In principe kan hij uit elke V/A komen, dus dan hebben we het over een Clavia Nordlead of een Access Virus.quote:Op maandag 28 februari 2005 02:12 schreef danni het volgende:
2. Die stoomboot-achtige synth geluiden in veel bekende house-club tracks zoals dat van
dj jean enzo. Waar komt dat geluid vandaan (welke synth)? altijd al willen weten
Ik heb de Emu1820m en ik heb ook zo'n probleem gehad. Je dient gewoon te zorgen dat je pc voor de rest tiptop in orde is ook qua presteren en IRQ etc, maar die 'problemen' kom je bij iedere geluidskaart tegen als je je systeem niet op orde hebt.quote:Op maandag 28 februari 2005 10:51 schreef Omkron het volgende:
Laat de EMU kaart maar zitten.. ik heb al weer genoeg gelezen..
http://www.productionforums.com/emu/topic.asp?TOPIC_ID=2364&whichpage=1
Wat je hebt is in principe prima. Een condensator mic (wat de Rode NT1a is) in een redelijk okaye preamp (die in de Spirit zitten) direct naar je computer levert een vrij schoon signaal op, waar je prima mee uit de voeten zou moeten kunnen. Dat het geluid wat de dof naar je smaak is, ligt waarschijnlijk aan het karakter van de microfoon (mits natuurlijk op je mixer alles recht of op bypass staat). EQ'en kan een oplossing zijn, een exciter kan ook wat hoog en sprankel toevoegen. Vergeet ook niet dat je ipv hoog toevoegen, er ook laag af kunt halen. Maar waarschijnlijk is de beste oplossing een microfoon waar meer het hoog in zit wat je zoekt. Kwestie van proberen en luisteren. Je zou bv eens naar de AKG C2000B of de Audio Technica 3035 kunnen kijken. Dat zijn microfoons die behoorlijk betaalbaar zijn en van nature wat meer hoog in het geluid hebben.quote:Op maandag 28 februari 2005 11:30 schreef OutKast het volgende:
Ik heb een Rode-NT1a microfoon en hiermee neem ik de zang op. Nou heb ik een Spirit Notepad die weer doorgaat naar mijn Delta 44 geluidskaart. Het geluid is in principe prima, maar wat dof. Ik werk wel wat dingen bij met de EQ van Cubase en dit geeft ook wel een mooi effect. Ook de compressie doe ik in Cubase (eigenlijk alles). Wat is jullie advies om zang op te nemen? Wat kan ik het ebste doen, en met welke materialen? Ik heb wel een redelijk beknopt budget.
Ik denk dat plaatsing van de microfoon hier ook een grote rol speelt. Als je je mic voor de klankkast van je gitaar zet, krijg je een behoorlijk dof geluid, met elke microfoon. Plaats je 'em meer richting de hals van je gitaar, krijg je meer details te horen en zit er wat minder laag in. Experimenteren met waar je je microfoon opstelt loont echt de moeite. In principe zou je gitaar dan prima moeten klinken, een gitaar met een ingebouwd element klinkt over het algemeen minder mooi dan een gitaar die is opgenomen met een condensator microfoon.quote:Nu neem ik met dezelfde mic mijn acoustische gitaar op maar hier ben ik toch wat minder over te spreken. Het geluid is te dof en te droog. Ook als ik de EQ bij werk wordt het nog niet echt geweldig. Wat voor mic kan ik beter gebruiken? Of is het misschien handiger om door te sparen voor een acoustische gitaar die ik kan aansluiten op mijn mixer?
Het hangt naast de geluidskaart (en de drivers die je gebruikt!) ook erg af van hoe snel je computer is. Een snelle computer kan een lagere latency aan dan een tragere. Wat heb je nu?quote:En wat te doen aan latency? Ik heb nu een latency van 8 ms, en dat trekt mijn compu goed, maar ik lees net in dit topic dat er inmiddels geluidskaarten zijn die op een redelijke pc 2 ms doen. Kan ik dan beter een nieuwe geluidskaart kopen?
Ik vind zelf KRK op dit moment erg goed bezig. Ze hebben passieve monitoren vanaf 99 euro per stuk die op een fatsoenlijke versterker echt behoorlijk netjes klinken. Als je geen versterker hebt of wil kopen, hebben ze ook actieve speakers vanaf 200 euro per stuk.quote:And last but not least, wat zijn goede monitoren/boxen die niet duurder zijn dan max 500 euro?
Wat is een exciter?quote:Op maandag 28 februari 2005 13:38 schreef Tijn het volgende:Wat je hebt is in principe prima. Een condensator mic (wat de Rode NT1a is) in een redelijk okaye preamp (die in de Spirit zitten) direct naar je computer levert een vrij schoon signaal op, waar je prima mee uit de voeten zou moeten kunnen. Dat het geluid wat de dof naar je smaak is, ligt waarschijnlijk aan het karakter van de microfoon (mits natuurlijk op je mixer alles recht of op bypass staat). EQ'en kan een oplossing zijn, een exciter kan ook wat hoog en sprankel toevoegen. Vergeet ook niet dat je ipv hoog toevoegen, er ook laag af kunt halen. Maar waarschijnlijk is de beste oplossing een microfoon waar meer het hoog in zit wat je zoekt. Kwestie van proberen en luisteren. Je zou bv eens naar de AKG C2000B of de Audio Technica 3035 kunnen kijken. Dat zijn microfoons die behoorlijk betaalbaar zijn en van nature wat meer hoog in het geluid hebben.
Mhmm, ik had hem inderdaad voor de klankast staan. Ik zal het inderdaad even proberen met verschillende plaatsingen.quote:Ik denk dat plaatsing van de microfoon hier ook een grote rol speelt. Als je je mic voor de klankkast van je gitaar zet, krijg je een behoorlijk dof geluid, met elke microfoon. Plaats je 'em meer richting de hals van je gitaar, krijg je meer details te horen en zit er wat minder laag in. Experimenteren met waar je je microfoon opstelt loont echt de moeite. In principe zou je gitaar dan prima moeten klinken, een gitaar met een ingebouwd element klinkt over het algemeen minder mooi dan een gitaar die is opgenomen met een condensator microfoon.
Ik heb een computer die ik vorig jaar bij Feedback heb gekocht. Hij is volgens hen juist goed afgestemd op Audio. Er zit een 2,1 Ghz processor in en 1 GB Mb RAM. Een 80 Gb HD (7200rpm). Maar ik werk ook veel met MIDI, dus misschien moet ik die eerst omzetten naar Audio?quote:Het hangt naast de geluidskaart (en de drivers die je gebruikt!) ook erg af van hoe snel je computer is. Een snelle computer kan een lagere latency aan dan een tragere. Wat heb je nu?
Een exciter is een effect, bedacht in de jaren '70 door Aphex Systems, met als doel sprankelend hoog mee te geven aan het geluid wat je erin stopt.quote:
Plaatsing van de microfoon is sowieso iets waar je altijd mee kunt spelen en heeft een grote invloed op je opname!quote:Mhmm, ik had hem inderdaad voor de klankast staan. Ik zal het inderdaad even proberen met verschillende plaatsingen.
Op zich is je computer dan snel genoeg om met lagere latency te werken dan 8 ms. Gebruik je wel de Asio driver in Cubase en niet per ongeluk de WDM of DirectX-driver?quote:Ik heb een computer die ik vorig jaar bij Feedback heb gekocht. Hij is volgens hen juist goed afgestemd op Audio. Er zit een 2,1 Ghz processor in en 1 GB Mb RAM. Een 80 Gb HD (7200rpm). Maar ik werk ook veel met MIDI, dus misschien moet ik die eerst omzetten naar Audio?
Ik heb met de Rode NT-1000 hele mooie gitaaropnames gemaakt, als ik die plaatste ongeveer een 10 cm boven endan 10 cm van de gitaar af, ter hoogte van de 12 fret en dan een beetje gericht richting klankgat.quote:
da's zo'n synth-sampler waar je een muis+monitior aan kan hangen toch??quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:59 schreef Omkron het volgende:
Ik zoek een Roland s-750 of nog liever een s-770.. als je wat tegenkomt.. graag..
wil ik ook hebbenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 02:19 schreef CoiCrow het volgende:
KRK RP6 Studio Monitoren bij om de boel te kunnen beluisteren
*kleine correctie*quote:Op maandag 28 februari 2005 16:47 schreef Tijn het volgende:
Er wordt gewerkt met een vorm van vervorming om meer hoog te creeeren, wat wordt gemixed met het originele signaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |