*kijkt naar bibliotheek*quote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:29 schreef Doffy het volgende:
Goed, jhksema heeft zojuist even de zaken écht becijfert, en komt op 1174,- euro.
Dat zijn zeker hele goeie (vatted) whiskies!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:58 schreef Estate het volgende:
ik ben een paar weken geleden naar een whisky proefavond geweest, nooit geweten dat er ook lekkkere whisky's waren
Heb kennis gemaakt met de serie van Compass Box, Crafted Whiskies. De Hedonism en The peat Monster waren wel erg lekker. Ook een Coal Ila 18 jaar gekocht, kunnen we weer een tijdje vooruit.
Ik ben bang dat schiphol niet de variate heeft van Ton ofzo. Dus het wordt afwachten. Ik hoop een Islay, Bowmore was lekker, of misschien moet ik Balvenie nemen, kan mijn vriendje ook proeven wat lekker is.quote:
Heb laatst ook een flesje Tellamore Dew gekregen van mn pa, die haalt het vaak wat goedkoper uit het buitenland. Dus dan heb je al wat vergelijkingsmateriaal, maar ik vond die Famous Grouse toch wel lekkerder.quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:11 schreef wonderer het volgende:
Bowmore is hier 17 dollarHeb ik op schiphol 23 euro voor betaald, dammit. De rest is hier ook hartstikke goedkoop, mazzel
Famous grouse vind ik een van de lekkere blends om te drinken. Verder drink ik zoveel mogelijk single malts.
Wees welkom Haus! Lees de 4 topics en je bent geen n00b meerquote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:54 schreef Haushofer het volgende:
Hoi, weer ff een kickje van een whiskeyn00b.
"De kenners" zijn er net zo over verdeeld als "de niet-kenners"quote:Ik zit nu aan mn eerste flesje, een fles Famous Grouse van 20 euro. Ik was erg benieuwd naar wat de kenners ervan vinden, vind em zelf namelijk erg lekker. Is dat mijn slechte smaak?
Zeker. Zo is er bij de betere slijter een hele serie "Vintage ..." te koop, met in de plaats van '...' Highland, Island, Islay, Campeltown, Lowland, Mull en Orkney. Dat zijn in feite hele jonge, naamloze single-malts (dus geen blends). Ze komen van respectievelijk: Glen Rothes, Talisker, Lagavulin, Glen Scotia, Bladnoch, Tobermory/Ledaig en Scapa. Ze kosten iets tussen de 20 en 30 euro voor 0.7 liter. Goed spul, vaak.quote:En kunnen jullie nog wat andere goedkopere flessen ( onder de 30 euro) aanraden voor deze beginner?
Doffy voor je laten bestellen op de meet.quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:54 schreef Haushofer het volgende:
Weten jullie ook een leuke site voor n00bs die wat basiskennis weggeven over whiskey?
Zijn er ook whisky tijdschriften? Eventueel alleen verkrijgbaar in Schotland? (Misschien kan ik zelfs whisky meenemen uit Schotland? Not sure. )quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:00 schreef Doffy het volgende:
Er zijn veel sites van de distilleries zelf, zoals Springbank, Glenfiddich, etc. Ook is er het onvolprezen Whisky Magazine, waar je van alles kunt vinden over soorten, achtergronden, etc. En er zijn sites van echte whisky-freaks, zoals Malt Madness - je kan er dagenlang in spitten, maar er ook in verdwalen.
Hahaha, nou, ik heb nog wel een bestellijstje hoor!quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:33 schreef GotC het volgende:
Zijn er ook whisky tijdschriften? Eventueel alleen verkrijgbaar in Schotland? (Misschien kan ik zelfs whisky meenemen uit Schotland? Not sure. )
Er is nog geen whisky-meet geplanned, maar het wordt wel weer tijd voor eentje. Hou dit topic in de gaten!quote:Enne, komt er een meet aan dan?Ik ben altijd in voor whisky. Ook al ben ik ook nog een beginner.
Ik ben van 8 juli tot 22 juli in een huisje 40 km onder Invernessquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:42 schreef Doffy het volgende:
[..]
Hahaha, nou, ik heb nog wel een bestellijstje hoor!Je bent toevallig niet de eerste weken van juni op Islay?
![]()
En ja, Whisky Mag is een schots magazine, maar ook verkrijgbaar bij de betere boekhandel (lees: Athenaeum en Scheltema enzo).
[..]
Ik hou het heel goed in de gatenquote:Er is nog geen whisky-meet geplanned, maar het wordt wel weer tijd voor eentje. Hou dit topic in de gaten!
Alicey had het over de WFL meet ([WFL-Meet] Omniversum Den Haag - Deel 2). Daar wordt ook nog wel eens wat gedronken
Iedereen is welkom hoor. De meet heeft een WFL'ig karakter door het bezoek aan het omniversum, maar voor de rest is het gewoon een stel mensen die nader kennis maakt.quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:52 schreef GotC het volgende:
En ik zat ook al in dat topic te kijken paar dagen geleden! Lijkt me leuk om erheen te gaan, maar ik kom nooit in dat subforum. Vandaar dat het me vrijwel nutteloos om erheen te gaan
Hmm.. Ik vind het Omniversum wel heel tof. En ik kom dagelijks in Den Haag. Effe kijken of het met m'n werk kan. Komen er nog meer whisky liefhebbers? Maken we er een verkapt 'Whisky meets WFL' vanquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iedereen is welkom hoor. De meet heeft een WFL'ig karakter door het bezoek aan het omniversum, maar voor de rest is het gewoon een stel mensen die nader kennis maakt.
Mwah..ik ben alleen bekend in the Fiddler, een ierse pubquote:Op woensdag 18 mei 2005 22:06 schreef Doffy het volgende:
Hahaha... weet jij een goeie whiskykroeg in Den Haag? Hebben we meteen een invulling voor de after-meet![]()
Ierse pubs, met oa een gevaarlijke ierse vrouw achter de bar (ze vond het bierviltjes gooien geen succes.quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:24 schreef Doffy het volgende:
Klinkt niet bestEr is ook vast wel een whisky-cafe, ga wel effe zoeken
Ik ben vanaf begin juni vrij van school, dus bring it onquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:30 schreef Doffy het volgende:
Een evt. nieuwe whisky-meet zal uiteraard plaats vinden in café De Still in Amsterdam. Al was het maar omdat ik daar extra airmiles krijg![]()
En het zou ergens rond eind juni kunnen...?
Prima. 25 juni?quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:30 schreef Doffy het volgende:
En het zou ergens rond eind juni kunnen...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |