abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24074720
Heb ik een laptop te koop staan op ebay.nl (een oud beesje) krijg ik een email van een Amerikaan, die volgens zijn ebay gegevens in Singapore woont en die wil dat ik iets naar Oostenrijk stuur.

quote:
Hello seller, Good day,i'm Jim from Nevada,U.S where i sell Notebook PCs,Electronics and many other computer accessories.And i'll like to purchase this item,i'll pay EUR875 for just only 1 i need and i will be making payment right away,i'll like you to tell me if you can accept payment through Wire Transfer i will like to know if you can ship as soon as payment is transfered to you,This is because i need it in my Linz store urgently and so i will want to complete the transaction very fast.If you can do this,email me with your bank details including your bank's international swift code so that i can proceed with the payment. let me quickly say that you will shipping the goods with DHL or UPS as this products wi ll be shipped to one of my store in Porscheweg 5/11 4030 Linz Austria. I'll be expecting your reply asap. Warm Regards, Jim Herman (1)831-236-4821
Nou krijg ik deze email
  zondag 19 december 2004 @ 03:21:03 #2
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_24074823
Cash innen en heel hard wegrennen?
Confidence through competence
pi_24074870
Ik zou het niet doen... Je wordt waarschijnlijk gevraagd om geld voor te schieten... Als je dat doet ben je het kwijt...
Now, some of you people are probably not very religious, and one could hardly blame you.
pi_24074878
Een ding is zeker, dat is echt geen amerikaan; z'n engels zuigt big time
pi_24074918
quote:
Op zondag 19 december 2004 03:25 schreef -Xerxes- het volgende:
Hmmm dat zegt niet zoveel, veel Nederlanders zuigen ook met Nederlands....
Now, some of you people are probably not very religious, and one could hardly blame you.
pi_24074922
quote:
Op zondag 19 december 2004 03:21 schreef Stereotomy het volgende:
Cash innen en heel hard wegrennen?
Ik heb hem al teruggemaild dat ik wel akkoord ga, met betaling via Paypal of via Western Union.

Vooral die laatste is lekker anoniem..
pi_24075027
quote:
Op zondag 19 december 2004 03:29 schreef BeeMan het volgende:

[..]

Hmmm dat zegt niet zoveel, veel Nederlanders zuigen ook met Nederlands....
Maar het is raar dat dat het geval is bij mensen die naar eigen zeggen tig winkels hebben overal ter wereld
pi_24075223
quote:
Op zondag 19 december 2004 03:38 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Maar het is raar dat dat het geval is bij mensen die naar eigen zeggen tig winkels hebben overal ter wereld
Ja, ik zou er sowieso niet echt in geloven...
pi_24075317
quote:
Op zondag 19 december 2004 03:58 schreef BeeMan het volgende:

[..]

Ja, ik zou er sowieso niet echt in geloven...
Och... Worth the try... Ik geef hem de mogelijkheid om het bedrag over te maken via Western Union of via Paypal. Accepteert ie het niet, de veiling loopt gewoon door...
  zondag 19 december 2004 @ 04:10:40 #10
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_24075346
Pcies.
Confidence through competence
pi_24075357
quote:
Op zondag 19 december 2004 04:07 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Och... Worth the try... Ik geef hem de mogelijkheid om het bedrag over te maken via Western Union of via Paypal. Accepteert ie het niet, de veiling loopt gewoon door...
True... Daar zit wat in...
pi_24075377
quote:
Op zondag 19 december 2004 03:25 schreef -Xerxes- het volgende:
Alsof Nederlanders altijd goed in Nederlands.
pi_24075453
Bekende truc, waarschijnlijk wil hij betalen met een (naar later blijkt ongedekte) cheque.
Jij krijgt het geld op je rekening, en stuurt de laptop op.
Even later komt de bank erachter dat de cheque niet gedekt was en haalt het geld weer van je rekening.
Laptop kwijt, geen geld.

Het is sowieso een oplichter, wat je er verder mee doet moet je zelf weten
  zondag 19 december 2004 @ 04:36:30 #14
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24075537
"Warm regards"

Dat is meer Brits Engels dan Amerikaans Engels, en laten ze dat nou toevallig (1 of andere vorm that is) spreken in... jawel Nigeria
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24075545
quote:
Op zondag 19 december 2004 04:23 schreef StrayDog het volgende:
Bekende truc, waarschijnlijk wil hij betalen met een (naar later blijkt ongedekte) cheque.
Goh vandaar ook de Wire Transfer
pi_24075644
quote:
Op zondag 19 december 2004 03:12 schreef Poepoog het volgende:
Heb ik een laptop te koop staan op ebay.nl (een oud beesje) krijg ik een email van een Amerikaan, die volgens zijn ebay gegevens in Singapore woont en die wil dat ik iets naar Oostenrijk stuur.

[..]

Nou krijg ik deze email
Hmm maffia.

Een vergelijkbare scam hebben ze m'n moeder een keer geprobeerd aan te smeren met een dansjurk en een andere keer walter met z'n oude auto. D'r bestaan heel veel variaties op, deze is er al minstends twee jaar want toen zag ik het op tv in rusland bij 't nieuws dus.
  zondag 19 december 2004 @ 05:45:59 #17
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_24075834
Ik denk nep
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_24075841
Gewoon niet doen; 875 is aantrekkelijk maar straks sta jij met lege handen.

Better safe than sorry
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 19 december 2004 @ 05:51:57 #19
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24075852
gewoon door laten lopen die veiling......... lijkt me niet echt betrouwbaar!

misschien op Fok! even in de V&A gooien!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_24076050
het is een scam... dat kan ik je nu al vertellen... feedback 0.. en wiretransfer zal nooit overgemaakt worden.

Deze e-mail zie ik dagelijks een stuk of 50 voorbij komen... (ik werk voor mijn werk voor ebay )

PS western union zal niet gaan lukken... (zitten te veel gaten en loopholes in) en paypal heeft ALLEEN buyer protection als je je shipment ook daadwerkelijk kan tracken zodat je kunt zien dat ie aankomt. En ik weet niet hoe Oostenrijk dat dus regelt.

trefwoorden voor scam e-mails : urgent, ASAP, imidiate, wiretransfer, nigeria. Tevens een vage omschrijven zoals 'this item' of 'this product' en bijna nooit wat ze echt willen hebben. (dus niet de naam van het artikel)

Zomaar een paar tips van de expert
quote:
Hello seller, Good day,i'm Jim from Nevada,U.S where i sell Notebook PCs,Electronics and many other computer accessories.And i'll like to purchase this item,i'll pay EUR875 for just only 1 i need and i will be making payment right away,i'll like you to tell me if you can accept payment through Wire Transfer i will like to know if you can ship as soon as payment is transfered to you,This is because i need it in my Linz store urgently and so i will want to complete the transaction very fast.If you can do this,email me with your bank details including your bank's international swift code so that i can proceed with the payment. let me quickly say that you will shipping the goods with DHL or UPS as this products wi ll be shipped to one of my store in Porscheweg 5/11 4030 Linz Austria. I'll be expecting your reply asap. Warm Regards, Jim Herman (1)831-236-4821

En gozer van nevada die je euro's gaat bieden op ebay.com lol!!

Vet gedrukte woorden laten gaten zien waar een blinde zelfs nog niet voor zal vallen (tevens fouten)

Jim heeft een erg gebrekkige engelse gramatica, en niemand zegt hier Good Day ... en ik ken persoonlijk NIEMAND uit Nevada die tevens een 'store' heeft in Oostenrijk of dat ook maar zou willen hebben. Het feit dat ie zogenaamd uit Singapore komt wil zeggen dat ebay daar minder beveiliging heeft op hun site.

Af en toe krijg je ook valse e-mailtjes van paypal en western union binnen... of wordt je doorverwezen naar een webpage die zogenaamd van een wiretransfer is of van western union... om zo je gegevens te ontfutsellen... er zijn veel truckjes en houdt daar rekening mee op ebay.

--- ik heb even gezocht naar nog zo'n e-mail
quote:
Dear Seller Am Kolade Ade by name and am making this request on behalf of your advert you placed at EBAY AUCTION SITE. Am highly interested to buy your TOSHIBA SATELLITE,and make the payment as soon as possible because I need it very urgent for my Daughter Final year project which is coming up shortly, am willing to offer you US$1300.00, excluding the shipping cost for item Number: XXXXXXXX Kindly let me know if you are able to ship this item down to me here in Nigeria and if is possible. Please make enquiry about the shipping cost by [DHL Express Delivery] and get back to me with the shipping cost so I can make the payment in full to you. I will make the Payment by Western Union Bid Pay, which is a Money Order that will be issue on your name by Western Union Bid Pay and get send to your contact home address for delivery of payment after I have made the payment with them. Best Regards Kolade Ade.
het is een defecte laptop!!! staat duidelijk aangegeven.. sale is final... en de nieuwprijs is $1000

[ Bericht 23% gewijzigd door Vampier op 19-12-2004 10:09:37 ]
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 19 december 2004 @ 07:48:01 #21
51849 nXn
Fueled By Bawls
pi_24076094
ja daaaaag, laat hem lekker vooruit betalen en stuur hem op als hij betaalt heeft
Zeg Maar Niets, Dan Klink Je Wel Zo Intelligent....
  zondag 19 december 2004 @ 09:01:08 #22
102747 Riot
Je weet toch....
pi_24076177
Ziet er zeer onbetrouwbaar uit.
pas maar op dat je niet gespooft wordt.
Ik zou hem mailen dat ie de tyfus kan krijgen en hopelijk aids oploopt daar in Singapore de vuile oplichter.
kjken wat ie dan terug mailt
pi_24076210
quote:
Op zondag 19 december 2004 04:38 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Goh vandaar ook de Wire Transfer
idd
daar loopt de ontvanger het risico.
pi_24076211
quote:
Op zondag 19 december 2004 06:52 schreef Vampier het volgende:

Zomaar een paar tips van de expert
dat is wel handig om te weten eigenlijk
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_24076450
quote:
Op zondag 19 december 2004 09:15 schreef Tain het volgende:

[..]

dat is wel handig om te weten eigenlijk
Ik verkoop ongeveer voor ongeveer $25.000 per maand op ebay, dat doe ik dus voor een werkgever (niet voor mezelf helaas) met nieuwe en gebruikte computer onderdelen. Het is ongeloofelijk hoe mensen je proberen te flessen, op alle mogelijke manieren proberen ze het.

De enige veilige manier is via paypal met seller / buyer protection te werken en ALTIJD opsturen met tracking nummer. Paypal geeft er namelijk niets om wat je gekregen heb als het pakket wat je opgestuurd hebt maar is aangekomen, dat kun je dus alleen bewijzen met een tracking nummer. VRAAG ALTIJD OM EEN HANDTEKENING VAN DE ONTVANGER ANDERS KAN DEZE ALSNOG ZIJN GELD TERUGVRAGEN!!

We hebben verleden week een plasma scherm opgestuurd voor $999 via UPS... 2 uur bezig geweest om alles in te pakken lekker veilig dachten we.... een dag later was het scherm aangekomen bij de koper... tenminste wat er nog over was van het scherm. Het leek wel ofdat iemand er overheen gelopen had verzekerd via UPS.... nu moeten we waarschijnlijk gaan aanklagen om ons geld terug te krijgen.

Ow en ALTIJD wachten totdat een Cheque 'cleared' voor het verschepen van het spul... houdt wel contact met de koper anders heb je een 'neg' (nagtieve beoordeling) aan je broek hangen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vampier op 19-12-2004 10:22:55 ]
pi_24076508
Dikke scam dit!
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_24076737
quote:
Het leek wel ofdat iemand er overheen gelopen had verzekerd via UPS.... nu moeten we waarschijnlijk gaan aanklagen om ons geld terug te krijgen.
TPG post is nog veel erger wat dat betreft. Die blijven gewoon botweg volhouden dat ze niks met de verzekering van pakketten uit het buitenland te maken hebben. Ook al is het verzekerd opgestuurd, bij TPG kan je echt naar je geld fluiten.

Het adres bestaat wel, maar dat zal wel een postadres zijn.
http://gemeinden.gisdat.at/linz4020/addressfinder/
  zondag 19 december 2004 @ 13:30:11 #28
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24079670
quote:
Op zondag 19 december 2004 09:15 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

idd
daar loopt de ontvanger het risico.
Onzin. Een overschrijving is normaal gesproken niet terug te vorderen.
pi_24088009
Hij reageert niet op mijn verzoek
pi_24089731
quote:
> Ok... Jim from Nevada, US.
>
> Funny that I have to mail it to Austria, and that
> you profile says that you are registered in
> Singapore. I will take your offer, but only through
> Western Union (I will deduct 100 euro than) or
> Paypal.
quote:
Hello,
Your reply does not make any sense to me.If you'll
like to sell it for me pls let me know.
quote:
You can either pay with Paypal or Western Union Money Transfer.
Whehehe...
  zondag 19 december 2004 @ 21:28:43 #31
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_24089743
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:03 schreef Poepoog het volgende:
Hij reageert niet op mijn verzoek
Damn, dat je er nogsteeds mee bezig bent... Het is gewoon scam, overduidelijk...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_24091066
Ik vraag me af hoezo de helft van de scams of zo met nigeria zijn. Hebben ze daar geen strafrecht? Je zou denken dat ze er handjes amputeren.
pi_24093966
quote:
Hello,
Thanks for the mail.i'll be sending out the funds
via Westen Union Money Transfer.Therefore as soon as
you send the funds i'll give you the MTCN and the
sender's name for you to be able to confirm the
transfer from Western Union but i won't give you the
text question and answer,when you ship the package and
give me the tracking number i'll give you the rest of
the details for you to be able to cash the funds.Sorry
this is my new policy because i've been scamed before
through this method.

Regards,
Jim Herman.
(1)831-236-4821
Dat nummer he... Kan iemand daar niks mee?
pi_24094001
quote:
Ok. Well.. Than I guess the whole story ends here.
I will only send with paypal or WUMT without any codes whatsover. It's quite funny that you are stating that you "have been scammed before", since you were registered here @ ebay just yesterday.
Ik ken trouwens iemand die bij WUMT werkt, weet iemand of zij kunnen uitbetalen zonder de vraag en het antwoord???
pi_24094690
http://www.whitepages.com/maps/CA

Area Code 831 dus niet in Nevada
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:05:04 #37
66842 Spiller
Bourgeoisie.
pi_24693609
Sorry, niet op darum gelet.
pi_24695178
hmfr
'The world is mine'