Ik heb naar mijn weten behringer niet gebash'ed op synthforum, en hier ging het om het feit dat hij het tussen RME en Mackie plaatste. Dus zeik niet, poepzak.quote:Op donderdag 3 februari 2005 09:33 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik zag je nu ook al op Synthforum, heb je nou nix beters te doen dan in iedere discussie behringer te bashen?
Focusrite heeft een hele goede sound in zich, ook de platinum versies! Ik gebruim zelf de preamp van de Penta weleens voor zang en het heeft een lekker dik aanwezig, maar toch transparant geluid! Echter een andere vocalstrip die ik heel veel gebruik is de Voiceworks van TC-Helicon. Deze heeft een goede preamp, voice thickening, voice modelling (verander je stem subtiel in iets zwaarder of juist vrouwlijker), pitch-correction, TC electronic reverb&delay, en harmonizer aan boord! De harmnonizer gebruik ik niet zo heel veel (maar TC gebruikt wel deze feature als DE feature van het ding) maar de rest (vooral de effecten en de pitchcorrection is echt top of the bill!quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:39 schreef YuckFou het volgende:
[..]
nog iemand aanraders naast de Focusrite voicemaster pro?
[[url=http://www.focusrite.com/assets/products/platinum/vmpro/vmpro590.jpg]afbeelding][/url]
Je mag gerust lachen. Ik ben geen fan van de hele sound van hardcore of het genre an sich, maar voor ieder genre binnen de electronische muziek heb je tegenwoordig wel 'goed' geluid nodig. Dit is gewoon weer typisch zo'n opmerking zoals je er overal op het net zovelen hoort. Omdat het jouw genre niet is, hoef je ook niet te doen alsof je er geen moeite voor hoeft te doen, beetje zielig om allerlei shit af te kraken. Het is nou niet bepaald alsof je hardcore af kan mixen met 20 dbA ruis ofzo. Bovendien haalde ik een voorbeeld aan, ook bijvoorbeeld voor een analoge sound is een klein beetje ruis niet altijd slecht.quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:39 schreef YuckFou het volgende:
[..]
mag ik nu ff lachen? De geluiden in hardcore zijn nou niet echt kritisch ergo heb je ook geen kwalimixer nodig om het zaakje af te mixen
Enige dat ik heb van Behringer is mijn mixer (maar ja das gewoon een mackie 24/8 kloon uiteindelijk) en mijn monitoren die ik ga vervangen. Er is zoveel bad rep over Behringer omdat ze gewoon sommige dingen zo massaal maken dat de kwaliteit verloren gaat. Toch is het een merk wat wel degelijk een aantal goede stukken apparatuur voor een redelijke prijs heeft. Ik heb het liefst een merk als TC Electronic waarvan eigenlijk iedere scheet die zij de wereld in brengen ontzettend goed is.quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:11 schreef YuckFou het volgende:
't was (zie smile) met een knipoog bedoeld omdat ik Behringer verder niet echt hoog heb zitten, en daarnaast heb ik genoeg hardcore gehoord waarvan ik me afvroeg waarom het leuk is naar overstuurde opampen te luisteren terwijl het nummer an sich wel te pruimen was...
Ze hebben toevallig laatst een geluidskaart op de markt gebracht (*klik hier*), gedeeltelijk gebasseerd op hun nieuwe B-Control MIDI-controllers. In de laatste Sound On Sound staat er een review van.quote:Op donderdag 3 februari 2005 19:59 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
ik heb Behringer geen geluidskaarten zien maken nog (of ik heb echt wat gemist...het kan)
Koop eens de Duitse Keys, daarin staan vele advertenties van o.a. samplers en ander studio-apparatuur. Muziekinstrumenten-winkels doen bijna niks meer aan synths, hier en daar af en toe nog een, zoals in Rotterdam en Amsterdam.quote:Op maandag 28 februari 2005 01:10 schreef Omkron het volgende:
Ik wil morgen een EMU 0404 aanschaffen.. iemand enig idee waar ik dat kan doen..?
Bij Feedback issie 99 euro, wat volgens mij best een strakke prijs is.quote:Op maandag 28 februari 2005 01:10 schreef Omkron het volgende:
Ik wil morgen een EMU 0404 aanschaffen.. iemand enig idee waar ik dat kan doen..?
Dat is gratis, in vergelijkingquote:Op maandag 28 februari 2005 01:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij Feedback issie 99 euro, wat volgens mij best een strakke prijs is.
In vergelijking met wat? Bij Thomann en Musik Produktiv issie ook 99 euro. Vrij gangbare prijs lijkt me.quote:Op maandag 28 februari 2005 01:14 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Dat is gratis, in vergelijking
In vergelijking met wat ie in het bgin kostte, of begin ik nu een vergissing te maken?quote:Op maandag 28 februari 2005 01:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
In vergelijking met wat? Bij Thomann en Musik Produktiv issie ook 99 euro. Vrij gangbare prijs lijkt me.
Ik heb geen idee wat die Emu 0404 in het begin kostte, maar zo'n spectaculair kaartje is het toch ook weer niet?quote:Op maandag 28 februari 2005 01:21 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
In vergelijking met wat ie in het bgin kostte, of begin ik nu een vergissing te maken?
Een uit de hand gelopen hobby... Iedere synthesizer heeft zijn eigen aparte klank, vooral de analoge synthsquote:Op maandag 28 februari 2005 01:53 schreef danni het volgende:
my god! vette aparatuur hebben jullie hoor. en het kost wat.
armanimanie heeft -tig synthesizer/keyboards.. (fluit) wat doe je met zoveel
Ikheb zelf een samson versterker staan en wil een paar passive-monitors van event
aanschaffen. daarnaast wil ik leren omgaan metlogic omdat ik daar zoveel over hoor.
een mpd-16 van akai is ook wel leuk omdat ik veel met breakbeats bezig ben.
Hopelijk post ik binnekort wat pics
De kwaliteit van een software plugin hangt af van het gebruikte algoritme. De kwaliteit van het totale geluid hangt af van de geluidskaart. Dat is helemaal niet zo verschillend met veel hardware tegenwoordig, die ook veelal digitaal is en dus ook voornamelijk afhankelijk van de gebruikte algoritmes en componenten. En aangezien computers sneller en sneller worden, is er meer en meer ruimte om een goed algoritme te draaien zonder dat dit teveel tijd kost. Op dit moment ben ik er absoluut van overtuigd dat er voldoende plugins op de markt zijn die zich op z'n minst kunnen meten met digitale hardware.quote:Op maandag 28 februari 2005 02:12 schreef danni het volgende:
1. effect plugin vs. hardware, is er verschil in kwaliteit
ik meen dat pplug-ins voor je software afhankelijk zijn van een goeie dsp op je geluidskaart?
of snap ik ut niet?
Er zijn genoeg vette filters als VST. Antares (van Auto Tune) heeft bijvoorbeeld een behoorlijk vette filter-plugin.quote:Op maandag 28 februari 2005 02:36 schreef danni het volgende:
Zijn er goeie plug-ins voor 'analog-filtering' voor op je cubase/logic?
Ik hoor (hoor.. weet nieteens waar ik over praat) dat die 'analog filtering' in oude
bakken zoals een emu-sp1200/akai-mpc60 zorgt voor die veels phatte-lo fi geluid.
Natuurlijk is dat niet hetzelfde, de samplerate verlagen (en/of de bitdepth verlagen) is een heel ander proces dan wat er in een filter gebeurt.quote:Gewoon stukjes opnemen op je pc en op lage resolutie samplen op je pc is gewoon niet
hetzelfde...Ik vraag me nou echt af hoe dat komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |