Ja dat is ook het hypocriete.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:48 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, maar zij interpreteert het op haar manier. Of dat de juiste manier is, is een ander verhaal. Zij heeft hier in Nederland het recht van meningsuiting.
Maar ik heb het sowieso een beetje gehad met geloven.
Moet je eens nagaan hoe de laatste 20, 30 oorlogen zijn ontstaan. Geloof.
Ja en nu is het weer aan de gang.Christenen vs Moslims.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:48 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, maar zij interpreteert het op haar manier. Of dat de juiste manier is, is een ander verhaal. Zij heeft hier in Nederland het recht van meningsuiting.
Dit is geen kwestie van meningen, maar van feiten. Waarom denk je dat haar opvattingen zoveel tegenstand heeft onder Moslims? Omdat dit simpelweg niet voortkomt uit de Islam.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:48 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ze brengt gewoon misstanden naar boven. Er zijn nog te veel moslimmannen die vrouwen onderdrukken. Dat dit niet onder de naam van de Islam mag gebeuren, ben ik het met je eens. Maar wat dat betreft is ze toch geen haar slechter dan bijv. Maarten het Hart, die getraumatiseerd door zijn christelijke opvoeding, spottende boeken over de kerk schrijft?quote:Op woensdag 15 december 2004 18:48 schreef BVO het volgende:
Dat ze verbitterd is vanwege wat er met haar gebeurd is snap ik, maar wat ze met die films doet is niets meer dan generaliseren en haat zaaien tegenover Moslims.
Misschien onderschat je de invloed van die kleine groep mensen. En daarbij.. misschien komt het niet voort uit de Islam maar ze doen het wel onder de naam 'Islam'quote:Op woensdag 15 december 2004 18:50 schreef BVO het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, uiteraard. Maar het is onjuist om deze problemen te wijten aan het geloof dat deze mensen hebben, terwijl het naar mijn mening zeer kleinschalig plaats vind en niet voortkjomt uit de Islam.
ik kan m'n eigen tijd indelen, dus ik hóóp om 8.00 uur op te staan, een halve dag te gaan werken en dan door te gaan aan die fucking verbouwing.... maar vroeg opstaan is de laatste weken niet mijn grootste talent..... *zucht*quote:
Eens is.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:50 schreef Christine het volgende:
[..]
Mee eens. En Ayaan zegt ook niet dat de dingen die zij wil aanpakken problemen zijn voor elke moslim. Ze pakt gewoon de maatschappelijke kwesties eruit. Dat vrouwen besneden worden, dat kan gewoon niet. Dat vrouwen geslagen worden, dat kan gewoon niet. Als niet-moslims dit zouden doen, dan zou het ook verkeerd zijn. Mee eens, toch?
De manier waarop ze het aanpakt is gebonden aan haar eigen cultuur. Iets hard zeggen en het daarna nuanceren. Veel mensen kijken echter niet verder dan die harde uitspraken. "Mohammed is een perverse man". De media nemen die zin als kop voor een krantenartikel. De gemiddelde mens gaat dan niet kijken in welke context ze dat heeft gezegd.
Dat is natuurlijk zo. Het gaat mij er alleen om dat ik het onjuist vind dat zij, als volksvertegenwoordiger zijnde, de Islam en daarmee een grote groep Nederlanders indirect verantwoordelijk houdt voor die daden, terwijl deze daden helemaal niet voortkomen uit grond van dit geloof.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:50 schreef Christine het volgende:
[..]
Mee eens. En Ayaan zegt ook niet dat de dingen die zij wil aanpakken problemen zijn voor elke moslim. Ze pakt gewoon de maatschappelijke kwesties eruit. Dat vrouwen besneden worden, dat kan gewoon niet. Dat vrouwen geslagen worden, dat kan gewoon niet. Als niet-moslims dit zouden doen, dan zou het ook verkeerd zijn. Mee eens, toch?
Terwijl zij als volksvertegenwoordiger toch moet snappen dat je zulke controversiële en belangrijke zaken een stuk genuanceerder zou moeten verwoorden.quote:De manier waarop ze het aanpakt is gebonden aan haar eigen cultuur. Iets hard zeggen en het daarna nuanceren. Veel mensen kijken echter niet verder dan die harde uitspraken. "Mohammed is een perverse man". De media nemen die zin als kop voor een krantenartikel. De gemiddelde mens gaat dan niet kijken in welke context ze dat heeft gezegd.
Nee, een homo met zijn hoofd van een flat naar beneden gooien, dát mag van de Islam.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:52 schreef BVO het volgende:
[..]
Dit is geen kwestie van meningen, maar van feiten. Waarom denk je dat haar opvattingen zoveel tegenstand heeft onder Moslims? Omdat dit simpelweg niet voortkomt uit de Islam.
Die films zorgen voor een onjuist beeld en voor een enorme haat in de samenleving. Vooral van een volksvertegenwoordiger mag je toch wel wat intelligenter handelen verwachten.
Oehhquote:Op woensdag 15 december 2004 18:55 schreef babette21 het volgende:
[..]
ik kan m'n eigen tijd indelen, dus ik hóóp om 8.00 uur op te staan, een halve dag te gaan werken en dan door te gaan aan die fucking verbouwing.... maar vroeg opstaan is de laatste weken niet mijn grootste talent..... *zucht*
ik heb trouwens 't mailadres van Chris,
stond in de lijst van Bea Meulman en Marjolein Keuning haha!!
Gelijk, maar het komt wel voort uit islamitische culturen. Die in Nederland inmiddels ook aardig vertegenwoordigd worden.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:52 schreef BVO het volgende:
Waarom denk je dat haar opvattingen zoveel tegenstand heeft onder Moslims? Omdat dit simpelweg niet voortkomt uit de Islam.
De films zijn bedoeld om te shockeren, om mensen een spiegel voor te houden. Ze hoopt dat mannen wakker worden en gaan denken "Shit, waar ben ik mee bezig? Waarom sla ik de vrouw van wie ik houd? Het is niet eens een opdracht van mohammed". En ze hoopt dat vrouwen wakker worden en gaan denken "Hé, ik hoef niet onderdrukt te worden. Ook vanuit het perspectief van de Quor'an heb ik rechten als vrouw, dus ik kan zelf mijn situatie veranderen".quote:Die films zorgen voor een onjuist beeld en voor een enorme haat in de samenleving. Vooral van een volksvertegenwoordiger mag je toch wel wat intelligenter handelen verwachten.
Is weer eens met Bupatih.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:57 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nee, een homo met zijn hoofd van een flat naar beneden gooien, dát mag van de Islam.
Dat is toch ook een feit. En ik heb de meeste moslims er niet over gehoord.
nou ik was eigenlijk niet van plan om 'm te gaan mailen hoor haha....quote:
Hou daar over op, heb een verschrikkelijk boek van hem gelezen.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:53 schreef Christine het volgende:
[..]
Ze brengt gewoon misstanden naar boven. Er zijn nog te veel moslimmannen die vrouwen onderdrukken. Dat dit niet onder de naam van de Islam mag gebeuren, ben ik het met je eens. Maar wat dat betreft is ze toch geen haar slechter dan bijv. Maarten het Hart, die getraumatiseerd door zijn christelijke opvoeding, spottende boeken over de kerk schrijft?
GMTAquote:Op woensdag 15 december 2004 18:55 schreef BVO het volgende:
Ik ben het voor het grootste gedeelte gewoon met haar eens hoor, daar niet van, maar de manier waarop zij haar punten brengt is helemaal verkeerd en daarmee bereikt ze eerder het tegenovergestelde.
Nee hoor.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:59 schreef babette21 het volgende:
[..]
nou ik was eigenlijk niet van plan om 'm te gaan mailen hoor haha....
dus als je interesse hebt, mag je 't wel van me overkopen
moet gaan.... werk aan de winkel..... laters
Ik vind ook dat er een hele hoop moet gebeuren aan de mislukking die de multi-culturele samenleving heet.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:57 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nee, een homo met zijn hoofd van een flat naar beneden gooien, dát mag van de Islam.
Dat is toch ook een feit. En ik heb de meeste moslims er niet over gehoord.
quote:Op woensdag 15 december 2004 19:00 schreef Christine het volgende:
PS kan iemand de topictitel veranderen van "Niksan-adoratietopic" in "Ayaan-discussietopic"?
Ze luisteren nietquote:Op woensdag 15 december 2004 18:51 schreef Bupatih het volgende:
Zo genoeg politiek geleuter.
Over tot de orde van de dag:
[afbeelding]
Nog heel erg veel inderdaad.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:01 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik vind ook dat er een hele hoop moet gebeuren aan de mislukking die de multi-culturele samenleving heet.
Maar de manier van Ayaan is niet de juiste.
quote:Op woensdag 15 december 2004 19:05 schreef BVO het volgende:
Bupa; een discussie over de Islam moet je laten afsluiten door een perfect geïntegreerde, geen hoofddoek-dragende en zonder spreuken beschilderde Moslima..
[afbeelding]
* Hind zegt:.
Hind is inderdaad een voorbeeld van hoe het wél moet.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:05 schreef BVO het volgende:
Bupa; een discussie over de Islam moet je laten afsluiten door een perfect geïntegreerde, geen hoofddoek-dragende en zonder spreuken beschilderde Moslima..
[afbeelding]
* Hind zegt:.
Ja, die ken ik dus welquote:Op woensdag 15 december 2004 18:16 schreef Bupatih het volgende:
M-M-M-M-Meindert Tjoelkerr is de naam, die ik maar moeilijk krijg gespeld
Bestond zonder hem ook zinloos geweld
Als Lady Di niet in die tunnel, maar ergens op een mijnenveld
Was dat dan wellicht wat zinvoller geweld
Zinloos geweld, zinvol geweld
Is 't zinloos of zinvol geweld
Dat gedonder in Turkije, de lijken zijn nog niet geteld
Dat is hier natuurlijk zinloos geweld
Maar, dat na de Turken nu ook nog de Grieken zijn bekneld
Leidt tot verbroedering, zinvol geweld
Zinloos geweld, zinvol geweld
Is 't zinloos of zinvol geweld
Wanneer je oma van de trap duwt en je bent op haar gesteld
Dan lijkt er mij sprake van zinloos geweld
Of als rozijnen liggen te wellen
Terwijl 't recept 'krenten' vermeldt
Hebben die rozijnen dan zinloos geweld
Wanneer mijn eega het publiek met haar vioolspel tergend kwelt
U mag het zeggen: Is dat zinvol of zinloos geweld![]()
![]()
![]()
Stem je op Ayaan?quote:Op woensdag 15 december 2004 19:08 schreef BVO het volgende:
Oh ja, ik kom nu zeker net over als een linkse direnknuffelaar?!.
Ik stem gewoon VVD hoor..
Vooral die rozijnen-grap "wellen"quote:
Ze is dan ook half Nederlands dus dat telt niet helemaal he.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:09 schreef Christine het volgende:
[..]
Hind is inderdaad een voorbeeld van hoe het wél moet.
komt die Hind kloon binnenkort nog weer eens langswaaien of hoe zit dat?
Heb pas één keer mogen stemmen, bij de Europese.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:10 schreef Christine het volgende:
[..]
Stem je op Ayaan?
Ik heb op JP gestemd
Jij bent van de Normen en Waarden?quote:Op woensdag 15 december 2004 19:10 schreef Christine het volgende:
[..]
Stem je op Ayaan?
Ik heb op JP gestemd
Oeh stoer!quote:Op woensdag 15 december 2004 19:08 schreef BVO het volgende:
Oh ja, ik kom nu zeker net over als een linkse direnknuffelaar?!.
Ik stem gewoon VVD hoor..
Ik denk niet dat hij om 5 uur Australische tijd hier Hind komt spelen.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:11 schreef Bupatih het volgende:
Van Svurno.
Absoluut.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:12 schreef Airelle het volgende:
[..]
Jij bent van de Normen en Waarden?
Dat is meer Christen Uniequote:Op woensdag 15 december 2004 19:13 schreef Christine het volgende:
[..]
Absoluut.
En een vrouw hoort in de keuken, de man hoort zich uit de naad te werken.
Oja, ik wil vijf kinderen
Iedereen verkondigt me als ouderwets en gek als ik dat hier zeg.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:13 schreef Christine het volgende:
[..]
Absoluut.
En een vrouw hoort in de keuken, de man hoort zich uit de naad te werken.
Oja, ik wil vijf kinderen
Ja, het is gewoon zóóó leukquote:Op woensdag 15 december 2004 19:10 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Vooral die rozijnen-grap "wellen"
Geniaal die gozers![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |