Ja ik. Ik ben sinds begin maart gestopt, kijken of ik me beter ging voelen. Ik voelde me niet depressief ofzo, maar ben wel in behandeling bij psycholoog i.v.m. angstklachten e.d.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:16 schreef Kleinezus het volgende:
Nu vraag ik me toch af....
Het lijkt wel of er niemand is die met succes Microgynon 30 heeft gebruikt![]()
Ik heb hem 8 jaar gebruikt, met succes en veel plezier meestal een half jaar doorgeslikt, omdat ik er gewoon geen zin in had om ongesteld te worden en ik heb nooit ergens last van gehad. Maar ik hoor hier alleen maar negatieve verhalen, zijn er ook nog anderen die hem met succes hebben gebruikt?
Ik heb dat ook een keer gedaan, en de aangebroken strip bewaard voor als ik weer eens een weekje langer wilde doorslikken. Ik ben dus na de vier weken slikken en 1 stopweek aan een verse strip begonnen, ook omdat ik bang was dat ik me eens zou vergissen.quote:Op zondag 27 maart 2005 13:50 schreef Gamaya het volgende:
Het is inderdaad handiger om gewoon twee strips achter elkaar te slikken, maar dan komt mijn menstruatie over een maand WEER op een onhandige tijd. Ik wil nu dus 1 week doorslikken en daarna stopweek. Ik kan uit jullie antwoorden nog niet opmaken of ik daarna twee weken achtereen kan slikken (wat nog op de oude strip zit), of een nieuwe volle 3 weken moet slikken voordat ik opnieuw een stopweek heb???
Is dat bij iedereen zo? Ik word namelijk GEK van de schimmelinfecties, ik heb een 12 weken duurdende antibiotica kuur (en dat is al bijn 11de op rij met allemaal verschillende lengtes dat ik ze heb moeten slikken) en dat veroorzaakt natuurlijk ook schimmelinfectie, maar heeft de pil hier ook bijdragen aan?quote:Op maandag 28 maart 2005 13:58 schreef Syrena het volgende:
Ik kon de pil ook niet meer doorslikken, de kans op schimmels werd dan echt veel en veel groter.
Bij mij wel. Het slijmvlies dat de vaginawand bekleedt wordt dunner, en bij sex is er frictie (=geschuur). Er ontstaan dan kleine wondjes, daar komt sperma bij met een andere zuurgraad dan de vagina en *hup* schimmelinfectie. Overigens denk ik dat het ook aan de partner ligt, bij 1 vriendje had ik dezelfde pil en nooit klachten, bij de laatste konden we maar 1x in de week sexen en dan ook niet erg lang. Ik slikte de pil dus maar niet meer door, gebruikte maar 1 dag tampons en dan ook nog de mini's (want tampon inbrengen en eruithalen is ook schuren), geen strings meer gedragen en alleen katoenen onderbroeken.quote:Op maandag 28 maart 2005 14:07 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
Is dat bij iedereen zo? Ik word namelijk GEK van de schimmelinfecties, ik heb een 12 weken duurdende antibiotica kuur (en dat is al bijn 11de op rij met allemaal verschillende lengtes dat ik ze heb moeten slikken) en dat veroorzaakt natuurlijk ook schimmelinfectie, maar heeft de pil hier ook bijdragen aan?
Ik slikte heb juist door omdat ik dacht dat ongesteld zijn het juist erger zou maken (en is dus ook op dit moment zo...want tampons kan ik dus echt niet gebruiken nu....dus moet wel dat vieze maandverband)
thnx alvast
Thnxquote:Op maandag 28 maart 2005 14:40 schreef Syrena het volgende:
Hebbes, ik dacht dat ie in LIF stond:
schimmelinfectie >:(
Ik gebruik ook mycrogynon 30. Ook met succes.vrijwel nergens last van.Pas al ik ga doorslikken, willen er wel eens buikkrampen voor komen.Voor de rest heb ik toch echt geen bijwerkingen oid gehad.In het begin ging ik wel meer eten, maar of dat door de pil kwamquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:16 schreef Kleinezus het volgende:
Het lijkt wel of er niemand is die met succes Microgynon 30 heeft gebruikt![]()
Ik heb hem 8 jaar gebruikt, met succes en veel plezier meestal een half jaar doorgeslikt, omdat ik er gewoon geen zin in had om ongesteld te worden en ik heb nooit ergens last van gehad. Maar ik hoor hier alleen maar negatieve verhalen, zijn er ook nog anderen die hem met succes hebben gebruikt?
Dat ligt eraan? is dit dr 1ste x dat ze de pil slikt? zo nee..Dan neem ik aan dat ze nu in de stopweek zit.de pil beschermd dan gedurende de hele stopweek van 7 dagen. Daarna begint ze weer met de nieuwe strip. Als ze ermee wil stoppen, beschermt die pil geloof ik nog 7 dagen.De stopweek mag je namelijk niet langer maken dan 7 dagen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 13:12 schreef Desiderius het volgende:
Als m'n vriendinnetje gister haar laatste pil slikte tot wanneer is die dan beschermend ?
Ik bedoelde meer in de zin beschermt een vanmorgen geslikte pil tegen sex vanavond, of moet ze daarvoor morgenvroeg perse weer slikken.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat ligt eraan? is dit dr 1ste x dat ze de pil slikt? zo nee..Dan neem ik aan dat ze nu in de stopweek zit.de pil beschermd dan gedurende de hele stopweek van 7 dagen. Daarna begint ze weer met de nieuwe strip. Als ze ermee wil stoppen, beschermt die pil geloof ik nog 7 dagen.De stopweek mag je namelijk niet langer maken dan 7 dagen.
Als je de pil slikt volgens de bijsluiter (dus 3 weken op, 1 week af, 3 weken op etc., dan ben je op elke dag even goed beschermd.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:32 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer in de zin beschermt een vanmorgen geslikte pil tegen sex vanavond, of moet ze daarvoor morgenvroeg perse weer slikken.
Er even vanuitgaand dat ze hiervoor gewoon netjes 'op schema' geslikt heeft
Als je op Fok! post, neem ik aan dat je kunt lezen... LEES DIE F*CKING BIJSLUITER!!! Ga je niet dood aan, als man. Gewoon doosje pakken, papiertje er uit, en doorlezen... Scheelt weer in de domme vragen hier op Fok! die simpelweg komen door de luiheid van mensen...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:32 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer in de zin beschermt een vanmorgen geslikte pil tegen sex vanavond, of moet ze daarvoor morgenvroeg perse weer slikken.
Er even vanuitgaand dat ze hiervoor gewoon netjes 'op schema' geslikt heeft
Heerlijk he, een levende bijsluiter zijn?quote:
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:54 schreef innovative het volgende:
[..]
Als je op Fok! post, neem ik aan dat je kunt lezen... LEES DIE F*CKING BIJSLUITER!!! Ga je niet dood aan, als man. Gewoon doosje pakken, papiertje er uit, en doorlezen... Scheelt weer in de domme vragen hier op Fok! die simpelweg komen door de luiheid van mensen...
Goed, wil geen kindjes op mijn geweten hebben...
Ze moet hem gewoon weer op haar normale tijd slikken. De pil beschermt in principe 24 uur tegen zwangerschap, alvorens je weer een nieuwe moet hebben. Daar zit een veiligheidsmarge van 12 uur extra bovenop, maar daar moet je niet mee gaan lopen stunten (een uurtje of twee te laat is geen probleem zo nu en dan, 12 ook niet als het heel weinig voorkomt, maar maak er geen gewoonte van want dat beinvloedt de werking uiteindelijk.)
Verder in de stopweek is ze 7 dagen beschermd zonder slikken, ook dan met die 12 uur uitloop. De stopweek kan op elk gewenst moment ingelast worden als er meer dan 14 pillen geslikt zijn.
Zei ik dat?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:09 schreef Aventura het volgende:
Ja maar het gaat hier om de laatste pil voor de stopweek, dus dan maakt het niks uit.
Oh, zo interpreteerde ik het woord 'laatste'.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:25 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Zei ik dat?
Ik zou het niet weten namelijk of het de laatste voor de stopweek was.
Ik bedoelde meer in de trant van, domweg volgende dag vergeten oid.
Nee, ik ben een levende ik-wil-niet-zwanger-worden-en-ik-ga-ook-niet-zo-achterlijk-zijn-om-risico's-te-lopen-die-ik-had-kunnen-voorkomen-door-de-bijsluiter-te-lezen-dame...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Heerlijk he, een levende bijsluiter zijn?
Dat had ik er niet uit begrepen, overigens stond ook voor die situatie wat er moest gebeuren...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:00 schreef Aventura het volgende:
Innovative: het is haar stopweek, ze slikte vanmorgen de laatste pil uit de strip en derhalve hoeft ze dus morgen géén pil te slikken
Dude, je geeft zelf het antwoord al op je vraag...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:58 schreef Desiderius het volgende:
Mischien heeft zij het doosje met bijsluiter en is het niet mijn vaste vriendin oid?
Ik ga niet meteen op zoek naar een bijsluiter van de pil in ieder geval![]()
Staat hier nou vriendinnetje of ben ik spontaan analfabeet geworden? En als je neukt, moet je ook je verantwoordelijkheden nemen en iig zorgen dat je weet waar je mee bezig bent. Of het nou een one-night-stand is of vaste relatie...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 13:12 schreef Desiderius het volgende:
Als m'n vriendinnetje gister haar laatste pil slikte tot wanneer is die dan beschermend ?
Ik zou ze er niet mee vertrouwenquote:Op donderdag 14 april 2005 09:20 schreef flutterbye het volgende:
Ik vind het ook schandalig dat mannen zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel hebben wat betreft anticonceptie. Misschien dat dat gaat veranderen wanneer die mannenpil eindelijk eens zijn intrede doet...
Ze heeft wel gelijk. Je vriendin is wel heel onverantwoordelijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:48 schreef Desiderius het volgende:
Zal eerst de neukbijbel lezen voor ik weer op je dierbare subforum een vraag stel
Terrier.
quote:Op donderdag 14 april 2005 09:56 schreef flutterbye het volgende:
ps verder baby-inhoud van site negeren!!!is gewoon de eerste site die bij google tervoorschijn kwam.
Clomid slikken geloof ik.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:14 schreef flutterbye het volgende:
Ja, het lijkt me ook wel stressen, maar ik geloof dat hoe meer je gaat stressen hoe langer het kan gaan duren... Dus als het je geruststelt kun je het beste toch even naar de dokter. Maar ik weet eigenlijk niet of er wel iets aan te doen valt, om het proces te versnellen... Krijg je dan weer andere hormonen zeker ofzo? Volgens mij is de beste optie toch afwachten.
*meldt. Ik slik hem nu al ehmm... Ehmmm... minimaal een jaar denk ik. En ook zonder klachten. Ik heb hem 1x doorgeslikt vanwege een vakantie volgens mij. Maar een half jaar doorslikken is niet bepaald gezond. Al helemaal niet als het is omdat je gewoon geen zin hebt om ongesteld te worden. Als je veel doorslikt hou je vocht vast en dat is ongezond. Gewoon ongesteld worden hoort, dat doet bijna iedere vrouw, het is iig gezonder dan doorslikken. Het is fijn dat je nergens last van had, er zijn mensen die er echt last van krijgen als ze doorslikken. Het is iig niet zo gezond omdat je hormoonhuishouding een extra zetje krijgt.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:16 schreef Kleinezus het volgende:
Het lijkt wel of er niemand is die met succes Microgynon 30 heeft gebruikt
Nee, dit is het enige wat ik slik. Ik heb ook nog nooit antidepressiva of iets in die trant geslikt.quote:Op maandag 18 april 2005 15:22 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, volgens mij is de pil die je nu slikt niet heel erg berucht om zijn bijwerkingen, maar je kunt natuurlijk altijd proberen om een andere pil te gaan slikken. Lijkt mij sowieso een beter plan dan een maand stoppen, als je direct na je menstruatie begint met die nieuwe pil ben je vaak namelijk nog veilig... En je kan natuurlijk sowieso even naar de huisarts gaan om het probleem aan te kaarten...
Btw: slik je toevallig ook nog andere pillen?
Een andere pil dus. Het probleem met mijn huisarts is, is dat hij me het liefst zo snel mogelijk weer buiten ziet staanquote:Op maandag 18 april 2005 15:25 schreef -Trinity- het volgende:
Het gebeurt wel vaker dat mensen die aan de pil zijn erdoor minder zin hebben in seks of depressief worden. Je kan je huisarts gewoon vragen om een andere pil voor te schrijven, en dan kijken of het minder wordt.
Wat betreft stederil, het is niet helemáál dezelfde als microgynon. Ze zijn onderling wél inwisselbaar, maar er zit een andere hulpstof in, en ik dacht zelfs een ander progestageen (met dezelfde werking). Althans dat was de mededeling die ik van een gyn heb gekregen...quote:Op maandag 18 april 2005 15:19 schreef Asile het volgende:
Iets meer dan een jaar geleden ben ik begonnen met het slikken van Stediril 30 (zelfde samenstelling als de iets bekendere Microgynon 30). Alles leek goed te gaan de eerste maanden. Ik had geen last van bijwerkingen, ook geen gewichtstoename of minder dan 7 dagen ongesteld zijn waar ik op had gehoopt. Langzaamaan zijn er echter een paar dingen veranderd, die ik in eerste instantie niet doorhad. De zin in seks is helemaal weg. Eerst leek seks gewoon minder belangrijk te worden, ik dacht er nauwelijks aan en mezelf plezieren schoot er vaak bij in. Nu kan ik me de laatste keer dat ik dat gedaan heb niet eens meer herinneren en laat vrijen met mijn vriend me helemaal koud, behalve de pijn die steeds erger wordt. Eigenlijk geldt dat ook voor andere vlakken in mijn leven; weinig hoogtepunten voor mijn gevoel, alles voelt vlak met soms onverklaarbare dieptepunten (huilbuien, intens ongelukkig).
Ik ben huiverig om dit allemaal af te schuiven op de pil, maar ik heb toch het gevoel dat het er iets mee te maken heeft. Wat kan ik nu het beste doen, een maandje stoppen (of is dat veel te kort om verschil te merken?) of naar de huisarts om een andere pil? En heeft iemand ervaring met bijwerkingen die er ongemerkt inslopen en die verdwenen na het stoppen met de betreffende pil? Hoe snel waren de bijwerkingen weg?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |