Vraag 1. Waren ook de Britten al op de hoogte van dit feit (volgens de officiele overleveringen van de "profeet") ?quote:LONDEN - Na Ayaan Hirsi Ali in Nederland heeft nu ook in Groot-Brittannië een prominent voor opschudding gezorgd door Mohammed een pedofiel te noemen. Of beter gezegd: door het recht te claimen zich af te vragen of de profeet dat was.
Minstens één moslimorganisatie vindt dat hij om die reden de laan moet worden uitgestuurd, een andere roept op tot een boycot van zijn krant. De schuldige is niet de eerste de beste: Charles Moore, voormalig hoofdredacteur van The Daily Telegraph, de grootste (conservatieve) kwaliteitskrant van het land. Afgelopen zaterdag schreef hij een column die begon met die prikkelende vraag over de seksuele geaardheid van de profeet.
Doorlezend blijkt al snel dat Moore Mohammed niet werkelijk als pedofiel beschouwt. Weliswaar trouwde de profeet met Aisha toen die pas negen was, maar dat feit moet je volgens de journalist in zijn tijd zien: ,,De huwelijksregels van zijn tijd en zijn maatschappij waren veel meer tribaal en dynastiek dan de onze, en vrouwen werden meer als bezit behandeld en minder als autonome wezens.''
Pas dan blijkt waar het Moore werkelijk om te doen is: een aanklacht tegen het regeringsvoornemen om het 'aanzetten tot religieuze haat' strafbaar te stellen, in navolging van het 'aanzetten tot raciale haat'. Dat moet ook christenen beschermen, maar volgens de schrijver buigt Labour hier toch vooral voor de lange tenen van de moslimgemeenschap. Hij benadrukt dat in een land als Pakistan de doodstraf staat op het beledigen van Mohammed. De Britse regering ,,staat hier aan de zijde van de repressie'', is zijn conclusie.
De moslimorganisatie MAB stelde gisteren dat Moore moet worden ontslagen als columnist bij zijn oude krant, omdat hij vijftien jaar na de Rushdie-affaire beter had moeten weten dan moslims via de profeet zo te beledigen. De 'Islamitische Mensenrechten Commissie' bepleitte een boycot van de krant, onder andere vanwege de vermeende 'demonisering' van moslims.
Tot zover waren de reacties uit islamitische hoek dus min of meer in lijn met wat Moore zelf min of meer had voorspeld. Alleen de gematigde 'Moslimraad van Groot-Brittannië' zorgde voor een ander geluid, door erop te wijzen dat over het algemeen wel rekening wordt gehouden met gevoeligheden. Zo schrapte de BBC onlangs de animatieserie 'Popetown' ('Pausenstad') nog voordat er één aflevering was uitgezonden, uit angst katholieken te beledigen.
bron : trouw
Dat zeggen we helemaal niet knurft.quote:Op donderdag 16 december 2004 @ 00:39 schreef OllieA het volgende [/b]
Kortom, allemaal pedofielen, die moslims.
We zijn er weer uit mensen. Joepie!
Heilige boeken die gelden toch voor alle tijden? Dus als de normen en waarden in die boeken anders zijn dan nu dan is dat toch het bewijs dat die boeken gewoon mensenwerk zijn.quote:Op donderdag 16 december 2004 17:27 schreef Deetch het volgende:
Net als de bijbel is natuurlijk ook de Koran een oud heilig boek en waren normen en waarden in die tijd anders dan nu
Dat de "profeet" 600 Joodse mannen heeft onthoofd en hun vrouwen én kinderen als slaven heeft verkocht is zeker het sprookje dat jouw pappie elke avond voor het slapen gaan heeft voorgelezen.quote:Op donderdag 16 december 2004 17:30 schreef Anyanka het volgende:
Akkersloot toch, dat jij überhaupt gelooft wat er in dat 'sprookjesboek' staat.
Zoiets als De bijbel als erfzonde volgens de islamofielen. Ik heb in elk geval niets met de bijbel te maken daar ik ook niet in de bijbel geloof.quote:Op woensdag 15 december 2004 @ 23:02 schreef Het_Fokschaap het volgende
Lot's dochters deden het met hun vader, volgens de bijbel
Abraham deed aan polygamie, volgens de bijbel
Je wekt een beetje de indruk dat je alleen negatieve dingen wilt geloven. Als je niet gelooft dat hij een profeet is en allemaal goeie dingen heeft gezegd en gedaan (aangenomen dat dat in de Koran staat, vast wel), waarom zou hij dan wel een moordlustige pedofiel zijn? Waarom zou je de Koran zo serieus nemen?quote:Op donderdag 16 december 2004 17:35 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat de "profeet" 600 Joodse mannen heeft onthoofd en hun vrouwen én kinderen als slaven heeft verkocht is zeker het sprookje dat jouw pappie elke avond voor het slapen gaan heeft voorgelezen.![]()
En verder geloof ik niet in het sprookjesboek de koran. Ik zet "profeet" dan ook altijd netjes tussen aanhalingstekens.
Heb je zelf iets van de koran gelezen ("aangezien dat dat in de koran staat, vast wel" zal immers slaan op de goede dingen die Mohammed gedaan zou hebben. Het kan immers niet slaan op het feit dat hij een pedofiel is want ik heb al gezegd dat dat in de overleveringen van de zogenaamde profeet staat. De koran is volgens de moslims immers geen overlevering maar een opzegging ("Qu'ran") door Allah).quote:Op donderdag 16 december 2004 17:43 schreef Anyanka het volgende:
Je wekt een beetje de indruk dat je alleen negatieve dingen wilt geloven. Als je niet gelooft dat hij een profeet is en allemaal goeie dingen heeft gezegd en gedaan (aangenomen dat dat in de Koran staat, vast wel), waarom zou hij dan wel een moordlustige pedofiel zijn? Waarom zou je de Koran zo serieus nemen?
Niet geloven, maar lezenquote:Op donderdag 16 december 2004 17:43 schreef Anyanka het volgende:
Je wekt een beetje de indruk dat je alleen negatieve dingen wilt geloven.
Misschien omdat dat uit de geschiedschrijving blijktquote:Als je niet gelooft dat hij een profeet is en allemaal goeie dingen heeft gezegd en gedaan (aangenomen dat dat in de Koran staat, vast wel), waarom zou hij dan wel een moordlustige pedofiel zijn?
Vraag dat aan de gelovigenquote:Waarom zou je de Koran zo serieus nemen?
quote:Op donderdag 16 december 2004 17:58 schreef Mr_Belvedere het volgende:
En alweer een boekbespreking over teksten die duizenden jaren geleden misschien heel erg normaal waren, maar in de tegenwoordige tijd niet meer kunnen. Zo ook menig sprookje, landkaart,etc.
"Ja maar toen was het oorlof". Het was echter alleen maar oorlog vanwege de islam ("vrede" ha ha) van die "profeet". En áls de arabische cultuur voor Mohammed geweldadig was (wat niet waar is) dan had Allah maar een boodschapper uit moeten zoeken in een geweldloze maatschappij. Alsof er die niet waren rond 600. Misschien een vraagje bij C&H, alhoewel de modjes daar behoorlijk akkersloot-foob zijnquote:Op donderdag 16 december 2004 18:01 schreef Mirage het volgende:
En vreemd dat men waarde hecht aan de woorden van een HYPOCRIETE moordenaar, het woord van God verkondigen ( o.a. volgens de gelovigen hier dat je niet mag moorden ) en je er zelf niet aan houden......
Nog geen 400 jaar geleden was het heel normaal dat je je aanstaande even liet "keuren" bij de plaatselijke burgemeester.quote:Op donderdag 16 december 2004 18:01 schreef Mirage het volgende:
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat de moord op je echtgenoot en gedwongen worden tot seks tig jaar geleden niet voor verdriet zorgde ( en nu wel ).
God vergeeft, dus alles komt goed. Eigenlijk is het de beste paradox ooit bedacht. Pardon.. geschreven... Pardon .. geloofd.quote:En vreemd dat men waarde hecht aan de woorden van een HYPOCRIETE moordenaar, het woord van God verkondigen ( o.a. volgens de gelovigen hier dat je niet mag moorden ) en je er zelf niet aan houden......
Zij wist natuurlijk ook niet beter dan dat die Mohammed een profeet was.quote:Op donderdag 16 december 2004 17:56 schreef Mirage het volgende:
( waarover te twijvelen valt of ze door indoctrinatie uit "vrije" wil met hem sliep)
En omdat het als normaal gezien wordt geeft het geen verdriet bij de dames in kwestie ?quote:Op donderdag 16 december 2004 18:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Nog geen 400 jaar geleden was het heel normaal dat je je aanstaande even liet "keuren" bij de plaatselijke burgemeester.
[..]
En als God himself naar de aarde komt vinden kleine meisjes het opeens lekker om geneukt te worden ?quote:Op donderdag 16 december 2004 18:24 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zij wist natuurlijk ook niet beter dan dat die Mohammed een profeet was.
Ik zeg niet dat ze het lekker gevonden zou hebben. Ik zeg alleen maar dat ze het normaal gevonden zou hebben. "De profeet wil het, dus het zal wel zo horen" of zo iets.quote:Op donderdag 16 december 2004 19:30 schreef Mirage het volgende:
En als God himself naar de aarde komt vinden kleine meisjes het opeens lekker om geneukt te worden ?
Het is misschien nog de vraag of ze hem nou echt als "profeet zag " zo'n ouwe vent die in je bed ligt vies te doen ( ik ga gemakshalve er ff van uit hoe zo'n jong kind denkt ) daar heb je toch geen illusiies over ? Dat is gewoon een vieze ouwe vent !quote:Op donderdag 16 december 2004 19:40 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze het lekker gevonden zou hebben. Ik zeg alleen maar dat ze het normaal gevonden zou hebben. "De profeet wil het, dus het zal wel zo horen" of zo iets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |