Ik moest ook al aan de binnenkant krabben...quote:Op maandag 20 december 2004 08:42 schreef JoeKurr het volgende:
Koud is het zeker, ik moest vanmorgen zelfs de autoramen aan de binnenkant krabben.
Weatherwatcher geeft hier voor Gilze-Rijen een Tact aan van -7,2
Nee, storm mag alleen bij gebrek aan beter, maar zoals de kaarten nu liggen biedt de periode na kerst toch wel wat potentieel dus dan heb ik liever dat die storm tot de zomer wacht.quote:Op maandag 20 december 2004 20:43 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik moest ook al aan de binnenkant krabben...
Maar goed, het is mij écht te rustig weer. Van mij mag er wel weer een flinke storm opsteken.
Dus mocht je in buurt zijn, doe er je voordeel mee.quote:op deze maandag fietste ik even naar het Leersumse Veld om te bekijken hoeveel ijs daar lag. Twee centimeter, dus te weinig. Maar in de komende dinsdagnacht gaat het 6 graden vriezen. Dat is misschien genoeg om 4 of 5 centimeter te halen. Dus morgen fiets ik er weer naar toe, met de schaatsen in mijn fietstas. Wie weet !
De kans is het grootst op de zuidelijke plas met dat eilandje. Want in de noordelijke plas bij de vogelhut lag vanmiddag nog een stukje open water.
Leersum? Dat is wel fietsbaarquote:Op maandag 20 december 2004 20:58 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee, storm mag alleen bij gebrek aan beter, maar zoals de kaarten nu liggen biedt de periode na kerst toch wel wat potentieel dus dan heb ik liever dat die storm tot de zomer wacht.![]()
Trouwens, ik kreeg net een mail van de ijsvereniging:
[..]
Dus mocht je in buurt zijn, doe er je voordeel mee.
Ze zijn de minnen vergeten.quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:51 schreef leviathanfd het volgende:
Volgens weeronline krijgen we een hittegolf.... Volgens mij gaat daar iets niet goed.
[afbeelding]
Nee, voordat het in Nederland een witte kerst is moet Siberië 5000 km naar het westen opschuiven.quote:Op dinsdag 21 december 2004 20:30 schreef Poerkie het volgende:
Krijgen we een witte kerst?
Als het in Noord-Amerika koud is stroomt de koude lucht ook meestal voor een deel uit over de veel warmere Atlantische Oceaan. Dat zorgt er voor dat er lage drukgebieden ontstaan, als er dan ook nog sprake is van een hoge drukgebied boven de Azoren (die eilanden ten westen van Portugal) zorgt dat er voor die depressies allemaal naar Europa getransporteerd worden en zorgen dan voor regen, wind en hoge temperaturen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 22:37 schreef Marky-Boom het volgende:
Is het jullie nooit opgevallen dat als het in Noord Amerika vriest het hier geen winter is. In toronto was het -23. 1 week dat en we hebben een elfsteden tocht. Anyway als het daar koud is is het hier veel warmer. Nee niet gelijk aan de lente denken maar tussen de -2 en 7 graden ofzo.
In Engeland zijn de criteria voor een witte kerst veel ruimer. In Nederland moet er twee dagen lang een pak sneeuw liggen en in Engeland is dacht ik sneeuw tijdens kerst al voldoende. Als je de Engelse criteria hanteert dan maken wij zeker kans op een witte kerst.quote:Op dinsdag 21 december 2004 21:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
http://www.bbc.co.uk/
De BBC speculeert over een witte kerst![]()
Zou der ook niet een soort enegie balans moeten zijn?? En uiteraard een luchtdruk balans!! dus als daar een koude inval is zal het hier wel moeilijker gaan. Dit bedenk ik nu even op mijn slaperige kop dus hecht er geen waarde aanquote:Op dinsdag 21 december 2004 22:37 schreef Marky-Boom het volgende:
Is het jullie nooit opgevallen dat als het in Noord Amerika vriest het hier geen winter is. In toronto was het -23. 1 week dat en we hebben een elfsteden tocht. Anyway als het daar koud is is het hier veel warmer. Nee niet gelijk aan de lente denken maar tussen de -2 en 7 graden ofzo.
Verklaarbare redenen?
quote:Een enorme bel warme lucht raced over de N-Atl. Oceaan juist
zuid van een diepe depressie en van het occluderende polaire
front in onze richting.
Het frontale systeem bereikt de N-Noordzee vannacht en passeert
ons land al occluderend woensdagmiddag en avond met veel wind
en geruime tijd regen.
Voorafgaande daaraan kan in het midden en oosten de eerste
lichte neerslag (nog horend bij de occlusie) als IJZEL (zie 00
UTC progtemp b.v. van EHDB/EHGG en EHTW) en sneeuw. De 06 UTC
progtemp van EHDB en de oostelijker gelegen stations geven in
de onderste paar honderd voet de temperatuur reeds boven nul
maar de eerste uren zal door de neerslag de temperatuur onderin
richting nul gaan, met als gevolg (natte)sneeuw.
Wees gewaarschuwd!
Belangrijk is wel dat de koude lucht ook boven de oceaan komt. Als het alleen maar boven land blijft is er niets aan de hand. Stiekem hoop ik er op dat die verrekte Golfstroom vandaag nog stilvalt, ik heb genoeg van dat warme weer in de winter.quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:39 schreef drelletje het volgende:
En uiteraard een luchtdruk balans!! dus als daar een koude inval is zal het hier wel moeilijker gaan.
Ook niet meer dacht ik. De kaarten spreken (zoals ik van 'kenners' heb vernomen) steeds minder in ons voordeel.quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:38 schreef Steijn het volgende:
Als je de Engelse criteria hanteert dan maken wij zeker kans op een witte kerst.
Yep, misschien zondag wat sneeuw, maar eerste kerstdag zal toch hoogstwaarschijnlijk groen gaan worden.quote:Op woensdag 22 december 2004 09:22 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ook niet meer dacht ik. De kaarten spreken (zoals ik van 'kenners' heb vernomen) steeds minder in ons voordeel.
Nu wel, maar zo snel als het omgeslagen is van goed naar slecht kan het natuurlijk ook weer goed wordenquote:Op woensdag 22 december 2004 09:22 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ook niet meer dacht ik. De kaarten spreken (zoals ik van 'kenners' heb vernomen) steeds minder in ons voordeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |