wat hij/zei zegtquote:Op zaterdag 18 december 2004 01:08 schreef succubus het volgende:
Er is ook geen reden, alleen logisch gevolg.
Daarom is godsdienst ook zo onzinnig, het is een door mensen verzonnen ondersteuning om bepaalde zaken te verklaren waar ze anders geen logica in zouden zien
100% mee eens.quote:Op zaterdag 18 december 2004 01:08 schreef succubus het volgende:
Daarom is godsdienst ook zo onzinnig, het is een door mensen verzonnen ondersteuning om bepaalde zaken te verklaren waar ze anders geen logica in zouden zien
tvpquote:Op zaterdag 18 december 2004 01:08 schreef succubus het volgende:
Is het bestaan van Jezus niet allang bewezen?quote:Wat nou als 'Jezus' niet heeft bestaan (als hij al bestaan heeft).
ik kan me voorstellen dat er iemand heeft rondgelopen die Jezus heet. Dat deze persoon de zoon van God is of wonderen verricht heeft, lijkt me vooral mythevorming.quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:14 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
Is het bestaan van Jezus niet allang bewezen?
iig een persoon als Jezus zoals Hij omschreven is in de bijbel
het is alleen niet bewezen dat Hij is wie Hij zegt dat Hij is
er zijn bewijzen dat de persoon Jezus (zoals de verhalen vertellen in de bijbel) echt geleefd heeft.quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat er iemand heeft rondgelopen die Jezus heet. Dat deze persoon de zoon van God is of wonderen verricht heeft, lijkt me vooral mythevorming.
kun je een paar van die bewijzen noemen ?quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:47 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
er zijn bewijzen dat de persoon Jezus (zoals de verhalen vertellen in de bijbel) echt geleefd heeft.
maar er is geen bewijs dat Hij echt de zoon van God was zoals Hij zei.
nee, heb ze zelf niet gelezenquote:Op zaterdag 18 december 2004 16:51 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
kun je een paar van die bewijzen noemen ?
anders is het geen geloof meerquote:Op zaterdag 18 december 2004 16:58 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
nee, heb ze zelf niet gelezen
er zijn gewoon verhalen opgeschreven (niet alleen in de bijbel dus) en daaruit kan je concluderen dat er echt zo'n persoon is geweest
heb zelf eigenlijk geen bewijzen nodig
je kan natuurlijk nooit bewijzen dat die persoon echt de Zoon van God wasquote:Op zaterdag 18 december 2004 17:28 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
anders is het geen geloof meer
Nou dan kan ik ook zelf zo'n jezus verzinnnen hoor, gewoon een paar boeken schrijven over die persoon. Harry Potter bestaat zeker ook?quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:58 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
nee, heb ze zelf niet gelezen
er zijn gewoon verhalen opgeschreven (niet alleen in de bijbel dus) en daaruit kan je concluderen dat er echt zo'n persoon is geweest
heb zelf eigenlijk geen bewijzen nodig
dit bedoelde ik dus min of meer met mn vorige postquote:Op zaterdag 18 december 2004 17:34 schreef Dzenos het volgende:
[..]
Nou dan kan ik ook zelf zo'n jezus verzinnnen hoor, gewoon een paar boeken schrijven over die persoon. Harry Potter bestaat zeker ook?
Hij was opgestaan weet je nog...quote:Op zaterdag 18 december 2004 17:57 schreef Dzenos het volgende:
Archeologie heet dat, is Jezus himself al opgegraven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |