abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24081983
Er worden door allerlei figuren steeds meer initiatieven genomen om bij de komende verkiezingen een rechtse partij op te richten. Ik denk dat rechts veel meer gebaat is bij een of twee grote en sterke rechtse partijen, dan bij allerlei kleine kutpartijtjes die stemmen afsnoepen van de grote partijen.

Voor ons rechtse stemmers (ik ben zo vrij om even over "ons" te spreken) is het straks van het grootste belang om Wouter Bos electoraal af te troeven, en dat doen we niet met een Michiel Smith of Peter R de vries die aan de onderkant tig zetels afsnoepen van de grote jongens. Kortom: rechts moet zich beter organiseren en straks eventueel strategisch stemmen om goed in het zadel te blijven zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door dekrakeling op 19-12-2004 15:55:02 ]
  zondag 19 december 2004 @ 15:23:20 #2
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_24082263
Zou het MDI dit niet als aanzetten tot haat kunnen beschouwen?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_24082276
Wouter Bos electoraal af troeven ? Is dat je enige doel als je gaat stemmen ?

Kijk liever eens verder dan je neus lang is, kijk naar wat alle partijen willen, en ga dan stemmen op de partij die voor jou het beste programma in petto heeft.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 19 december 2004 @ 15:24:39 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24082284
ik mag , in al mijn naïviteit, hopen dat we omstreeks 2007 inzien dat 'rechts' en 'links' niet meer de issues zijn, maar zich moeten bundelen tegen het radicale kwaad waar we mee te kampen hebben. maw samen staan we sterk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24082303
Ach ja, als de grootste rechtse partij, de VVD, nog niet eens kan beslissen wie nou eigenlijk de leider is, zal de grote allesomvattende rechtse partij er wel niet van komen.

Punt is natuurlijk dat je op deze manier extreem-rechts tuig, zoals inderdaad Michiel Smit, ook in de partij zet en dat gaat niet echt helpen, vrees ik.
pi_24082355
quote:
Op zondag 19 december 2004 15:09 schreef dekrakeling het volgende:
Er worden steeds meer initiatieven genomen van allerlei figuren om bij de komende verkiezingen een rechtse partij op te richten. Ik denk dat rechts veel meer gebaat is bij een of twee grote en sterke rechtse partijen, dan bij allerlei kleine kutpartijtjes die stemmen afsnoepen van de grote partijen.

Voor ons rechtse stemmers (ik ben zo vrij om even over "ons" te spreken) is het straks van het grootste belang om Wouter Bos electoraal af te troeven, en dat doen we niet met een Michiel Smith of Peter R de vries die aan de onderkant tig zetels afsnoepen van de grote jongens. Kortom: rechts moet zich beter organiseren en straks eventueel strategisch stemmen om goed in het zadel te blijven zitten.
De VVD is een splinterpartij in wording ... dus nieuwelingen die wel bereid zijn naar het volk te luisteren zullen de kar moeten gaan trekken.. de gristenen hebben hun volk afgelopen vrijdag verraden.

W I L D E R S ! ..
pi_24082377
quote:
Op zondag 19 december 2004 15:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wouter Bos electoraal af troeven ? Is dat je enige doel als je gaat stemmen ?

Kijk liever eens verder dan je neus lang is, kijk naar wat alle partijen willen, en ga dan stemmen op de partij die voor jou het beste programma in petto heeft.
Eens, maar ik ben ook een realist. Ik zie bijvoorbeeld liever de helft van mijn idealen verwezenlijkt, dan helemaal geen. En ja, Wouter Bos vind ik een gevaar voor Nederland en ik geloof absoluut niet in een toekomstige samenwerking tussen PvdA en rechts.

Links en rechts bestaan volgens mij trouwens nog weldegelijk, en dat is maar goed ook. Polderachtige tussenoplossingen of combinaties van beiden zijn wat mij betreft politieke quasimodo's (zie paars).
pi_24082426
quote:
Op zondag 19 december 2004 15:28 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

De VVD is een splinterpartij in wording ... dus nieuwelingen die wel bereid zijn naar het volk te luisteren zullen de kar moeten gaan trekken.. de gristenen hebben hun volk afgelopen vrijdag verraden.

W I L D E R S ! ..
Bijvoorbeeld.
Mij zou het zeer gunstig lijken als rechts zich concentreert bij Wilders en de VVD.
  zondag 19 december 2004 @ 15:33:24 #9
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24082430
quote:
Op zondag 19 december 2004 15:23 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Zou het MDI dit niet als aanzetten tot haat kunnen beschouwen?
Waarom?

Iemand ontvouwt hier een strategie om op rechts tot meer consistentie en minder leiderschapseigenrichting te komen. Of zulks lukt valt te betwijfelen want bij voorkeur spelen politiek- en zelfbewuste mensen met erg rechtse sympathiën zelf de rol van sterke man. Hierin ligt voor mij een verklaring in de voortdurende splitsingen die ter rechterzijde van de VVD poliitk viellen waar te nemen.

Ik vermoed dat rechts het zal moeten hebben van en kruisbestuiving tussen libaralisme en libertarisme wellicht aangevuld met een snufje sociaal en religieus bewustzijn. Dat laatste betekent dat ook de leider zich aanspreekbaar zal moeten opstellen en het luisterende oor zal moeten praktiseren. Dat laatste lijkt me niet eenvoudig als je vindt dat het allemaal anders moet.

De vraag is natuurlijk hoe anders het allemaal moet en of het niet mogelijk zou kunnen zijn dat doofpotten, sinterklaasreputaties, taboes en louter financiële agenda's niet gebroken kunnen worden door een nieuwe politieke stroming die niet zozeer met rechts of links te duiden valt, al zullen tegenstanders van wat nieuws zo'n stroming waarschijnlijk als (extreem) rechts af proberen te doen of te bagataliseren omdat deze hun maatschappelijke existentie al te zeer bevraagt.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24082463
Geheel kansloos idd . En rechts zal zichzelf hiermee in de vingers snijden. De jonge lpf ambtenaar uit Harderwijk zag dit al half in en gaat voor de Waal als premier vanwege het eigen gedonder van rechts .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_24082633
Ik wil trouwens nog maar eens herhalen dat ik het baggetelliseren van de termen rechts en links echt onzinnig vindt. Zulks is typisch een trekje wat voorkomt uit de van humanisme doordrenkte polderkabinetten die zo ongelofelijk lang ons lans hebben bestiert. "Rechts" is gewoon een noemer waar ontzettend veel aftakkingen (liberalisme,libertarisme, conservatisme..enz enz.) zijn thuis te brengen. Dat afdoen als kortzichtig of "niet bestaand" vind ik echt quatch.
  zondag 19 december 2004 @ 15:52:05 #12
66825 Reya
Fier Wallon
pi_24082888
Als de partijtjes rechts van de VVD echt iets willen, zullen ze simpelweg om de tafel moeten gaan zitten en met een gezamenlijk manifest naar buiten moeten komen. Er zullen altijd wat figuren zijn die niet mee willen werken, maar zo'n persoon als Michiel Smit zou toch moeten zien dat hij duizendmaal niks voorstelt, en dat hij zich maar beter bij Wilders kan aansluiten. Aan de andere kant is het maar de vraag of Wilders nou zo'n omstreden figuur als Smit graag in zijn partij wil hebben. Maar Wilders zou zeker meer toenadering moeten zoeken met personen op een gelijke golflengte, anders zal ook hij het niet redden in het campagnegeweld. Zeker niet als je je bedreigd voelt en constant met een X aantal bodyguards over straat gaat. Juist op zo''n moment heb je een stevig partijkader nodig met mensen die dingen van je kunnen overnemen en ook ervaring hebben. Je zag wat er na de moord op Fortuyn gebeurde met de LPF. Als ik Wilders was, zou ik haast maken met het vinden van betrouwbare medestanders, di ook ervaring hebben en een goede kern kunnen vormen. Wilders kan dan zelf bezig gaan in de Tweede Kamer, en zijn secondanten kunnen ondertussen een partij opzetten, leden werven etc. In zijn eentje gaat hij het nooit redden, en daarom is overleg met andere pioniers rechts van de VVD noodzakelijk voor hem. Wel moet hij altijd kwaliteit en imago in de gaten blijven houden. Dat is niet altijd een even sterk issue in die politiweke regionen. Ook heeft Wilders te maken met een vacuüm rechts van de VVD. Daar liggen kansen (een redelijk electoraat en dus zetels), maar ook is hij in feite zelf een pionier. De VVD is de partij die de rechterflank afsluit, en er is dus mper ervaring in de gebieden die daar nog achter liggen. De LPF was een zeepbel, en veruit de meeste figuren uit die partij zijn schier ongeschikt. Bovendien moet hij zichzelf als een nieuw persoon met een nieuwe beweging presenteren, niet als een vervanger van de LPF. In die partij heeft nagenoeg niemand nog enig vertrouwen. De eerste man die hij over de streep zal moeten trekken, is Spruyt. Daarnaast zal hij binnen de Haagse politiek wel niet veel steun vinden, dus zal hij op zoek moeten gaan naar lokale, gefrustreerde CDa- of VVD-bestuurders/raadsleden. Verder moet hij wat meer verlichte radicaal-rechtse figuren in zijn kamp weten te duwen, zonder dat deze elementen de boventoon krijgen. Zodra zijn beweging enige body heeft (gecombineerd met de peilingen), kan hij een zuig-effect uitoefenen op de talrijke splinterbewegingen.

Maar goed, wat mij betreft flopt Wilders gigantisch. Een on-issue-man met veel te simplistische kijkwijze. Niet bepaald de capabele man voor in Den Haag, imo. Laat staan zijn standpunten, waar ik vrijwel recht tegenover sta.
pi_24083010
quote:
Op zondag 19 december 2004 15:52 schreef Reya het volgende:
Als de partijtjes rechts van de VVD echt iets willen, zullen ze simpelweg om de tafel moeten gaan zitten en met een gezamenlijk manifest naar buiten moeten komen. Er zullen altijd wat figuren zijn die niet mee willen werken, maar zo'n persoon als Michiel Smit zou toch moeten zien dat hij duizendmaal niks voorstelt, en dat hij zich maar beter bij Wilders kan aansluiten. Aan de andere kant is het maar de vraag of Wilders nou zo'n omstreden figuur als Smit graag in zijn partij wil hebben. Maar Wilders zou zeker meer toenadering moeten zoeken met personen op een gelijke golflengte, anders zal ook hij het niet redden in het campagnegeweld. Zeker niet als je je bedreigd voelt en constant met een X aantal bodyguards over straat gaat. Juist op zo''n moment heb je een stevig partijkader nodig met mensen die dingen van je kunnen overnemen en ook ervaring hebben. Je zag wat er na de moord op Fortuyn gebeurde met de LPF. Als ik Wilders was, zou ik haast maken met het vinden van betrouwbare medestanders, di ook ervaring hebben en een goede kern kunnen vormen. Wilders kan dan zelf bezig gaan in de Tweede Kamer, en zijn secondanten kunnen ondertussen een partij opzetten, leden werven etc. In zijn eentje gaat hij het nooit redden, en daarom is overleg met andere pioniers rechts van de VVD noodzakelijk voor hem. Wel moet hij altijd kwaliteit en imago in de gaten blijven houden. Dat is niet altijd een even sterk issue in die politiweke regionen. Ook heeft Wilders te maken met een vacuüm rechts van de VVD. Daar liggen kansen (een redelijk electoraat en dus zetels), maar ook is hij in feite zelf een pionier. De VVD is de partij die de rechterflank afsluit, en er is dus mper ervaring in de gebieden die daar nog achter liggen. De LPF was een zeepbel, en veruit de meeste figuren uit die partij zijn schier ongeschikt. Bovendien moet hij zichzelf als een nieuw persoon met een nieuwe beweging presenteren, niet als een vervanger van de LPF. In die partij heeft nagenoeg niemand nog enig vertrouwen. De eerste man die hij over de streep zal moeten trekken, is Spruyt. Daarnaast zal hij binnen de Haagse politiek wel niet veel steun vinden, dus zal hij op zoek moeten gaan naar lokale, gefrustreerde CDa- of VVD-bestuurders/raadsleden. Verder moet hij wat meer verlichte radicaal-rechtse figuren in zijn kamp weten te duwen, zonder dat deze elementen de boventoon krijgen. Zodra zijn beweging enige body heeft (gecombineerd met de peilingen), kan hij een zuig-effect uitoefenen op de talrijke splinterbewegingen.
Ik denk dat je het aardig bij het rechte eind hebt.

Ik denk overigens dat zowel Wilders als VVD behoorlijk veel last gaan krijgen van ene Peter R de vries die ook overweegt om voor zichzelf te beginnen. Alhoewel deze man totaal geen programma heeft, laat staan politiek benul, kan hij door zijn bekendheid behoorlijk wat zeteltjes af gaan snoepen van rechts. Minder gunstig natuurlijk, want rechts heeft ook de stem van de wat minder begaafde landgenoot hard nodig.
  zondag 19 december 2004 @ 16:09:23 #14
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_24083358
Ik zie de meeste electorale mogelijjkheden voor een gematigd linkse partij met uitgesproken standpunten tegen moslimextremisten en extremistische staten zoals Iran en afwijzing van EU-lidmaatschap van Turkije. Deze zou de PvdA reduceren tot een lege huls en een goed tegenwicht bieden.
Koran 9:5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. ...
  zondag 19 december 2004 @ 16:10:42 #15
109511 Ultravolt
Schokkend gaaf!
pi_24083391
PS: de minder begaafde landgenoten stemmen PvdA, de partij die op kosten van de toekomstige generaties, de babyboomers aan een vet pensioen helpt.
Koran 9:5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. ...
pi_24083450
Toch altijd mooi om te horen dat je minder begaafd bent, .
pi_24083491
quote:
Op zondag 19 december 2004 16:09 schreef Ultravolt het volgende:
Ik zie de meeste electorale mogelijjkheden voor een gematigd linkse partij met uitgesproken standpunten tegen moslimextremisten en extremistische staten zoals Iran en afwijzing van EU-lidmaatschap van Turkije. Deze zou de PvdA reduceren tot een lege huls en een goed tegenwicht bieden.
Met enige kleine aanpassingen zou de SP zo'n partij kunnen zijn denk ik.
  zondag 19 december 2004 @ 16:20:39 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24083603
quote:
Op zondag 19 december 2004 16:13 schreef Monidique het volgende:
Toch altijd mooi om te horen dat je minder begaafd bent, .
debiel, een kapot hersencircuitje, zwakzinnig, nazi, minderwaardig mens....zullen we nog even doorgaan met de termen die links geeft aan mensen die volgens hen aan de rechterkant zitten? voelt lekker he?
pi_24083645
quote:
Op zondag 19 december 2004 16:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

debiel, een kapot hersencircuitje, zwakzinnig, nazi, minderwaardig mens....zullen we nog even doorgaan met de termen die links geeft aan mensen die volgens hen aan de rechterkant zitten? voelt lekker he?
Dit is weer dat broodnodige generaliseren om het (s)linkse gevaar tegen te gaan?
  zondag 19 december 2004 @ 16:25:35 #20
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24083692
quote:
Op zondag 19 december 2004 16:23 schreef Monidique het volgende:
Dit is weer dat broodnodige generaliseren om het (s)linkse gevaar tegen te gaan?
Wees blij dat we generaal Pinochet niet inhuren.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24083708
quote:
Op zondag 19 december 2004 16:10 schreef Ultravolt het volgende:
PS: de minder begaafde landgenoten stemmen PvdA, de partij die op kosten van de toekomstige generaties, de babyboomers aan een vet pensioen helpt.
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 19 december 2004 @ 16:30:47 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24083794
quote:
Op zondag 19 december 2004 16:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

nee dit is de schijnbaar broodnodige manier van (s)linkse mensen om hun 'tegenstanders' van het 'rechtse' electoraat monddood te maken als argumenten niet meer te vinden zijn. hoe voelt dat nou?
  zondag 19 december 2004 @ 16:32:12 #23
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_24083818
Iemand zin in een vergelijkende IQ-test van GL-kiezers en NR-kiezers?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_24083824
Maar zullen we weer even bij het onderwerp blijven ?

Ik denk dat rechts zich over het algemeen iets beter moet organiseren om een stabielere indruk te maken ten opzichte van de natie. Mensen die hier nu gaan roepen dat dat weinig meer met de inhoud te maken heeft hebben misschien deels gelijk, maar ik vind ze ook ouderwets. Politiek is naast inhoud tegenwoordig ook marketing geworden. Natuurlijk moet de inhoud kwalitatief gezien gewaarborgt blijven, maar "de buitenkant" moet zeker niet vergeten worden. Doe je dat wel, dan mis je als partij/beweging/stroming de boot.
pi_24083850
quote:
Op zondag 19 december 2004 16:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee dit is de schijnbaar broodnodige manier van (s)linkse mensen om hun 'tegenstanders' van het 'rechtse' electoraat monddood te maken als argumenten niet meer te vinden zijn. hoe voelt dat nou?
!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')