quote:
bastardhost - zondag 28 november 2004 @ 16:21
Op vrijdag 26 november 2004 22:17 schreef Angel22 het volgende:
Lang verhaal met veel steekhoudende argumenten en herkenningspunten
*************************************************************************************************
*rillingen over de rug heeft* Hou je hem wel in de gaten dat kleine ventje? Ik herken veel dingen die mensen uit dit topic ook zullen herkennen...
het gaat om dit verhaal wat ik schreef...Tja aandacht is aandacht idd... kinderen vinden het leuk dat merk ik hier ook wel. Vooral zo'n smeltende glimlach die je erbij krijgt als ze wat aan de hand hebben is erg moeilijk om dan consequent te blijven.
Ik heb de ouderavond achter de rug !!!!!
En damien heeft idd een rapport gehad. Niet een met cijfers maar een waarbij er op verschillende vlakken gekeken wordt of ze onder gemiddeld, gemiddeld, of bovengemiddeld zitten.
Op algemeen gedrag scoort ie over het algemeen extremen.... erg druk ( goh nieuws???) maar ook ontzettend spontaan en sociaal.
Spel en werk gedrag ligt vrij gemiddeld. Zijn waarneming en orientatie zijn boven gemiddeld.
Taalontwikkeling is niet zo denderend, over het algemeen genomen zit hij nog onder gemiddeld... al was dat voor ons ook echt niet verrassend.
Motorische ontwikkeling is met de grove en fijne motoriek onder gemiddeld maar dat is een kwestie van het niet interesseren voor die bepaalde handelingen. Daar gaan we dus thuis ook mee aan de slag.
Creativiteit zit ie boven gemiddeld.
Hij krijgt een extra hulp plan om hem te leren zijn concentratie wat beter vast te houden met dingen die hij niet leuk vind om te doen en om hem wat rustiger te krijgen in de klas. Hij is te snel afgeleid met al die kindjes om hem heen.
De kring vind ie bv niet leuk omdat ie dan het grootste deel van de tijd stil moet zitten en naar anderen moet luisteren, terwijl als hij zelf wat kan vertellen dan is hij juist super geconcentreerd.
Evenals dingen doen als bijvoorbeeld memory... vind hij absoluu niet boeiend als ie dat op een tafel met een medeleerling moet doen maar als ze amen achter de pc zitten vind hij het inees wel leuk en dan kan hij het ook erg goed.
Zijn intresse moet dus een beetje naar de "echte" wereld gebracht worden. Hij zit nu te veel in de virtuele wereld en ja dat kan natuurlijk niet.
Over het algemeen genomen doet ie het niet slecht op school.
De juf vind hem een schatje. Ook vertelde ze dat het als hij heel druk doet dat stoort in de klas maar dat hij juist wel grappig druk is. Ze vertelde erbij dat ze vaak toch moest lachen om hem terwijl ze hem eik moest corrigeren....
Tja dat merk ik thuis ook wel, dan trekt hij er zo'n guitig bekkie bij dat je wel moet lachen of je nou wil of niet. En hij WEET het ook dat als ie zo doet hij toch weleens zijn straf ontloopt.
Maar goed, dat individueel hadelplan wordt over 6 weken ge-evalueerd en ik hoop van harte dat er dan vooruitgang inzit. Ik denk het wel want vanaf dat ie nu naar school gaat issie al behoorlijk veranderd.
Hij is beter gaan praten, is netter geworden in zijn doen en laten, is meer bezig met bouwen en tekenen dan met de nintendo spelen. Hij is ook in zijn gedrag een stuk rustiger geworden. Luisterd beter naar als je wat verteld.
Dus school heeft een absolute positieve invloed op zijn kleine leventje.
Hij si ook vooral gek van zijn juffie.
Vannacht werd hij huilend wakker.... " IK WIL NAAR JUFFIE TOEHOE!!!!!" Ik heb gezegd dat als ie snel weer ging slapen het gauw tijd was om naar juf toe te gaan en hij sliep met een glimlach weer verder.
Zo cute gewoon, ik heb het ook verteld aan juf en die smolt zichtbaar.
Basterdhost... ik ben een beetje laat maar wil hier toch nog even op reageren, want jouw opmerking zit me toch een beetje dwars.
In eerste instantie had ik zoiets van hoe durf je zoiets over MIJN kind te beweren
![]()
, maar vond het toch een beetje een primitieve reactie van mezelf en zal proberen dit op een normale wijze te verwoorden.
Ik ben nl wel nieuwsgierig naar welke dingen jij erin herkent dan want ik heb ondertussen de tijd gehad om de topics door te lezen en ook de linkjes die erin stonden maar ik herken er helemaal nix in....
Ja hij is druk... dat zijn wel meer kinderen... ja hij leeft af en toe in zijn eigen wereld.... welk kind niet? ja hij toont meer interesse in de pc dan in andere dinge.... niet zo vreems als je je bedenkt dat overal waar hij komt ( familie/vrienden) iederen vaak achter de pc zit en hij dus ook....
Dit zijn maar een paar kleine dingen die ik zo opnoem, maar ik kan vrijwel al zijn gedrag verklaren.
Dus ik vraag me gewoon af waar jij die herkenning dan uit haalt.....