Nee, ik denk niet dat ik dat bedoel, het zijn duidelijk lichtgevende bolletjes (puntjes) niet transparant...ze bewegen allemaal met dezelfde snelheid om elkaar heen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:27 schreef P-Style het volgende:
Nee, dit is geen energie. Ik zie die bolletjes ook. Ze zien er meestal uit als transparante cirkeltjes met een puntje in het midden, maar soms zitten er ook sliertjes tussen. Dit is gewoon rotzooi in je oog.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:40 schreef pfaf het volgende:Ik zie nu pas dat de eerste 3 posts van deze topic niet door een en dezelfde persoon zijn gepost. Ik vond het al vreemd schizofreen gelul.
Nee.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:50 schreef sweetgirly het volgende:
De lucht etc heeft en bezit vast ook wel over energie etc, en als je erop concentreert of het gewoon zo'n dag is, zouden ogen nog weleens meer kunnen zien en waarnemen dan we denken dat ze kunnen zien.
Achja... ieder z'n mening.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:50 schreef sweetgirly het volgende:
Het zit niet in je oog, en in je hoofd al evenmin..zeg ik maar alvast
Maar dat denk ik grotendeels, het hoeft ook niet altijd.
Maar ik denk wel, dat niet alles wat we niet kunnen identificeren, vuiltjes in onze oog hoeven te zijn. De lucht etc heeft en bezit vast ook wel over energie etc, en als je erop concentreert of het gewoon zo'n dag is, zouden ogen nog weleens meer kunnen zien en waarnemen dan we denken dat ze kunnen zien.
Zintuigen zijn er niets voor niets, en ogen zien meer als wij denken dat ze kunnen zien.
Maar als we onze ogen al gaan wantrouwen met vuiltjes ed, tja dan respecteren we onze ogen ook al niet echt of althans vinden we onze ogen ook maar wat zozo. Beetje de combi.
En rare vuiltjes dan.
a) Onze ogen zijn gevolueerd om de fotonen ( binnen een bepaalde range uiteraard) die onze ogen opvangen samen met de hersenen om te zetten in een beeld. Meer kan je niet zien, mits je geen genetische afwijking bezit.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:53 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nee? Wat nee?
Half bozig kijkt, onderbouwing geven dan
quote:
Zie boven, reactie van P-Stylequote:Op zaterdag 18 december 2004 20:59 schreef pfaf het volgende:
a) Onze ogen zijn gevolueerd om de fotonen ( binnen een bepaalde range uiteraard) die onze ogen opvangen samen met de hersenen om te zetten in een beeld. Meer kan je niet zien, mits je geen genetische afwijking bezit.
b) Energie bestaat niet in de zin die jij denkt ( correct me if i'm wrong ) Je kunt ook niet zeggen dat iets ...J energie bezit. Energie is de eigenschap om krachten te verrichten. Maar als je lang genoeg naar de lucht kijkt kun je niet zien hoeveel kenetische energie een bepaald deeltje heeft.
Pfaf heeft in grote lijnen gelijk.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:19 schreef kitkat het volgende:
Als ik mij concentreer op een wit vlak of op een heldere blauwe hemel door mijn raam zie ik duidelijk allemaal witte bolletjes bewegen. Ik kan er niet rechtstreeks naar kijken, daarvoor schieten ze te snel weg. Ze bewegen allemaal erg snel langs elkaar, het lijkt wel op hoe moleculen in een gas bewegen alleen wat langzamer natuurlijk.
![]()
Ik heb op Biomechanica na, geen (nog) biologie-vakken gevolgd. Maar ik denk toch echt dat de receptoren in onze ogen alleen in staat zijn foton-pulsjes op te vangen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 21:14 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Zie boven, reactie van P-Style
a) ja, dus en wie zegt dat de beelden als we ze eenmaal niet kunnen identificeren, dan beelden zijn die onze ogen niet meer kunnen registreren? Daar klopt dan iets niet. Want wie zegt dat het dan aan onze ogen ligt? Ligt het dan niet aan onze perceptie van de werkelijkheid die dan (al dan niet even) niet strookt met onze beleving ervan. Verwardheid, ongeloof, etc (hierin) hoeft nog niet te zeggen dat onze ogen niet in staat zijn dingen niet te kunnen waarnemen, dat zegt meer over de mens ansich, dan over onze zintuigen. En dat zegt niets over hoe ik erover denk, het zegt alleen maar dat het een open gat is wat dat betreft en geen dichte.
Alles bezit energie, echter niet kwantifiseerbaar. Meetbaar.. energie is alleen meetbaar/zichtbaar als het een kracht uit oefent op een massa. Kracht in de zin van F=ma ( kracht is massa maal versnelling )quote:b) hoe denk ik er dan over. Als volgens jouw veronderstelling energie krachten bezit, waar kunnen dan die krachten allemaal dan inzitten? En/of is dit ook beperkt gebied? En/of is het meetbaar dan? En/of moet dat dan? En/of wat is kracht in die zin? Kracht, in de zin van energieke kracht of kracht in de zin van essentie (= potentie (bezit hebben van) kracht)?
Dat is bijvoorbeeld goed berekenbaar, maar nooit zichtbaar vanwege het "vage" karakter van energie. Er zijn zoveel soorten energie...quote:Soms hoef je niet lang te kijken om toch dingen te kunnen zien * twilight zone insert
En weet ik veel joh hoeveel kenetisch energie lucht bezit, dat soort dingen vraag ik me nou weer niet af, als ik bij wijze van moleculen langs zie schieten. Maar wel een grappige wat dat betreft en een nadenkertje stiekem, maar niet voor mij
Maakt niet uit hoor.quote:irritant he ben ik..solly
Hm, ja en hier ga ik dus waarschijnlijk een stapje verder. Althans, ergens vind ik dat opvangen van niet stroken, want dat klinkt beperkend. Want wie zegt dat dat wat we waarnemen te ver of niet te ver gaat met wat onze ogen kunnen opvangen?quote:Op zaterdag 18 december 2004 21:25 schreef pfaf het volgende:
Ik heb op Biomechanica na, geen (nog) biologie-vakken gevolgd. Maar ik denk toch echt dat de receptoren in onze ogen alleen in staat zijn foton-pulsjes op te vangen.
Eensquote:Alles bezit energie
Ook eens, maar daarom dus. En waarom dan het toewijzen op 'het zou niet kunnen, vuiltjes ed'. Alsof onze ogen digitale camera's zijn en maar tot een bepaalde hoogte dingen kunnen doen. Ik denk dat het zo niet werkt. We zijn mens, met een veel breder, en letterlijk en figuurlijk, perspectief. Dat wil echter nog niet zeggen dat we beperkend zijn, en vooral niet in onze zintuigen.quote:echter niet kwantifiseerbaar.
Ja, dat is dan de energie uitgedrukt in massa idd, hoeveelheid.quote:Meetbaar.. energie is alleen meetbaar/zichtbaar als het een kracht uit oefent op een massa. Kracht in de zin van F=ma ( kracht is massa maal versnelling )
Bewijs, bewijs.quote:et probleem is dat energie ( en dan niet licht ) niet bestaat uit deeltjes die ons oog kan opvangen.
Ja precies, dat bedoel ik.quote:Dat bepaalde energiesoorten wel zichtbaar gemaakt kunnen worden zie je in de dierenwereld terug, waar bepaalde dieren bijvoorbeeld magnetische energie kunnen waarnemen. Maar voor de mens is zoiets ( nog niet? ) mogelijk.
Dat is zeker waarquote:Dat is bijvoorbeeld goed berekenbaar, maar nooit zichtbaar vanwege het "vage" karakter van energie. Er zijn zoveel soorten energie...
Hee, gaan we zoenenquote:Maakt niet uit hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |