abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 december 2004 @ 10:13:01 #1
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_24006949
Volgens het Algemeen Dagblad begint vandaag de rechtszaak tegen Awa, die enkele maanden geleden in de publiciteit kwam omdat hij zijn vriendin in brand zou hebben gestoken. Een oud-adjunct directeur van zijn school omschrijft het karakter van de jongen als 'enorm egocentrisch en gericht op eigen welbevinden.' Volgens de leraar veranderde Awa van een rustige, ijverige jongen op de basisschool in korte tijd op de middelbare school in een onhandelbaar probleemgeval, dat geen enkel gezag meer accepteerde. Vooral niet van vrouwen. 'Op de middelbare school zag hij ineens al die mooie scooters en mooie vrouwen. Die wilde hij ook', aldus Hans van Linschoten.

Volgens zijn vrienden is in de media een heel verkeerd beeld ontstaan van Awa. Het beeld als iemand die de Leeuwarder binnenstad terroriseerde is 'echte bullshit'. Hij was juist zorgzaam en een man van zijn woord. 'Ik kon niet geloven dat Awa zijn vriendin in brand heeft gestoken', aldus een zekere Gelwan. Volgens hem werd Awa door 'een bekende' tot zijn daad aangezet. 'Hij moest het doen anders zou hij een mietje zijn. Hij raakte gepikeerd en deed het.'

Volgens voorzitter M. Abdulkadir van de Koerdisch-Irakese gemeenschap in Leeuwarden, een goede bekende van de familie, zijn de ouders van Awa nog altijd totaal verbijsterd over de daad van hun zoon. 'Het is een raadsel. Het is niet verklaarbaar uit de cultuur, noch uit de opvoeding. De ouders zijn keurige mensen.'

Ik ben benieuwd welke straf hieruit tevoorschijn komt. Ik hoop in ieder geval dat hier een langjarige behandeling bij zit, want bij deze jongen zit duidelijk een steekje los. Ik kan me echter nauwelijks voorstellen dat groepsdruk de achtergrond is bij deze zaak. 'Jij durft vast je vriendin niet in brand te steken', lijkt me een onwaarschijnlijke stelling.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_24006981
*pakt alvast een grote honkbalknuppel, wat spiritus en een mes*
Terugdoen wat het meissie is aangedaan....
  donderdag 16 december 2004 @ 10:17:33 #3
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_24007014
No trial....straight to the guillotine
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_24007028
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:15 schreef iamredleader het volgende:
*pakt alvast een grote honkbalknuppel, wat spiritus en een mes*
Terugdoen wat het meissie is aangedaan....
Vergeet je lucifers niet...

[ontopique]
Tsja, wat moet ik er over zeggen? Dat ie behandeling nodig heeft lijkt me duidelijk. Triest dat er dit soort mensen bestaan...
[/ontopqiue]
pi_24007491
Benieuwd wat er vanmiddag in de Leeuwarder Courant staat, die berichten veel over Awa.
pi_24007507
Ritueel verbranden die Awa
hofleverancier van sterretjes :)
pi_24007508
quote:
Jaloezie dreef Awa tot bizarre mishandeling
Door Niels Rigter
LEEUWARDEN - Onder grote publieke belangstelling staat vandaag de nu zeventienjarige Leeuwarder Awa voor de Leeuwarder rechtbank. Hij wordt verdacht van het in brand steken van zijn zestienjarige ex-vriendin en bedreiging en mishandeling van een vijftienjarig meisje uit Marssum.

De openbaarheid is opvallend, omdat minderjarigen doorgaans achter gesloten deuren worden berecht. Awa zelf was overigens de enige minderjarige die aanwezig was. Awa's Leeuwarder vrienden mochten wegens hun leeftijd niet op de tribune plaatsnemen. De rechtszaal zat vol, dertig personen werden teruggestuurd.

Jaloezie en bezitsdrang zouden de motieven zijn geweest. Het meisje zou, toen de relatie met Awa al een tijdje uit was, een vriendje hebben gehad tijdens een vakantie in Frankrijk. Op maandag 9 augustus nodigde Awa zijn ex-vriendin uit in het huis van een vriend van hem, waar hij tijdelijk woonde. Dit geldt voor rechter Bert Dölle als een teken van een volwassen levensstijl, een van de redenen waarom de jongen vandaag in het openbaar wordt berecht.

Alleen zijn vijftienjarige vriend was in dat huis aanwezig. Awa zette het meisje in een stoel voor een computerbeeldscherm waarop de tekst verscheen 'je bent er geweest'. Hij plakte tape op haar mond, overgoot haar borst met terpentine en stak haar in brand. Poging tot moord, aldus officier van justitie Fred Janssen, of mishandeling met voorbedachten rade.

Nadat de vlammen waren gedoofd, zette Awa haar lichaam andermaal in brand. Hij sleurde haar onder de douche en maande haar zich stil te houden. Ze belandde bij een vriendin in Marssum, die aanvankelijk niet te horen krijgt van het drama.

De nacht erop is een aaneenschakeling van intimidatie en bedreiging. Awa mishandelt ook het vijftienjarige meisje uit Marssum. Het was een maand eerder ook al geëscaleerd.

In juli had Awa zijn ex-vriendin al meerdere malen met een fietsketting geslagen en haar vriendin een vuistslag in het gezicht verkocht. Vanuit zijn detentieplek in Zeist gingen er ook nog dreigtelefoontjes naar de meisjes.
Link naar dossier van Awa: http://www.leeuwardercour(...)8564--1389--,00.html
pi_24007522
quote:
Rechtszaak minderjarige Awa openbaar
LEEUWARDEN - De strafzaak op 16 december tegen de inmiddels zeventienjarige Awa uit Leeuwarden zal openbaar zijn. Rechter Bert Dölle heeft hiertoe besloten op grond van de ernst van het delict. Awa stak op 9 augustus tot tweemaal toe zijn zestienjarige ex-vriendin in brand. Ook mishandelde en bedreigde hij die dag een vijftienjarig meisje uit Marssum. Strafzittingen voor minderjarige verdachten vinden in de regel achter gesloten deuren plaats.
De rechter vond het openbare belang zwaarder wegen dan het privacybelang van de verdachte. Het besluit tot openbaarheid is tegen de wil van de familie van het slachtoffer en officier van justitie Fred Janssens. Omwille van het slachtoffer zal tijdens de zitting terughoudend worden omgegaan met het bespreken van het letsel.

Behalve de ernst van het delict en de maatschappelijke onrust dat het teweegbracht, liet Dölle meewegen dat Awa een 'volwassen' leven leidde, omdat hij al een tijd op zichzelf woonde. Toen zijn ouders naar Almere verhuisden, ging hij op eigen houtje terug en woonde hij afwisselend bij een pleeggezin en vrienden.

Een bijkomende reden om de zitting niet achter gesloten deuren te houden, was voor Dölle dat de verdachte zelf meermalen de openbaarheid had gezocht. Awa bracht na zijn daad niet alleen een rapnummer in omloop met een schuldbekentenis, ook bedreigde hij zijn slachtoffers vanuit de cel.

Het openbaar ministerie (OM) legde de jongen hiervoor tot tweemaal toe beperkende maatregelen op: tijdens zijn voorarrest mag Awa slechts contact onderhouden met zijn ouders, zijn advocaat en enkele hulpverleners.
  donderdag 16 december 2004 @ 10:49:08 #10
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_24007525
Helaas staat hij over max. 7 jaar weer gewoon op straat , mijn inziens mag de doodstraf speciaal voor dit soort idioten gegeven worden.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_24007576
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:49 schreef clowncloon het volgende:
Helaas staat hij over max. 7 jaar weer gewoon op straat , mijn inziens mag de doodstraf speciaal voor dit soort idioten gegeven worden.
Kan dat niet meer worden? Zie dit:
quote:
Waarschijnlijk wordt Awa als meerderjarige berecht. Of Justitie dat wil, wordt nog niet duidelijk op de pro-formazitting van 16 december, omdat de rechter daartoe pas - ambtshalve - besluit bij de straftoemeting. Een en ander hangt af van de persoonlijkheid van de dader en de omstandigheden waaronder het delict is gepleegd. Meestal geeft de ernst van de zaak de doorslag. ,,Bij ernstige zaken worden zestien- en zeventienjarigen eigenlijk altijd als volwassene berecht", zegt advocaat Onno van der Lee. ,,Tenzij de persoonlijkheid van de dader wel érg jeugdig is.''
pi_24007596
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:22 schreef Disorder het volgende:
Ik hoop dat de rechter hem dist met een vette battlerap.
Hahahh gvd zie ut al voor me,
  donderdag 16 december 2004 @ 10:54:49 #13
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_24007637
Ach gut weer een slachtoffer van de samenleving.
Wiens daden gerechtvaardigt zijn door een te slappe Westerse samenleving en de verkeerde vrienjes.
Tuinklauw goud iets onder de atlas en draaier naar binnen duwen en een halve slag maken,doet hij het nooit meer.
Rot op met je oorzaak>gevolg .daad blijft eender.
Klaar?
Ik niet!
  donderdag 16 december 2004 @ 10:55:50 #14
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_24007655
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:54 schreef Foo_niks het volgende:
Ach gut weer een slachtoffer van de samenleving.
Wiens daden gerechtvaardigt zijn door een te slappe Westerse samenleving en de verkeerde vrienjes.
[...]
Rot op met je oorzaak>gevolg .daad blijft eender.
Niemand heeft het daarover hoor.
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 11:07:03 #15
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24007867
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:13 schreef Dwersdriever het volgende:
Hij was juist zorgzaam en een man van zijn woord.
quote:
ook bedreigde hij zijn slachtoffers vanuit de cel.
  donderdag 16 december 2004 @ 11:08:29 #16
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24007902
opsluiten met 10 geile negers in een container...
fok you ja!
  donderdag 16 december 2004 @ 11:10:16 #17
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24007948
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:54 schreef Foo_niks het volgende:
Tuinklauw goud iets onder de atlas en draaier naar binnen duwen en een halve slag maken,doet hij het nooit meer.
de watterdewat?
fok you ja!
pi_24008021
Opsluiten en de sleutel weggooien...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 16 december 2004 @ 11:20:49 #19
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_24008181
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:51 schreef harlingen het volgende:

[..]

Kan dat niet meer worden? Zie dit:
[..]
tsja, zelf met een oordeel voor volwassenen zal hij iets van 12 jaar krijgen maximaal minnus aftrek voor gezeten tijd en aftrekking voor goed gedrag + standaard 1/3 strafvermindering komt hij er HOE DAN OOK snel vanaf...en ik vrees dat hij in de gevangenis alleen maar zijn 'heldenstatus' verhoogt.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_24008190
Ongelooflijk wat zich afspeelt, het wordt steeds erger. En dan inderdaad die straffen wat hier in Nederland gegeven worden....
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 11:22:01 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24008212
quote:
Op donderdag 16 december 2004 11:21 schreef WePe het volgende:
En dan inderdaad die straffen wat hier in Nederland gegeven worden....
Weet jij de uitspraak dan al
  donderdag 16 december 2004 @ 11:23:22 #22
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24008241
quote:
Op donderdag 16 december 2004 11:22 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Weet jij de uitspraak dan al
wordt dat beweerd?
fok you ja!
pi_24008280
quote:
Op donderdag 16 december 2004 11:23 schreef piere het volgende:

[..]

wordt dat beweerd?
Nee, ik weet de uitspraak nog niet, maar zo erg hoog zijn de straffen hier niet, dat weet toch iedereen.
  donderdag 16 december 2004 @ 11:28:01 #24
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24008323
quote:
Op donderdag 16 december 2004 11:25 schreef WePe het volgende:

[..]

Nee, ik weet de uitspraak nog niet, maar zo erg hoog zijn de straffen hier niet, dat weet toch iedereen.
Dat bedoel ik, het was een algemene stelling/mening...
fok you ja!
pi_24013035
Als het mijn dochter was geweest, hoefde Awa helemaal niet meer voor de rechter te komen...
pi_24013166
quote:
Experts:volwassenenrecht voor Awa

LEEUWARDEN In Leeuwarden is het proces
begonnen tegen de 17-jarige Awa die
zijn vriendin (16) in brand gestoken
zou hebben.Psychologen vinden dat hij
als volwassene moet worden berecht.Dat
maakt langere behandeling mogelijk.

De deskundigen pleiten voor een lange
tbs-behandeling,omdat de kans op nieuw
extreem geweld groot wordt geacht.

In augustus dit jaar stak de jongen het
meisje in brand,omdat zij met een ander
zou hebben gezoend.Hij wordt ook van de
mishandeling van een ander meisje (15)
verdacht.Het OM legt hem poging tot
moord,poging tot doodslag,bedreiging en
zware mishandeling ten laste.
Bron:tt
  donderdag 16 december 2004 @ 15:53:12 #27
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_24014309
quote:
Op donderdag 16 december 2004 11:10 schreef piere het volgende:

[..]

de watterdewat?
Tuinklauw Goud

Wil je een vaasje of een fluitje?
Klaar?
Ik niet!
pi_24015707
quote:
Awa hoort 1,5 jaar cel en tbs eisen

LEEUWARDEN Het Openbaar Ministerie eist
1,5 jaar cel en tbs met dwangverpleging
tegen de 17-jarige Awa.De jongen wordt
ervan verdacht zijn vriendin (16) in
brand te hebben gestoken en een ander
meisje te hebben mishandeld.Het OM wil
dat hij als volwassene wordt berecht.

De jongen zou in augustus het meisje in
zijn huis in Leeuwarden in brand hebben
gestoken,omdat ze een andere jongen had
gekust.Volgens psychologen is de jongen
ziekelijk jaloers.Zij achten de kans op
herhaling van extreem geweld groot.

Het OM pleit voor het volwassenenrecht,
omdat dat een langere behandeling van
de jongen mogelijk maakt.
Bron:tt
Ik vind het niet teveel.
Aan de andere kant gaat TBS met zo'n fruitcake natuurlijk wel jaren duren.
  donderdag 16 december 2004 @ 17:17:00 #29
19775 Slam
The True AoD
pi_24016215
Verdomme ik las even verkeerd en dacht 15 jaar, nou das nog enigsinds redelijk dacht ik nog, is het dus 1,5 jaar. Ik schaam me soms echt voor dit rechtssysteem, dat meisie moet de rest van d'r leven met een verbrande huid rondlopen blaagh gatver ik word er echt helemaal onpasselijk van als ik dat weer lees.
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_24016961
Anderhalf jaar en TBS. Wow. Hiephoi. Juih. Poe hey. Daar zal hij wakker van liggen.
pi_24017268
anderhalf jaar

maar okay TBS...aangezien deze meneer volgens mij blijvend gestoord is, zal dat wel eens heel lang kunnen duren.
ja of niet natuurlijk, Awa zal de 1e niet zijn die te snel een 2e kans krijgt, om de fout in te gaan that is.

ja ja, negatief, ja
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24017348
Update van Geenstijl:
quote:
UPDATE: De eis is 1,5 jaar gevangenisstraf plus TBS volgens het volwassenenrecht. Toen de rechter meldde dat de borsten van het slachtoffer mogelijk geamputeerd moesten worden vanwege de brandwonden zei Awa tegen de rechter: "Dat is dan haar eigen schuld"... Uiteraard bedreigde Awa de psychiater toen hij inzage gaf in zijn rapport.
Niet te geloven. Hoe durft die rechter een straf van 1,5 jaar uit te spreken, wetende dat het slachtoffer en haar ouders op een eerlijke uitspraak wachten.
pi_24017424
quote:
Op donderdag 16 december 2004 18:16 schreef Disorder het volgende:
Hoe durft die rechter een straf van 1,5 jaar uit te spreken,
Ho ho, dit is de eis van het OM. De uitspraak volgt nog.
quote:
Het OM legt hem poging tot
moord,poging tot doodslag,bedreiging en
zware mishandeling ten laste.
Ik vind de eis ook niet in verhouding staan tot het ten laste gelegde.
pi_24017428
Mijn hemel
Niet dat we er al waarde aan hechtte, maar die rap ging dus ook nergens over "ik heb spijhiiiiijt".

Maar goed TBS (volwassenen TBS!) maakt veel goed.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24017523
quote:
Awa hoort 1,5 jaar cel en tbs eisen
Jezus, ik hoop toch dat die komma daar niet hoort...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruīneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24017585
quote:
Op donderdag 16 december 2004 18:16 schreef Disorder het volgende:
Toen de rechter meldde dat de borsten van het slachtoffer mogelijk geamputeerd moesten worden vanwege de brandwonden zei Awa tegen de rechter: "Dat is dan haar eigen schuld"...
Waar zijn de Moszkowiczen en Plasmannen als je ze nodig hebt?
Was Awa niet interessant genoeg voor ze?
pi_24019038
Bespottelijk lage strafeis. Iemands leven is compleet verwoest. Deze straf is een lachertje en doet geen recht aan de ernst van de zaak.
pi_24023586
1.5 jaar voor Awa

4 jaar voor iemand die gymtoestellen heeft gejat.

Wat klopt hier niet?
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  donderdag 16 december 2004 @ 22:30:38 #39
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_24023599
Wat een idioten zijn die linkse rechters en aanklagers! Ik hoop dat ze de volgende keer zelf een familielid hebben die in de fik wordt gestoken door zo'n idioot. Even kijken wat voor straf die linkse grafbakken dan opleggen.

En dan vinden ze het vreemd dat mensen voor eigen rechter gaan spelen? Bij dit soort aanklachten zijn de aanklagers en rechters eigenlijk medeverantwoordelijk voor de moord omdat zij de mogelijk scheppen door zulke lage straffen te geven.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  donderdag 16 december 2004 @ 22:34:53 #40
82589 S-Two
barba macacu
pi_24023708
Jeeeeeesz...

1,5 jaar, kom op zeg?

wat ben ik er soms trots op om in NL te wonen
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_24023777
Trots op Nederland

Misschien op Nederland tot 40 jaar geleden idd.
  donderdag 16 december 2004 @ 22:37:25 #42
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_24023782
- 1/3e komt dus uit op een jaar. TBS is meestal een jaar of twee en dan mag je op proefverlof. De kans op herhaling is ook levensgroot volgens de psychologen.

Maar owee als je deze jongen doodschopt op straat, dan speel je voor eigen rechter en krijg je 20 jaar.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_24024959
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:37 schreef sanniejj het volgende:
- 1/3e komt dus uit op een jaar. TBS is meestal een jaar of twee en dan mag je op proefverlof.
\
Hoe kom je daar nu bij???
pi_24025093
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:37 schreef Blazkowich het volgende:
Trots op Nederland

Misschien op Nederland tot 40 jaar geleden idd.
Je moet wel heel erg triest zijn wanneer je gevoel van trots over een land slechts gebaseerd is op de straf die een Openbaar Ministerie eist in een bepaalde zaak...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruīneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24026162
Ik vind het een veel te lage eis. Hij schiet in een volle kantine een leraar door het hoofd....
pi_24026259
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:08 schreef Mosad het volgende:
Ik vind het een veel te lage eis. Hij schiet in een volle kantine een leraar door het hoofd....
Dat was Murat. Awa verminkte zijn vriendin en stak haar vervolgens levend in brand.
pi_24026361
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 00:12 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat was Murat. Awa verminkte zijn vriendin en stak haar vervolgens levend in brand.
ik moet naar bed

Ik blijf erbij dat ik het een te lage eis vind, dus voor Awa nu
Er mochten van mij wel een paar jaartjes bij
pi_24027302
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:26 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Je moet wel heel erg triest zijn wanneer je gevoel van trots over een land slechts gebaseerd is op de straf die een Openbaar Ministerie eist in een bepaalde zaak...
Ik baseer het op nog veel meer, dit soort nieuws is alleen maar een bevestiging dat er is geen reden om trots te zijn op Nederland in deze tijd.
  vrijdag 17 december 2004 @ 01:11:14 #49
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24027629
quote:
Op donderdag 16 december 2004 19:33 schreef dVTB het volgende:
Bespottelijk lage strafeis. Iemands leven is compleet verwoest. Deze straf is een lachertje en doet geen recht aan de ernst van de zaak.
Inderdaad!
Uiterst triest, zeker omdat hij blijkens zijn uitspraken totaal geen berouw of begrip toont.

echt te bizar voor woorden.
[KNE]-Mod
  vrijdag 17 december 2004 @ 07:48:23 #50
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_24029525
Dumpen in de noordzee.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')