Om met sneeuw een witte wereld te krijgen, moet de grond niet nat zijn en een temperatuur onder nul hebben. Dir kans is nu klein. Dus het wordt (vermoedelijk) niet wit, of niet langdurig.quote:
Welkom terug!quote:Op vrijdag 24 december 2004 16:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goedemiddag allemaal
Zo hehe naar een weekje weg te zijn geweest ben ik weer helemaal back.
Eergister, gister en vandaag best wel veel wind gehad.
Eergister eerst wat sneeuw gister beetje regen gehad vandaag droog.
Piet zei dat het een witte kerst zal worden. Jammer voor hem dat gaat niet gebeuren, even kijkende naar mijn weerstationnetje zegt mij dit al Tact 8.1 Hoe wil je het ooit voor welkaar krijgen, en al helemaal als het zo regent, om een gesloten sneeuwdek te krijgen op de 25e en de 26e...quote:Op vrijdag 24 december 2004 17:56 schreef leviathanfd het volgende:
Zou Piet Paulusma dan toch nog gelijk krijgen?
![]()
Hij heeft het niet over de knmi eisen! Die zijn ook te heftig...quote:Op vrijdag 24 december 2004 21:29 schreef drelletje het volgende:
[..]
Piet zei dat het een witte kerst zal worden. Jammer voor hem dat gaat niet gebeuren, even kijkende naar mijn weerstationnetje zegt mij dit al Tact 8.1 Hoe wil je het ooit voor welkaar krijgen, en al helemaal als het zo regent, om een gesloten sneeuwdek te krijgen op de 25e en de 26e...
Piet veranderd de ijsen zodat ze aan zijn voorspelling voldoen... Loserquote:Op vrijdag 24 december 2004 22:43 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Hij heeft het niet over de knmi eisen! Die zijn ook te heftig...
Bij denemarken zit er een.quote:Op zaterdag 25 december 2004 12:43 schreef leviathanfd het volgende:
Polar Low bij Schotland???
Zij welquote:Many areas are having a White Christmas. Further snow is on the way, especially for the north and west.
quote:Heavy snows bring white Christmas
A number of severe weather warnings have been issued across the UK, as many Britons wake up to a white Christmas.
Snow and icy roads were said to pose a danger for travellers in many areas, with Wales, Scotland and Northern Ireland seeing heavy falls by 0400 GMT.
Snow was falling on high ground in Derbyshire, Shropshire, Staffordshire, North Yorkshire, Lancashire and Cumbria - and was expected on lower ground.
A white Christmas will be bad news for bookmakers - who stand to lose £1m.
"I don't think we've seen widespread snow since before the millennium so we mustn't be too Scrooge-like," said one bookmaker.
Steekt daar nou een kaarsje uit de sneeuw?quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ook veel sneeuw in Lapland
[afbeelding]
Dat is een atenne van een autoquote:Op zaterdag 25 december 2004 14:24 schreef nozem het volgende:
[..]
Steekt daar nou een kaarsje uit de sneeuw?![]()
Overigens erg klein kansje vanavond en vannacht op wat wits, ik denk met name in het Noordelijk kustgebied als ik dat kerntje bij Schotland en de huidige trekrichting zo eens bekijk.
Om er maar even serieus op in te gaan. Dat zou in Lapland vrij uitzonderlijk zijn, zoveel sneeuw. Meestal ligt er rond deze tijd een cm of 30 denk ik. Maar wat is het voor ding?quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:28 schreef drelletje het volgende:
[..]
Dat is een atenne van een auto
Ik denk inderdaad dat het een soort electrisch lichtje is om de bocht aan te geven o.i.d. Het is trouwens ook wel 1 van de meest afgelegen wegen die er op die site staan geloof ik. Maar het is echt net een kerstkaarsje!quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
't lijkt echt op een kaarsje:
[afbeelding]
foto van een half uur later. Zie ook http://www.tieh.fi/alk/english/kelikamerat/kamera-LH.html voor de eerdere foto's. Kan best iets zijn om een bocht aan te geven o.i.d. Lantaarnpalen zie ik daar nog niet 1-2-3 staan.
Deze ligt ook in de middle of FOK!king nowhere: http://www.tieh.fi/alk/english/kelikamerat/kamera-LX.htmlquote:Op zaterdag 25 december 2004 14:36 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het een soort electrisch lichtje is om de bocht aan te geven o.i.d. Het is trouwens ook wel 1 van de meest afgelegen wegen die er op die site staan geloof ik. Maar het is echt net een kerstkaarsje!
Het is wel een zeer vermakelijkse site, ik had het net over 30 cm, maar als je wat verder richting het Oosten gaat, tegen de grens met Rusland dan zit je op het moment makkelijk aan de 60/70 cm sneeuw in die contreien. De afgelopen dagen heeft het er geregeld zwaar gesneeuwd.quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Deze ligt ook in de middle of FOK!king nowhere: http://www.tieh.fi/alk/english/kelikamerat/kamera-LX.html
[afbeelding]
Die is van een half uurtje geleden, dus het sneeuwt er lekker.
En op deze weg heb ik ook nog nooit iemand zien rijden. http://www.tieh.fi/alk/english/kelikamerat/kamera-LR.html
Yup, en de temperaturen zijn ook weer gedaald. Twee weken geleden was het nog -30 op sommige plekken. Dat liep op tot -5 en nu weer onder -10.quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:41 schreef nozem het volgende:
[..]
Het is wel een zeer vermakelijkse site, ik had het net over 30 cm, maar als je wat verder richting het Oosten gaat, tegen de grens met Rusland dan zit je op het moment makkelijk aan de 60/70 cm sneeuw in die contreien. De afgelopen dagen heeft het er geregeld zwaar gesneeuwd.
Ach, wat jij allemaal gaat zien in Thüringen eind januari grenst ook aan het onmogelijke...quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:41 schreef nozem het volgende:
[..]
Het is wel een zeer vermakelijkse site, ik had het net over 30 cm, maar als je wat verder richting het Oosten gaat, tegen de grens met Rusland dan zit je op het moment makkelijk aan de 60/70 cm sneeuw in die contreien. De afgelopen dagen heeft het er geregeld zwaar gesneeuwd.
Hee gozert, je weet dat ik niet iemand ben van de Kerstwensen, maar toch heel fijne dagen toegewenst!quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:51 schreef Herrtee het volgende:
[..]
Ach, wat jij allemaal gaat zien in Thüringen eind januari grenst ook aan het onmogelijke...
Of het 17°C en zon is of een complete sneeuwstorm laat ik nog ff in het midden![]()
Overigens hebben we hier in Ouderkerk een aantal hagelbuitjes gehad.
Typisch Kerstweer hoor!quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:54 schreef hellmondunited het volgende:
gisteren leek het hier herfst
nu lijkt het lente.
en dat terwijl het kerstmis is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |