abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26342766
Glijmiddel is een goed idee, maar op dit moment symptoombestrijding. Ik wil gewoon mijn libido terug. Als dat ooit weer terugkomt ga ik zeker wat aanschaffen. Nu heb ik toch geen behoefte om te vrijen.

Ik word steeds banger dat het aan iets anders ligt. De pil kan me toch niet zo drastisch hebben veranderd? Misschien is het wel een depressie of sleur/niet meer verliefd of misschien overdrijf ik en gaat alles met een andere pil veel beter
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:58:19 #252
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26342927
Het probleem met hormonale anticinceptie is dat je er beter niet teveel mee kunt experimenteren. In de zin van, paar maandjes ermee kappen, dan weer beginnen, dan weer ander merk..De precieze redenen daarvoor weet ik niet, maar dat is wat meerdere huisartsen mij altijd hebben verteld. Daarbij is het ook nog zo dat je een pil minimaal een half jaar tot een jaar zou moeten slikken om te kunnen bepalen wat voor bijwerkingen het heeft.
En dan nog is het moeilijk om vage klachten concreet toe te schrijven aan een pil.
Het blijft een vervelend verschijnsel, de pil en zijn mogelijke bijwerkingen. Ik vraag me af of daar nou onderzoek naar wordt gedaan.
pi_26344225
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 10:58 schreef Aventura het volgende:
Het probleem met hormonale anticinceptie is dat je er beter niet teveel mee kunt experimenteren. In de zin van, paar maandjes ermee kappen, dan weer beginnen, dan weer ander merk..De precieze redenen daarvoor weet ik niet, maar dat is wat meerdere huisartsen mij altijd hebben verteld. Daarbij is het ook nog zo dat je een pil minimaal een half jaar tot een jaar zou moeten slikken om te kunnen bepalen wat voor bijwerkingen het heeft.
En dan nog is het moeilijk om vage klachten concreet toe te schrijven aan een pil.
Het blijft een vervelend verschijnsel, de pil en zijn mogelijke bijwerkingen. Ik vraag me af of daar nou onderzoek naar wordt gedaan.
Is er wel gedaan. Ik heb gelezen (geen idéé meer waar...) dat er onderzoeken zijn gedaan onder vrouwen met placebo's en echte pillen. Hierbij bleek dat 5 tot 10% van de vrouwen écht bijwerkingen van de pil kreeg, en dat er verder wel een aantal vrouwen ook bijwerkingen kregen van het psychologische effect. Als je je al niet prettig voelt bij je voorbehoedsmiddel, dan is de kans groot dat dit een weerslag gaat hebben op hoe je je voelt.
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:21:05 #254
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26346277
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:02 schreef innovative het volgende:

[..]

Hierbij bleek dat 5 tot 10% van de vrouwen écht bijwerkingen van de pil kreeg, en dat er verder wel een aantal vrouwen ook bijwerkingen kregen van het psychologische effect.
Ja, zulke percentages verwachtte ik ook wel. Ik wil klachten van vrouwen niet bagatelliseren, maar als je in de media steeds om de oren wordt geslagen met 'pilmoeheid', libidoverlies en gewichtstoename of neerslachtigheid als bijwerkingen van de pil, dan ga je dat - en dat is heel logisch - op jezelf betrekken. Terwijl dat ook heel goed een andere oorzaak kan hebben.
pi_26346782
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:21 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, zulke percentages verwachtte ik ook wel. Ik wil klachten van vrouwen niet bagatelliseren, maar als je in de media steeds om de oren wordt geslagen met 'pilmoeheid', libidoverlies en gewichtstoename of neerslachtigheid als bijwerkingen van de pil, dan ga je dat - en dat is heel logisch - op jezelf betrekken. Terwijl dat ook heel goed een andere oorzaak kan hebben.
Dat denk ik inderdaad ook. Ik geloof ook zeker wel dat stoppen met de pil helpt in dat soort gevallen, ook al komt het niet direct door de hormonen. Als jij er zelf van overtuigd bent dat de pil niet werkt voor jou, dan vóél je dat ook. En als je dan stopt, dan ben je meteen van dat bedrukte gevoel af en voel je je direct gezonder...
pi_26348096
Maar 5 of 10 op de honderd vrouwen, is nog steeds veel.
Dus kan je niet iedere klacht afdoen als "dat gebeurt maar bij 1 op de twintig of 1 op de tien gevallen, dus vast niet bij jou, jij bent psychologisch niet in orde."
Ik heb 5 jaar de pil als vanzelfsprekend ingenomen, wist wel dat mijn moeder depressief werd van de pil (lang geleden) maar had niet het idee dat het ook zo bij mij was, en had hem "nodig". Mijn vriendje en mijn moeder vonden mij depressief, maar ik ontkende, ik wilde alleen maar met rust gelaten worden. Pas toen mijn libido -echt- op het nulpunt was, besefte ik dat ik de pil voor niks slikte. Nadat ik was gestopt kwam het wel weer aardig op gang.

Ergens vroeg iemand hoe lang het duurde tot je libido weer werkt? Bij mij was het weer terug waar ik was, voordat ik begon nadat ik ongesteld was geworden. Daarvoor had ik wel weer "eens" zin, maar nog niet spectaculair.
And the druids turn to stone...
pi_26348798
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:21 schreef Aventura het volgende:

Toen ik begon met de pil had ik wel bepaalde verwachtingen, zoals gewichtstoename en minder zin in seks, maar de eerste maanden ging alles perfect. Wat minder zin in seks leek me zelfs wel handig, omdat ik mijn vriend niet zo vaak kan zien

Ik heb er nooit meer bij stilgestaan dat ik later last van bijwerkingen zou kunnen krijgen. Ik heb het libidoverlies ook niet echt gemerkt, tot dit moment, nu het op een nulpunt is aangekomen. Terugkijkend zie ik ook wel dat ik niet meer fantaseer, niet meer over seks droom etc. Heel vreemd.

Als ik het probleem al onterecht op de pil afschuif, komt het niet doordat ik die verwachting al had. Ik hoop echt dat ik tot die kleine groep vrouwen waarvan de klachten veroorzaakt worden door de pil behoor, dat wel. En als het tussen de oren zit, hoop ik ook dat het met een andere pil valt op te lossen
pi_26353243
Ik was ook bang voor bijwerkingen toen ik begon, en eerst dacht ik ook echt verschil te merken, maar het zat gewoon tussen mijn oren ben ik achter gekomen. Er is nu bij mij geen (of heel erg weinig) verschil in zin in seks. Waarschijnlijk was het de angst ervoor die ervoor zorgde dat de zin wegging, de angst vervaagde, terug zin.

Ik hoop mee Asile, ik weet niet echt hoe het is, maar het lijkt me ontzettend vervelend. Laat ons weten hoe het gaat met een andere pil !
pi_26368221
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 10:49 schreef Asile het volgende:
Glijmiddel is een goed idee, maar op dit moment symptoombestrijding. Ik wil gewoon mijn libido terug. Als dat ooit weer terugkomt ga ik zeker wat aanschaffen. Nu heb ik toch geen behoefte om te vrijen.

Ik word steeds banger dat het aan iets anders ligt. De pil kan me toch niet zo drastisch hebben veranderd? Misschien is het wel een depressie of sleur/niet meer verliefd of misschien overdrijf ik en gaat alles met een andere pil veel beter
Glijmiddel is idd symptoombestrijding, maarja, als je al geen zin hebt, en je bedenkt dan ook nog eens van tevoren dat het pijn gaat doen, dan wil je natuurlijk nooit meer...
Je zegt wel dat de pil je niet zo drastisch kan hebben veranderd, maar er zijn genoeg voorbeelden. Ikzelf kreeg ontzettende hoofdpijn in de stopweken, ik had stemmingswisselingen en kreeg ineens menstruatiekrampen, terwijl ik daar vóór de pil eigenlijk nooit last van had. Op een gegeven moment begint die hoofdpijn dan al voor de stopweek omdat je het al aan ziet komen, dat is dus meer psychisch, kan dus ook.

Bedenk ook dat je libido zowel met je lichaam als met je emoties te maken heeft - en de pil heeft effect op beide. Maarja, je komt er pas echt achter als je stopt of misschien ook als je met een ander middel begint. Maar zoals als gezegd werd, het duurt minstens een half jaar voordat je lichaam aan de nieuwe situatie is aangepast. Het kan dus zijn dat je nog lang bezig bent met het zoeken naar de beste oplossing voor jou.
pi_26414035
Asile, ik heb een tijdje ongeveer hetzelfde gehad als jij, maar met Microgynon. Toen ik die krap een jaar slikte kreeg ik ineens huilbuien die twee dagen aan konden houden. Ik had géén idee waar het door kwam, maar ik voelde me zo doodongelukkig! Gelukkig was mijn moeder slim genoeg om te bedenken dat het door de pil kwam. Eigenlijk was het vanaf het begin al zo dat ik (veel) meer huilde dan normaal, maar pas na een jaar was het echt erg. Ik vroeg me ook af of het kwam doordat ik niet meer verliefd was enzo, en als ik daar dan weer aan dacht ging ik nóg harder janken.

Ik vond het ook lastig om het direct op de pil af te schuiven, maar sinds ik aan een andere pil ben gegaan gaat het een stuk beter met me: ik zit beter in m'n vel en huil veel minder. Wat ik dan weer wel moet toegeven, is dat de zin in sex minder is, maar zéker niet op het nulpunt ligt. Ik kan me trouwens niet herinneren of het bij de Microgynon nou ook zo was eigenlijk. Voorlopig neem ik dat iets lagere libido maar voor lief: zolang het niet echt belachelijk laag is slik ik liever de pil dan dat we condooms gebruiken, want ik zou elke maand bang zijn dat het mis was gegaan.

Ik zou als ik jou was echt eerst een andere pil proberen voordat je je druk gaat maken of het door andere dingen komt. Ik ben overgestapt op Femodeen en zoals gezegd: ik voel me 300 % beter dan met Microgynon. Ik denk dat het echt de moeite waard is om te proberen.. Het duurde bij mij een maandje of twee, drie (weet niet meer precies) voordat ik echt weer kon zeggen dat ik me weer mezelf voelde, dus het duurt even, maar het is het wachten waard..

Echt, ga naar je huisarts of vraag online een recept aan voor Femodeen, hoe eerder je je weer goed voelt hoe beter!!
pi_26713200
Ik zit inmiddels op cyclusdag 70 en nog steeds niks. Ik heb wel steeds buikpijn etc, maar goed, die had ik voordat ik stopte met de pil ook al.

Dus volgende week maar eens naar de huisarts...

Overigens heb ik nog geen idee wat de volgende anticonceptie methode gaat zijn. Op zich wil ik de Evra eens proberen, maar de patches zijn toch vrij groot en je hebt kans op huidirritatie. Spiraaltje en ander gefrut van ring etc. lijkt me ook niks. Pil wil ik eigenlijk ook niet meer, hoewel ik geen last had van bijwerkingen. Op de schimmelinfecties na en vocht vasthouden
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 9 mei 2005 @ 16:09:21 #262
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26855408
Ben net naar de apotheek geweest om een nieuw recept van de Diane35 te halen..krijg ik dit mee: Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Merck. Ik heb al eens ergens hier (maar waar?) iets over gelezen..
Is dit echt precies hetzelfde? Of kan ik dit zien als een overstap naar een 'nieuwe' pil? Ik heb namelijk weinig zin in nieuwe/andere bijwerkingen of sowieso een andere werking..
Ook nog bij de apotheker gezeurd om de Diane35 zelf, maar die wou hij me pas meegeven als ik met deze problemen kreeg..
Iemand ervaring met deze alternatieve Diane35?
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  maandag 9 mei 2005 @ 16:20:08 #263
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_26855739
Lijkt me zinnig om dan te kijken naar de samenstelling van beide pillen te vergelijken...
Je hebt het over een nieuw recept... Heb je de oude bijsluiter nog? Als de werkzame stoffen hetzelfde zijn, zal er niet zo'n probleem ontstaan...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 9 mei 2005 @ 16:23:38 #264
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26855834
Ik heb er nog niet specifiek naar gekeken, maar door wat surfen ben ik te weten gekomen dat er heel veel klachten zijn binnengekomen met betrekking tot de alternatieve variant, en die bijwerkingen zijn in die mate ernstig, dat ik een beetje huiverig ben die nieuwe pil te gebruiken.. De hoofdbestanddelen zijn hetzelfde, maar de hulpmiddelen niet..
Ben daarom benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn hier op Fok
pi_26856714
quote:
Op donderdag 14 april 2005 15:14 schreef flutterbye het volgende:
Ja, het lijkt me ook wel stressen, maar ik geloof dat hoe meer je gaat stressen hoe langer het kan gaan duren... Dus als het je geruststelt kun je het beste toch even naar de dokter. Maar ik weet eigenlijk niet of er wel iets aan te doen valt, om het proces te versnellen... Krijg je dan weer andere hormonen zeker ofzo? Volgens mij is de beste optie toch afwachten.
Na 75 dagen vannacht ongesteld geworden
Benieuwd hoe lang de volgende cyclus is.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_26866584
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:09 schreef miki het volgende:
Ben net naar de apotheek geweest om een nieuw recept van de Diane35 te halen..krijg ik dit mee: Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Merck. Ik heb al eens ergens hier (maar waar?) iets over gelezen..
Is dit echt precies hetzelfde? Of kan ik dit zien als een overstap naar een 'nieuwe' pil? Ik heb namelijk weinig zin in nieuwe/andere bijwerkingen of sowieso een andere werking..
Ook nog bij de apotheker gezeurd om de Diane35 zelf, maar die wou hij me pas meegeven als ik met deze problemen kreeg..
Iemand ervaring met deze alternatieve Diane35?
De apotheker heeft mij gezegd dat dit dezelfde diane35 is maar onder een andere naam. Ik heb de laatste tijd wel heel erg last van koude rillingen die ik voorheen nooit had met de diane35.

Hmmm nu heb ik net op internet rondgekeken en blijken de hulpstoffen anders te zijn en de kans op haaruitval is ook groter. WAT EEN NAAIERDS die apotheken
.En nu maak ik me gewoon zorgen omdat ik halverwege geswitched ben naar die merkloze diane35, omdat mij verteld was dat het precies hetzelfde was. Is de pil dan nog wel veilig of ben ik dan nog wel veilig.
Ik ga morgen in ieder geval meteen bellen dat ik de diane35 terugwil!

[ Bericht 23% gewijzigd door plucky22 op 09-05-2005 22:27:42 ]
pi_26873890
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:57 schreef plucky22 het volgende:

[..]

De apotheker heeft mij gezegd dat dit dezelfde diane35 is maar onder een andere naam. Ik heb de laatste tijd wel heel erg last van koude rillingen die ik voorheen nooit had met de diane35.

Hmmm nu heb ik net op internet rondgekeken en blijken de hulpstoffen anders te zijn en de kans op haaruitval is ook groter. WAT EEN NAAIERDS die apotheken
.En nu maak ik me gewoon zorgen omdat ik halverwege geswitched ben naar die merkloze diane35, omdat mij verteld was dat het precies hetzelfde was. Is de pil dan nog wel veilig of ben ik dan nog wel veilig.
Ik ga morgen in ieder geval meteen bellen dat ik de diane35 terugwil!
Ja, het is gewoon nog veilig. Als je overstapt van pil, dan is het belangrijk dat er niet met de dosering van de hormonen wordt gerommeld. Dat is niet het geval geweest bij jou, het zijn slechts de hulpstoffen. Die hebben geen invloed op de verdere werking van de pil (bijwerkingen daar gelaten).

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld bij microgynon 30 en stederil 30, ook die zijn onderling inwisselbaar, ze verschillen slechts in hulpstoffen.

Het terugkrijgen van de Diane35 kan nog leuk worden. De apotheker is namelijk eindverantwoordelijke bij het verstrekken van medicijnen. De huisarts schrijft bepaalde hoofdstoffen voor, in dit geval de hormonen die zowel de dianepil als de Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Merck voorkomen. De apotheker is dan degene die moet beslissen welke hij meegeeft. Vaak zal hij in eerste instantie de goedkope meegeven, en pas bij daadwerkelijke klachten wordt er gekeken of deze minder zijn met de duurdere versie...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:12:29 #268
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26874393
Mijn huisarts is inmiddels zo ver dat hij z'n patiënten vertelt de apotheek niet te verlaten voordat ze het middel hebben dat hij heeft voorgeschreven. Is mij ook eens gebeurd met een hooikoortsmiddeltje. Wilden ze me iets meegeven dat 2x zo sterk en 4x goedkoper was, terwijl het andere middel meer dan voldeed. Nou, dan heb ik liever minder sterk, kan ik altijd nog overstappen als het niet meer werkt. Heb wel de boel flink op de kop moeten zetten ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_26874556
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:51 schreef Syrena het volgende:

[..]

Na 75 dagen vannacht ongesteld geworden
Benieuwd hoe lang de volgende cyclus is.
Gefeliciteerd!!! (hier heb ik echt nog nooit iemand mee gefeliciteerd volgens mij, lol)
pi_26875388
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:12 schreef kleinmeiske het volgende:
Mijn huisarts is inmiddels zo ver dat hij z'n patiënten vertelt de apotheek niet te verlaten voordat ze het middel hebben dat hij heeft voorgeschreven. Is mij ook eens gebeurd met een hooikoortsmiddeltje. Wilden ze me iets meegeven dat 2x zo sterk en 4x goedkoper was, terwijl het andere middel meer dan voldeed. Nou, dan heb ik liever minder sterk, kan ik altijd nog overstappen als het niet meer werkt. Heb wel de boel flink op de kop moeten zetten ...
Dat mogen ze volgens mij ook niet, iets meegeven dat sterker is, of andere bestanddelen bevat... De werking moet exact hetzelfde zijn (arts schrijft het toch niet voor niks voor?)

Maar 't is overigens niet de schuld van apothekers, maar van verzekeraars, die nogal moeilijk gaan doen als een apotheker standaard duur spul mee geeft...

en geheel off-topic
pi_26876781
ik weet niet of iemand hier 'm al gezien heeft, maar lijkt mij wel enigszins een belangrijk topic voor sommige dames:

Ernstige klachten door naamloze Diane 35 variant...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:01:44 #272
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26877081
Jup, had 'm al gevonden
  donderdag 12 mei 2005 @ 13:47:51 #273
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_26943451
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:59:04 #274
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26945971
Ik had 1,5 jaar de pleister, maar ben ermee gestopt. Het werd me te duur (kost me 120 euro per jaar, ik krijg niks vergoed). Temeer omdat ik nu geen relatie heb, werd het me een beetje te onzinnig. Echter ik mis wel het kunnen regelen van de menstruatie, ik heb er altijd vrij veel last van en daardoor is het prettig om het te kunnen laten komen op een moment waarop het mij schikt. Maar ik heb dus geeen idee aan welk pil ik nu moet gaan beginnen. Ik heb goede ervaringen met Trigynon maar die heeft juist niet dat voordeel van kunnen doorslikken. Mijn huisarts schrijft standaard alleen Microgynon voor, en die wil ik niet - slechte ervaring mee. Ik ga dit topic even doorspitten om te kijken welke ervaringen anderen hebben, al zegt dat natuurlijk niet zo heel veel - het is toch persoonsafhankelijk.
pi_26948442
Dat zouden ze er eigenlijk bij moeten zeggen in die reclame - er is meer dan de pil, en het kost vaak ook meer! Jammer dat het zo duur is, Aventura! De nuvaring kost mij per jaar zo'n 80 euro, dat vond ik al erg veel! Maarja, als het goed werkt... Misschien moet je maar een ander ziekenfonds gaan zoeken! Was het maar zo makkelijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')