Goeie vraag, mijn eerste gedachte was "slippende koppeling" maar dat zou niet lekker zijnquote:Op vrijdag 17 december 2004 18:08 schreef Xtreem het volgende:
Ik ga weer ff stomme vragen stellen....
Jullie weten dat ik 'niet zo' technisch ben.... Als je in een automaat de kickdown vanaf stilstand gebruikt... Je trapt het gas in, A6 klimt in de toeren, tot bij 4100 rpm (blijkbaar) max vermogen is. Vervolgens blijft ie continu op 4100 rpm hangen... (zeg, van 40 tot 120+ ) Van schakelen e.d. zie je niets, gewoon strak de naald op 4100 rpm.
De vraag: Hoe kan dat? is dat de koppelomvormer? (wtf is dat precies?) zit er iets van een CVT/launchcontrol oid op?
Bij een slippende koppeling gaat er toch vermogen 'verloren'? Dat was nl. duidelijk niet het geval...quote:Op vrijdag 17 december 2004 18:10 schreef BazzoS het volgende:
[..]
Goeie vraag, mijn eerste gedachte was "slippende koppeling" maar dat zou niet lekker zijn
Nee, daarom vond ik het ook zo vreemdquote:Op vrijdag 17 december 2004 18:12 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Bij een slippende koppeling gaat er toch vermogen 'verloren'? Dat was nl. duidelijk niet het geval...
Dat lijkt me CVT.. Maar dan wel met een diesel, want 4100 RPM lijkt me een wat laag toerental voor volgas met CVT in een benzine.quote:Op vrijdag 17 december 2004 18:08 schreef Xtreem het volgende:
Ik ga weer ff stomme vragen stellen....
Jullie weten dat ik 'niet zo' technisch ben.... Als je in een automaat de kickdown vanaf stilstand gebruikt... Je trapt het gas in, A6 klimt in de toeren, tot bij 4100 rpm (blijkbaar) max vermogen is. Vervolgens blijft ie continu op 4100 rpm hangen... (zeg, van 40 tot 120+ ) Van schakelen e.d. zie je niets, gewoon strak de naald op 4100 rpm.
De vraag: Hoe kan dat? is dat de koppelomvormer? (wtf is dat precies?) zit er iets van een CVT/launchcontrol oid op?
't is inderdaad de 2.5TDI (180pk) A6... Ik kan daar alleen op de AW site niets over vinden: was de A6 begin dit jaar leverbaar met multitronic?quote:Op vrijdag 17 december 2004 18:43 schreef DIJK het volgende:
[..]
Dat lijkt me CVT.. Maar dan wel met een diesel, want 4100 RPM lijkt me een wat laag toerental voor volgas met CVT in een benzine.
Jaquote:Op vrijdag 17 december 2004 19:03 schreef Xtreem het volgende:
't is inderdaad de 2.5TDI (180pk) A6... Ik kan daar alleen op de AW site niets over vinden: was de A6 begin dit jaar leverbaar met multitronic?
Bij OZ staan helemaal geen witte superleggera's op de sitequote:Op vrijdag 17 december 2004 18:00 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
de witte superlegera zijn volgens mij namelijk niet in 16 inch geleverd
quote:The White Superleggera is available exclusively in a 17x7 for 4 lug (4x100) vehicles.
quote:
4x100 is de juiste steek inderdaad ja, nu even navragen wat 17inch voor aanpassingen nodig heeft.quote:Op vrijdag 17 december 2004 19:46 schreef Fugie het volgende:
nou, 4x100 past toch wel ? ff wielkasten uitkloppe en 17 inch eronder
zou wel kankerlauw zijn als het kanquote:Op vrijdag 17 december 2004 19:54 schreef D-Devil het volgende:
[..]
4x100 is de juiste steek inderdaad ja, nu even navragen wat 17inch voor aanpassingen nodig heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |