Een Digi 002 is ongeveer 2x zo duur als een RME Fireface. Natuurlijk is een Digi 002 een heel erg goed product, maar daar betaal je wel voor.quote:Op maandag 17 januari 2005 16:12 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik zat zo te denken, waarom koop je dan geen digi 002 rack? Goede pre-amps, topconverters, midi adat etc, en zolang je blijft recorden op 44.1 of 48 khz kun je er ook nog eens bijvoorbeeld een mackie 800r of een ISA 428 aanhangen, zodat je dus 16 volledige inputs krijgt. Of zit ik nu verkeerd? Kan ik toch beter een RME of een vergelijkbaar product kopen en op 96 Khz opnemen?
helaas doet het filmpje het ff niet...quote:Op woensdag 19 januari 2005 17:30 schreef search64 het volgende:
Hey Rotje, waarom neem je geen audio-interface met controllers? De Yamaha 01x bijvoorbeeld, of de Tascam FW1884. Zit je ongeveer in dezelfde prijsklasse.
edit; ik lees net dat de tascam niet volledig compatible is met cubase. Maar die Yamaha wel, en dies vet;
http://trio.harmony-central.com/ramgen/Musikmesse03/Yamaha-01X.rm
Ik heb jarenlang psychedelic trance/acid en wat experimentelere boel gemaakt en ben nu eigenlijk vooral bezig met breakbeat-achtig werk.quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:31 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wat voor muziek maak je?
Gaaf hoor! wat voor iets is het geworden?quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
Gisteren eindelijk een PC aangeschaft die alleen voor muziek maken gebruikt zal worden.
je zou als je met elektronische muziek bezigblijft ook eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld blue sky monitoren, die worden op het moment door heel veel dance/trance-producers gebruikt.quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:40 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang psychedelic trance/acid en wat experimentelere boel gemaakt en ben nu eigenlijk vooral bezig met breakbeat-achtig werk.
Daarnaast is er het plan als een aantal vrienden klaar zijn met studeren een gezelschap op te richten met zowel traditionele instrumenten (bas, gitaar, drums etc) als electronische instrumenten. De stijl zal dan waarschijnlijk ook ergens in het verlengde gaan liggen van Portishead tot Prodigy.
Jah dus, en dan maar de meutte achterna lopen? Terwijl goedkope Yamaha monitoren net goed zijn. Vaak in de eindmix, blijken die yamaha-monitoren erg goed te zijn voor een pre-mix.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
je zou als je met elektronische muziek bezigblijft ook eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld blue sky monitoren, die worden op het moment door heel veel dance/trance-producers gebruikt.
Zei de flapdrol met de pretentieuze naam.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:31 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Jah dus, en dan maar de meutte achterna lopen?
*zucht*quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:35 schreef search64 het volgende:
[..]
Zei de flapdrol met de pretentieuze naam.
Ik heb zo het idee dat die dingen met een reden daarvoor gebruikt wordenquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:31 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Jah dus, en dan maar de meutte achterna lopen? Terwijl goedkope Yamaha monitoren net goed zijn. Vaak in de eindmix, blijken die yamaha-monitoren erg goed te zijn voor een pre-mix.
Dat kan al met een Sony amp, dat is een kwestie van smaak en budget.quote:Op donderdag 20 januari 2005 18:10 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat die dingen met een reden daarvoor gebruikt worden![]()
Weet je trouwens wat het kost om een fatsoenlijke amp te kopen die yamaha NS-10's aandrijven? (ja zodat ze ook aan een beetje pro specs voldoen)
Daar kan je goed een paar HR 824's van kopen!
P4 3gig, 1024mb, 2x120gig schijven en m'n EMU1212m die ik al had.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Gaaf hoor! wat voor iets is het geworden?
We hadden het over amp`squote:Op donderdag 20 januari 2005 18:34 schreef search64 het volgende:
Monitoren zijn over het algemeen een kwestie van vlakke respons, daar heeft smaak vrij weinig mee te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |