Eind november had ik mij een keer misselijk gegeten aan Bolletje chocoladekruidnoten, wat mij de volgende brief deed schrijven:
quote:
Bolletje Consumentenservice
Antwoordnummer 106
7600 VB Almelo
Betreft: klacht over Bolletje Chocolade Kruidnoten
Geachte meneer Bolletje,
Bij deze wil ik mijn ongenoegen uiten wat betreft uw produkt ‘Chocolade Kruidnoten, gemengd’. Mijn klacht betreft voornamelijk de smaak van dit produkt. Het is naar mijn mening veel te lekker, om zo niet te zeggen ‘hemels’, waardoor het vrijwel onmogelijk is te stoppen met eten totdat het zakje leeg is. Helaas begin ik na een half zakje al misselijke gevoelens te krijgen, waardoor ik in een tweeledige strijd verbonden ben. Het zakje is immers nog lang niet op!
De volgende bijkomende problemen zijn tevens ook niet onbelangrijk. Vanaf maart 2004 heb ik zeer op mijn eetpatroon moeten letten, gezien het feit dat mijn BMI net boven de 25 zat. Zoals u, als producent van calorierijke produkten, dient te weten, zit dit op de grens van overgewicht. Met veel moeite was ik er in geslaagd om mijn gewicht met 7 kilo te verminderen, wat betekende dat ik weer op een gezond gewicht zat. Op het moment van dit schrijven echter moet ik constateren dat er alweer 2 kilo zijn bijgekomen! Uiteraard is dit een absoluut niet wenselijk effect van uw produkt.
Samengevat is mijn klacht dus dat uw produkt ‘Chocolade Kruidnoten’ te lekker zijn en tot een verslaving kunnen leiden, die schadelijk is voor de gezondheid.
Hierbij doe ik u een aantal suggesties, welke u zou kunnen gebruiken om dergelijke klachten voortaan tegen te gaan:
1. Het verslechteren van de smaak van uw produkt.
2. Het vertienvoudigen van de prijs. (Voor ¤ 0,89 per 250 gram is het te verleidelijk om het zakje nog even snel in het winkelwagentje te gooien.)
3. Een waarschuwing op de verpakking aanbrengen die waarschuwt voor het verslavingsgevaar.
4. Het compleet uit de handel nemen van uw produkt.
Ik hoop dat u deze klacht zult meenemen in een eventuele evaluatie van uw diverse produkten, en met bovenstaande suggesties uw voordeel kunt doen.
Met vriendelijke groeten,
Bianca ******
Uiteraard heb ik deze brief ook op de post gedaan.
Tot groot genoegen mijnerzijds werd er vandaag een pakketje geleverd door Bolletje, met Bolletje Ontbijtkoek en een pak Bolletje Kaneelsterren.
Dit stond er in de begeleidende brief:
quote:
Geachte mevrouw ****,
Onlangs ontvingen wij uw brief, die wij met veel belangstelling hebben gelezen. We vinden het heel vervelend dat u als gevolg van onze Chocolade Kruidnoten uw gewicht ziet stijgen. Stiekem vinden we dit echter een groot compliment voor ons produkt.
Inmiddels heeft uw probleem zich vanzelf opgelost: de kruidnoten zijn slechts een korte periode verkrijgbaar en hebben inmiddels plaats gemaakt voor kerstkoekjes. Wist u trouwens dat Bolletje ook hele lekkere kerstkoekjes maakt. Hierbij echter meteen een waarschuwing: ook deze koekjes kunnen een (tijdelijke) verslaving veroorzaken. Misschien is het inderdaad een goed idee om deze tekst op de verpakking te vermelden.
Tenslotte willen we nog vermelden dat Bolletje talrijke producten heeft die heel goed in een dieet passen en toch erg lekker zijn zoals roggebrood, ontbijtkoek, crackers en beschuiten. Bijgaan bieden we u alvast een tweetal producten van Bolletje aan. We hopen u hiermee een plezier te doen.
Met vriendelijke groet,
Bolletje Consumentenservice
![]()
Geweldig toch!
Ben wel benieuwd of er iemand anders nog leuke ervaringen heeft met de consumentenservice van een bedrijf.
Oh, gelukkig zijn die 2 kilo er ondertussen al weer af!