en als hij niet versleten is slaat ie afquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:32 schreef Pronk het volgende:
Als je auto stilstaat zet je hem in zijn 4e versnelling en laat je de koppeling langszaam opkomen zonder gas te geven. Als de koppelingsplaat versleten is zal je een slippend geluid horen en trekt de auto niet op.
het best te doen op een glad klinker weggetjequote:Op vrijdag 17 december 2004 12:44 schreef sanger het volgende:
Auto stilzetten met handrem erop. In ze drie zetten en optrekken alsof je met spinnende banden weg wilt. Als je motor afslaat is je koppeling aan vervanging toe.
en als je nou een auto hebt met rwd?quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:46 schreef Tjabbo het volgende:
Hét trukje van de meeste garages:
1- auto starten
2- auto stevig op de handrem
3- auto in zijn 3e of 4e versnelling. (probeer eerste de 3e)
4) koppeling op laten komen
Slaat hij niet haast direct af, dan is je koppeling gaar.
Weet je niet zeker of het goed ging in zijn 3, probeer hetzelfde dan nog eens in zijn 4.
Juist wél.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:47 schreef MewBie het volgende:
[..]
het best te doen op een glad klinker weggetjelijkt me niet zo;n strak plan op droog asfalt
![]()
Slaan die auto's niet af dan als je ze te hoog in de versnelling zet?quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:48 schreef MewBie het volgende:
[..]
en als je nou een auto hebt met rwd?
Andersom toch? Als je motor afslaat is je koppeling juist nog goed?quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:44 schreef sanger het volgende:
Auto stilzetten met handrem erop. In ze drie zetten en optrekken alsof je met spinnende banden weg wilt. Als je motor afslaat is je koppeling aan vervanging toe.
Huh als je motor afslaat lijkt het me toch dat je koppelings platen juist wel grip hebbenquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:44 schreef sanger het volgende:
Auto stilzetten met handrem erop. In ze drie zetten en optrekken alsof je met spinnende banden weg wilt. Als je motor afslaat is je koppeling aan vervanging toe.
Hij bedoeld de voetrem ipv handrem gebruiken in dat gevalquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:51 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Slaan die auto's niet af dan als je ze te hoog in de versnelling zet?
Een auto met rwd heeft ook een handremquote:Op vrijdag 17 december 2004 14:10 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Hij bedoeld de voetrem ipv handrem gebruiken in dat geval
Niet dat dat uitmaakt...als je maar stil blijft staan...maar dat bedoelde hij denk ik
Hij begreep alleen niet dat FWD en RWD er helemaal niks mee te maken hebbenquote:Op vrijdag 17 december 2004 14:13 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Een auto met rwd heeft ook een handrem
Bij een grote beurt checken ze de platen heus niet hoor.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:54 schreef kruimel_20 het volgende:
**Gigantische kick**
Ik kon vanmorgen ook niet schakelen , hij wilde niet meer in z'n 1 (en ook in geen andere versnelling).
en de koppeling reageerde ook niet meer zo als het hoort... uiteindelijk nog wel een stukje kunnen rijden maar daarna werkte het weer niet en begon het ook nog eens zuur/chemisch te ruiken.
Ben weggesleept door de ANWB , hij zei dat het de drukgroep van de koppelingsplaat was die kapot is.
Het vervelende is dat de auto net 2 weken geleden een grote beurt + apk heeft gehad...![]()
Mijn vraag : Had de garage dit kunnen zien??? had ik dit dan kunnen voorkomen?
en iemand een indicatie wat het gaat kosten?
(ik heb een fiat punto uit 95)
-edit: als ik er een nieuw topic over moet openen hoor ik het wel)
Het is geen vloeistof koppeling. (als je een natte koppeling bedoeld)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:37 schreef Devilnl het volgende:
wij hadden toen eens het lager van de drukgroep aan poeier op het werk.. hadden ze eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt bij het mechanisatie bedrijf
en idd. als je vloeistof koppeling hebt kan het idd een duur geintje worden.. maar vloeistof koppeling in een auto? nooit van gehoord eigenlijk. omdat het al zo licht gaat vergeleken met trekkers etc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |