quote:Ik heb een pil vraagje aangezien centraal topic dicht is..
Mijn vriendin gebruikt sinds kort d'r eerste pil, zit nu in de stopweek op de 5e dag, ze zecht dat ze normaal 4 dagen geleden had menstrueren.. uhm is de menstruatie nu later? of ff test voor zwanger? iemand?
99.9%, en het zal vast wel een gebruikersfout geweest zijn zoals bijna altijd.. Maargoed, ik heb ook even een vraag.quote:Op maandag 27 december 2004 15:58 schreef Limme het volgende:
een vriend van me gaat pappa worden over een poos... het ging 4.5 jaar goed maar toen kwam de 98.8% veiligheid om de hoek kijken(ze gebruikte pil wel goed)
moraal: dat krijg je ervan als mensen zo dom en naief zijn puur op de pil te vertrouwen
In de praktijk is de veiligheid 99,8% tot 90%. Dat laatste cijfer komt voort uit onbetrouwbaar gebruik, het eerste uit juist gebruik... http://www.anticonceptie-online.nl/quote:Op maandag 27 december 2004 15:58 schreef Limme het volgende:
een vriend van me gaat pappa worden over een poos... het ging 4.5 jaar goed maar toen kwam de 98.8% veiligheid om de hoek kijken(ze gebruikte pil wel goed)
moraal: dat krijg je ervan als mensen zo dom en naief zijn puur op de pil te vertrouwen
Hoef je niet voor bij de dokter te zijn, dat kan en mag gewoon. De stopweek mag nóóít langer zijn dan 7 dagen, maar wel korter. Het is dan ook imo zinloos om een arts te benaderen hiervoor, dit staat allemaal in de bijsluiter.quote:Op maandag 27 december 2004 20:50 schreef devv05 het volgende:
[..]
99.9%, en het zal vast wel een gebruikersfout geweest zijn zoals bijna altijd.. Maargoed, ik heb ook even een vraag.
M'n vriendin slikt de pil Diane en hoort normaal gesproken morgen (dinsdag) te beginnen met haar nieuwe strip. Ze is echter zo slim geweest om vandaag (maandag) al te beginnenHoe zit het nu met haar cyclus? Kan ze de pil gewoon door blijven slikken en begint ze vanaf nu elke nieuwe strip op maandag ipv dinsdag en wordt ze ook een dag eerder ongesteld? En is de pil deze maand nog gewoon betrouwbaar?
Morgen ook nog wel even aan de dokter vragen voor de zekerheid maar wilde hier even kijken of iemand het vast wist.
Had het inmiddels ook al gehoord ja, maar toch bedankt allebeiquote:Op dinsdag 28 december 2004 10:18 schreef innovative het volgende:
[..]
Hoef je niet voor bij de dokter te zijn, dat kan en mag gewoon. De stopweek mag nóóít langer zijn dan 7 dagen, maar wel korter. Het is dan ook imo zinloos om een arts te benaderen hiervoor, dit staat allemaal in de bijsluiter.
idd, en die ene keer kan heel goed morgen zijnquote:Op dinsdag 28 december 2004 10:09 schreef innovative het volgende:
Nu weet ik van mezelf dat ik de pil juist gebruik, dus ik zit op dat eerste getal. Tja, en als je dan gaat kansrekenen word ik binnen nu en 496 jaar (slik de pil al 4 jaar) één keer zwanger door de pil heen.
Tja, je kan morgen ook onder een auto lopen, een vliegtuig op je hoofd krijgen, dood neervallen en weetikalnietmeer. Als je daar allemaal rekening mee moet houden, kun je net zo goed van een flat afspringen, want dan heb je geen leven meer.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:40 schreef Limme het volgende:
[..]
idd, en die ene keer kan heel goed morgen zijn![]()
Dat klopt, maar ook daar hebben vriendlief en ik afspraken over gemaakt.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:40 schreef Limme het volgende:
[..]
idd, en die ene keer kan heel goed morgen zijn![]()
De pil veroorzaakt géén onvruchtbaarheid, om te beginnen. In dat geval zou het luid en duidelijk in de bijsluiter staan. De pil veroorzaakt slechts een kort durende hormonale verandering in het lichaam, welke geen invloed heeft op het vrijkomen van eicellen ed. Onvruchtbaarheid ontstaat bij vrouwen door soa's, een te vroege overgang, chemokuren of is aangeboren.quote:Op dinsdag 28 december 2004 12:42 schreef XemmyX het volgende:
Ik maak me nogal ongerust over de pil.
Ik slik microgynon 30 al bijna 6 jaar. En nu vraag ik me af, is het slecht om heel veel jaar de pil te slikken, aangezien het toch hormonen zijn! En ik over een paar jaar dolgraag kinderen wil, niet dat ik dan geen kinderen meer kan krijgen ofzo!! Ik maak me hier echt zorgen over, je hoort zoveel negatieve reacties tegenwoordig over de pil
Op zich is implanon ook veiliger, mits het door een getraind arts wordt geimplanteerd. In theorie is er een 0% kans op zwangerschap, maar als het staafje niet goed zit werkt het niet naar behoren...quote:Op dinsdag 28 december 2004 13:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
En, de pil is toch nog de meest betrouwbare vorm van anticonceptie, m.u.v. onthouding en sterilisatie natuurlijkDaar kan het condoom toch echt niet tegenop.
Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Limme een goede anticonceptiemethode vindt
Heb ik gedaan en er staat inderdaad iets over tussentijdse bloedingen maar ik ben gewoon helemaal hartsikke onmgesteld, rugpijn, buikpijn, hoofdpijn en al vanaf vannacht dus duurt tussentijdse bloeding wel heel erg lang!!!!quote:Op zaterdag 1 januari 2005 12:06 schreef loveli het volgende:
Bijsluiter lezen. Er is kans op tussentijdse bloedingen.
in het begin wassie superonregelmatig. Van gewoon 1 maand naar 6 maanden tussentijd........ meestal was het iets van 2-3 maanden........ Heeft denk ik wel 1,5 jaar geduurt ofzo..... Ben tijdens die 6 maanden trouwens nog wel bij de dokter geweest, onderzoek gehad; volgens haar was alles goedquote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:07 schreef Christine het volgende:
Hoe lang duurde het voor jou voordat je menstruatie weer normaal was?
Visolie of 'evening primrose-oil' helpen vaak tegen menstruatiepijn. Als je weer last krijgt, kun je dat proberen. Het ie te verkrijgen bij de natuurwinkel en de meeste drogisten.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:07 schreef Christine het volgende:
Mijn menstruaties waren best regelmatig voor ik met de pil begon, alleen wel heel erg pijnlijk.
Ik ga niet meer klooien met natuurlijke geneesmiddelen tegen menstruatiepijn... ik heb ooit vrouwenmantel capsules geslikt tegen de pijn, maar mijn hele menstruatiecyclus raakte ervan in de war! Het heeft zeker een jaar geduurt voordat mijn cyclus weer regelmatig was.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Visolie of 'evening primrose-oil' helpen vaak tegen menstruatiepijn. Als je weer last krijgt, kun je dat proberen. Het ie te verkrijgen bij de natuurwinkel en de meeste drogisten.
Nee, niet waar. Ik ben ook op mijn 15e begonnen met de pil, en mijn moeder was er om dezelfde reden op tegen als de jouwe. Ik ben echter met haar naar de dokter geweest, die ongeveer het volgende vertelde:quote:Op maandag 10 januari 2005 19:08 schreef Lu_uK het volgende:
mijn vriendin is nu net 15 en wil binnenkort aan de pil beginnen, haar moeder vind het goed en gaat met haar naar de dokter enzo,
maar mijn moeder zegt dat het eigelijk niet goed voor dr is om op zo een jonhe leeftijd er al aan te beginnen,
ik vraag me af of dit waar is of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |