abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24035501
De Cup met de grote oren

Wedstrijd dagen
De eerste wedstijden wordt gespeeld op 22 en 23 februari. De returns zijn op 8 en 9 maart. De eerst knockout ronde wordt gevolgd door de kwartfinale, halve finale en tot slot de finale die zal worden gespeeld in Istanbul, Turkije op 25 mei 2005.

2004/05 UEFA Champions League
Eerste knock out ronde
De teams als eerste genoemd spelen de eerste wedstrijd thuis

1. Real Madrid CF v Juventus FC
2. FC Porto v FC Internazionale Milano*
3. FC Barcelona v Chelsea FC
4. Werder Bremen v Olympique Lyonnais
5. Liverpool FC v Bayer 04 Leverkusen
6. PSV Eindhoven v AS Monaco FC
7. Manchester United FC v AC Milan
8. FC Bayern München v Arsenal FC
quote:
Sensationele loting geeft Champions League status

Zelden zal een loting van een tweede ronde in de Champions League of Europa Cup voor zoveel opwinding hebben gezorgd. Maar liefst vier potentiele finales rolden er uit de kokertjes. Real Madrid - Juventus, Barcelona - Chelsea, Manchester United - AC Milan en Bayern - Arsenal zijn alle wedstrijden om nu al van te smullen. Ook Porto - Inter mag er zeker zijn. Op papier spreken de duels Werder Bremen - Lyon en PSV - Monaco het minst tot de verbeelding, hoewel ze zeker een tweede ronde waardig zijn.

REAL MADRID - JUVENTUS
Anderhalf jaar geleden maakte Juventus in een zinderende halve finale een einde aan de heerschappij van het Madrileense Dream Team in Europa. Real won thuis nog wel met 2-1, maar ging daarna met 3-1 ten onder in Turijn. In het verleden hadden beide clubs al enkele malen getroffen in de Europa Cup/Champions League. In 1998 speelden ze een finale in Amsterdam tegen elkaar. Real Madrid won toen na 32 jaar weer de beker met de grote oren dankzij een doelpunt van Mijatovic. Twee jaar eerder schakelde Juve Real uit in de kwartfinale op weg naar de eindzege. In 1986 trok Real Madrid onder leiding van Leo Beenhakker dankzij een serie strafschoppen aan het langste eind en in 1962 was er behoefte aan een beslissingswedstrijd om een winnaar aan te wijzen. Real Madrid won toen ondanks een thuisnederlaag. Voor Fabio Capello wordt het een weerzien met zijn oude werkgever. En natuurlijk mag Zinedine Zidane zich weer verheugen met een confrontatie met de Oude Dame. Kortom, een twaalfkaraats kraker.

BARCELONA - CHELSEA
Het duel tussen de vice-kampioenen van Spanje en Engeland, die nu trotse koplopers zijn, belooft veel. Beide clubs worden beschouwd als de best voetballende ploegen van Europa op dit moment. Barcelona versloeg vijf seizoenen geleden Chelsea in een zinderende kwartfinale. De Londenaren stonden in hun thuiswedstrijd zelfs met 3-0 voor, maar door een goal van Figo kreeg de toenmalige ploeg van Van Gaal een lifeline. In Nou Camp won Barca na verlenging met 5-1. Voor Mourinho wordt het een terugkeer naar Nou Camp. Hij was assistent van Bobby Robson bij het laatste internationale succes van de Catalaanse club.

MANCHESTER UNITED - AC MILAN
Bij het lezen van deze wedstrijd denken de oudere liefhebbers meteen aan doelman Fabio Cudicini, de zwarte spin, die hoogstpersoonlijk de Busby Babes in 1969 onttroonde als kampioenen van Europa. De keeper was op Old Trafford de grote held bij deze historische wedstrijd. Hoewel beide topclubs elkaar sindsdien niet meer in de Europa Cup troffen, hebben ze een bijzondere verstandhouding. Nooit zal Manchester het gedrag van het San Siro-publiek vergeten tijdens de halve finale van 1958, toen de door de vliegramp gedecimeerde Engelse kampioen een kansloze wedstrijd speelde tegen Milan. San Siro moedigde bij die gelegenheid massaal de veredelde jeugdploeg van Man. United aan. Beide clubs troffen elkaar daarom vaak in oefenwedstrijden.

BAYERN MUNCHEN - ARSENAL
Deze confrontatie lijkt de ideale testcase voor de internationale ambities van de Engelse kampioen. Arsenal is wellicht op papier favoriet, maar in 2001 was Bayern over twee confrontaties beduidend sterker. In dat jaar wonnen de Duitsers dan ook de Champions League. Sindsdien is Arsenal wel volwassener geworden, maar Bayern is een stugge tegenstander die in staat moet worden geacht om de Engelsen onder druk te zetten. Vorig jaar werd Bayern in de tweede ronde uitgeschakeld door Real Madrid en een derde vroege uitschakeling op rij kan de dure Duitse topclub zich eigenlijk niet veroorloven. Arsenal is dus gewaarschuwd.

PORTO - INTER
De kersverse wereldkampioen zal niet ongelukkig zijn met Inter als tegenstander, want men vreesde duidelijk de confrontaties met Arsenal, Juve of Milan. Beide clubs troffen elkaar nog niet eerder in de Champions League en lijken na een zwakke start in de competitie aan elkaar gewaagd. Het worden waarschijnlijk tactische wedstrijden. Roberto Mancini kent Oporto nog van zijn laatste mooie internationale uur als speler van Sampdoria. Hij scoorde in het oude Das Antas in 1995 de winnende goal van de Genuese club.

LIVERPOOL - BAYER LEVERKUSEN
Een van de mooiste knock-outwedstrijden in het recente verleden van de Champions League is de kwartfinale tussen deze twee ploegen in april 2002 Bayer Leverkusen trok uiteindelijk aan het langste eind met 4-2-overwinning voor eigen publiek na een 1-0-nederlaag in Liverpool. Sindsdien zijn beide ploegen wel behoorlijk veranderd maar ze hebben wel bewezen om hartstochtelijk voetbal te kunnen spelen. Misschien is de Duitse ploeg de lichte favoriet in deze tweestrijd.

WERDER BREMEN - LYON
Eigenlijk ook een topaffiche, want het betreffen twee landskampioenen. Maar ze worden allebei door de nationale media niet voor vol aangezien en dus wordt deze confrontatie waarschijnlijk door de spetterende andere affiches onder belicht. Werder heeft de beste club van dit kalenderjaar (Valencia) in de berm gedrukt en Lyon won de groep voor Manchester United en Fenerbahce.
Het wordt een interessante confrontatie voor spelmaker Johan Micoud tegen zijn landgenoten. Een echte favoriet is er in dit duel, maar de winnaar van deze confrontatie zou wel eens zeer ver kunnen komen.

Bron: VoetbalOnline
Viper 4 life
  vrijdag 17 december 2004 @ 14:12:46 #2
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_24035925
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:20 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Zit je op +/- 160 Euro de man aan vluchtkosten, plus nog vervoer naar Brussel en van Nice - Monte Carlo.

Met 8 man kan daar ook wel een huurbusje + tol + benzine uit hoor, alleen kost de reis je langer en is het vermoeiender, maar ligt er maar aan waar je prioriteit ligt.
Ik had het al gezien ja, dan inderdaad nog vervoer naar Brussel, dan van Nice naar Monaco, weer terug van Monaco naar Nice en dan weer van Brussel naar Eindhoven.

Denk dat het Zaterdag wel besproken gaat worden over hoe en wat.
Ben kwa reis toch enigzins teleurgesteld met deze loting maar denk wel dat het wedstrijdtechnisch de minst lastige opgave is.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_24036028
Chelsea-Barca is idd een knaller!!!
Van Madrid verwacht ik ook dit seizoen niks meer, dus die worden volgens mij gewoon 1-0 0-1 doodgemaakt door juve

PSV heeft erg veel mazzel met de loting
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_24036035
Wat een mooie wedstrijden zeg, poe hé! Wel jammer dat ik r niks van zal zien…

twee uitslagen staan iig al vast:
Real Madrid 0 - 1 Juventus
Juventus 1 - 0 Real Madrid
pi_24036055
Geweldige lotingen! Topwedstrijden!
pi_24036095
Porto moet te doen zijn voor Inter
  vrijdag 17 december 2004 @ 14:24:12 #7
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_24036189
en als ik vrij kan krijgen op het werk fahren ich nach Munchen
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_24036684
Wat een mooie loting zeg, dat wordt smullen.
That's all folks!
pi_24036867
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 14:44 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat een mooie loting zeg, dat wordt smullen.
Het is inderdaad een leuke loting, wel jammer dat Barcelona of Chelsea niet de kwartfinales haalt, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_24036987
Geweldige loting

Hopelijk worden het daadwerkelijk ook echt leuke wedstrijden.
  vrijdag 17 december 2004 @ 14:58:35 #11
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24037014
owjee, ik heb een vriend van me belooft dat ik met hem naar de uitwedstrijd van psv ga Nu dus naar stade Louis II was liever naar Italie gegaan maar goed, in maart dus een leuke vakantie erbij
OJAAJOH?
pi_24037445
In het stukje van de TS mis ik 1 iets wat je toch geen detail kunt noemen.

Want Bayern - Arsenal is natuurlijk ook gewoon Kahn - Lehman.

[ Bericht 0% gewijzigd door DIGGER op 17-12-2004 15:26:26 ]
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_24037651
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 15:19 schreef DIGGER het volgende:
In het stukje van de TS mis ik 1 iets wat je toch geen detail kunt noemen.

Want Bayern - Arsenal is natuurlijk ook gewoon Kahn - Lehman.
Zeker ook een geweldige strijd, dat wordt vuur en water in de Champions League. Afgelopen week won Duitsland trouwens een oefeninterland tegen Iran met 2-0. Uitblinker was doelman Jens Lehman.
Viper 4 life
pi_24037948
IK krijg weer hoop voor PSV, met de geweldige muur in de def en het goede middeneld moeten er kansen zijn tegen Monaco. Die andere wedstrijden , maar hoe krijg je het aan elkaar geloot.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_24038633
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 14:19 schreef the_legend_killer het volgende:
Porto moet te doen zijn voor Inter
Inter moet te doen zijn voor Porto. Ideale loting.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 17 december 2004 @ 16:19:28 #16
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24038720
bijna allemaal mooie wedstrijden

alleen het duurt nog even
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_24038814
Real Madrid - Juventus

Regelrechte topper natuurlijk. Ik acht Juventus wat sterker dan Real, zeker als eenheid, maar er wordt pas over 2 maanden gespeeld natuurlijk. Toch zeg ik dat Juve doorgaat.

FC Porto - Inter

Zo'n beetje de beste loting voor Porto. Inter ligt ze wel en is duidelijk de minste van de 8 poulewinnaars. Ik zie Porto wel doorgaan.

Barcelona - Chelsea

Een superkraker, tussen de best voetballende ploeg van Europa en de club van het grootkapitaal. Voor het voetbal zou het fijn zijn als Barcelona wint. Leuk detail is dat Deco nu tegen Mourinho mag ballen. Ik schat Barça ook hoger in dan Chelsea eigenlijk, dus Barcelona door.

Werder Bremen - Olympique Lyon

Normaliter is Lyon de betere van de twee, dus die zie ik ook wel doorgaan.

Liverpool - Bayer Leverkusen

Lijken me ploegen die aan elkaar gewaagd zijn. Leverkusen kan fantastisch voetballen, maar is erg wisselvallig en ik denk dat Liverpool een iets beter middenveld kan presenteren. Liverpool door dus.

PSV - AS Monaco

Herhaling van vorig jaar, waarbij Monaco uiteraard dik favoriet is. De geheel nieuwe aanvalslinie is een lust voor het oog en de defensie bestaat uit allemaal internationals. Alleen het middenveld is misschien wat minder dan dat van PSV, maar dat moet voor de Fransen niet onoverkomelijk zijn. Monaco dus door.

Manchester United - AC Milan

Jaap Stam terug op Old Trafford, als hij het haalt. Ook zonder Jaap moet Milan in staat geacht worden United simpel uit te schakelen. Ruud mag weer eens tegen echte toppers spelen, maar het zal niet helpen.

Bayern München - Arsenal

Kahn tegen Lehmann, altijd leuk voor een mediastrijd. Als team verwacht ik een sterker Arsenal, al is Bayern ook absolute top. Toch vind ik de topspelers van Arsenal bijna allemaal net iets beter dan de topspelers van Bayern en dus zie ik Arsenal doorgaan.
www.thuisuiteten.nl
pi_24038842
Monaco-psv is voor de objectieve toeschouwer wel de minst interessante eigenlijk. Fijn dat er geen Belgische clubs meer mee doen, dan zenden die ook een andere mooie wedstrijd uit.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_24038907
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 16:24 schreef Suijk het volgende:
Monaco-psv is voor de objectieve toeschouwer wel de minst interessante eigenlijk. Fijn dat er geen Belgische clubs meer mee doen, dan zenden die ook een andere mooie wedstrijd uit.
Dat is zeker lekker ja. Het is me opgevallen dat de Belgen meestal voor Real Madrid gaan. Dus dat zal wel Real Madrid - Juventus. Al hoop ik liever op FC Barcelona - Chelsea.
Viper 4 life
pi_24038950
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 16:28 schreef Showtime het volgende:

[..]

Dat is zeker lekker ja. Het is me opgevallen dat de Belgen meestal voor Real Madrid gaan. Dus dat zal wel Real Madrid - Juventus. Al hoop ik liever op FC Barcelona - Chelsea.
Barca - Chelsea is een grotere wedstrijd eigenlijk, dus ik hoop dat ze die nemen. Denk het wel. Bij de duitsers kan je desnoods (als je ECHT wil) duits voetbal kijken
pi_24039397
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 16:29 schreef VoreG het volgende:

[..]
Barca - Chelsea is een grotere wedstrijd eigenlijk, dus ik hoop dat ze die nemen. Denk het wel. Bij de duitsers kan je desnoods (als je ECHT wil) duits voetbal kijken
Spelen niet op dezelfde dag, dus ik denk dat we ze allebei te zien krijgen.
pi_24039422
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 16:50 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:

[..]

Das mooi, al vind ik Juve niet zo boeiend .
pi_24039489
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 16:50 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
jeuj
Viper 4 life
pi_24040223
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 16:15 schreef methodmich het volgende:

[..]

Inter moet te doen zijn voor Porto. Ideale loting.

MM is gewoon jaloers
pi_24040436
Jaloers? Ik zie voor mijn favoriete team FC Porto de ideale loting. Inter is op Adriano na niet bijzonder. Vorig jaar zei ik ook al dat Porto SCUM zou verslaan en SCUM-aanhanger Qi reageerde ongeveer net zo als jij nu doet. Paar maanden later zat ie betraand voor de televisie.
www.thuisuiteten.nl
pi_24040614
Jij hebt niet altijd gelijk hoor.
pi_24040748
Ik bedoel maar te zeggen dat het niet slim is om Porto zo te onderschatten.
www.thuisuiteten.nl
pi_24040935
Allez Monaco.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_24041011
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:51 schreef keeper het volgende:
Allez Monaco.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_24041102
2. FC Porto v FC Internazionale
pi_24041717
Kut. Milan.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_24042112
Dat zijn geen misselijke wedstrijden zeg. Dat wordt weer genieten.
...drop it like it's hot...
pi_24042410
Barca vs chelsea had eigenlijk een halve finale moeten zijn.
  vrijdag 17 december 2004 @ 19:28:30 #34
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24042982
Dat ziet er erg aardig uit

Ondanks dat er geen slechte teams zijn komt PSV toch goed weg, tegen Monaco zit er een stuntje in.

Wel de minst interessante wedstrijd
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 december 2004 @ 19:42:13 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_24043382
Zitten erg mooie potjes tussen

Barca-Chelsea

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24043517
2. FC Porto v FC Internazionale
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24054634
Het vertrouwen in Inter is erg groot en dat als zwakste poulewinnaar, puur objectief gekeken. Is alleen maar in het voordeel van Porto, zoals het momenteel ook in het voordeel van Real is dat ze veel minder spelen dan Juventus en iedereen de Italianen als favoriet ziet.
www.thuisuiteten.nl
pi_24060733
Inter heeft ook een sterke poule gehad met Bremen en Valencia en het is knap om daar poule winnaar van te worden.
pi_24089909
1-5 was ook de grootste nederlaag ooit van Valencia thuis in een Europacup wedstrijd, en na Valencia - Roma (0-3, 2 jaar gelee oid) en de nederlaag tegen Bremen in de laatste poulewedstrijd dit jaar, ook de enige nederlaag van Valencia daar.

Dus Porto moet andersom ook Inter niet onderschatten.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zondag 19 december 2004 @ 21:38:08 #40
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_24089959
staat tegenover dat een matig Arsenal zomaar kon winnen in San Siro met 1-5
NAAR HET ANDERE FORUM!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')