abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25800846
je bedoeld de ziekte zelf? daar hebben we het dus ook niet over. concentreer je op de vraag zelf!
  maandag 28 maart 2005 @ 12:47:52 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25803046
Waarom wil je dat weten, Hanneke? Ik weet geen antwoord op jouw vraag, maar er zijn ook andere mogelijkheden om een eventuele zwangerschap vast te stellen, bv. met een echo. (Misschien dwaal ik nu veel te ver af hoor).
pi_25804620
Nee dat is niet mijn intentie. Ik las gewoon zoiets laatst en wil graag bevestiging welke ziektes daar onder vallen (+ bron)
  maandag 28 maart 2005 @ 13:50:26 #204
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25804673
Wellicht zou je je vraag in OUD kunnen neerzetten? In dat subforum wemelt het van de (ervarings-)experts
pi_25804860
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 21:16 schreef Kleinezus het volgende:
Nu vraag ik me toch af....
Het lijkt wel of er niemand is die met succes Microgynon 30 heeft gebruikt
Ik heb hem 8 jaar gebruikt, met succes en veel plezier meestal een half jaar doorgeslikt, omdat ik er gewoon geen zin in had om ongesteld te worden en ik heb nooit ergens last van gehad. Maar ik hoor hier alleen maar negatieve verhalen, zijn er ook nog anderen die hem met succes hebben gebruikt?
Ja ik. Ik ben sinds begin maart gestopt, kijken of ik me beter ging voelen. Ik voelde me niet depressief ofzo, maar ben wel in behandeling bij psycholoog i.v.m. angstklachten e.d.

Ik voel dus helemaal nul komma niks anders Behalve dat ik erg gespannen ben wanneer ik in vredesnaam weer eens ongesteld ga worden. Ik had voordat ik begon al een hele onregelmatige cyclus, nou ja, ik werd het gewoon om de twee maanden i.p.v. om de maand. Maar ik had die angstklachten dus ook al lang en breed voordat ik ooit met de pil begon.

Ik weet niet of mijn zin in sex is toegenomen, aangezien ik alweer een lange tijd vrijgezellig ben. Ik zou wel heel graag willen weten of ik nu minder vatbaar ben voor schimmelinfecties, maar ook daar heb ik een portie lange dampende sex voor nodig En om nu mijn ex te gaan bellen om te gaan experimenteren... Ik kon de pil ook niet meer doorslikken, de kans op schimmels werd dan echt veel en veel groter.

Ik wacht nog een paar cyclussen en dan begin ik weer met de Microgynon.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_25804934
quote:
Op zondag 27 maart 2005 13:50 schreef Gamaya het volgende:
Het is inderdaad handiger om gewoon twee strips achter elkaar te slikken, maar dan komt mijn menstruatie over een maand WEER op een onhandige tijd. Ik wil nu dus 1 week doorslikken en daarna stopweek. Ik kan uit jullie antwoorden nog niet opmaken of ik daarna twee weken achtereen kan slikken (wat nog op de oude strip zit), of een nieuwe volle 3 weken moet slikken voordat ik opnieuw een stopweek heb???
Ik heb dat ook een keer gedaan, en de aangebroken strip bewaard voor als ik weer eens een weekje langer wilde doorslikken. Ik ben dus na de vier weken slikken en 1 stopweek aan een verse strip begonnen, ook omdat ik bang was dat ik me eens zou vergissen.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_25805096
quote:
Op maandag 28 maart 2005 13:58 schreef Syrena het volgende:
Ik kon de pil ook niet meer doorslikken, de kans op schimmels werd dan echt veel en veel groter.
Is dat bij iedereen zo? Ik word namelijk GEK van de schimmelinfecties, ik heb een 12 weken duurdende antibiotica kuur (en dat is al bijn 11de op rij met allemaal verschillende lengtes dat ik ze heb moeten slikken) en dat veroorzaakt natuurlijk ook schimmelinfectie, maar heeft de pil hier ook bijdragen aan?

Ik slikte heb juist door omdat ik dacht dat ongesteld zijn het juist erger zou maken (en is dus ook op dit moment zo...want tampons kan ik dus echt niet gebruiken nu....dus moet wel dat vieze maandverband )

thnx alvast
pi_25805765
quote:
Op maandag 28 maart 2005 14:07 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Is dat bij iedereen zo? Ik word namelijk GEK van de schimmelinfecties, ik heb een 12 weken duurdende antibiotica kuur (en dat is al bijn 11de op rij met allemaal verschillende lengtes dat ik ze heb moeten slikken) en dat veroorzaakt natuurlijk ook schimmelinfectie, maar heeft de pil hier ook bijdragen aan?

Ik slikte heb juist door omdat ik dacht dat ongesteld zijn het juist erger zou maken (en is dus ook op dit moment zo...want tampons kan ik dus echt niet gebruiken nu....dus moet wel dat vieze maandverband )

thnx alvast
Bij mij wel. Het slijmvlies dat de vaginawand bekleedt wordt dunner, en bij sex is er frictie (=geschuur). Er ontstaan dan kleine wondjes, daar komt sperma bij met een andere zuurgraad dan de vagina en *hup* schimmelinfectie. Overigens denk ik dat het ook aan de partner ligt, bij 1 vriendje had ik dezelfde pil en nooit klachten, bij de laatste konden we maar 1x in de week sexen en dan ook niet erg lang. Ik slikte de pil dus maar niet meer door, gebruikte maar 1 dag tampons en dan ook nog de mini's (want tampon inbrengen en eruithalen is ook schuren), geen strings meer gedragen en alleen katoenen onderbroeken.

En na de sex even een vaginale douche met of alleen maar water, of een paar druppels Candira (te koop bij de Etos, 1 of andere olie, die werkt licht ontsmettend o.i.d.)
Dus je snapt dat ik dat nu wel eens wil uitproberen, lekkere dagenlang sexen en geen klachten *LOL*. Ik heb toen het echt te gek werd van mijn huisarts een kuur van 6 maanden gekregen, elke keer op de laatste dag van mijn (pil)menstruatie moest ik een tablet Diflucan nemen, een lagere dosis dan de ene pil die je normaal krijgt bij een infectie. Dat hielp ook wel.

Mijn moeder krijgt ook schimmelinfecties van antibiotica, en ik heb dat juist weer nooit gehad! (verwachtte dat wel).

Er is een topic met allemaal tips m.b.t. schimmelinfecties, maar ik kan het niet meer vinden in mijn Active Topics. Was ook erg nuttig.
pi_25805828
Hebbes, ik dacht dat ie in LIF stond:
schimmelinfectie >:(
pi_25806239
quote:
Op maandag 28 maart 2005 14:40 schreef Syrena het volgende:
Hebbes, ik dacht dat ie in LIF stond:
schimmelinfectie >:(
Thnx
pi_25828365
Als m'n vriendinnetje gister haar laatste pil slikte tot wanneer is die dan beschermend ?
Nu ook in vanillesmaak
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:00:26 #212
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_25829585
quote:
Ik heb hem 8 jaar gebruikt, met succes en veel plezier meestal een half jaar doorgeslikt, omdat ik er gewoon geen zin in had om ongesteld te worden en ik heb nooit ergens last van gehad. Maar ik hoor hier alleen maar negatieve verhalen, zijn er ook nog anderen die hem met succes hebben gebruikt?
Ik gebruik ook mycrogynon 30. Ook met succes.vrijwel nergens last van.Pas al ik ga doorslikken, willen er wel eens buikkrampen voor komen.Voor de rest heb ik toch echt geen bijwerkingen oid gehad.In het begin ging ik wel meer eten, maar of dat door de pil kwam . Wat mij betreft blijf ik hem voorlopig gebruiken.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:02:21 #213
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_25829631
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 13:12 schreef Desiderius het volgende:
Als m'n vriendinnetje gister haar laatste pil slikte tot wanneer is die dan beschermend ?
Dat ligt eraan? is dit dr 1ste x dat ze de pil slikt? zo nee..Dan neem ik aan dat ze nu in de stopweek zit.de pil beschermd dan gedurende de hele stopweek van 7 dagen. Daarna begint ze weer met de nieuwe strip. Als ze ermee wil stoppen, beschermt die pil geloof ik nog 7 dagen.De stopweek mag je namelijk niet langer maken dan 7 dagen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_25830240
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat ligt eraan? is dit dr 1ste x dat ze de pil slikt? zo nee..Dan neem ik aan dat ze nu in de stopweek zit.de pil beschermd dan gedurende de hele stopweek van 7 dagen. Daarna begint ze weer met de nieuwe strip. Als ze ermee wil stoppen, beschermt die pil geloof ik nog 7 dagen.De stopweek mag je namelijk niet langer maken dan 7 dagen.
Ik bedoelde meer in de zin beschermt een vanmorgen geslikte pil tegen sex vanavond, of moet ze daarvoor morgenvroeg perse weer slikken.

Er even vanuitgaand dat ze hiervoor gewoon netjes 'op schema' geslikt heeft
Nu ook in vanillesmaak
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:52:13 #215
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25830704
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:32 schreef Desiderius het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer in de zin beschermt een vanmorgen geslikte pil tegen sex vanavond, of moet ze daarvoor morgenvroeg perse weer slikken.

Als je de pil slikt volgens de bijsluiter (dus 3 weken op, 1 week af, 3 weken op etc., dan ben je op elke dag even goed beschermd.
pi_25830770
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:32 schreef Desiderius het volgende:

[..]

Als je op Fok! post, neem ik aan dat je kunt lezen... LEES DIE F*CKING BIJSLUITER!!! Ga je niet dood aan, als man. Gewoon doosje pakken, papiertje er uit, en doorlezen... Scheelt weer in de domme vragen hier op Fok! die simpelweg komen door de luiheid van mensen...

Goed, wil geen kindjes op mijn geweten hebben...

Ze moet hem gewoon weer op haar normale tijd slikken. De pil beschermt in principe 24 uur tegen zwangerschap, alvorens je weer een nieuwe moet hebben. Daar zit een veiligheidsmarge van 12 uur extra bovenop, maar daar moet je niet mee gaan lopen stunten (een uurtje of twee te laat is geen probleem zo nu en dan, 12 ook niet als het heel weinig voorkomt, maar maak er geen gewoonte van want dat beinvloedt de werking uiteindelijk.)

Verder in de stopweek is ze 7 dagen beschermd zonder slikken, ook dan met die 12 uur uitloop. De stopweek kan op elk gewenst moment ingelast worden als er meer dan 14 pillen geslikt zijn.

dus JA (zucht) als ze hem vanochtend heeft geslikt moet ze hem morgenochtend weer slikken ongeacht of er seks is geweest in de avond... Als je de pil niet regelmatig inneemt, is hij sowieso niet veilig, of je nou direct daarvoor of -na seks hebt gehad, of een paar dagen/weken eerder of later...
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:58:00 #217
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25830873
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:54 schreef innovative het volgende:

verhaal
Heerlijk he, een levende bijsluiter zijn?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_25830882
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:54 schreef innovative het volgende:

[..]

Als je op Fok! post, neem ik aan dat je kunt lezen... LEES DIE F*CKING BIJSLUITER!!! Ga je niet dood aan, als man. Gewoon doosje pakken, papiertje er uit, en doorlezen... Scheelt weer in de domme vragen hier op Fok! die simpelweg komen door de luiheid van mensen...

Goed, wil geen kindjes op mijn geweten hebben...

Ze moet hem gewoon weer op haar normale tijd slikken. De pil beschermt in principe 24 uur tegen zwangerschap, alvorens je weer een nieuwe moet hebben. Daar zit een veiligheidsmarge van 12 uur extra bovenop, maar daar moet je niet mee gaan lopen stunten (een uurtje of twee te laat is geen probleem zo nu en dan, 12 ook niet als het heel weinig voorkomt, maar maak er geen gewoonte van want dat beinvloedt de werking uiteindelijk.)

Verder in de stopweek is ze 7 dagen beschermd zonder slikken, ook dan met die 12 uur uitloop. De stopweek kan op elk gewenst moment ingelast worden als er meer dan 14 pillen geslikt zijn.

Dank je.

Mischien heeft zij het doosje met bijsluiter en is het niet mijn vaste vriendin oid?
Ik ga niet meteen op zoek naar een bijsluiter van de pil in ieder geval
Nu ook in vanillesmaak
  dinsdag 29 maart 2005 @ 15:00:32 #219
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25830945
Innovative: het is haar stopweek, ze slikte vanmorgen de laatste pil uit de strip en derhalve hoeft ze dus morgen géén pil te slikken
Dus ze kan gewoon de stopweek houden en dan is het net nog steeds net zo veilig als in een slikweek. (anders zou de pil haar doel voorbijschieten he, als-ie zomaar een week onveilig zou zijn - in een natuurlijke cyclus is dat namelijk sowieso al het geval )

en verder inderdaad: RTFM!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 15:02:30 #220
37769 erodome
Zweefteef
pi_25830995
Toch is dat wel handig hoor, de bijsluiter lezen, weet je ook een beetje hoe of wat en kom je niet voor enge verrassingen te staan en sta je niet met je mond vol tanden als iemand je wat op de mauw probeert te spelden.

Ik raad elke man aan om te weten wat zijn (sex)partner voor anticonceptie neemt en zich daar voor een deel in te verdiepen zodat hij weet hoe het werkt...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25831011
De vraag kwam er eigenlijk op neer :

Is het de volgende dag niet slikken van invloed op de bescherming van sex bijvoorbeeld de nacht ervoor?
Wat er na allemaal nog komt laat ik compleet buiten beschouwing.
Maar ik geloof dat het antwoord wel aardig te destileren is uit de antwoorden en anders vind ik het wel in de manual idd denk ik.
Nu ook in vanillesmaak
  dinsdag 29 maart 2005 @ 15:07:35 #222
37769 erodome
Zweefteef
pi_25831113
Ja dat is van invloed aangezien zaadcellen binnen in de vrouw nog wel een paar dagen kunnen leven, dus de pil van gisteren werkt nie afdoende tegen het zaad dat 2 dagen later bij de eicel aan komt...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 15:09:53 #223
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25831168
Ja maar het gaat hier om de laatste pil voor de stopweek, dus dan maakt het niks uit.
pi_25831545
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:09 schreef Aventura het volgende:
Ja maar het gaat hier om de laatste pil voor de stopweek, dus dan maakt het niks uit.
Zei ik dat?

Ik zou het niet weten namelijk of het de laatste voor de stopweek was.

Ik bedoelde meer in de trant van, domweg volgende dag vergeten oid.
Nu ook in vanillesmaak
  dinsdag 29 maart 2005 @ 15:30:20 #225
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25831661
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:25 schreef Desiderius het volgende:

[..]

Zei ik dat?

Ik zou het niet weten namelijk of het de laatste voor de stopweek was.

Ik bedoelde meer in de trant van, domweg volgende dag vergeten oid.
Oh, zo interpreteerde ik het woord 'laatste'.
Maar goed, als dat niet zo is dan is het net wat Erodome zegt. Plus dat de pil de eisprong onderdrukt, als je dan een pil op het verkeerde moment weglaat kan het eitje alsnog gaan springen, en als er dan net sperma in de buurt is...
Het is verder zo dat een pil te laat slikken of vergeten in de eerste week gevaarlijker is als in week 2 of 3. Maar eigenlijk maakt de theorie erachter toch niets uit - als je de pil slikt volgens het boekje is het veilig.
pi_25831918
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:58 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Heerlijk he, een levende bijsluiter zijn?
Nee, ik ben een levende ik-wil-niet-zwanger-worden-en-ik-ga-ook-niet-zo-achterlijk-zijn-om-risico's-te-lopen-die-ik-had-kunnen-voorkomen-door-de-bijsluiter-te-lezen-dame...

Bevalt prima, moet ik zeggen... Ik ga géén roulette met mijn toekomst, en die van mijn partner, spelen omdat ik te lui ben om een bijsluiter te lezen. Iedere andere vrouw die de pil slikt zou dezelfde instelling moeten hebben, en haar bedpartner ook. Het gaat namelijk om beider toekomst, het is de verantwoordelijkheid van allebei. En ja, ik néém mijn verantwoordelijkheden.
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:00 schreef Aventura het volgende:
Innovative: het is haar stopweek, ze slikte vanmorgen de laatste pil uit de strip en derhalve hoeft ze dus morgen géén pil te slikken
Dat had ik er niet uit begrepen, overigens stond ook voor die situatie wat er moest gebeuren...
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:58 schreef Desiderius het volgende:
Mischien heeft zij het doosje met bijsluiter en is het niet mijn vaste vriendin oid?
Ik ga niet meteen op zoek naar een bijsluiter van de pil in ieder geval
Dude, je geeft zelf het antwoord al op je vraag...
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 13:12 schreef Desiderius het volgende:
Staat hier nou vriendinnetje of ben ik spontaan analfabeet geworden? En als je neukt, moet je ook je verantwoordelijkheden nemen en iig zorgen dat je weet waar je mee bezig bent. Of het nou een one-night-stand is of vaste relatie...
pi_25832131
Zal eerst de neukbijbel lezen voor ik weer op je dierbare subforum een vraag stel
Terrier.
Nu ook in vanillesmaak
pi_26214808
Ik vind het ook schandalig dat mannen zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel hebben wat betreft anticonceptie. Misschien dat dat gaat veranderen wanneer die mannenpil eindelijk eens zijn intrede doet...
pi_26215069
Ik ken de bijsluiter ook zowat uit mijn hoofd en ben altijd erg zorgvuldig met m'n pil omgegaan. Zo druk ik 'm dus al jaren niet meer uit de strip boven de wasbak, sinds ik vol afgrijzen een pilletje door de afvoer zag floepen Ik doe het nu boven m'n toilettas, als ie daar invalt hoef ik alleen maar te graaien.

Overigens ben ik nu gestopt en zit op cyclusdag 51. Het ziet er ook niet naar uit dat ik snel ongsteld wordt. Wanneer zou ik naar de dokter moeten hiermee? Of is het redelijk normaal dat het zo lang duurt?
Zwangerschap is uitgesloten trouwens.
pi_26215419
Geen ervaring mee maar wel vaak gehoord dat het even duurt voordat je cyclus weer normaal op gang komt na het stoppen. http://www.babyinfo.nl/pe(...)onceptie_stoppen.asp (staat in de 3de paragraaf van het artikel dat het soms maanden kan duren)
pi_26215454
ps verder baby-inhoud van site negeren!!! is gewoon de eerste site die bij google tervoorschijn kwam.
  donderdag 14 april 2005 @ 10:04:25 #232
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26215632
quote:
Op donderdag 14 april 2005 09:20 schreef flutterbye het volgende:
Ik vind het ook schandalig dat mannen zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel hebben wat betreft anticonceptie. Misschien dat dat gaat veranderen wanneer die mannenpil eindelijk eens zijn intrede doet...
Ik zou ze er niet mee vertrouwen en dan zit je als vrouw nog met de gebakken peren.

@Syrena: ik ben in januari gestopt en was precies op de verwachte dag ongesteld, de maand erna 3 dagen eerder. Terwijl ik voordat ik begon superonregelmatig was (van om de twee weken tot om de 3 maanden), maar dat is dan ook 15 jaar geleden. 51 dagen is wel erg lang, ik zou ook gaan twijfelen.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  donderdag 14 april 2005 @ 10:32:11 #233
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_26216201
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:48 schreef Desiderius het volgende:
Zal eerst de neukbijbel lezen voor ik weer op je dierbare subforum een vraag stel
Terrier.
Ze heeft wel gelijk. Je vriendin is wel heel onverantwoordelijk.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_26216468
quote:
Op donderdag 14 april 2005 09:56 schreef flutterbye het volgende:
ps verder baby-inhoud van site negeren!!! is gewoon de eerste site die bij google tervoorschijn kwam.
geeft niet. Ik zie dat zelfs een jaar nog normaal kan zijn (OMG OMG OMG). Voor de pil duurden mijn cyclussen ook dubbel zo lang. Maar ja, ik heb een vriendin die nu middenin de IVF enzo zit, dus dan ga je je toch dingen afvragen.

Luie eierstokken

(net Gegoogled op luie eierstokken en het bestaat kennelijk ook nog!)

Ik hou jullie op de hoogte
pi_26222869
Ja, het lijkt me ook wel stressen, maar ik geloof dat hoe meer je gaat stressen hoe langer het kan gaan duren... Dus als het je geruststelt kun je het beste toch even naar de dokter. Maar ik weet eigenlijk niet of er wel iets aan te doen valt, om het proces te versnellen... Krijg je dan weer andere hormonen zeker ofzo? Volgens mij is de beste optie toch afwachten.
pi_26224160
quote:
Op donderdag 14 april 2005 15:14 schreef flutterbye het volgende:
Ja, het lijkt me ook wel stressen, maar ik geloof dat hoe meer je gaat stressen hoe langer het kan gaan duren... Dus als het je geruststelt kun je het beste toch even naar de dokter. Maar ik weet eigenlijk niet of er wel iets aan te doen valt, om het proces te versnellen... Krijg je dan weer andere hormonen zeker ofzo? Volgens mij is de beste optie toch afwachten.
Clomid slikken geloof ik.
Ik moet ook niet meer Googlen want ik zie hoe langer hoe meer enge dingen voorbijkomen.
Overigens lag het bij de vriendin die met IVF bezig is niet aan haar maar aan haar man.
Maar goed, ik ga niet meer Googlen voorlopig
pi_26225196
quote:
*meldt. Ik slik hem nu al ehmm... Ehmmm... minimaal een jaar denk ik. En ook zonder klachten. Ik heb hem 1x doorgeslikt vanwege een vakantie volgens mij. Maar een half jaar doorslikken is niet bepaald gezond. Al helemaal niet als het is omdat je gewoon geen zin hebt om ongesteld te worden. Als je veel doorslikt hou je vocht vast en dat is ongezond. Gewoon ongesteld worden hoort, dat doet bijna iedere vrouw, het is iig gezonder dan doorslikken. Het is fijn dat je nergens last van had, er zijn mensen die er echt last van krijgen als ze doorslikken. Het is iig niet zo gezond omdat je hormoonhuishouding een extra zetje krijgt.
Ik heb in het ruime jaar dat ik hem gebruik 1x een schimmelinfectie gehad, nadat een hevige menstruatie, dus ik denk dat het toen daaraan lag. Verder nergens last van gehad. Gelukkig.
pi_26323936
Iets meer dan een jaar geleden ben ik begonnen met het slikken van Stediril 30 (zelfde samenstelling als de iets bekendere Microgynon 30). Alles leek goed te gaan de eerste maanden. Ik had geen last van bijwerkingen, ook geen gewichtstoename of minder dan 7 dagen ongesteld zijn waar ik op had gehoopt. Langzaamaan zijn er echter een paar dingen veranderd, die ik in eerste instantie niet doorhad. De zin in seks is helemaal weg. Eerst leek seks gewoon minder belangrijk te worden, ik dacht er nauwelijks aan en mezelf plezieren schoot er vaak bij in. Nu kan ik me de laatste keer dat ik dat gedaan heb niet eens meer herinneren en laat vrijen met mijn vriend me helemaal koud, behalve de pijn die steeds erger wordt. Eigenlijk geldt dat ook voor andere vlakken in mijn leven; weinig hoogtepunten voor mijn gevoel, alles voelt vlak met soms onverklaarbare dieptepunten (huilbuien, intens ongelukkig).

Ik ben huiverig om dit allemaal af te schuiven op de pil, maar ik heb toch het gevoel dat het er iets mee te maken heeft. Wat kan ik nu het beste doen, een maandje stoppen (of is dat veel te kort om verschil te merken?) of naar de huisarts om een andere pil? En heeft iemand ervaring met bijwerkingen die er ongemerkt inslopen en die verdwenen na het stoppen met de betreffende pil? Hoe snel waren de bijwerkingen weg?
  maandag 18 april 2005 @ 15:22:21 #239
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_26324003
Mjah, volgens mij is de pil die je nu slikt niet heel erg berucht om zijn bijwerkingen, maar je kunt natuurlijk altijd proberen om een andere pil te gaan slikken. Lijkt mij sowieso een beter plan dan een maand stoppen, als je direct na je menstruatie begint met die nieuwe pil ben je vaak namelijk nog veilig... En je kan natuurlijk sowieso even naar de huisarts gaan om het probleem aan te kaarten...

Btw: slik je toevallig ook nog andere pillen?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_26324071
Het gebeurt wel vaker dat mensen die aan de pil zijn erdoor minder zin hebben in seks of depressief worden. Je kan je huisarts gewoon vragen om een andere pil voor te schrijven, en dan kijken of het minder wordt.
pi_26324342
quote:
Op maandag 18 april 2005 15:22 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, volgens mij is de pil die je nu slikt niet heel erg berucht om zijn bijwerkingen, maar je kunt natuurlijk altijd proberen om een andere pil te gaan slikken. Lijkt mij sowieso een beter plan dan een maand stoppen, als je direct na je menstruatie begint met die nieuwe pil ben je vaak namelijk nog veilig... En je kan natuurlijk sowieso even naar de huisarts gaan om het probleem aan te kaarten...

Btw: slik je toevallig ook nog andere pillen?
Nee, dit is het enige wat ik slik. Ik heb ook nog nooit antidepressiva of iets in die trant geslikt.
quote:
Op maandag 18 april 2005 15:25 schreef -Trinity- het volgende:
Het gebeurt wel vaker dat mensen die aan de pil zijn erdoor minder zin hebben in seks of depressief worden. Je kan je huisarts gewoon vragen om een andere pil voor te schrijven, en dan kijken of het minder wordt.
Een andere pil dus. Het probleem met mijn huisarts is, is dat hij me het liefst zo snel mogelijk weer buiten ziet staan Ik zal zelf met vragen moeten komen, dus probeer ik me op internet een beetje te informeren. Toen ik een jaar geleden de pil ging halen, kreeg ik er ook totaal geen uitleg bij. Ik had op zijn minst verwacht dat ie zou zeggen dat ik de bijsluiter moest lezen

Is de kans groot dat een andere pil geen/weinig bijwerkingen heeft? Het zijn toch grotendeels dezelfde hormonen die je binnenkrijgt...
  maandag 18 april 2005 @ 15:40:36 #242
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_26324431
Zou je niet eens naar een andere huisarts gaan? Desnoods die van je vriend ofzo...?
©DiscoveryChannel
pi_26324608
Mijn vriend is ook niet zo tevreden over zijn huisarts en hier in de buurt zitten jammergenoeg alleen maar oude mannelijke huisartsen. Wat ook niet per se hoeft te betekenen dat ze weinig aandacht voor je hebben, maar ik zou dit toch het liefst met een vrouw bespreken. Kan je trouwens zomaar bij een andere huisarts terecht?
  maandag 18 april 2005 @ 16:25:27 #244
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_26325371
Volgens mij wel, maar de kans bestaat dat je dan contant moet betalen... Maar weet dit niet zeker...
©DiscoveryChannel
  maandag 18 april 2005 @ 16:51:11 #245
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26326005
Ik heb ook zo'n hark van een huisarts. Kwam ik de EVRA halen (de pleisterpil) die toen al een jaar op de markt was. Zegt-ie, nee kind die is nog niet op de markt en de werking ervan is niet aangetoond, en blabladibla. Hij druke me een recept in de handen voor Microgynon 30, maar daat werd ik een compleet andere persoon door bij eerder gebruik daarvan. 5 mins. later was ik weer buiten
Is minstens 60 en weer niks van vrouwen. Ik heb online een recept aangevraagd uiteindelijk (www.pilonline.nl).
  maandag 18 april 2005 @ 17:30:15 #246
24361 Neva
Mania lovin'
pi_26327013
is het niet zo dat je tegenwoordig de pil zonder recept kunt halen of is dat alleen bij herhaling
pi_26327188
De pleisterpil lijkt me ook wel wat Aventura! Ik ben alleen nog geen 21, dus de gewone pil wordt vergoed en de dure pleisterpil niet.

Neva, volgens mij heb je alleen bij herhaling geen recept nodig. Dat is ook niet zo vreemd, omdat er toch een arts moet kijken of de pil geschikt is voor je, in verband met andere geneesmiddelen bijvoorbeeld.

Zou een goede huisarts die weet dat ik klachten heb die waarschijnlijk door Stediril worden veroorzaakt eigenlijk in kunnen schatten op welke pil ik beter reageer of is het uitproberen wat voor mij werkt?
pi_26329250
quote:
Op maandag 18 april 2005 15:19 schreef Asile het volgende:
Iets meer dan een jaar geleden ben ik begonnen met het slikken van Stediril 30 (zelfde samenstelling als de iets bekendere Microgynon 30). Alles leek goed te gaan de eerste maanden. Ik had geen last van bijwerkingen, ook geen gewichtstoename of minder dan 7 dagen ongesteld zijn waar ik op had gehoopt. Langzaamaan zijn er echter een paar dingen veranderd, die ik in eerste instantie niet doorhad. De zin in seks is helemaal weg. Eerst leek seks gewoon minder belangrijk te worden, ik dacht er nauwelijks aan en mezelf plezieren schoot er vaak bij in. Nu kan ik me de laatste keer dat ik dat gedaan heb niet eens meer herinneren en laat vrijen met mijn vriend me helemaal koud, behalve de pijn die steeds erger wordt. Eigenlijk geldt dat ook voor andere vlakken in mijn leven; weinig hoogtepunten voor mijn gevoel, alles voelt vlak met soms onverklaarbare dieptepunten (huilbuien, intens ongelukkig).

Ik ben huiverig om dit allemaal af te schuiven op de pil, maar ik heb toch het gevoel dat het er iets mee te maken heeft. Wat kan ik nu het beste doen, een maandje stoppen (of is dat veel te kort om verschil te merken?) of naar de huisarts om een andere pil? En heeft iemand ervaring met bijwerkingen die er ongemerkt inslopen en die verdwenen na het stoppen met de betreffende pil? Hoe snel waren de bijwerkingen weg?
Wat betreft stederil, het is niet helemáál dezelfde als microgynon. Ze zijn onderling wél inwisselbaar, maar er zit een andere hulpstof in, en ik dacht zelfs een ander progestageen (met dezelfde werking). Althans dat was de mededeling die ik van een gyn heb gekregen...

Tja, ik slik zelf stederil 30 en ben er laaiend enthousiast over. Niks geen verminderd libido, niks geen depressieve buien, niks geen extra gewicht (was het maar zo)...

Vermindering van het libido is wel iets wat door een pil kan komen, maar pijn bij het vrijen naar mijn weten niet. Weet je zeker dat er niet iets anders aan de hand is "down under"? Want de wetenschap dat je pijn gaat hebben, zorgt er vaak al voor dat je niet meer wilt (althans, bij mij iig wel). Pijn is funest voor je libido!

Ga iig even naar je huisarts, of een arts van een rutgershuis met deze klachten (begreep dat je je eigen huisarts niet zo mag?). Die kan je dan verder helpen. Zomaar stoppen, tja, ik zou eerst even zoeken naar andere oorzaken omdat ik een hoop voordelen zie in het slikken van de pil, maar dat moet je zelf bepalen.
pi_26330225
De pijn bij het vrijen komt vooral door een gebrek aan opwinding. Ik heb altijd een beetje pijn gehad bij het binnendringen, maar dat verdween daarna gelijk weer. Is dat 'normaal'? Daar werd ik ook niet bang van. Nu is de opwinding echt weg... ik word bijna niet nat meer en ik zie dus ook op tegen de pijn. Volgens mij is het niet zo dat ik bang ben voor pijn en daarom minder zin in vrijen heb, omdat ik ook geen behoefte heb om te fantaseren of mezelf te bevredigen.

Rutgershuizen heten tegenwoordig Centra voor Seksuele Gezondheid zie ik net. Ik denk dat ik daar maar eens een afspraak ga maken en het hele verhaal ga voorleggen! Bedankt voor de tips!

Edit: Ik zie net dat het eerste (intake) gesprek 35 euro kost en de kosten voor de vervolggesprekken zijn inkomensafhankelijk en variëren van 25 tot 70 euro. Dat is niet te betalen voor een arme student Dan wordt het toch de huisarts.

[ Bericht 20% gewijzigd door Asile op 18-04-2005 19:42:40 ]
pi_26340448
Misschien een idee voor de pijn - glijmiddel! Dat spul bestaat niet voor niks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')