abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24032853
Mijn auto heeft zo'n 170 duizen km op de teller, ik weet niet of er ooit een koppeling vervangen is, maar ga er uit van niet.

Hoe weet ik nu of de koppeling aan vervanging toe is? Zijn daar 'trucjes' voor om dat snel te herkennen?
pi_24033034
Als je de koppeling op laat komen, je geeft gas, de motor stijgt in toeren maar je rijd niet...dat is een teken dat je koppeling helemaal versleten is

Met nieuwe platen is soepel schakelen moeilijker dan met platen die al hevig gesleten zijn. Ze hebben niet direct zo veel grip als nieuwe platen. Maar volgens mij hoef je ze niet preventief oid te vervangen.
pi_24033179
Als schakelen erg moeilijk wordt, bijvoorbeeld van z'n twee terug naar de een, dan is dat een teken dat ze op zijn. Maar tegen die tijd moet je eigenlijk al naar de garage aan het rijden zijn, want het duurt dan niet lang of je kan niet meer schakelen (spreek uit ervaring...)
pi_24033417
in de vijf zetten, bij zo'n 70km/u

vol het gas in trappen, vol je koppeling intrappen... koppeling los laten, gas vol houden... dan moet je toerental direct weer normaal worden en je voelt geen vertraging optreden na het loslaten van je koppeling.

Als je dit hebt, is je koppeling goed.
pi_24033491
Als je auto stilstaat zet je hem in zijn 4e versnelling en laat je de koppeling langszaam opkomen zonder gas te geven. Als de koppelingsplaat versleten is zal je een slippend geluid horen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pronk op 17-12-2004 15:37:04 ]
Ja lekker!
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:37:05 #6
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_24033614
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:32 schreef Pronk het volgende:
Als je auto stilstaat zet je hem in zijn 4e versnelling en laat je de koppeling langszaam opkomen zonder gas te geven. Als de koppelingsplaat versleten is zal je een slippend geluid horen en trekt de auto niet op.
en als hij niet versleten is slaat ie af
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:44:41 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_24033819
Auto stilzetten met handrem erop. In ze drie zetten en optrekken alsof je met spinnende banden weg wilt. Als je motor afslaat is je koppeling aan vervanging toe.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:46:10 #8
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24033854
Hét trukje van de meeste garages:

1- auto starten
2- auto stevig op de handrem
3- auto in zijn 3e of 4e versnelling. (probeer eerste de 3e)
4) koppeling op laten komen

Slaat hij niet haast direct af, dan is je koppeling gaar.
Weet je niet zeker of het goed ging in zijn 3, probeer hetzelfde dan nog eens in zijn 4.

  vrijdag 17 december 2004 @ 12:47:03 #9
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_24033875
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:44 schreef sanger het volgende:
Auto stilzetten met handrem erop. In ze drie zetten en optrekken alsof je met spinnende banden weg wilt. Als je motor afslaat is je koppeling aan vervanging toe.
het best te doen op een glad klinker weggetje lijkt me niet zo;n strak plan op droog asfalt
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:48:26 #10
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_24033907
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:46 schreef Tjabbo het volgende:
Hét trukje van de meeste garages:

1- auto starten
2- auto stevig op de handrem
3- auto in zijn 3e of 4e versnelling. (probeer eerste de 3e)
4) koppeling op laten komen

Slaat hij niet haast direct af, dan is je koppeling gaar.
Weet je niet zeker of het goed ging in zijn 3, probeer hetzelfde dan nog eens in zijn 4.

en als je nou een auto hebt met rwd?
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:50:53 #11
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24033970
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:47 schreef MewBie het volgende:

[..]

het best te doen op een glad klinker weggetje lijkt me niet zo;n strak plan op droog asfalt
Juist wél.

Anders heb je kans dat je de koppeling alleen maar harder laat slijten.
Door de verminderde grip heb je kans dat je wielen gaan spinnen, dat is iets dat je met deze actie niét wilt bereiken.
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:51:22 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24033980
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:48 schreef MewBie het volgende:

[..]

en als je nou een auto hebt met rwd?
Slaan die auto's niet af dan als je ze te hoog in de versnelling zet?
pi_24035382
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:44 schreef sanger het volgende:
Auto stilzetten met handrem erop. In ze drie zetten en optrekken alsof je met spinnende banden weg wilt. Als je motor afslaat is je koppeling aan vervanging toe.
Andersom toch? Als je motor afslaat is je koppeling juist nog goed?
pi_24035503
de truc:
loshalen en de frictieplaten ruiken.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24035522
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:44 schreef sanger het volgende:
Auto stilzetten met handrem erop. In ze drie zetten en optrekken alsof je met spinnende banden weg wilt. Als je motor afslaat is je koppeling aan vervanging toe.
Huh als je motor afslaat lijkt het me toch dat je koppelings platen juist wel grip hebben en dus niet vervangen hoeven te worden
The best way to life is to life your live
pi_24035855
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:51 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Slaan die auto's niet af dan als je ze te hoog in de versnelling zet?
Hij bedoeld de voetrem ipv handrem gebruiken in dat geval

Niet dat dat uitmaakt...als je maar stil blijft staan...maar dat bedoelde hij denk ik
  vrijdag 17 december 2004 @ 14:13:17 #17
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24035939
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 14:10 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Hij bedoeld de voetrem ipv handrem gebruiken in dat geval

Niet dat dat uitmaakt...als je maar stil blijft staan...maar dat bedoelde hij denk ik
Een auto met rwd heeft ook een handrem
  vrijdag 17 december 2004 @ 15:08:32 #18
41107 deriopramos
If you can't beat them,
pi_24037228
auto en zijn vier, koppeling op laten komen. Slaat hij niet meteen af dan is hij versleten. Dat moeilijk in en uit versnelling geldt niet voor alle auto's, dat is nogal merkgebonden (ervaring)
Noord , Zuid ,............. Oost, West, ASBEST !!!
pi_24048033
Dat moeilijk in en uit de versnelling heeft dan ook weinig met de koppelingsplaten te maken, eerder met de drukgroep.
pi_24048158
In zn 6 rond de 50km/h, volgas, en als de toeren stijgen maar je snelheid niet zijn ze versleten
pi_24053723
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 14:13 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Een auto met rwd heeft ook een handrem
Hij begreep alleen niet dat FWD en RWD er helemaal niks mee te maken hebben

Dat dat meer opgaat voor een burn-out bijvoorbeeld...
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:54:42 #22
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_34008042
**Gigantische kick**

Ik kon vanmorgen ook niet schakelen , hij wilde niet meer in z'n 1 (en ook in geen andere versnelling).
en de koppeling reageerde ook niet meer zo als het hoort... uiteindelijk nog wel een stukje kunnen rijden maar daarna werkte het weer niet en begon het ook nog eens zuur/chemisch te ruiken.
Ben weggesleept door de ANWB , hij zei dat het de drukgroep van de koppelingsplaat was die kapot is.

Het vervelende is dat de auto net 2 weken geleden een grote beurt + apk heeft gehad...

Mijn vraag : Had de garage dit kunnen zien??? had ik dit dan kunnen voorkomen?
en iemand een indicatie wat het gaat kosten?

(ik heb een fiat punto uit 95)

-edit: als ik er een nieuw topic over moet openen hoor ik het wel )


[ Bericht 10% gewijzigd door kruimel_20 op 13-01-2006 12:05:58 ]
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_34008842
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:54 schreef kruimel_20 het volgende:
**Gigantische kick**

Ik kon vanmorgen ook niet schakelen , hij wilde niet meer in z'n 1 (en ook in geen andere versnelling).
en de koppeling reageerde ook niet meer zo als het hoort... uiteindelijk nog wel een stukje kunnen rijden maar daarna werkte het weer niet en begon het ook nog eens zuur/chemisch te ruiken.
Ben weggesleept door de ANWB , hij zei dat het de drukgroep van de koppelingsplaat was die kapot is.

Het vervelende is dat de auto net 2 weken geleden een grote beurt + apk heeft gehad...

Mijn vraag : Had de garage dit kunnen zien??? had ik dit dan kunnen voorkomen?
en iemand een indicatie wat het gaat kosten?

(ik heb een fiat punto uit 95)

-edit: als ik er een nieuw topic over moet openen hoor ik het wel )
Bij een grote beurt checken ze de platen heus niet hoor.

Grote beurt is alle sapjes vervangen bougies kabels dat soort ongein. Volgens mij rijden ze er niet eens mee...

Ook bij de APK ontdekken ze geen slippende koppeling...

Verder als je zure shit zat te ruiken toen kan het weleens zijn dat een van je koppelingscylinders lek is geweest? Want je koppeling werkt hydraulisch met remvloeistof... Ik gok maar wat hoor, kan ook wat anders zijn maar ik vermoed zoeits...

Kan ee necht dure geintje worden als je pech hebt...
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:37:58 #24
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34009423
wij hadden toen eens het lager van de drukgroep aan poeier op het werk.. hadden ze eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt bij het mechanisatie bedrijf

en idd. als je vloeistof koppeling hebt kan het idd een duur geintje worden.. maar vloeistof koppeling in een auto? nooit van gehoord eigenlijk. omdat het al zo licht gaat vergeleken met trekkers etc
pi_34009544
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:37 schreef Devilnl het volgende:
wij hadden toen eens het lager van de drukgroep aan poeier op het werk.. hadden ze eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt bij het mechanisatie bedrijf

en idd. als je vloeistof koppeling hebt kan het idd een duur geintje worden.. maar vloeistof koppeling in een auto? nooit van gehoord eigenlijk. omdat het al zo licht gaat vergeleken met trekkers etc
Het is geen vloeistof koppeling. (als je een natte koppeling bedoeld)

Motoren hebben een natte koppeling, platen zitten in olie. NIET alle motoren he, Ducati's hebben gewoon droge koppeling...

Auto's hebben droge koppeling, platen staan droog. Alleen de bediening van de koppeling is hydraulisch, en niet mechanisch met een kabel zoals vroeger wel zo was... En als je koppelingscylinders eruit liggen kan je niet meer koppelen, want volgens mij is er een koppelings cylinder EN een hulp koppelingscylinder...

Oh ja de koppeling werkt met remvloeistof...
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:47:46 #26
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34009737
ik weet er helaas het fijne niet van. het is iig tiptronic wat op de tractoren zit. en het slijt ook veel minder snel als met die oude echte schakel bakken (je kunt ook veel langer op de koppeling rijden ipv dat de boel gaat stinken en dus slijten). het geeft helemaal geen geur eigenlijk
pi_34009844
Ik heb weleens op een tractor gereden, maar hoe zo een ding schakelde enzo ben ik vergeten :/

Weet ook niet echt het fijne van die tractoren, wat voor koppeling enzo. Ze hebben wel power en ze kunnen bizar stijle hellingen pakken weet ik wel
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:00:10 #28
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34010180

6versnelling in a b & c groepen (vooruit) en 6versnellingen achteruit (alleen de b groep)
C1 en C6 branden daaro.. ie. staat nu in de automaat (die alleen in de c groep beschikbaar is)

en met de haas en de slak/schildpad knopjes schakel je op&neer
onder de "joystick" zit nog een knop om van groepen over teschakelen. maar je kunt ook gewoon de koppeling indrukken (tot de schakelaar ingedrukt word) en dan van b naar c
interessante lessen voor jullie

da's toch tiptronic btw?
ik vind de tractoren van tegenwoordig luxer dan de meeste auto's eigenlijk..
Zonne schermpje/airco/lucht geveerde relaxte stoel. koppeling pedaal die je met 1 vinger in kan drukken.. half automaat.. goed zicht (beter dan in auto's imo. komt ook omdat je in het midden zit uiteraard). ruime cabine.. ingebouwde "koelkast" om een fles drinken in te dumpen
Geveerde cabine. al zit ik daar niet om te springen.. je schud dan een beetje aan 1 stuk door. maar goed . en zeer stil van binnen

[ Bericht 4% gewijzigd door Devilnl op 13-01-2006 13:14:48 ]
pi_34012674
Dude

Ik heb zo een ding gereden:



Geen flashy hyper tractor ofzo, er was niks digitaals aan dat ding, gewoon een paar tellers that's it.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 10:33:50 #30
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_34041348
de schatting van de garage is dat het rond de 350 euro gaat kosten...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_34041584
Dat vind ik nog serieus meevallen...
  zondag 15 januari 2006 @ 14:39:31 #32
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_34083615
ik ook, de man van de ANWB dacht rond de 600...
we zullen zien wat het uiteindelijk word.
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  zondag 15 januari 2006 @ 14:44:50 #33
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34083856
Kan ook zijn dat hij onder het rijden gaat doorslippen... Vol gas tot redline, van 3 naar 4 en bij aankoppelen zakt het toerental niet.Als je dan even gas los laat en weer gas geeft komt hij weer.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34084458
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:44 schreef Five_Aces het volgende:
Kan ook zijn dat hij onder het rijden gaat doorslippen... Vol gas tot redline, van 3 naar 4 en bij aankoppelen zakt het toerental niet.Als je dan even gas los laat en weer gas geeft komt hij weer.
Wel snel volledig koppelen, want als je redlined en je koppeling te lang laat slippen weet je zeker dat 'ie daarna versleten is :-)
Overigens - koppeling+drukgroep voor mijn A3 kostte zo'n 700 euro bij de dealer, dus 350 lijkt me een beetje te mooi prijsje.
pi_34123690
De prijs hangt af van wat er losgehaald moet worden om bij de koppeling te komen, de platen zullen ongeveer 100 euro kosten en de drukgroep 40 (ex btw wsch).
De rest van de kosten zijn arbeidsloon en losse onderdelen (boutje hier, plugje daar). Meestal rekenen ze 45 euro / uur, dus dat zou bij 350 euro betekenen dat ze het in 2.5 uur gefixt denken te hebben... Lijkt me bij een punto wel redelijke schatting, die motorruimte is vrij leeg...

(edit: Het vervangen van de versnellingsbak ooit in mijn mazda 121 kostte me aan arbeidsloon + koppeling 500 euro, de bak zelf had ik al. 350 euro voor de koppeling lijkt me dus redelijk...)
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
  maandag 16 januari 2006 @ 15:50:53 #36
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_34123919
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:42 schreef yup het volgende:
Het is geen vloeistof koppeling. (als je een natte koppeling bedoeld)

Motoren hebben een natte koppeling, platen zitten in olie. NIET alle motoren he, Ducati's hebben gewoon droge koppeling...

Auto's hebben droge koppeling, platen staan droog. Alleen de bediening van de koppeling is hydraulisch, en niet mechanisch met een kabel zoals vroeger wel zo was... En als je koppelingscylinders eruit liggen kan je niet meer koppelen, want volgens mij is er een koppelings cylinder EN een hulp koppelingscylinder...

Oh ja de koppeling werkt met remvloeistof...
Moderne auto vzv volautomaten hebben vaak een vloeistof koppeling.
pi_34124290
Je kunt ook gewoon gaan rijden in je auto en kijken of het aangrijp punt niet al te hoog ligt.
Maar als er een beetje behoorlijk met een auto is omgegeaan kan je zo 2 ton met je koppelingsplaat.
Bij mijn auto is het wat anders, want vorige eigenaar heeft er nog al wat in de versnellingen zitten omhakken
De status 'bagger-user' voorbij
  maandag 16 januari 2006 @ 16:24:26 #38
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_34125097
het word ¤ 325 ik kan de auto vanavond ophalen ...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  maandag 16 januari 2006 @ 16:58:12 #39
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34126259
Toch fijn als de boel weer goed werkt!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_34130017
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:50 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Moderne auto vzv volautomaten hebben vaak een vloeistof koppeling.
Een moderne automaat hebben een koppelomvormer en geen koppeling (qua naam dan).

Ik weet wat je bedoelt, maar een automaat heeft nooit een koppeling... Vandaar dat ik ook alleen de schakelbak als voorbeeld gaf...
  maandag 16 januari 2006 @ 19:14:06 #41
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_34131048
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:19 schreef iamredleader het volgende:
Als schakelen erg moeilijk wordt, bijvoorbeeld van z'n twee terug naar de een, dan is dat een teken dat ze op zijn. Maar tegen die tijd moet je eigenlijk al naar de garage aan het rijden zijn, want het duurt dan niet lang of je kan niet meer schakelen (spreek uit ervaring...)
Mjah, als van twee naar een makkelijk gaat, is je bak naar de hoeren...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_34131356
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:14 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Mjah, als van twee naar een makkelijk gaat, is je bak naar de hoeren...
Grootste bullshit.nl

Als je syncromeshes nog goed zijn moet je bak makkelijk van 2 naar 1.

Meestal als de auto wat meer km's heeft gemaakt gaat het wat moeilijker v an 2 naar 1...
  maandag 16 januari 2006 @ 21:51:19 #43
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_34138496
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:21 schreef yup het volgende:

[..]

Grootste bullshit.nl

Als je syncromeshes nog goed zijn moet je bak makkelijk van 2 naar 1.

Meestal als de auto wat meer km's heeft gemaakt gaat het wat moeilijker v an 2 naar 1...
Nou, ik heb ondertussen denk ik in een stuk of 60 á 70 auto's gereden, van splinternieuw tot een kilometerstand van 250.000, en ik heb echt werkelijkwaar nog nooit een auto meegemaakt die makkelijk tijdens het rijden van 2 naar 1 ging... Dat levert altijd de grootste weerstand op...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_34139577
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:51 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Nou, ik heb ondertussen denk ik in een stuk of 60 á 70 auto's gereden, van splinternieuw tot een kilometerstand van 250.000, en ik heb echt werkelijkwaar nog nooit een auto meegemaakt die makkelijk tijdens het rijden van 2 naar 1 ging... Dat levert altijd de grootste weerstand op...
Het hangt vanaf hoe snel je rijd.

Bij langzame snelheden lukt het goed met relatief nieuwe auto's.

Vreemde zaak: bij de Opel's die ik heb gereden (Vectra 98 270k/Astra 99 160k/Astra 92 330k kilometers) ging de bak het beste van 2 naar 1. Bij me bimmer ging dat stroef, space wagon stroef en nog een paar knakenbakken en best dure bakken stroef. Kan ook te maken hebben bestuurders he (als je lomp schakelt houden die syncro's het niet altijd uit)...
pi_34140053
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:51 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Nou, ik heb ondertussen denk ik in een stuk of 60 á 70 auto's gereden, van splinternieuw tot een kilometerstand van 250.000, en ik heb echt werkelijkwaar nog nooit een auto meegemaakt die makkelijk tijdens het rijden van 2 naar 1 ging... Dat levert altijd de grootste weerstand op...
Bwahahah, wat voor splinternieuwe auto's rijdt jij dan . Alle nieuwe auto's waar ik in heb gereden schakelen als een warm met door boter. En wat oudere auto's ook. Een passat uit 88 met 2 ton op de teller schakelt bijv ook nog superlicht door de 1 en 2 en visa versa. Waar jij dan in rijdt? Of misschien is het beter om te vragen hoe jij rijdt?
De status 'bagger-user' voorbij
  maandag 16 januari 2006 @ 22:40:31 #46
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_34140733
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:26 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Bwahahah, wat voor splinternieuwe auto's rijdt jij dan . Alle nieuwe auto's waar ik in heb gereden schakelen als een warm met door boter. En wat oudere auto's ook. Een passat uit 88 met 2 ton op de teller schakelt bijv ook nog superlicht door de 1 en 2 en visa versa. Waar jij dan in rijdt? Of misschien is het beter om te vragen hoe jij rijdt?
Laatste nieuwe auto was een Avensis 2.2D-Cat met -ik dacht- iets van 2000 km op de teller... En daar ging het dus ook echt voor geen meter... En ik heb het dan over gewoon rollend, en rustig de pook inleggen... Overige versnellingen gaan altijd prima, maar van 2 naar 1 zonder stilstaan...

Overigens is mij ook altijd verteld dat je dat sowieso niet moet doen om je bak te sparen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_34141215
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:40 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Laatste nieuwe auto was een Avensis 2.2D-Cat met -ik dacht- iets van 2000 km op de teller... En daar ging het dus ook echt voor geen meter... En ik heb het dan over gewoon rollend, en rustig de pook inleggen... Overige versnellingen gaan altijd prima, maar van 2 naar 1 zonder stilstaan...

Overigens is mij ook altijd verteld dat je dat sowieso niet moet doen om je bak te sparen...
Dit vind ik wel heel erg vreemd dan (van die auto)
De status 'bagger-user' voorbij
pi_34141478
Hangt dus eigenlijk af hoe goed je syncro's zijn.

Met een Alfa 33 of 75 zou ik het niet zomaar durven iig
pi_34144780
Tja bij de meeste auto's die ik ken gaat het idd niet zo makkelijk boven de 30km/h weer naar de 1. Als je 10 km/h rijdt ofzo gaat het meestal wel.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:18:44 #50
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_34150341
hij is weer gemaakt
ik trapte de koppeling in... het was net boter... die oude is nog nooit zo soepel geweest...
Denk dat ie al langer versleten was want voorheen ging het kei stroef.

Nu rijd ie als een zonnetje (het is wel ff wennen)
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:38:46 #51
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_34164215
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:18 schreef kruimel_20 het volgende:
Nu rijd ie als een zonnetje (het is wel ff wennen)
Veel slippen in het begin dus volgende maand weer een nieuwe.

pi_34165522
Toen de ex-L400 van me pa een nieuwe koppeling had gekregen klapte ik bijna op de auto die voor het ding was geparkeerd. Ding greep vanaf de bodem keihard aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')