abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24334761
Iemand ervaringen met de Stediril 30?
  zaterdag 1 januari 2005 @ 12:13:39 #27
88646 Nicoluttje
Ikke is lief!!
pi_24334782
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 12:06 schreef loveli het volgende:
Bijsluiter lezen. Er is kans op tussentijdse bloedingen.
Heb ik gedaan en er staat inderdaad iets over tussentijdse bloedingen maar ik ben gewoon helemaal hartsikke onmgesteld, rugpijn, buikpijn, hoofdpijn en al vanaf vannacht dus duurt tussentijdse bloeding wel heel erg lang!!!!
Nicole is mijn naam!!!
En vanaf 1 feb onder een nieuwe naam!!
====================================
pi_24334881
Als je het niet vertrouwd kun je altijd even kontakt opnemen met de dienstdoende arts.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 12:31:06 #29
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_24334981
Dat word "Spotting" genoemd. Soms verdwijnt het als je een pil met een andere verhouding oestrogeen / progesteron gebruikt.

Dus leg je vraag eens voor aan je huisarts.

En als je heel veel buikpijn hebt moet je misschien maar eens eerder langs de huisarts(enpost)...
pi_24336189
Even om een merge vragen met het centrale pil topic...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:19:47 #31
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24462796
Vraagje: ik ben sinds de jaarwisseling gestopt met de pil, maar hoe lang duurt het voordat de natuurlijke hormoonhuishouding weer een beetje op gang komt? Ik ben bijv. nog niet ongesteld geweest sindsdien.
Ik gebruikte overigens de minipil (cerazette) en werd daardoor al een tijdje niet meer ongesteld (best lekker )
  Vis een optie? zaterdag 8 januari 2005 @ 16:59:14 #32
70532 loveli
N
pi_24466358
Bij de een komt alles direct op gang, bij de ander kan het even duren. Volgens mij wordt een peroide van 6 maanden genomen voor de tijd waarna alles weer normaal zou moeten zijn.
crap in = crap out
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:02:03 #33
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24466404
Oké dankje
Ik wacht het gewoon af. Stomme is dat toen ik nog de "gewone" pil slikte, en ik het ook maar één dag vergat, ik meteen een doorbraakbloeding kreeg. En nu ben ik dus al twee weken gestopt zonder iets te merken.
Maarja, so far so good
pi_24466467
ik gebruikte ook die microgynon 30, driekwart jaar gedaan. Toen ging het uit en besloot ik te stoppen met de pil.

Werd eerste paar keer om 1,5 maand ongesteld, toen om de 3 maanden en toen ineens een keer een half jaar niet meer :S
Ik vertrouw wel redelijk op de pil, maar aangezien in nu geen vriend heb liever de natuurlijke weg. Gewoon om de 4-6 weken ongesteld worden (ja tis nu eenmaal niet helemaal regelmatig :S )
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:07:28 #35
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24466496
Lijkt me wel weer lastig, runaway...
Mijn menstruaties waren best regelmatig voor ik met de pil begon, alleen wel heel erg pijnlijk. Dat werd iets minder toen ik met de pil begon, maar met de minipil bleven ze helemaal weg. Best lekker, maar na een tijdje wil je toch ook bevestiging dat het allemaal nog werkt.

Hoe lang duurde het voor jou voordat je menstruatie weer normaal was?
pi_24466547
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:07 schreef Christine het volgende:

Hoe lang duurde het voor jou voordat je menstruatie weer normaal was?
in het begin wassie superonregelmatig. Van gewoon 1 maand naar 6 maanden tussentijd........ meestal was het iets van 2-3 maanden........ Heeft denk ik wel 1,5 jaar geduurt ofzo..... Ben tijdens die 6 maanden trouwens nog wel bij de dokter geweest, onderzoek gehad; volgens haar was alles goed

Maar nu dus weer enige regelmaat
pi_24466571
Als je rookt en je gebruikt de pil, kun je trombose-benen krijgen.
Heeft iemand dit een keer gehad?

[ Bericht 53% gewijzigd door Lolalala op 09-01-2005 14:05:02 ]
  Vis een optie? zaterdag 8 januari 2005 @ 17:15:32 #38
70532 loveli
N
pi_24466641
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:07 schreef Christine het volgende:
Mijn menstruaties waren best regelmatig voor ik met de pil begon, alleen wel heel erg pijnlijk.
Visolie of 'evening primrose-oil' helpen vaak tegen menstruatiepijn. Als je weer last krijgt, kun je dat proberen. Het ie te verkrijgen bij de natuurwinkel en de meeste drogisten.
crap in = crap out
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:27:37 #39
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24466837
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Visolie of 'evening primrose-oil' helpen vaak tegen menstruatiepijn. Als je weer last krijgt, kun je dat proberen. Het ie te verkrijgen bij de natuurwinkel en de meeste drogisten.
Ik ga niet meer klooien met natuurlijke geneesmiddelen tegen menstruatiepijn... ik heb ooit vrouwenmantel capsules geslikt tegen de pijn, maar mijn hele menstruatiecyclus raakte ervan in de war! Het heeft zeker een jaar geduurt voordat mijn cyclus weer regelmatig was.
  Vis een optie? zaterdag 8 januari 2005 @ 17:52:35 #40
70532 loveli
N
pi_24467292
Ik weet niet precies wat vrouwenmantel doet, maar het heeft ook een bloedstelpende en samentrekkende werking. Het wordt soms ook aan vrouwen gegeven die net bevallen zijn. Ik kan me wel voorstellen dat dat invloed heeft op je cyclus. Deze werking hebben visolie en teunisbloemolie (was net ff de nederlandse naam kwijt) absouut niet. Het zijn ook geen geneesmiddelen, maar voedingssupplementen.
Deze olien hebben voor zover ik weet (ook uit eigen ervaring en die van vriendinnen) geen invloed op regelmaat van de cyclus. Als je in je gewone voeding te weinig essentiele vetzuren binnen krijgt, kun je het hiermee aanvullen. Bij mij helpt deze olie tegen rugpijn en buikkrampen als ik ongesteld ben. Daar heb ik zelf het meeste last van als ik een tijd ongezond gegeten heb.
Ik hoop in ieder geval dat je een probeemloze cyclus krijgt.
crap in = crap out
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:57:33 #41
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24467397
Ik hoop het ook
In elk geval bedankt voor de tip.
pi_24504952
mn vriendin heeft donderdag haar laatste pil geslikt (stederil 30) en zaterdag hebben we sex zonder condoom gehad, ondanks dat we op een paar plekken gelezen hebben dat het bijna niet fout kon gaan vraag ik het toch ff hier

hoop dat jullie ons kunnen helpen!
pi_24505059
als ze aan de pil is kan er toch niets fout gaan (naja die 99.80% dan) mits ze hem goed gebruikt heeft.........
staat ook op de gebruiksaanwijzing hoor
pi_24505293
mijn vriendin is nu net 15 en wil binnenkort aan de pil beginnen, haar moeder vind het goed en gaat met haar naar de dokter enzo,
maar mijn moeder zegt dat het eigelijk niet goed voor dr is om op zo een jonhe leeftijd er al aan te beginnen,
ik vraag me af of dit waar is of niet.
pi_24513536
quote:
Op maandag 10 januari 2005 19:08 schreef Lu_uK het volgende:
mijn vriendin is nu net 15 en wil binnenkort aan de pil beginnen, haar moeder vind het goed en gaat met haar naar de dokter enzo,
maar mijn moeder zegt dat het eigelijk niet goed voor dr is om op zo een jonhe leeftijd er al aan te beginnen,
ik vraag me af of dit waar is of niet.
Nee, niet waar. Ik ben ook op mijn 15e begonnen met de pil, en mijn moeder was er om dezelfde reden op tegen als de jouwe. Ik ben echter met haar naar de dokter geweest, die ongeveer het volgende vertelde:

De pil levert risico's op als het gaat om trombose of een hoge bloeddruk. Dit risico is echter sterk genetisch bepaald, en wordt ook nog eens versterkt door roken. Omdat bij mij in de familie trombose niet voorkomt, ik niet rook en ik een lage bloeddruk heb, waren die zaken niet aan de orde. Tevens is er bij iets meer vrouwen die de pil slikken eierstok- of borstkanker ontdekt, maar het is niet duidelijk of dit aan de pil te wijten is of aan een extra controle. Verder is het verhoogde "risico" op deze vormen van kanker lager dan het risico op dit soort kanker als een vrouw zwanger is.
De angst van veel moeders voor de pil komt voort uit hun eigen begintijd, ten tijde van de eerste of tweede generatie pillen. Deze pillen bevatten hogere doseringen aan hormonen, en leverden hierdoor een veel groter gezondheidsrisico op. Vooral trombosegevallen, met dodelijke afloop, zijn meer dan eens voorgekomen. De huidige, derde, generatie pillen, is echter veel veiliger en kan dan ook al vanaf jonge leeftijd geslikt worden.

Mocht je moeder nog steeds angstig zijn, laat haar eens met haar eigen huisarts bellen en deze vraag voorleggen, die weten er veel meer over en kunnen een goed antwoord geven...
pi_24513556
quote:
Op maandag 10 januari 2005 18:45 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
mn vriendin heeft donderdag haar laatste pil geslikt (stederil 30) en zaterdag hebben we sex zonder condoom gehad, ondanks dat we op een paar plekken gelezen hebben dat het bijna niet fout kon gaan vraag ik het toch ff hier

hoop dat jullie ons kunnen helpen!
Als ze de pil gewoon netjes 3 weken slikt, en vervolgens 1 week stopweek houdt, is ze de hele cyclus, dus ook in de stopweek, beschermd...

Maareh, waarom pak jij niet even de bijsluiter om dit soort dingen na te lezen? Daar staat het allemaal in hoor (heb zelf stediril 30)... En als daar in staat dat het bijna niet fout kan gaan, waarom geloof je dat dan niet?
pi_24514300
ik had 2 vragen die ik niet echt in de bijsluiter kan vinden..

1: Is het belangrijk om na de strip 7 dagen te wachten voordat je weer begint? ik wordt meestal na 2 dagen ongesteld en dit duurt soms maar 3 dagen. Vergroot ik mijn kansen op zwangerschap door na 5 dagen met de nieuwe strip te beginnen

2: hoe lang moet je wachten met sex, als je aan de nieuwe strip begonnen bent? ik had ergens gelezen dat je 2 dagen moest wachten, maar ik geloof dat de pil na 24 uur begint te werken?
  dinsdag 11 januari 2005 @ 10:24:20 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24514361
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 10:20 schreef Moja het volgende:

1: Is het belangrijk om na de strip 7 dagen te wachten voordat je weer begint? ik wordt meestal na 2 dagen ongesteld en dit duurt soms maar 3 dagen. Vergroot ik mijn kansen op zwangerschap door na 5 dagen met de nieuwe strip te beginnen
Je mag je stopweek altijd verkorten, maar nooit verlengen. Staat ook al elders in dit topic. Wordt o.a. gebruikt om begindag menstruatie te verschuiven.
quote:
2: hoe lang moet je wachten met sex, als je aan de nieuwe strip begonnen bent? ik had ergens gelezen dat je 2 dagen moest wachten, maar ik geloof dat de pil na 24 uur begint te werken?
Pil is gelijk veilig, dus je hoeft helemaal niet te wachten.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_24514380
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 10:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Je mag je stopweek altijd verkorten, maar nooit verlengen. Staat ook al elders in dit topic. Wordt o.a. gebruikt om begindag menstruatie te verschuiven.
[..]

Pil is gelijk veilig, dus je hoeft helemaal niet te wachten.
ok das duidelijk, bedankt
pi_24514383
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 10:20 schreef Moja het volgende:

1) (wat overigens wel in mijn bijsluiter staat) je mag je stopweek altijd korter maken dan de normale 7 dagen, maar nooit langer. Dit is ook een methode om bijvoorbeeld je menstruatie te verplaatsen. Ik vraag me echter af waarom je je stopweek zou willen verkorten. De duur van de stopweek heeft namelijk niks te maken met het moment waarop de menstruatie begint resp. eindigt, dus in feite heeft het verder geen invloed als je gewoon een stopweek van 7 dagen houdt, ook niet met betrekking tot veiligheid, zie punt 2.

2) als je de pil 21 dagen slikt, en vervolgens een stopweek van maximaal 7 dagen houdt, ben je áltijd beschermd tijdens je cyclus, dus ook direct na het innemen van de eerste pil van een nieuwe strip, of zelfs daarvoor (in de stopweek dus nog).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')