De VVD is een splinterpartij in wording ... dus nieuwelingen die wel bereid zijn naar het volk te luisteren zullen de kar moeten gaan trekken.. de gristenen hebben hun volk afgelopen vrijdag verraden.quote:Op zondag 19 december 2004 15:09 schreef dekrakeling het volgende:
Er worden steeds meer initiatieven genomen van allerlei figuren om bij de komende verkiezingen een rechtse partij op te richten. Ik denk dat rechts veel meer gebaat is bij een of twee grote en sterke rechtse partijen, dan bij allerlei kleine kutpartijtjes die stemmen afsnoepen van de grote partijen.
Voor ons rechtse stemmers (ik ben zo vrij om even over "ons" te spreken) is het straks van het grootste belang om Wouter Bos electoraal af te troeven, en dat doen we niet met een Michiel Smith of Peter R de vries die aan de onderkant tig zetels afsnoepen van de grote jongens. Kortom: rechts moet zich beter organiseren en straks eventueel strategisch stemmen om goed in het zadel te blijven zitten.
Eens, maar ik ben ook een realist. Ik zie bijvoorbeeld liever de helft van mijn idealen verwezenlijkt, dan helemaal geen. En ja, Wouter Bos vind ik een gevaar voor Nederland en ik geloof absoluut niet in een toekomstige samenwerking tussen PvdA en rechts.quote:Op zondag 19 december 2004 15:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wouter Bos electoraal af troeven ? Is dat je enige doel als je gaat stemmen ?
Kijk liever eens verder dan je neus lang is, kijk naar wat alle partijen willen, en ga dan stemmen op de partij die voor jou het beste programma in petto heeft.
Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 19 december 2004 15:28 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
De VVD is een splinterpartij in wording ... dus nieuwelingen die wel bereid zijn naar het volk te luisteren zullen de kar moeten gaan trekken.. de gristenen hebben hun volk afgelopen vrijdag verraden.
W I L D E R S ! ..![]()
Waarom?quote:Op zondag 19 december 2004 15:23 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Zou het MDI dit niet als aanzetten tot haat kunnen beschouwen?
Ik denk dat je het aardig bij het rechte eind hebt.quote:Op zondag 19 december 2004 15:52 schreef Reya het volgende:
Als de partijtjes rechts van de VVD echt iets willen, zullen ze simpelweg om de tafel moeten gaan zitten en met een gezamenlijk manifest naar buiten moeten komen. Er zullen altijd wat figuren zijn die niet mee willen werken, maar zo'n persoon als Michiel Smit zou toch moeten zien dat hij duizendmaal niks voorstelt, en dat hij zich maar beter bij Wilders kan aansluiten. Aan de andere kant is het maar de vraag of Wilders nou zo'n omstreden figuur als Smit graag in zijn partij wil hebben. Maar Wilders zou zeker meer toenadering moeten zoeken met personen op een gelijke golflengte, anders zal ook hij het niet redden in het campagnegeweld. Zeker niet als je je bedreigd voelt en constant met een X aantal bodyguards over straat gaat. Juist op zo''n moment heb je een stevig partijkader nodig met mensen die dingen van je kunnen overnemen en ook ervaring hebben. Je zag wat er na de moord op Fortuyn gebeurde met de LPF. Als ik Wilders was, zou ik haast maken met het vinden van betrouwbare medestanders, di ook ervaring hebben en een goede kern kunnen vormen. Wilders kan dan zelf bezig gaan in de Tweede Kamer, en zijn secondanten kunnen ondertussen een partij opzetten, leden werven etc. In zijn eentje gaat hij het nooit redden, en daarom is overleg met andere pioniers rechts van de VVD noodzakelijk voor hem. Wel moet hij altijd kwaliteit en imago in de gaten blijven houden. Dat is niet altijd een even sterk issue in die politiweke regionen. Ook heeft Wilders te maken met een vacuüm rechts van de VVD. Daar liggen kansen (een redelijk electoraat en dus zetels), maar ook is hij in feite zelf een pionier. De VVD is de partij die de rechterflank afsluit, en er is dus mper ervaring in de gebieden die daar nog achter liggen. De LPF was een zeepbel, en veruit de meeste figuren uit die partij zijn schier ongeschikt. Bovendien moet hij zichzelf als een nieuw persoon met een nieuwe beweging presenteren, niet als een vervanger van de LPF. In die partij heeft nagenoeg niemand nog enig vertrouwen. De eerste man die hij over de streep zal moeten trekken, is Spruyt. Daarnaast zal hij binnen de Haagse politiek wel niet veel steun vinden, dus zal hij op zoek moeten gaan naar lokale, gefrustreerde CDa- of VVD-bestuurders/raadsleden. Verder moet hij wat meer verlichte radicaal-rechtse figuren in zijn kamp weten te duwen, zonder dat deze elementen de boventoon krijgen. Zodra zijn beweging enige body heeft (gecombineerd met de peilingen), kan hij een zuig-effect uitoefenen op de talrijke splinterbewegingen.
Met enige kleine aanpassingen zou de SP zo'n partij kunnen zijn denk ik.quote:Op zondag 19 december 2004 16:09 schreef Ultravolt het volgende:
Ik zie de meeste electorale mogelijjkheden voor een gematigd linkse partij met uitgesproken standpunten tegen moslimextremisten en extremistische staten zoals Iran en afwijzing van EU-lidmaatschap van Turkije. Deze zou de PvdA reduceren tot een lege huls en een goed tegenwicht bieden.
debiel, een kapot hersencircuitje, zwakzinnig, nazi, minderwaardig mens....zullen we nog even doorgaan met de termen die links geeft aan mensen die volgens hen aan de rechterkant zitten? voelt lekker he?quote:Op zondag 19 december 2004 16:13 schreef Monidique het volgende:
Toch altijd mooi om te horen dat je minder begaafd bent,.
Dit is weer dat broodnodige generaliseren om het (s)linkse gevaar tegen te gaan?quote:Op zondag 19 december 2004 16:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
debiel, een kapot hersencircuitje, zwakzinnig, nazi, minderwaardig mens....zullen we nog even doorgaan met de termen die links geeft aan mensen die volgens hen aan de rechterkant zitten? voelt lekker he?![]()
Wees blij dat we generaal Pinochet niet inhuren.quote:Op zondag 19 december 2004 16:23 schreef Monidique het volgende:
Dit is weer dat broodnodige generaliseren om het (s)linkse gevaar tegen te gaan?
quote:Op zondag 19 december 2004 16:10 schreef Ultravolt het volgende:
PS: de minder begaafde landgenoten stemmen PvdA, de partij die op kosten van de toekomstige generaties, de babyboomers aan een vet pensioen helpt.
nee dit is de schijnbaar broodnodige manier van (s)linkse mensen om hun 'tegenstanders' van het 'rechtse' electoraat monddood te maken als argumenten niet meer te vinden zijn. hoe voelt dat nou?quote:Op zondag 19 december 2004 16:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dit is weer dat broodnodige generaliseren om het (s)linkse gevaar tegen te gaan?
quote:Op zondag 19 december 2004 16:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee dit is de schijnbaar broodnodige manier van (s)linkse mensen om hun 'tegenstanders' van het 'rechtse' electoraat monddood te maken als argumenten niet meer te vinden zijn. hoe voelt dat nou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |