en als hij niet versleten is slaat ie afquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:32 schreef Pronk het volgende:
Als je auto stilstaat zet je hem in zijn 4e versnelling en laat je de koppeling langszaam opkomen zonder gas te geven. Als de koppelingsplaat versleten is zal je een slippend geluid horen en trekt de auto niet op.
het best te doen op een glad klinker weggetjequote:Op vrijdag 17 december 2004 12:44 schreef sanger het volgende:
Auto stilzetten met handrem erop. In ze drie zetten en optrekken alsof je met spinnende banden weg wilt. Als je motor afslaat is je koppeling aan vervanging toe.
en als je nou een auto hebt met rwd?quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:46 schreef Tjabbo het volgende:
Hét trukje van de meeste garages:
1- auto starten
2- auto stevig op de handrem
3- auto in zijn 3e of 4e versnelling. (probeer eerste de 3e)
4) koppeling op laten komen
Slaat hij niet haast direct af, dan is je koppeling gaar.
Weet je niet zeker of het goed ging in zijn 3, probeer hetzelfde dan nog eens in zijn 4.
Juist wél.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:47 schreef MewBie het volgende:
[..]
het best te doen op een glad klinker weggetjelijkt me niet zo;n strak plan op droog asfalt
![]()
Slaan die auto's niet af dan als je ze te hoog in de versnelling zet?quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:48 schreef MewBie het volgende:
[..]
en als je nou een auto hebt met rwd?
Andersom toch? Als je motor afslaat is je koppeling juist nog goed?quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:44 schreef sanger het volgende:
Auto stilzetten met handrem erop. In ze drie zetten en optrekken alsof je met spinnende banden weg wilt. Als je motor afslaat is je koppeling aan vervanging toe.
Huh als je motor afslaat lijkt het me toch dat je koppelings platen juist wel grip hebbenquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:44 schreef sanger het volgende:
Auto stilzetten met handrem erop. In ze drie zetten en optrekken alsof je met spinnende banden weg wilt. Als je motor afslaat is je koppeling aan vervanging toe.
Hij bedoeld de voetrem ipv handrem gebruiken in dat gevalquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:51 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Slaan die auto's niet af dan als je ze te hoog in de versnelling zet?
Een auto met rwd heeft ook een handremquote:Op vrijdag 17 december 2004 14:10 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Hij bedoeld de voetrem ipv handrem gebruiken in dat geval
Niet dat dat uitmaakt...als je maar stil blijft staan...maar dat bedoelde hij denk ik
Hij begreep alleen niet dat FWD en RWD er helemaal niks mee te maken hebbenquote:Op vrijdag 17 december 2004 14:13 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Een auto met rwd heeft ook een handrem
Bij een grote beurt checken ze de platen heus niet hoor.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:54 schreef kruimel_20 het volgende:
**Gigantische kick**
Ik kon vanmorgen ook niet schakelen , hij wilde niet meer in z'n 1 (en ook in geen andere versnelling).
en de koppeling reageerde ook niet meer zo als het hoort... uiteindelijk nog wel een stukje kunnen rijden maar daarna werkte het weer niet en begon het ook nog eens zuur/chemisch te ruiken.
Ben weggesleept door de ANWB , hij zei dat het de drukgroep van de koppelingsplaat was die kapot is.
Het vervelende is dat de auto net 2 weken geleden een grote beurt + apk heeft gehad...![]()
Mijn vraag : Had de garage dit kunnen zien??? had ik dit dan kunnen voorkomen?
en iemand een indicatie wat het gaat kosten?
(ik heb een fiat punto uit 95)
-edit: als ik er een nieuw topic over moet openen hoor ik het wel)
Het is geen vloeistof koppeling. (als je een natte koppeling bedoeld)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:37 schreef Devilnl het volgende:
wij hadden toen eens het lager van de drukgroep aan poeier op het werk.. hadden ze eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt bij het mechanisatie bedrijf
en idd. als je vloeistof koppeling hebt kan het idd een duur geintje worden.. maar vloeistof koppeling in een auto? nooit van gehoord eigenlijk. omdat het al zo licht gaat vergeleken met trekkers etc
Wel snel volledig koppelen, want als je redlined en je koppeling te lang laat slippen weet je zeker dat 'ie daarna versleten is :-)quote:Op zondag 15 januari 2006 14:44 schreef Five_Aces het volgende:
Kan ook zijn dat hij onder het rijden gaat doorslippen... Vol gas tot redline, van 3 naar 4 en bij aankoppelen zakt het toerental niet.Als je dan even gas los laat en weer gas geeft komt hij weer.
Moderne auto vzv volautomaten hebben vaak een vloeistof koppeling.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:42 schreef yup het volgende:
Het is geen vloeistof koppeling. (als je een natte koppeling bedoeld)
Motoren hebben een natte koppeling, platen zitten in olie. NIET alle motoren he, Ducati's hebben gewoon droge koppeling...
Auto's hebben droge koppeling, platen staan droog. Alleen de bediening van de koppeling is hydraulisch, en niet mechanisch met een kabel zoals vroeger wel zo was... En als je koppelingscylinders eruit liggen kan je niet meer koppelen, want volgens mij is er een koppelings cylinder EN een hulp koppelingscylinder...
Oh ja de koppeling werkt met remvloeistof...
Een moderne automaat hebben een koppelomvormer en geen koppeling (qua naam dan).quote:Op maandag 16 januari 2006 15:50 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Moderne auto vzv volautomaten hebben vaak een vloeistof koppeling.![]()
Mjah, als van twee naar een makkelijk gaat, is je bak naar de hoeren...quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:19 schreef iamredleader het volgende:
Als schakelen erg moeilijk wordt, bijvoorbeeld van z'n twee terug naar de een, dan is dat een teken dat ze op zijn. Maar tegen die tijd moet je eigenlijk al naar de garage aan het rijden zijn, want het duurt dan niet lang of je kan niet meer schakelen (spreek uit ervaring...)
Grootste bullshit.nlquote:Op maandag 16 januari 2006 19:14 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mjah, als van twee naar een makkelijk gaat, is je bak naar de hoeren...
Nou, ik heb ondertussen denk ik in een stuk of 60 á 70 auto's gereden, van splinternieuw tot een kilometerstand van 250.000, en ik heb echt werkelijkwaar nog nooit een auto meegemaakt die makkelijk tijdens het rijden van 2 naar 1 ging... Dat levert altijd de grootste weerstand op...quote:Op maandag 16 januari 2006 19:21 schreef yup het volgende:
[..]
Grootste bullshit.nl
Als je syncromeshes nog goed zijn moet je bak makkelijk van 2 naar 1.
Meestal als de auto wat meer km's heeft gemaakt gaat het wat moeilijker v an 2 naar 1...
Het hangt vanaf hoe snel je rijd.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:51 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nou, ik heb ondertussen denk ik in een stuk of 60 á 70 auto's gereden, van splinternieuw tot een kilometerstand van 250.000, en ik heb echt werkelijkwaar nog nooit een auto meegemaakt die makkelijk tijdens het rijden van 2 naar 1 ging... Dat levert altijd de grootste weerstand op...
Bwahahah, wat voor splinternieuwe auto's rijdt jij danquote:Op maandag 16 januari 2006 21:51 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nou, ik heb ondertussen denk ik in een stuk of 60 á 70 auto's gereden, van splinternieuw tot een kilometerstand van 250.000, en ik heb echt werkelijkwaar nog nooit een auto meegemaakt die makkelijk tijdens het rijden van 2 naar 1 ging... Dat levert altijd de grootste weerstand op...
Laatste nieuwe auto was een Avensis 2.2D-Cat met -ik dacht- iets van 2000 km op de teller... En daar ging het dus ook echt voor geen meter... En ik heb het dan over gewoon rollend, en rustig de pook inleggen... Overige versnellingen gaan altijd prima, maar van 2 naar 1 zonder stilstaan...quote:Op maandag 16 januari 2006 22:26 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Bwahahah, wat voor splinternieuwe auto's rijdt jij dan. Alle nieuwe auto's waar ik in heb gereden schakelen als een warm met door boter. En wat oudere auto's ook. Een passat uit 88 met 2 ton op de teller schakelt bijv ook nog superlicht door de 1 en 2 en visa versa. Waar jij dan in rijdt? Of misschien is het beter om te vragen hoe jij rijdt?
![]()
Dit vind ik wel heel erg vreemd dan (van die auto)quote:Op maandag 16 januari 2006 22:40 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Laatste nieuwe auto was een Avensis 2.2D-Cat met -ik dacht- iets van 2000 km op de teller... En daar ging het dus ook echt voor geen meter... En ik heb het dan over gewoon rollend, en rustig de pook inleggen... Overige versnellingen gaan altijd prima, maar van 2 naar 1 zonder stilstaan...![]()
Overigens is mij ook altijd verteld dat je dat sowieso niet moet doen om je bak te sparen...
Veel slippen in het begin dusquote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:18 schreef kruimel_20 het volgende:
Nu rijd ie als een zonnetje(het is wel ff wennen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |