quote:
Op zondag 19 december 2004 22:08 schreef Wup het volgende:ik vond Robert de la Haye voor het begin geweldig:)
ik was nogal enthousiast over hem vanwege Wildschut & de Vries
ja dat had ik dus ook, al heb ik W&dV iets te laat ontdekt [ik zeg: herhalen]
quote:
dus ik helemaal lyrisch over het feit hij in ONM kwam,
maar ik vond zijn rol al snel tegenvallen, te hoge verwachtingen weer eens,
bekend verschijnsel, zeker de afgelopen 2 jaar...
grote namen in de serie halen en dan onzinlijntjes geven dan wel snel laten verdwijnen...
wat dat betreft moeten ze ook snel iets met Tanja Jess gaan doen, want dit is gewoon zielig
quote:
hij had wel scherpe teksten, cynisch, mooie dialogen met Arthur
maar dat werd overschaduwd door familiegezeur.
dat familiegezeur heb ik echt nooit begrepen, maar ik keek toen ook ff wat minder [onm-inzinking]
heb de entree van Nielsje nooit gezien volgens mij, en vind het nog steeds storend
dat hij als de broer van Joyce en Renee wordt neergezet ipv hun neef.... slordig...
quote:
[ dat was dus ook in de Claireloze periode dus ik was al snel geirriteerd
geen onbelangrijk detail voor een wup,
kritiek omtrent de serie in die periode zal ik dan ook maar met 'n knipoog nemen hihi
quote:
zijn grootste heldendaad was natuurlijk dat hij Claire heeft verlost van Hugo met de plukjes.
al met al heeft Claire - zeker voor een soap gezien - veel te lang aan die dwerg vastgezeten
en ja, ook bij mij verdiende Niels dus veel dankbaarheid voor deze actie!!
quote:
maar helaas: Claire begon bij Niels een beetje in te kakken, dat vond ik dan weer niet zo tof
Claire was toen vreemdgenoeg op haar best in scenes met Hugo (sinds ze uit elkaar waren dus)
ik vond dat de omslag te snel kwam;
vorig seizoen was ze dan wel bij Niels maar ook drukdoende met Arthur chanteren enzo
na de zomerstop was ze ineens heel sip om Niels, en daarna juist heel happy met Niels
niet carriere-geil meer... en veels te weinig chagrijnig...
quote:
nou ja het hele Victorfiles verhaal,dat was toch wel het lijntje van het seizoen
met daarbijkomend 't familiegezeik, wat zo niet boeiend was....
ze moesten er zelfs een joker voor uit de kast halen: de alter van Joyce
![]()
ik vond deze [eigenlijk veel te lang durende lijn] pas interessant worden toen men [lees: Arthur] begon te flippen...
quote:
maar in de tussenliggende tijd stalen Arthur & Claire de show
met gewoon Arthur & Claire zijn]
Een sterk personage kan gewoon heel veel maken, daar pik je veel meer van.
bij die half uitgemolken figuren als bijv. Joost wordt 't strondvervelend, 't is eenzijdig en simpel
Arthur had, net als bijv. Bettina of Victor meer kanten, 't verveelde [mij] nooit
zoals bekend vond ik Claire eerst niks, het was van alles een beetje en vooral [doelloos] chagrijnig
ik vroeg me echt af wat ze in godsnaam in die serie deed...
Godszijdank kreeg ze wat meer diepgang: ze werd eindelijk dat valse sekreet wat ons beloofd was!!
en weer wat later werd ze behalve de eeuwige chagrijn toch ook wel 'n beetje lief
[niet TE, maar wel genoeg voor voldoende diepgang; ole ole Claire was mens geworden haha]
tot zover mijn analysequote:
de relatie Joyce-Niels zijn ze op het moment trouwens wel mooi aan het maken.
mja ze zijn lief samen...
en misschien kan het alter van Joyce nog 's met het hersenspinsel van Niels aan de borrel
![]()
quote:
en dan heeft ie een goede tegenspeelster en dan laten ze ze een beetje rond een waszak hupsen:)
daar was nou juist niks mis mee....
quote:
Manouk van der Meulen kwam tenslotte ook alleen maar terug voor een mooi verhaaltje
Kim Pieters zou het toch niet voor minder moeten doen:)
ik heb laatst nog de exit-aflevering van Claire gezien en ik denk dat Kim in haar handjes mag wrijven
Robert mag leien dat ie ook zo'n afscheid krijgt, hij verdient het!!
quote:
btw: ik denk nog steeds dat Robert de la Haye het zinkende schip zal gaan verlaten
dus ik ben in elk geval heel blij dat we dit jammerlijntje nog hebben mogen meemaken
het zou zonde zijn voor de serie maar wel een verrassende wending in het verwachtingspartoon
als Niels plotseling zo rond de kerst het loodje legt ipv een happy ending
maar ja, dat hadden we dan natuurlijk allang geweten....
ik denk dat ie ergens begin volgend jaar vertrekt
't ligt in de lijn der verwachting dat ie of opgenomen moet worden of juist uiteindelijk weer zichzelf wordt en ergens anders op nieuw gaat beginnen [zoals zijn 23 voorgangers: in het buitenland]
maar mooier zal zijn als ie zichzelf dramatisch van een rots afgooit ofzo...
we'll wait and see, I guess....
quote:
sorry voor de late reactie maar ik kan tussen het gebagger mn babetje haast niet meer vinden...
onze stamkroeg wordt een tienersoos..... *zucht*