abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25295717
quote:
Op maandag 28 februari 2005 02:12 schreef danni het volgende:

2. Die stoomboot-achtige synth geluiden in veel bekende house-club tracks zoals dat van
dj jean enzo. Waar komt dat geluid vandaan (welke synth)? altijd al willen weten
In principe kan hij uit elke V/A komen, dus dan hebben we het over een Clavia Nordlead of een Access Virus.

Er is weinig mis met de Emu-kaart, de fx zijn vrij middelmatig wat niet per se slecht hoeft te zijn. Het ligt er ook echt aan wat je ermee wilt, sommige fx zoals de

* Tranceptor heeft de Emu1820m en is een zeer tevreden klant
pi_25295857
Laat de EMU kaart maar zitten.. ik heb al weer genoeg gelezen..

http://www.productionforums.com/emu/topic.asp?TOPIC_ID=2364&whichpage=1
pi_25296030
quote:
Op maandag 28 februari 2005 10:51 schreef Omkron het volgende:
Laat de EMU kaart maar zitten.. ik heb al weer genoeg gelezen..

http://www.productionforums.com/emu/topic.asp?TOPIC_ID=2364&whichpage=1
Ik heb de Emu1820m en ik heb ook zo'n probleem gehad. Je dient gewoon te zorgen dat je pc voor de rest tiptop in orde is ook qua presteren en IRQ etc, maar die 'problemen' kom je bij iedere geluidskaart tegen als je je systeem niet op orde hebt.
pi_25296206
Audiophile 2496 <-- dat gaat hem worden..
pi_25296420
Hallo, ik heb ook een vraagje:

Ik heb een Rode-NT1a microfoon en hiermee neem ik de zang op. Nou heb ik een Spirit Notepad die weer doorgaat naar mijn Delta 44 geluidskaart. Het geluid is in principe prima, maar wat dof. Ik werk wel wat dingen bij met de EQ van Cubase en dit geeft ook wel een mooi effect. Ook de compressie doe ik in Cubase (eigenlijk alles). Wat is jullie advies om zang op te nemen? Wat kan ik het ebste doen, en met welke materialen? Ik heb wel een redelijk beknopt budget.

Nu neem ik met dezelfde mic mijn acoustische gitaar op maar hier ben ik toch wat minder over te spreken. Het geluid is te dof en te droog. Ook als ik de EQ bij werk wordt het nog niet echt geweldig. Wat voor mic kan ik beter gebruiken? Of is het misschien handiger om door te sparen voor een acoustische gitaar die ik kan aansluiten op mijn mixer?

En wat te doen aan latency? Ik heb nu een latency van 8 ms, en dat trekt mijn compu goed, maar ik lees net in dit topic dat er inmiddels geluidskaarten zijn die op een redelijke pc 2 ms doen. Kan ik dan beter een nieuwe geluidskaart kopen?

And last but not least, wat zijn goede monitoren/boxen die niet duurder zijn dan max 500 euro?
  maandag 28 februari 2005 @ 13:38:37 #231
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25298218
quote:
Op maandag 28 februari 2005 11:30 schreef OutKast het volgende:

Ik heb een Rode-NT1a microfoon en hiermee neem ik de zang op. Nou heb ik een Spirit Notepad die weer doorgaat naar mijn Delta 44 geluidskaart. Het geluid is in principe prima, maar wat dof. Ik werk wel wat dingen bij met de EQ van Cubase en dit geeft ook wel een mooi effect. Ook de compressie doe ik in Cubase (eigenlijk alles). Wat is jullie advies om zang op te nemen? Wat kan ik het ebste doen, en met welke materialen? Ik heb wel een redelijk beknopt budget.
Wat je hebt is in principe prima. Een condensator mic (wat de Rode NT1a is) in een redelijk okaye preamp (die in de Spirit zitten) direct naar je computer levert een vrij schoon signaal op, waar je prima mee uit de voeten zou moeten kunnen. Dat het geluid wat de dof naar je smaak is, ligt waarschijnlijk aan het karakter van de microfoon (mits natuurlijk op je mixer alles recht of op bypass staat). EQ'en kan een oplossing zijn, een exciter kan ook wat hoog en sprankel toevoegen. Vergeet ook niet dat je ipv hoog toevoegen, er ook laag af kunt halen. Maar waarschijnlijk is de beste oplossing een microfoon waar meer het hoog in zit wat je zoekt. Kwestie van proberen en luisteren. Je zou bv eens naar de AKG C2000B of de Audio Technica 3035 kunnen kijken. Dat zijn microfoons die behoorlijk betaalbaar zijn en van nature wat meer hoog in het geluid hebben.
quote:
Nu neem ik met dezelfde mic mijn acoustische gitaar op maar hier ben ik toch wat minder over te spreken. Het geluid is te dof en te droog. Ook als ik de EQ bij werk wordt het nog niet echt geweldig. Wat voor mic kan ik beter gebruiken? Of is het misschien handiger om door te sparen voor een acoustische gitaar die ik kan aansluiten op mijn mixer?
Ik denk dat plaatsing van de microfoon hier ook een grote rol speelt. Als je je mic voor de klankkast van je gitaar zet, krijg je een behoorlijk dof geluid, met elke microfoon. Plaats je 'em meer richting de hals van je gitaar, krijg je meer details te horen en zit er wat minder laag in. Experimenteren met waar je je microfoon opstelt loont echt de moeite. In principe zou je gitaar dan prima moeten klinken, een gitaar met een ingebouwd element klinkt over het algemeen minder mooi dan een gitaar die is opgenomen met een condensator microfoon.
quote:
En wat te doen aan latency? Ik heb nu een latency van 8 ms, en dat trekt mijn compu goed, maar ik lees net in dit topic dat er inmiddels geluidskaarten zijn die op een redelijke pc 2 ms doen. Kan ik dan beter een nieuwe geluidskaart kopen?
Het hangt naast de geluidskaart (en de drivers die je gebruikt!) ook erg af van hoe snel je computer is. Een snelle computer kan een lagere latency aan dan een tragere. Wat heb je nu?
quote:
And last but not least, wat zijn goede monitoren/boxen die niet duurder zijn dan max 500 euro?
Ik vind zelf KRK op dit moment erg goed bezig. Ze hebben passieve monitoren vanaf 99 euro per stuk die op een fatsoenlijke versterker echt behoorlijk netjes klinken. Als je geen versterker hebt of wil kopen, hebben ze ook actieve speakers vanaf 200 euro per stuk.

Maar kijk ook absoluut verder. Ook voor monitoren geldt: kijk rond en luister veel. Er zijn ook genoeg merken die betaalbare en fatsoenlijke monitors maken op dit moment.
pi_25299573
quote:
Op maandag 28 februari 2005 13:38 schreef Tijn het volgende:Wat je hebt is in principe prima. Een condensator mic (wat de Rode NT1a is) in een redelijk okaye preamp (die in de Spirit zitten) direct naar je computer levert een vrij schoon signaal op, waar je prima mee uit de voeten zou moeten kunnen. Dat het geluid wat de dof naar je smaak is, ligt waarschijnlijk aan het karakter van de microfoon (mits natuurlijk op je mixer alles recht of op bypass staat). EQ'en kan een oplossing zijn, een exciter kan ook wat hoog en sprankel toevoegen. Vergeet ook niet dat je ipv hoog toevoegen, er ook laag af kunt halen. Maar waarschijnlijk is de beste oplossing een microfoon waar meer het hoog in zit wat je zoekt. Kwestie van proberen en luisteren. Je zou bv eens naar de AKG C2000B of de Audio Technica 3035 kunnen kijken. Dat zijn microfoons die behoorlijk betaalbaar zijn en van nature wat meer hoog in het geluid hebben.
Wat is een exciter?
quote:
Ik denk dat plaatsing van de microfoon hier ook een grote rol speelt. Als je je mic voor de klankkast van je gitaar zet, krijg je een behoorlijk dof geluid, met elke microfoon. Plaats je 'em meer richting de hals van je gitaar, krijg je meer details te horen en zit er wat minder laag in. Experimenteren met waar je je microfoon opstelt loont echt de moeite. In principe zou je gitaar dan prima moeten klinken, een gitaar met een ingebouwd element klinkt over het algemeen minder mooi dan een gitaar die is opgenomen met een condensator microfoon.
Mhmm, ik had hem inderdaad voor de klankast staan. Ik zal het inderdaad even proberen met verschillende plaatsingen.
quote:
Het hangt naast de geluidskaart (en de drivers die je gebruikt!) ook erg af van hoe snel je computer is. Een snelle computer kan een lagere latency aan dan een tragere. Wat heb je nu?
Ik heb een computer die ik vorig jaar bij Feedback heb gekocht. Hij is volgens hen juist goed afgestemd op Audio. Er zit een 2,1 Ghz processor in en 1 GB Mb RAM. Een 80 Gb HD (7200rpm). Maar ik werk ook veel met MIDI, dus misschien moet ik die eerst omzetten naar Audio?
  maandag 28 februari 2005 @ 16:47:53 #233
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25300175
quote:
Op maandag 28 februari 2005 15:40 schreef OutKast het volgende:

[..]

Wat is een exciter?
Een exciter is een effect, bedacht in de jaren '70 door Aphex Systems, met als doel sprankelend hoog mee te geven aan het geluid wat je erin stopt.

Wat wel een grappig weetje is: in het begin deed Aphex er een beetje geheimzinnig over. Je kon het apparaat toen ook niet kopen, maar alleen huren. Ze stuurden dan een mannetje mee om te controleren of je het apparaat niet open maakte om uit te vinden hoe het nou werkt.

Maar goed, tegenwoordig verkoopt Aphex hun "aural exciters" gewoon als losse kastjes en is het principe ook algemeen bekend. Er wordt gewerkt met een vorm van vervorming om meer hoog te creeeren, wat wordt gemixed met het originele signaal. Er zijn ook exciters als VST plug-in te vinden. Ik weet in elk geval dat het masteringpakket iZotope Ozone een exciter bevat (een multibandversie ervan zelfs).
quote:
Mhmm, ik had hem inderdaad voor de klankast staan. Ik zal het inderdaad even proberen met verschillende plaatsingen.
Plaatsing van de microfoon is sowieso iets waar je altijd mee kunt spelen en heeft een grote invloed op je opname!
quote:
Ik heb een computer die ik vorig jaar bij Feedback heb gekocht. Hij is volgens hen juist goed afgestemd op Audio. Er zit een 2,1 Ghz processor in en 1 GB Mb RAM. Een 80 Gb HD (7200rpm). Maar ik werk ook veel met MIDI, dus misschien moet ik die eerst omzetten naar Audio?
Op zich is je computer dan snel genoeg om met lagere latency te werken dan 8 ms. Gebruik je wel de Asio driver in Cubase en niet per ongeluk de WDM of DirectX-driver?
pi_25301183
Delta Audiophile 24/96 klinkt uitstekend! Installen als een zonnetje..
  dinsdag 1 maart 2005 @ 08:42:33 #235
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25308079
quote:
Op maandag 28 februari 2005 11:30 schreef OutKast het volgende:

verhaaltje
Ik heb met de Rode NT-1000 hele mooie gitaaropnames gemaakt, als ik die plaatste ongeveer een 10 cm boven endan 10 cm van de gitaar af, ter hoogte van de 12 fret en dan een beetje gericht richting klankgat.

Behalve de kwaliteit van de mic en preamp is natuurlijk de kwaliteit van de gitaar en de snaren net zo belangrijk!!! waren de snaren nieuw en de gitaar een beetje ok?!? Ook kun je vaak wel wat basfrequenties afrollen met een EQ, voor in de mix.
pi_25399199
Ik ben momenteel in het bezit van een Roland VS-840 digital studio recorder en heb daar een hoop beperkingen. Bvb beperkt aantal kanalen (4), koppeling met CD of DVD om te branden, MP3 enz....
Vandaar dat ik zou willen overgaan naar een studio op PC.
Is Protools +Mbox of digi002 een goeie keuze. Of is cubase met gepaste(?) geluidskaart (welke?) beter. Of zijn er nog betere oplossingen.

Of blijf ik misschien toch beter bij een hardrecorder van Roland (vb VS 1824 met CD)???

Wie kan er mij helpen??
pi_25400149
Werkt Cubase ook met de digi002 converter of met de Mbox??

vandaag ben ik in het bezit van:

Roland VS840 workstation
Roland G-800 arranger workstation + 64 voice polyphony
Roland RD-100
Roland PC200 MKII
electrische gitaar variax Line6
electrische gitaar ibanez sa
acoustiche gitaar simon & patrick luthier
  zondag 6 maart 2005 @ 22:13:55 #238
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25402592
De vraag is of je ook in je muziek intensief met Midi wil gaan werken. Is daar je antwoord ja op, dan is misschien protools niet de beste keuze. Protools heeft ook asio drivers voor bijvoorbeeld cubase, maar de verkoper in de lokale studioshop van me, die is niet zo over deze drivers te spreken.

Een voordeel van protools is wel dat je echt een heel pakket hebt voor al je wensen, waarvoor je geen andere spullen nodig hebt van andere fabrikanten.
Bij een cubase-nuendo-pakket kun je je hardware kiezen uit verschillende fabrikanten, wat wel misschien moeilijker is, maar las je het goed doet, kan het net zo gebruiksvriendelijk zijn als een protools-pakket en waarcshijnlijk ook nog wel wat goedkoper!
pi_25580337
Om te voorkomen dat ik andere topics ga volspammen met mijn (als het goed is) nieuwe aankoop ga ik maar braaf hier verder

Ik heb dus zojuist het volgende Systeem + toebehoren besteld. Nu maar hopen dat ik over 3 dagen het geld binnen heb en dan is alles helemaal rond! Eindelijk!!!

PC:
2 x 20" TFT breedbeeld schermen (met elk een resolutie van 1680 x 1050 )
2 x Intel Xeon 3.00GHz FSB800 1MB Box (2 Processoren)
1 x Asus NCCH-DL (Moederbord)
1 x Cooler Master Midi Tower Stacker ATX, no PSU (zwart) (de Kast)
1 x Tagan TG480-U01 480 Watt (PSU) (de Voeding)
2 x Kingston 1GB DDR SDRAM PC3200 CL3.0 ECC (Het geheugen)
1 x Western Digital 74GB SATA150 8MB Raptor, WD740GD (Primaire Harderschijf)
1 x Maxtor 200GB SATA150 8MB FDB, 6B200M0 (kom als ik ooit nog eentje van bij)
1 x NEC DVD-/+RW ND-3520A 16x/16x/4x DL Bulk (zwart)
1 x NEC DVD-ROM DV-5800C 16x/48x Bulk (zwart)
1 x NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart)
1 x XFX Videokaart AGP GeForce 6600GT 128MB DDR3 2xDVI/TV
1 x Logitech MX510 Performance Optical Mouse
1 x Logitech UltraX Keyboard OEM

De Geluidskaart die erin komt is een Emu 1820m. Dat is goed genoeg voor wat ik nu wil. Hij is niet te duur en ik kan dus alsnog makkelijker gaan switchen naar een meer Hardware georienteerde setup.

Verder komen er nog:

KRK RP6 Studio Monitoren bij om de boel te kunnen beluisteren
Rode NT 1a Zangmicrofoon
Shure SM 57 Om instrumenten mee op te nemen
Shure SM 58 Voor over mijn kleine PA (ik heb nog een mic liggen) als ik samen met iemand wat wil jammen en zingen. Klinkt over een PA toch altijd net iets lekkerder en je hoeft minder je best te doen om over de gitaren heen te komen

Verder natuurlijk nog een Microfoon Standaard, een Pop-Screen en wat Kabels.

Was een mooie aanbieding bij dell (is trouwens nog tot 11 April). Als je 1 TFT monitor haalt, dan krijg je de tweede van hetzelfde type voor de halfe prijs. Dat laat ik dus echt niet liggen he!

Het systeem is misschien verder een beetje overkill, maar dan kan ik tenminste een tijdje verder en aangezien ik dus toch voor een PC gaan en niet voor een Laptop is alles makkelijker te upgraden. Ik ben ook maar niet voor een Apple gegaan aangezien ik gewoon redelijk veel weet van windows en op deze manier er makkelijker andere dingen mee kan doen.

Ik hoop zo erg dat ik Maandag of Dinsdag het geld kan overmaken en dat ze dan de spullen mijn kant op kunnen sturen!!!

Maar dit weekend eerst maar even mijn toekomstige "Homestudio" een beetje gaan inrichten en kijken of ik een mooi bureau kan maken ofzo

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2005 14:42:50 ]
pi_25616668
Serieuze bak zeg..
  maandag 21 maart 2005 @ 22:54:47 #241
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25648561
Holy fuck!

Dat ziet er in ieder geval veelbelovend uit!!
pi_25648782
Dat hoop ik toch!
pi_25665225
Ik zoek een Roland s-750 of nog liever een s-770.. als je wat tegenkomt.. graag..
pi_25698931
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:59 schreef Omkron het volgende:
Ik zoek een Roland s-750 of nog liever een s-770.. als je wat tegenkomt.. graag..
da's zo'n synth-sampler waar je een muis+monitior aan kan hangen toch??
pi_25702948
Ja.. maar ik zie er toch nog even van af.. had er al een gevonden trouwens.. maar moet even in beraad gaan of dit de 'juiste' weg voor mij is..
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:22:06 #246
105311 Xantra
Cinematographer
pi_25706707
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 02:19 schreef CoiCrow het volgende:

KRK RP6 Studio Monitoren bij om de boel te kunnen beluisteren
wil ik ook hebben

ik heb:

Korg MicroKorg

[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
pi_25706864
Ik ben op zoek naar 1 a 2 adat kaartjes.. enkel adat.. voor geluid heb ik al mijn audiophile..

Wil vanuit reason van een d>a converter via een externe mixer afmixen..
pi_25726934
Niemand weet of er losse adat kaartjes te krijgen zijn..?
  zondag 27 maart 2005 @ 15:03:59 #249
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_25780545
quote:
Op maandag 28 februari 2005 16:47 schreef Tijn het volgende:
Er wordt gewerkt met een vorm van vervorming om meer hoog te creeeren, wat wordt gemixed met het originele signaal.
*kleine correctie*

Bij exicters word het originele signaal door wat filters&onzin heengetrokken en worden er naast het creeren van extra harmonische boventonen ook fase grapjes uitgehaald met als resultaat dat de extra boventonen het geluid 'sprankelender' maken en de faseverschuivingen breedte en ruimte toevoegen.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_25788402
Kleine verduidelijking zul je bedoelen.. want het is toch echt vervorming..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')