Ik dacht t zelfde.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja maar dat doet hij oo
Nee laat maar![]()
![]()
Pfffttt. Met dat verschil dat je het nu ook nog zou kunnen DOEN (als je een gewillig slachtoffer vindt), en dan niet meer...quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:52 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Niet veel verschil met mijn huidige leven dus.
Die kans acht ik verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:58 schreef es70 het volgende:
[..]
Pfffttt. Met dat verschil dat je het nu ook nog zou kunnen DOEN (als je een gewillig slachtoffer vindt), en dan niet meer...
Ik ben het dus met je eens. Ik noemde slechts een tip die ik hoorde en waarvan ik denk: nou, ik zou het, baat het niet dan schaadt het niet, ook maar gewoon met mijn kids afspreken. Ik zou als moeder alle mogelijke dingen proberen, zonder te denken dat ze zaligmakend zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat is op zich zo, dat heb je niet beweerd. Maar het zou naïef zijn om te denken dat een wachtwoord in combinatie met een kind net zo gaat werken als je het van een computer zou verwachten. EN nee jij bent niet over computers begonnen, maar je weet heel goed wat ik bedoel![]()
Soms word ik echt heel moe van je...quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:00 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Die kans acht ik verwaarloosbaar.
Das dan in ieder geval niet van de sex!quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:02 schreef es70 het volgende:
[..]
Soms word ik echt heel moe van je...
quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:06 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Das dan in ieder geval niet van de sex!
quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik ben het dus met je eens. Ik noemde slechts een tip die ik hoorde en waarvan ik denk: nou, ik zou het, baat het niet dan schaadt het niet, ook maar gewoon met mijn kids afspreken. Ik zou als moeder alle mogelijke dingen proberen, zonder te denken dat ze zaligmakend zijn.
Maar je grijpt toch alles aan?
geen mensquote:Maar tegen echte gekken is geen kind bestand, dat realiseer ik me ook wel.
quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:06 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Das dan in ieder geval niet van de sex!
Ja dat weet ik nog. Ik studeerde toen in Utrecht.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Daar heb je gelijk in idd
[..]
geen mensHet gebied tussen Utrecht, De Bilt, Zeist en Bunnik (waar ik woon dus) werd ik geloof in 1996 al geteisterd door een serieverkrachter (5 verkrachtingen en 2 pogingen) en daarna zijn er in 1998 en 2001 nog sporadische incidenten geweest, waarop acuut de hele buurt afgezet is, speurhonden, ME busjes, helicopters, dat is echt knippen en scheren in zulke gevallen
Maar ze hebben hem nooit gepakt.
En hier in mijn flat wonen dus pakweg 500 studentes van rond de 20-25 die al 8 jaar met die onderbewuste angst leven. Helemaal niet prettig, al hoor je er zelden meer iemand over...
Was dat Ed van Eeden? linkjequote:Op zaterdag 18 december 2004 20:09 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat weet ik nog. Ik studeerde toen in Utrecht.
Is een boek over verschenen laatst, over die verkrachter. Fictie, maar wel gebaseerd op politierapporten. De auteur is zélf verhoord omdat de recherche het maar vreemd vond dat hij zo veel feitelijkheden kon invullen in zijn boek.
Ben even de naam kwijt van de auteur, sorry.
In Roosendaal heb je veel losse incidenten.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:09 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat weet ik nog. Ik studeerde toen in Utrecht.
Is een boek over verschenen laatst, over die verkrachter. Fictie, maar wel gebaseerd op politierapporten. De auteur is zélf verhoord omdat de recherche het maar vreemd vond dat hij zo veel feitelijkheden kon invullen in zijn boek.
Ben even de naam kwijt van de auteur, sorry.
Waarom is dat enger? 1 verknipte gast tegenkomen lijkt me genoeg om je (sex)leven grondig te verzieken.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:13 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
In Roosendaal heb je veel losse incidenten.
Dat maakt het misschien wel enger, omdat het dan meerdere daders zijn.
Dan zijn er meer mensen die je niet tegen wil komen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:17 schreef es70 het volgende:
[..]
Waarom is dat enger? 1 verknipte gast tegenkomen lijkt me genoeg om je (sex)leven grondig te verzieken.
Toch komt een ontraceerbare verkrachter met een vaste MO (modus operandi) enger over. Het is dan geen kwestie meer van het risico lopen dat je 'een gek' tegenkomt. Je hebt dan te maken met iemand die kennelijk zijn gang kan gaan, op zijn gemak en met telkens dezelfde methode. Maar die slim genoeg is de politie te ontlopen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:13 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
In Roosendaal heb je veel losse incidenten.
Dat maakt het misschien wel enger, omdat het dan meerdere daders zijn.
Ah, op die manier...quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:19 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Dan zijn er meer mensen die je niet tegen wil komen.
En als er dan eentje op is gepakt is het nog steeds niet over.
Nou ja, er zijn hier gewoon 2 wijken waar je als vrouw beter niet in je eentje kunt lopen als het donker is.
Nee ik was net op tijd weg! Heb alleen nog mijn diploma even afgehaald in die verschrikkelijke nieuwbouw. Ik zat nog lekker in de gezellige barakken op de Kanaalweg.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar hoo es ff Dude. Hogeschool voor de Journalistiek zit tegenwoordig op de Uithof (ik kom daar alleen als er verkiezingen zijn) hebbie daar gezeten?
Mja en bepaald niet alleen je sexleven lijkt mequote:Op zaterdag 18 december 2004 20:17 schreef es70 het volgende:
[..]
Waarom is dat enger? 1 verknipte gast tegenkomen lijkt me genoeg om je (sex)leven grondig te verzieken.
Daar heb je ook wel een punt ja....quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Toch komt een ontraceerbare verkrachter met een vaste MO (modus operandi) enger over. Het is dan geen kwestie meer van het risico lopen dat je 'een gek' tegenkomt. Je hebt dan te maken met iemand die kennelijk zijn gang kan gaan, op zijn gemak en met telkens dezelfde methode. Maar die slim genoeg is de politie te ontlopen.
In plaats van een 'risico' dat we allemaal lopen ten aanzien van loslopende mafkezen, heb je dan te maken met iemand die we loverwogen zijn ding doet en in zijn vuistje lacht. Dat is een hele onaangename gewaarwording. Een roofdier dat loert op zijn prooi en er mee wegkomt.
Dat was althans het gevoelen dat toen heel erg onder studentes in Utrecht leefde.
Je hebt dan gewoon geen persoon waar je je pijlen op kunt richten.quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja en bepaald niet alleen je sexleven lijkt me
Maar ik begrijp Sander wel... Aan de andere kant: zolang de dader niet gepakt is, blijft het gewoon een ongrijpbaar gevaar, omdat je niet weet waar en wanneer het zal toeslaan, terwijl het altijd en overal zou kunnen.
De (vermoedelijke?) redenering van Sander gaat pas werken zodra er een dader opgepakt wordt. In het geval van 1 seriedader is het gevaar dan (op papier) geweken. (onder voorwaarde dat ze de goeie oppakken EN dat er niet ooit weer een andere opstaat...). In het geval van meerdere daders helpt het gewoon niet zo veel als ze er eentje oppakken. Het gevaar blijft dan vrijwel onverminderd voortbestaan.
quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:05 schreef es70 het volgende:
[..]
Ik ook, en nog twee broers ook
En al word ik 100, ik zal altijd hun KLEINE zusje blijven...
IN feite is het alleen maar gevaarlijker geworden, want terwijl het gevaar gewoon keihard blijft voortbestaan zolang hij niet gepakt is, hebben de latere lichtingen studentes niks van de toenmalige paniek meegekregen, dus die zijn ook niet ergens op bedachtquote:Op zaterdag 18 december 2004 20:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat was althans het gevoelen dat toen heel erg onder studentes in Utrecht leefde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |