ik heb een paar vraagjes voor de moeders van kleuters waar wel eens een vriendje komt spelen.
als er hier vriendjes komen spelen is het eerste waar ze naar vragen om snoep. of koekjes of god weet ik veel. dan zijn ze dus echt net koud over de drempel hier.
vervolgens heb ik gemerkt dat er aan luca om dingen gevraagd worden. het kan gaan om bepaald snoep wat hij in zijn kamer heeft liggen (zoals zijn spongeboblollieverzameling) als om ander speelgoed wat luca bezit. het wordt aan hem gevraagd onder het mom van : als ik dat van jou krijg, ben jij mijn beste vriend.
zo heb ik al verschillende speeltjes bij bezoekende vriendjes onderschept. maar er verdwijnt dus gewoon van alles. ik vraag me wel eens af of ik detectiepoortjes bij de voordeur moet plaatsen
![]()
afgelopen donderdag maakte een vriendje het wel heel bont in mijn ogen.
hij was nog niet binnen of hij liep naar mijn pepermuntballenautomaat en zei : ik wil deze.
die kreeg hij dus niet. ze waren na een minuut of wat in luca's kamer gaan spelen en ik bracht ze
een beker appelsap en wat plakken ontbijtkoek.
dat was kennelijk te min voor hem want dat liet hij staan.
daarna zijn we naar ballorig gegaan. we waren de klaphekjes nog niet door of meneer meldde doodleuk dat hij honger had. ja joh, dan had je je koek en appelsap maar moeten wegwerken.
affijn, kinderen gaan spelen, komt hij een half uurtje later weer: ik heb honger.
ik had zakjes m&m mee en pakjes fristi, dus daar kon hij het mee doen.
toen bleek nog dat hij een spongeboblollie van luca in zijn zak had.
na anderhalf uur gingen wou ik weer gaan.
maar ik heb nog geen patat gehad, zei hij. toen brak mijn klomp en was ik het zat.
we zijn weggegaan en ik heb hem linea recta naar huis gebracht.
thuisgekomen bleek hij luca zijn radiografisch bestuurbare auto gemold te hebben en twee cd's in zijn cd'speler te hebben geprakt.
die komt er voorlopig dus echt niet meer in hier.
maar goed, herkent iemand dit, wordt er bij jullie ook gepikt en wat doen jullie eraan?