"NEI werkt vooral met het onderbewuste. Daar wordt alles opgeslagen wat er ooit tegen je gezegd is en alles wat in je leven gebeurd is. Als je bijvoorbeeld vaak te horen hebt gekregen dat je het toch niet kunt, gaat het onderbewuste dat geloven en wordt het erg moeilijk iets wel te kunnen.quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:12 schreef erodome het volgende:
Nei therapie is geen gewone therapie hoor, lees je er maar eens in, het is zeer succesvol...
En dat is ontopic waarom?quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:54 schreef Breetai het volgende:
Ik kan je wel wat vertellen over CPU architecturen, dynamische librarisch opbouw, netwerk protocollen, linux, EMC, programmeertalen en hardware latencies.
je kan met mij alle kanten op. Soms schiet ik uit in de verkeerde richting.quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:57 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
En dat is ontopic waarom?![]()
knap hoor
Toch heeft de universiteit van utrecht dit onderzocht (de meest veelbelovende alternative therapie genoemd)en wordt het met extreem veel succes gedaan, maar goed, het is jouw keuze, maar waarom gebruik je dan wel reiki????quote:Op vrijdag 24 december 2004 12:25 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
"NEI werkt vooral met het onderbewuste. Daar wordt alles opgeslagen wat er ooit tegen je gezegd is en alles wat in je leven gebeurd is. Als je bijvoorbeeld vaak te horen hebt gekregen dat je het toch niet kunt, gaat het onderbewuste dat geloven en wordt het erg moeilijk iets wel te kunnen.
Door middel van spiertesten en/of een bio-sensor (een soort pendel) wordt er gecommuniceerd met het onderbewuste. Door gerichte vragen kun je erachter komen hoe en wanneer een probleem voor de allereerste keer ontstaan is. Daarna wordt op een speciale manier de gebeurtenis alsnog verwerkt. Mensen zijn dan vrij van de bijbehorende emoties en zullen zich beter voelen."
Sorry erodome, maar ik geloof niet in het onderbewuste. Het onderbewuste is niet terug te vinden in de hersenen en er zijn geen bewijzen dat het bestaat voor zover ik weet. Verder geloof ik ook niet in het herontdekken van traumatische gebeurtenissen om ze vervolgens te verwerken. Ik denk dat dit soort therapieen heel nuttig kunnen zijn voor mensen die zich niet goed kunnen uitdrukken in woorden, of die een ambigue probleem of klachtenpatroon hebben. Het is alleen niet echt iets voor mij.
nee, maar als je reageerd, terwijl je er niet expliciet over nadenkt, dan zit dat wel in je onderbewuste..quote:Op vrijdag 24 december 2004 14:34 schreef Kamphuys het volgende:
Dus omdat je iets herinnert zit het in je onderbewuste? Zo beredeneerd komt zin hebben in seks ook door je onderbewuste, immers, je weet nog van de vorige keer dat het een fijn gevoel opleverde. Wat een onzinverhaal echt.
nog ff offtopic:quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:51 schreef petre86 het volgende:
en wat "triggert" een reflex dan wel? hoe sturen je hersenen die aan?
maar goed.. we raken nu wel erg offtopic
hoewel het klopt dat niet àlle reflexen uit je onderbewustzijn komen.. roept het in bepaalde gevallen wel een gevoel op..
Je zintuigen dus, precies zoals ik net al zei.quote:Op vrijdag 24 december 2004 15:51 schreef petre86 het volgende:
en wat "triggert" een reflex dan wel? hoe sturen je hersenen die aan?
maar goed.. we raken nu wel erg offtopic
hoewel het klopt dat niet àlle reflexen uit je onderbewustzijn komen.. roept het in bepaalde gevallen wel een gevoel op..
D'r hoort nog een stukje embedded software bij om alles te interpreteren. JIj kan noooit alle impules die jij binnenkrijgt met je normale interne bewustzijn interpreteren. Je onderbewustzijn neemt dat voor het grootste gedeelte waar. Bepaalde van je signalen kunnen er ook voor zorgen dat jij je anders gaat voelen en anders reageerd.quote:Op vrijdag 24 december 2004 16:06 schreef Kamphuys het volgende:
Je zintuigen dus, precies zoals ik net al zei.
Spelling en grammatica blijft af en toe rampzalig bij mij. Vooral als het wazig wordt.quote:Op vrijdag 24 december 2004 16:42 schreef milagro het volgende:
doet je onderbewustzijn niet toevallig ook iets aan grammatica en spelling?
Reiki is geen praat-techniek waarbij je pretendeert de oorzaak van de klacht te kennen. Je probeert alleen te genezen wat er nu is. Alleen de warmte kan al genezend werken op spierpijn, zelfs al geloof je niet in de energiegedachte er achter. Baat het niet, dan schaadt het ook niet, en dat geldt zeker niet voor het ophalen van verdrongen emotionele gebeurtenissen. Uit veel onderzoek is gebleken dat mensen erg gevoelig zijn voor het krijgen van valse herinneringen, waar ze op reageren alsof het echte zijn....quote:Op vrijdag 24 december 2004 13:57 schreef erodome het volgende:
Toch heeft de universiteit van utrecht dit onderzocht (de meest veelbelovende alternative therapie genoemd)en wordt het met extreem veel succes gedaan, maar goed, het is jouw keuze, maar waarom gebruik je dan wel reiki????
Dan heb je het over therapie soorten als regressie, waar idd een heel fiks risiko in schuilt, ik vind daar tevaal dingen uitkomen als kindermisbruik dat verdrongen was e.d., heb je lekker een trauma op je nek die helemaal niet van jou is, daar zit je idd niet op te wachten.quote:Op vrijdag 24 december 2004 18:50 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Reiki is geen praat-techniek waarbij je pretendeert de oorzaak van de klacht te kennen. Je probeert alleen te genezen wat er nu is. Alleen de warmte kan al genezend werken op spierpijn, zelfs al geloof je niet in de energiegedachte er achter. Baat het niet, dan schaadt het ook niet, en dat geldt zeker niet voor het ophalen van verdrongen emotionele gebeurtenissen. Uit veel onderzoek is gebleken dat mensen erg gevoelig zijn voor het krijgen van valse herinneringen, waar ze op reageren alsof het echte zijn....
Ik behandel mezelf, ik kan wel aanvoelen of het een goed moment is of niet.quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:28 schreef erodome het volgende:
Wat reiki is weet ik wel, ik ben een reiki master(in woord, vind mezelf een leraar in opleiding en dat zal nog wel een hele tijd zo blijven), dat baad het niet dan schaad het niet is niet waar kan ik je zo al vertellen, als je reiki krijgt van iemand die niet stabiel is, die dus niet eerst zelf de boel eens goed op een rijtje heeft gezet kan het zeer zeker hele kwalijke gevolgen hebben, wat de reiki-mensen ook beweren, heb het al iets te vaak gezien zelf en mensen die energie zien en ermee werken zullen hetzelfde vertellen...
In welke zin? Zo heb ik het nooit geleerd...quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:30 schreef erodome het volgende:
Maar reiki werkt met datzelfde onderbewustzijn waar je niet in geloofd
er zijn verschillende reflexen hoorquote:Op vrijdag 24 december 2004 16:43 schreef Frezer het volgende:
Een reflex werkt wel een beetje anders hoor, idd aangestuurd door je zintuigen, maar de terugkoppeling (naar beweging) verloopt heel kort, de kortste weg van zenuuw naar sprieren. Je hersenen hebben de informatie dan nog niet eens verwerkt. Er is niks onderbewusts aan.
Dit topic begind idd wazig te worden.
die koppelingen maak je niet bewust..quote:Op vrijdag 24 december 2004 21:10 schreef Frezer het volgende:
Zie de betere uitleg van een reflex door Dafjedaf een paar posts hierboven.
Dat dat je "onderbewustzijn" zou zijn ben ik het niet mee eens. In je geheugen liggen allerlei koppelingen, waardoor je je angstig voelt in een donker bos, heeft in mijn optiek niks met onderbewustzijn te maken. Maar meningen kunnen verschillen, en offtopic zijn.
jouw situatie is dus totaal niet te vergelijkenquote:Op dinsdag 28 december 2004 13:27 schreef Mik-xa het volgende:
Hey dafjedaf, ik heb hetzelfde probleem met mijn libido.
Verschil is echter:
- ik ben een man
- ik heb geen ziektes
- slik dus geen medicijnen
- heb geen vriendin (diegene die ik had wilden ook niet zo vaak)
conclusie: mensen vinden mij gewoon een vies geil ventje..
Ik kan er niets aan doen, heb gewoon iemand nodig die mijn "behoeftes" vervult. Dan ben ik hartstikke aardig en lief enz..
feit dat ze een hoog libido heeft wil niet zeggen dat ze geniet van slechte sex hoorquote:Op dinsdag 28 december 2004 23:35 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Dafjdaf, wat vind je zelf ervan? Er zijn zat vrouwen die enkele keren niet ervan genieten, jij juist wel.
Ze geniet ervan op een andere manier.quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:42 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
feit dat ze een hoog libido heeft wil niet zeggen dat ze geniet van slechte sex hoorof begrijp ik het niet goed
![]()
volgens mij geniet elke vrouw van goede sex, dus niet altijd of veelal niet genieten zou dus betekenen slechte sex. want als de sex is geniet de vrouw echt wel hoor.quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ze geniet ervan op een andere manier.
quote:Op woensdag 29 december 2004 00:13 schreef FuifDuif het volgende:
Een vrouw hoeft niet te genieten, GM, behalve dan het genot dat ze krijgt, omdat haar man genoten heeft.
zucht niet weerquote:Op woensdag 29 december 2004 00:13 schreef FuifDuif het volgende:
Een vrouw hoeft niet te genieten, GM, behalve dan het genot dat ze krijgt, omdat haar man genoten heeft.
Lees het topic.quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:46 schreef GewoneMan het volgende:
op een andere manier genieten van slechte sex ? ik acht het niet waarschijnelijk![]()
hmm ik geef je het voordeel van de twijfel...quote:
gelukkig maar, zucht mijn humanistisch hart.quote:
Ik ga zo slapen. Nee rustig maar GM, ik heb je niet geblokkeerdquote:Op woensdag 29 december 2004 00:23 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
hmm ik geef je het voordeel van de twijfel...
ps waarom ben je offline op MSN?
quote:Op woensdag 29 december 2004 00:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gelukkig maar, zucht mijn humanistisch hart.
slaap zacht jonge vriend.quote:
dat je mooi mag dromen, van water.quote:Op woensdag 29 december 2004 00:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jij ook alvast een goede nacht gewenst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |