 bestonden er reeds analoge telefoonnetwerken, die zelfs teruggingen tot net na de tweede wereldoorlog. Sinds 1949 hadden we een handmatig OLN netwerk (operators nodig) en vanaf 1980 een automatisch netwerk, ATF-1, ATF-2 en uiteindelijk ATF-3.
Zie www.bryte.net/history/mobiel.asp

Met de komst van GSM in 1994 werd het ATF-3 netwerk afgebouwd en het is in 1999 buiten werking gesteld.

Het heeft even geduurd voor heel Nederland volgebouwd was met GSM zendmasten, maar een paar jaar na 1994 was het zover en kon iedereen in Nederland zijn GSM telefoon overal en nergens gebruiken.

Hoewel er al sinds de tweede oorlog onderzoeken gedaan zijn waarbij schadelijke niet-thermische (anders dan opwarming) effecten van de hoogfrequente straling aangetoond zijn, is het gehele GSM netwerk zonder enige kritiek uitgerold.

Uit relatief recente onderzoeken blijkt ook nog eens dat het menselijk lichaam veel gevoeliger is voor gepulste straling, zoals die bij GSM, UMTS, DECT, C2000 en WiFi gebruikt wordt.

Tot 1994 hadden we het analoge ATF netwerk, dat ongepulste straling geeft (net als radio- en TV-zenders) en pas vanaf 1994 is feitelijk een nieuwe periode gestart waarin miljoenen mensen blootgesteld worden aan gepulste straling.

De eerste resultaten worden bekend
Duitse artsen die zich afvroegen of het wel verantwoord was om GSM zo grootschalig te introduceren, zonder enig vooronderzoek, hebben in 1994 een 10-jarig onderzoek gestart onder 1.000 inwoners van een plaatsje in Duitsland. In 2004 zijn de resultaten bekend gemaakt en die zijn niets anders dan schokkend: Er blijkt 3x vaker kanker op te treden bij de inwoners die binnen een straal van 400 meter van een zendmast wonen. Tevens blijkt dat de mensen op 8,5 jaar jongere leeftijd reeds kanker krijgen. Zie doc.php/Onderzoeken/84

In Zweden hebben onderzoekers ook een 10-jarig onderzoek gedaan en daaruit blijkt dat mensen die regelmatig telefoneren 3,9x vaker tumoren op de hoorzenuw in het oor krijgen dan mensen die niet of nauwelijks mobiel bellen. doc.php/UMTS%20in%20de%20media/76

Tevens zijn er inmiddels ruim duizend (huis)artsen, medisch specialisten en professoren die allen menen dat deze zendmasten zeer veel ziektes veroorzaken en dat mensen daardoor veel vaker kanker krijgen op jongere leeftijd. Zelfs hersenbloedingen en hartinfarcten worden nu bij jongeren geconstateerd.
Zie doc.php/Onderzoeken/88

En dan zijn er in 2004 ook al ruim honderd kinderartsen die ook van de politiek maatregelen eisen: Ook zij zien dat kinderen veel en veel vaker ziek worden, en dat het vaak ook ernstige ziektes betreft.
doc.php/Onderzoeken/89

Verder onderzoek
Wanneer vervolgens gekeken wordt naar de vele onderzoeken die gedaan zijn naar de veiligheid c.q. schadelijke effecten van hoogfrequente gepulste straling, dan vliegen de studies die schadelijke effecten aantonen je letterlijk om de oren. doc.php/Onderzoeken/83

Conclusie
De conclusie laat ik aan de lezer, maar ik denk dat we het eens zijn dat we wellicht iets te snel deze moderne communicatietechnieken omarmd hebben zonder eerst kritisch naar de mogelijke consequenties te kijken.

Zonder enig onderzoek over de mogelijke effecten van GSM-straling op de mens is in 1994 het GSM netwerk gelanceerd.
Nu, tien jaar later, lijkt het verhaal zich te herhalen: Zonder enig onderzoek (het TNO Cofam onderzoek negerend) wordt in 2004 het UMTS netwerk gelanceerd. Een groot verschil is dat UMTS i.v.m. de hoge datasnelheid een veelvoud aan zendmasten nodig heeft: 50.000 versus de 10.000 GSM masten.
TNO Cofam onderzoek: doc.php/Onderzoeken/86

Moeten we de telecomproviders, de minister van Economische Zaken en van Volksgezondheid en de Gezondheidsraad kritiekloos geloven op hun blauwe ogen dat het met UMTS wel goed komt ?
Zie doc.php/Artikelen/79

Moeten we accepteren dat ze een landelijk ''onderzoek'' naar de schadelijkheid c.q. veiligheid van UMTS zendmasten doen waarin u en ik ongevraagd de hoofdrol spelen: Wij, maar ook onze babies, kinderen, oma's en opa's zijn de proefpersonen in dit grootschalige onderzoek.

Als we de maatschappelijke en economische belangen van GSM en UMTS nu eens ondergeschikt hadden gemaakt aan het belang van gezonde burgers, dan had niemand in 2004 een GSM of UMTS-mobieltje gehad. Let wel: We hadden waarschijnlijk wel een landelijk dekkend draadloos communicatienetwerk gehad met bijbehorende mobieltjes, maar het zou dan gebaseerd zijn op een beproefde techniek die veilig bevonden is middels vele onderzoeken.

Mobiele telefonie en mobiele datanetwerken zijn ''big business''. Door van de telecomindustrie te eisen met een veilig en beproefd alternatief te komen, had men veel problemen kunnen voorkomen.
But now we are awake!.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 21:10:20 #61
94904 ExtremeKnowledge
pi_24471035
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 13:34 schreef Morkje het volgende:

[..]

Als je het niet kan zien, en niet kan meten, dan is het er niet. Als je wel kan aantonen dat chi bestaat: ga maar naar de Nobelprijs commissie en claim je prijs.
[..]

Lees je eens in, voordat je onzin gaat uitkramen. Superpositie betekent dat de kansdichtheid van een elektron wordt beschreven door meerdere golffuncties. Dat heeft niets te maken met het op 2 plaatsen tegelijk zijn van een elektron. Een elektron kan zich van baan naar baan verplaatsen, en kan zich niet in een tussenliggende baan bevinden, omdat het quantummechanica is. Jeweetwel, met discrete energieniveaus, waardoor dat soort dingen dus niet kunnen. Als je de quantummechanica wilt begrijpen moet je wel doorhebben dat het een soort veredelde kansberekening is, omdat we niet 1 elektron kunnen volgens, maar alleen heel veel metingen kunnen doen, en daar een kansdichtheid uit kunnen bepalen.
[..]

De quantummechanica heeft nog niets gedaan om de rest van ons "weten" te beinvloeden. Ja, er is een kans dat een glas water ineens door de tafel heentunnelt, maar om dan maar gelijk te zeggen dat een glas water niet op tafel blijft staan is natuurlijk onzin.
[..]

Dus als 1 zender niet gevaarlijk is, dan zijn 8 zenders dat zeker wel?
[..]

Waarom quote je nou gewoon een stuk quantummechanica?
[..]

Dat is niet vreemd, dat is een logisch gevolgd van de golf / deeltje dualiteit van het elektron.
[..]

Je komt niet in science als je onderzoek niet gefalsificeerd kan worden. Dus dit is alleen van toepassing bij c-wetenschappers die willen aantonen dat UMTS schadelijk is.
[..]

Begin bij jezelf zou ik zeggen. Ga op een vlot zitten midden op de grote oceaan, zonder telefoon en computer. Toch wel handig dat we keuzes kunnen maken die eigenlijk niet alleen maar positief zijn voor onze gezondheid, is het niet?
.

Je bent 1 en al onzin, zonder maar 1 bron.

C- wetenschappers, zijn de personen die nu nog durven beweren dat UMTS niet slecht is.

In Zweden hebben onderzoekers ook een 10-jarig onderzoek gedaan en daaruit blijkt dat mensen die regelmatig telefoneren 3,9x vaker tumoren op de hoorzenuw in het oor krijgen dan mensen die niet of nauwelijks mobiel bellen. doc.php/UMTS%20in%20de%20media/76

Tevens zijn er inmiddels ruim duizend (huis)artsen, medisch specialisten en professoren die allen menen dat deze zendmasten zeer veel ziektes veroorzaken en dat mensen daardoor veel vaker kanker krijgen op jongere leeftijd. Zelfs hersenbloedingen en hartinfarcten worden nu bij jongeren geconstateerd.

En dan zijn er in 2004 ook al ruim honderd kinderartsen die ook van de politiek maatregelen eisen: Ook zij zien dat kinderen veel en veel vaker ziek worden, en dat het vaak ook ernstige ziektes betreft.
doc.php/Onderzoeken/89
But now we are awake!.
pi_24471098
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:02 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

Baubiologische Richtwerte
In Duitsland hebben zogenaamde BauBiologen zelf onderzoek gedaan naar straling en hebben ze uitgezocht bij welke veldsterkten geen meetbare biologische effecten meer optreden en vanaf welke veldsterkte deze effecten wel optreden. Lees en huiver:

Voor hoogfrequente elektromagnetische velden wordt geadviseerd:
Gepulst: Blootstellingslimiet: 0,1 uW/m2
Ongepulst: Blootstellingslimiet: 1 uW/m2
Je hebt het over veldsterkten en geeft vervolgens intensiteiten.

En wat wordt onder biologische effecten verstaan?
  zondag 9 januari 2005 @ 10:57:57 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24480641
EK, hoe zit dat nu met die UMTS masten op je dorp? Heb je daar nu al bewijs van?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24490653
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 21:10 schreef ExtremeKnowledge het volgende:

[..]

Je bent 1 en al onzin, zonder maar 1 bron.
Bron: Atkins & de Paula; Physical Chemistry, pagina 291 tm 409. (en voor superpositie: pagina 315)
quote:
C- wetenschappers, zijn de personen die nu nog durven beweren dat UMTS niet slecht is.

Ik schop alleen tegen de post van yearzero aan, die nooit iets heeft gesnapt van enige vorm van wetenschap of onderzoek whatsoever.
quote:

doc.php/Onderzoeken/89
Als je dan toch zo met onderzoeken loopt te smijten, post dan ook een keer de echte conclusie, zoals die in het onderzoek geschreven staan, in plaats van de verzonnen "je weet wel wat dit inhoudt" verhaaltjes van de anti-UMTS-sites waar je het vandaan haalt.
  maandag 10 januari 2005 @ 19:53:38 #65
94904 ExtremeKnowledge
pi_24505802
quote:
Op zondag 9 januari 2005 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
EK, hoe zit dat nu met die UMTS masten op je dorp? Heb je daar nu al bewijs van?
Ja, ik heb een eigen perceptie.

Wat betreft je netwerk, het KPN netwerk is minstens zo uitgebreidt als dat van Vodafone, en de aanbieders zijn in Nederland NIET verplicht om de informatie aan elkaar te verstrekken.

Wat betreft de straling, daar zijn we ons nu wel van bewust toch?

Op dit moment komen er zoveel doortastende bewijzen naar buiten dat het overduidelijk is.
But now we are awake!.
  maandag 10 januari 2005 @ 22:13:21 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24507804
Je hebt dus geen reet, alleen je paranoia.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24510035
De wereld gaat ten onder........ aan UMTS masten

zegt het voort enzo
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:50:09 #68
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_24563856
'Geen aanleiding voor verbod mobieltjes voor kinderen'
DEN HAAG - Uit gezondheidsoogpunt is er geen aanleiding om mobieltjes voor kinderen te verbieden. Dat stelde de Gezondheidsraad al in 2002 en volgens E. van Rongen van de raad is er geen aanleiding om dat standpunt aan te passen. Van Rongen reageerde vrijdag op het onderzoek van zijn Britse collega's die deze week verklaarde dat mobiele telefoons gevaarlijk kunnen zijn voor kinderen onder de acht jaar.

Foto: scanner

Volgens Van Rongen baseren de Britten zich op dezelfde onderzoeken als de Gezondheidsraad in 2002. De Gezondheidsraad concludeerde toen dat de invloed van mobieltjes op de hersenen bij kinderen na een jaar of twee niet anders is dan bij volwassenen. De Raad pleit wel al jaren voor meer onderzoek naar de gevolgen van straling door mobiele telefonie en UMTS-zenders dan de Nederlandse overheid nu laat doen.

Volgens Van Rongen is er ook nog nooit gekeken wat de gevolgen van draadloze huistelefoons (zogeheten DECT-telefoons) zijn. Terwijl daar de laatste jaren meer klachten over binnenkomen. Volgens het Meldpunten Netwerk Gezondheid en Milieu zijn er ook vrij snel na de plaatsing van UMTS-masten in Nederland ook hieral klachten over binnengekomen.

online versie telegraaf
http://www.telegraaf.nl/i(...)_voor_kinderen_.html

ff schoppen
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_24721447
Raad: geen umts-mast in Getsewoud-Zuid, Haarlems Dagblad
zondag, 23 januari 2005 - Dossier: Politiek

Raad: geen umts-mast in Getsewoud-Zuid
www.haarlemsdagblad.nl/Index

HOOFDDORP - De plaatsing van de umts-antenne in de nieuwbouwwijk Getsewoud-Zuid in Nieuw-Vennep gaat niet door. Een ruime meerderheid in de Haarlemmermeerse gemeenteraad heeft gisteravond de toestemming die het college voor de 35 meter hoge mast wilde geven, doorkruist.

Alle fracties, de VVD uitgezonderd, zijn tegen de mast vanwege de onzekerheid over de gezondheidsrisico's. Uit recent onderzoek van TNO blijkt dat er een statistisch verband is tussen de straling van de antennes en klachten van mensen die daaraan zijn blootgesteld. In Europees verband loopt inmiddels een nader onderzoek naar de schadelijkheid van de straling.

Voor een raadsmeerderheid is de huidige onrust en twijfel voldoende reden om nu al 'nee' te zeggen tegen de mast in Getsewoud-Zuid. De raadsleden willen de uitslagen van het nadere onderzoek niet afwachten. Ze nemen geen genoegen met het 'Haagse' adagium dat op dit moment niet is aangetoond dat umts-straling schadelijk is.

Verscheidene woordvoerders draaiden die stelling gisteravond in de drukbevolkte raadzaal om. Zo lang onzeker is dat umts-antennes geen kwaad kunnen, moet je ze ook niet plaatsen, zeker niet in woonwijken en al helemaal niet op dertig meter afstand van een kinderdagverblijf, zoals in Getsewoud-Zuid aan de orde is. Oftewel: ,,Bij twijfel niet inhalen'', zoals een wijkvertegenwoordiger zei.
Wim Koevoet vrijdag 21 januari 2005
pi_24723771
Raadsleden hebben niet de kennis om dergelijke beslissingen geargumenteerd te kunnen nemen. Ze willen slechts inspelen op het gevoel van het volk.
pi_24736592
Scientists serious about 'electricity sickness' claims, Telegraph (UK)
maandag, 24 januari 2005 - Dossier: Wetenschap

Scientists serious about 'electricity sickness' claims
www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2005/01/24/nelec24.xml&sSheet=/portal/2005/01/24/ixportal.html

Reports by Nic Fleming, Health Correspondent
(Filed: 24/01/2005)

Scientists and health advisers are taking the claims of people who say electricity makes them ill seriously for the first time.

The National Radiological Protection Board (NRPB) is carrying out a review of existing scientific studies into ''electromagnetic hypersensitivity'' (EHS).

Brian Stein suffers from electromagnetic hypersensitivity
Click here for his story

Two studies into the condition, funded with £750,000 from the Department of Health and the telecommunications industry, are already under way.

Sir William Stewart, the government's adviser on radiation, has called for more research into the issue.

Some researchers believe a proportion of the population suffers ill health, with symptoms including fatigue, severe headaches and skin problems, because of exposure to electromagnetic fields. Other scientists say there is no evidence.

The Swedish government, which recognised EHS as a physical impairment in 2000, calculates that 3.1 per cent of its population ? 200,000 people ? suffer from the condition. A recent warning by Sir William, head of the NRPB and the Health Protection Agency, that parents should limit their children's use of mobile phones received widespread publicity.

However, his suggestion that another section of the population, as well as the young, could have extra sensitivity to exposure to either radio frequency fields from mobiles or electromagnetic fields in general did not.

The NRPB has commissioned Dr Neil Irvine, of the Health Protection Agency, to carry out a review of existing scientific literature on EHS.

His report, focusing on symptoms, prognosis and treatment, will be published in the summer.

The Mobile Telecommunications and Health Research programme, funded by the Government and the telecommunications industry, is spending £8.6 million on 29 studies, two of which will investigate EHS.

A team at King's College, London, is looking at whether mobile phones cause symptoms such as headaches, nausea and fatigue in those who claim to be hypersensitive and those who do not.

Researchers at the University of Essex are exposing two groups of volunteers to signals from a mobile mast to test if cognitive functions such as attention span and memory are affected. Half will be people who say they suffer EHS.

Dr David Dowson, a former GP who is now a complementary medicine specialist based in Bath, said he had seen around 10 patients he believed to be suffering from EHS. ''I think the condition is increasing in prevalence, because we are living in a more electrically polluted environment.''

Olle Johansson, associate professor of neuroscience at the Karolinska Institute in Sweden, has been studying EHS for 20 years.

He has shown in experiments that there is an increase in the number of mast cells near the surface of skin when exposed to electromagnetic fields, a similar reaction to that when it is exposed to radioactive material.

He said: ''If you put a radio near a source of EMFs you will get interference. The human brain has an electric field so if you put sources of EMFs nearby, it is not surprising that you get interference, interaction with systems and damage to cells and molecules.''

Others say the condition is in the mind.
pi_24742901
jaaah! een onderzoek waaruit blijkt dat een paar mensen overgevoelig zijn voor EM straling (net zoals er mensen overgevoelig zijn voor rook, huismijt, noten, avocado's en allerlei andere dingen). En een artikel over een stel amateurpolitici die geen UMTS mast bovenop een kinderdagverblijf willen hebben, omdat die mast ook 200 meter verderop zou kunnen staan. Misschien moet je er zelf eens over nadenken, YZ. Want je maakt geen punt.
pi_24743138
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:53 schreef Morkje het volgende:
jaaah! een onderzoek waaruit blijkt dat een paar mensen overgevoelig zijn voor EM straling (net zoals er mensen overgevoelig zijn voor rook, huismijt, noten, avocado's en allerlei andere dingen). En een artikel over een stel amateurpolitici die geen UMTS mast bovenop een kinderdagverblijf willen hebben, omdat die mast ook 200 meter verderop zou kunnen staan. Misschien moet je er zelf eens over nadenken, YZ. Want je maakt geen punt.
Ik wil ook geen punt maken.

Stel jij jezelf eens de vraag of beeldjes op je mobiel het waard zijn dat
16 miljoen Nederlanders bestraald worden........

Het is namelijk al LANG bekend dat de straling van GSM en UMTS schadelijk
is, er wordt alleen niks mee gedaan. Te grote belangen....
Wacht maar af. Binnen 5 jaar komen er MEGA claims.
En dit keer kunnen we niet zeggen "Wij wisten van niks"

En voor de mensen die nog steeds denken, het loopt wel los...

Wij weten nog veel te weinig van electromagnetische straling
in combinatie met het menselijk lichaam, dus laten we er
verrre van blijven. Dit gaat geheid problemen opleveren.

In India is men wel slim genoeg het probleem onder ogen te zien
en een oplossing te zoeken. Hier steekt men de kop in het zand.
Bravo Nederland.... carte blance tot 2007, 50000 masten erbij.

[ Bericht 18% gewijzigd door yearzero op 25-01-2005 16:20:32 ]
pi_24743295
Avoiding cancer, India Daily
zaterdag, 15 januari 2005 - Dossier: Wetenschap

Avoiding cancer - Indian scientists research new cell phone technologies that does not radiate cancer causing microwave
Zie www.indiadaily.com/editorial/01-14b-05.asp
Sonia Chopra, Special Correspondent
January 14, 2005

VIEW SLIDESHOW>>

Normal cell phones used in the developed and developing world work on the basis of electromagnetic radiations that include something called microwave. Microwave technologies are used in your home microwave and for satellite communications. But microwave is dangerous because it causes cancer. Many studies show that cell phone users are subjected to cancer causing microwave. You can also be subjected to microwave if you are within 800 feet of the cell phone towers. And in all countries including India, cell phone providers are disguising cell phone tower and microcells all over the populated areas. They are also secretly putting relay mechanisms in different areas of the populated areas. These can also cause cancer. The wireless headphones cannot stop radiation. Some of the symptoms people can have include fatigue, shortness of breath, dizziness and so on. Among children, it is found that cell phone using children receiving electromagnetic radiation can reduce the learning ability.

The cell phone industry in any country does not agree with this perception at all. India is worst affected. Because, lack of land based phone lines gave India a jumpstart in cell phones.

Every Indian will have a cell phone and be mobile in the next two tears. Country sides that never had land based phone lines, are have satellite based cell phone communication centers in villages that provide cell phones to all in remote villages. As a result, India suspects that the cancer rates among Indians can go through the roof if no actions are taken. Cell phones that send and receive pictures are worse because they need more power. By 2010, the world will have 2 Billion cell phone users in the world.

The older portable phones are safer that work with continuous RF technologies. The newer digital gigahertz based portable phones are worse than cell phones. Again India is badly affected because these newer phones are what are being used in India.

Looking into these situations, Indian scientists and engineers took a series of research projects in the Institute of Technologies, Indian Institute of Science and some regional engineering Universities. The Electronics Engineering Laboratories in India may have been able to create a breakthrough. According to sources Indian Engineers were able to test new technologies that allow the cell phone use without radiating microwave. The research is still classified and little information is available about this.

If the implementation studies are found feasible, India may start manufacturing and using these new cell phones soon that does not radiate microwave and cause cancer.
pi_24744335
Hier spreek je jezelf glashard tegen
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 16:12 schreef yearzero het volgende:

[..]
Het is namelijk al LANG bekend dat de straling van GSM en UMTS schadelijk
is, er wordt alleen niks mee gedaan. Te grote belangen....
Wacht maar af. Binnen 5 jaar komen er MEGA claims.
En dit keer kunnen we niet zeggen "Wij wisten van niks"
terwijl je daarna zegt:
quote:
Wij weten nog veel te weinig van electromagnetische straling
in combinatie met het menselijk lichaam, dus laten we er
verrre van blijven. Dit gaat geheid problemen opleveren.
Dat we misschien die techniek niet moeten implementeren voordat alle gevolgen duidelijk zijn, is een discussie punt, maar ga niet verkondigen dat we allang weten dat het schadelijk is en dat er vanwege economische redenen dat gevaar genegeerd wordt.

Mede omdat men niet veel van het effect van straling op mensen afweet, kan het ook de andere kant opgaan en zal het misschien wel blijken dat het niet schadelijk is in welke vorm dan ook.

Kan me nog wel de ophef herinneren over de magnetron. Zelfde paniek, zelfde doom-criers, bleek wederom een storm in een glas water te zijn....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')