quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 09:22 schreef Doffy het volgende:Stroekie, ik ben jaloers!
![]()
Zit nu al weken met m'n vrienden na te denken wanneer en hóe we naar Schotland zullen gaan, en dan met name natuurlijk Campbeltown en Islay. Ben jij daar met de auto geweest, met vliegtuig...?
En wat voor spul kreeg je te proeven bij Laphroaig? Nieuwe spirit, uit de still? Of iets anders?
Mooi verhaal, dank je!
![]()
We zijn er met het vliegtuig naar toe geweest en hebben in Glasgow een auto gehuurd.
Omdat we maar 10 dagen gingen wilden we die zo effectief mogelijk gebruiken. Dus niet liever eerst naar Noord Engeland varen met een boot en dan nog een halve dag moeten rijden voordat je ter plaatse bent. Bovendien is een Nederlandse auto toch lastiger met het links rijden daar.
Je kan vanaf Glasgow ook naar Islay vliegen maar dan moet je wellicht ter plekke nog wel iets van vervoer regelen b.v. auto of fietsen, want zo heel erg heuvelachtig is het er nu ook weer niet.
Afstand Glasgow Campbeltown is goed op 1 dag te doen, al heb je onderweg wel 2 keer een ferry nodig. Tezamen met die naar Islay waren we daar ruim 100 pond voor kwijt, maar ach kniesoor.
Augustus is een wat mindere tijd aangezien we soms flink hebben moeten zoeken naar accomodatie, of die net wat verder weg lag dan we in eerste instantie wilden, of dat we toch net een iets duurder hotel terecht kwamen.
Toerisme op Islay loopt ongeveer vanaf maart tot aan okt-nov en waarbij vooral de maand mei grote kans op goed weer geeft, en je dus b.v. wandelend van de diversie distilleries kan.
Voor de echte liefhebber moet je toch naar de Whiskyshop in Bowmore. In deze supermarkt is een hele wand gereserveerd voor bijzondere Whiskies.
Hier heb ik ook een genummerde fles Queen of the Moorlands gekocht.
Dat is op zich wel een grappig verhaal. Op een avond zaten we te praten in de pub en ontstond er een gesprek met de tafel naast ons. Bleken Britten te zijn die in Stapportshire een Wijn en Whisky speciaalzaak hadden
www.wineandwhisky.comZe waren met een bestelbusje naar Islay gekomen om weer een paar vaten voor zichzelf aan te schaffen en die onder eigen label te verkopen.
het werd een gezellige avond, vooral nadat we ze een wat oudere Jura te drinken hadden gegeven en we ze lieten raden wat het nu was (hierbij hadden we wel wat hulp van de bartender gekregen op de vraag naar the most peatiest avialable)
Maar toen was het toch echt tijd voor last call for alcohol, en toen sneakte er eentje naar de bus en kwam met hun eigen merk terug. Dat is dus de Queen of the Moorlands, een rare cask
Afkomstig van Laphroiag, en 12 jaar oud, en dus gelimiteerd tot 94 flessen.
Nummer 28 staat nu dus bij mij, terwijl 29 een plekje heeft gevonden in Denemarken bij mijn reisgenoot.
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay