Dat is toch wel aardig en symphatiek van Jan Peter he ? Ik denk dat de millitairen hier erg warm van binnen zullen worden, zo ontroerd.quote:Balkenende stuurt troepen in Irak kerstgedicht
Uitgegeven: 16 december 2004 20:58
DEN HAAG - De Nederlandse deelnemers aan de vredesmissie in Irak krijgen op eerste kerstdag een cadeautje van de Nederlandse Taalunie. Het gaat om een cd met het door premier Balkenende ingesproken kerstgedicht 'Nu zal het wel gauw gaan sneeuwen', van Anton van Duinkerken (1903-1968).
De opname is gemaakt in het Torentje. Het stond er in één keer op, vertelde M. van Es van de Taalunie donderdag. Nu zal het wel gauw gaan sneeuwen gaat over de drie koningen die door een "woestijn van eeuwen, vol boosheid en gevit" trekken, op weg naar de vrede.
De premier vond het een sympathiek initiatief, aldus de Rijksvoorlichtingsdienst. En hij vond het aardig om op deze manier iets van zich te laten horen aan de mensen die met de kerst in lastige omstandigheden hun werk doen.
De door Balkenende voorgelezen tekst is op 25 en 26 december ook te horen op de gedichtenlijn (09094 334248 of 0909GEDICHT). De cd is betaald met het geld van een Haagse culturele prijs die een van de oprichters van de gedichtenlijn heeft ontvangen. Het ministerie van Defensie zorgt voor de verzending naar Irak en de verspreiding onder de ongeveer 1400 militairen in Irak.
Hier zitten ze echt op te wachten.....quote:Op donderdag 16 december 2004 22:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik denk dat de militairen zich kapot lachen dan wel hun schouders ophalen...
Ze zullen wel trots zijn om onder dit kabinet/premier te dienenquote:Op donderdag 16 december 2004 22:22 schreef buzzer het volgende:
[..]
Hier zitten ze echt op te wachten.....
inclusief je moeder?quote:Op donderdag 16 december 2004 22:46 schreef HarigeKerel het volgende:
We kunnen die troepen beter een lading Roemeense hoeren sturen voor de kerst![]()
![]()
![]()
Grow up zeg miezerig ventje, je bent al een paar dagen zo bezig.quote:
Als hij dat zou doen zullen ze dat niet laten weten ivm de veiligheid zo ver er voor denk ik, maar zo'n bezoek zou inderdaad leuk zijn voor het moraal/moreel.quote:Op donderdag 16 december 2004 22:53 schreef Mosad het volgende:
maar het zou denk ik leuker zijn als Balkenende ze een bezoekje brengt, net voor of na de kerstdagen. Of was hij dat al van plan?
Het kwam er misschien wat grof uit, maar toch denk ik dat hij een punt heeft. De meeste van die soldaten zullen een Roemeense hoer denk ik meer waarderen dan een gedicht van Balkenende...............quote:Op donderdag 16 december 2004 22:57 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Grow up zeg miezerig ventje, je bent al een paar dagen zo bezig.
Triest.
kan die man zelf niet 's iets bedenken in plaats van elk stompzinnig initiatief van subsidieclubjes te omarmen?quote:De premier vond het een sympathiek initiatief,
WAUW! wat issie toch goed hè onze lieve minister presidentquote:Het stond er in één keer op
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |