je heb een edit knop hoorquote:Op dinsdag 14 december 2004 17:27 schreef StefanP het volgende:
Verdomme, ik heb de verkeerde smilie bij mijn post aangeklikt, het moest deze zijn![]()
Zou een modje dit aub willen veranderen? Het is wel heel wrang bij dit topic...
Je weet dat ik een mietje ben en ik heb het ook gekeken. Het is niet eng of vies, maar het is wel heel zielig.quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:13 schreef Natalie het volgende:
Ik durf eerlijk gezegd niet op die link naar 't filmpje te klikken....
Als je er niet tegen kunt : niet doen ! Ik heb zelf een kind met een behoorlijke schisis en daarom nogal wat gelezen en gezien o.a ook een kindje dat geen bovenkaak had en geen neusbeentje, maar dit is echt ontzettend !!quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:13 schreef Natalie het volgende:
Ik durf eerlijk gezegd niet op die link naar 't filmpje te klikken....
Stukje gezien... uitgezet... OMGquote:Op dinsdag 14 december 2004 18:18 schreef deedeetee het volgende:
Als je er niet tegen kunt : niet doen ! Ik heb zelf een kind met een behoorlijke schisis en daarom nogal wat gelezen en gezien o.a ook een kindje dat geen bovenkaak had en geen neusbeentje, maar dit is echt ontzettend !!![]()
Maar toch vind ik dit soort dingen niet eng of walgelijk of vies etc.quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je er niet tegen kunt : niet doen ! Ik heb zelf een kind met een behoorlijke schisis en daarom nogal wat gelezen en gezien o.a ook een kindje dat geen bovenkaak had en geen neusbeentje, maar dit is echt ontzettend !!![]()
Wat erg hé ? Dit is zo'n moment dat ik denk "ik heb nog geboft met mijn eigen kind" Het kan nog veel erger! Ik vraag me ook af wat de oorzaak is, in mijn geval is het vermoedelijk door medicijn gekomen die de arts mij niet had mogen voorschrijven. ( heb sindsdien een hekel aan artsen ) Als het erfelijk is kunnen die ouders beter niet nog meer kinderen krijgen.quote:
Juist.quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:24 schreef multatuli het volgende:
Ik heb er dan toch maar naar gekeken en eerlijk gezegd viel het mij mee. Niet haar afwijkingen; die zijn waanzinnig, maar door het filmpje zie je dat het toch gewoon een klein mensje is en kan je je voorstellen dat mensen gewoon van haar houden. Het is al net als met Elephant man, waar je eerst afgrijzen voelt, maar gaandeweg door de misvormingen heen gaat kijken.
Mja, welke keuze? Ze dachten dat ze met een schisis geboren zou worden..quote:Geef wel toe dat ik me niet goed kan voorstellen hoe zo'n kind gelukkig moet opgroeien. Blij dat het mijn keus niet geweest is.
Ongetwijfeld, wat MUUS zegt, ga je er wel aan wennen. Je gaat het meisje achter dat gezichtje zien. Maar ik kan er niets aan doen dat ik van dat filmpje schrik. Niet omdat ik dit wil, maar het is mijn eerste reactie.quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:28 schreef deedeetee het volgende:
Wat erg hé ? Dit is zo'n moment dat ik denk "ik heb nog geboft met mijn eigen kind" Het kan nog veel erger! Ik vraag me ook af wat de oorzaak is, in mijn geval is het vermoedelijk door medicijn gekomen die de arts mij niet had mogen voorschrijven. ( heb sindsdien een hekel aan artsen ) Als het erfelijk is kunnen die ouders beter niet nog meer kinderen krijgen.![]()
Met alle respect hoor.quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:39 schreef nikky het volgende:
Jemig
Nu groeit het meisje nog vrolijk en gelukkig op. Maar inderdaad... straks als ze ouder wordt, haar leven wordt een hel op aarde. Arm kind
Je went er idd aan alhoewel je dan weer schrikt als je 't kind in de spiegel ziet want dan is het * beeld * anders. Maar dan heb ik 't over een schisis.quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:33 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, wat MUUS zegt, ga je er wel aan wennen. Je gaat het meisje achter dat gezichtje zien. Maar ik kan er niets aan doen dat ik van dat filmpje schrik. Niet omdat ik dit wil, maar het is mijn eerste reactie.
Tegelijkertijd voel ik me dan weer schuldig omdat dit natuurlijk gewoon een lief jong meisje is die het niet verdient dat mensen bang zijn of van haar schrikken.
Kan er echt niets aan doen
Als zoiets mij overkomt ben ik voor postnatale abortusquote:Op dinsdag 14 december 2004 18:39 schreef nikky het volgende:
Jemig
Nu groeit het meisje nog vrolijk en gelukkig op. Maar inderdaad... straks als ze ouder wordt, haar leven wordt een hel op aarde. Arm kind
Hoezo knap? Het meisje was/is toch gewoon levensvatbaar?quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:39 schreef _Denker het volgende:
Knap dat ze het kind toch hebben laten leven.
Je hebt natuurlijk gelijk dat dit kind recht op leven heeft en ik zeg wel dat ik er liever met een boog omheen zou lopen maar dat zou ik natuurlijk niet echt doen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:23 schreef flugeltje het volgende:
Okay, haar gezicht ligt in puin, maar geestelijk en lichamelijk is ze gewoon 100% in orde. Waarom zou je zo'n kind dan laten sterven? Omdat je er zelf moeite mee hebt om naar te kijken?
Natuurlijk kan het zo zijn dat ze zelf later een hekel aan zichzelf krijgt, maar dat hoeft dus niet persé! Wie weet wordt ze wel gewoon heel gelukkig en kijkt ze verder dan haar spiegelbeeld.
Ik ben het helemaal met je eens hoor!!quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk dat dit kind recht op leven heeft en ik zeg wel dat ik er liever met een boog omheen zou lopen maar dat zou ik natuurlijk niet echt doen.
Er zijn echter genoeg mensen die op een niet mis te verstane wijze hun afkeer laten blijken en dat lijkt me voor het kind afschuwelijk. Dat moet je niet onderschatten.
Het lijkt me erg moeilijk om haar op te zien groeien en te helpen met * zich zelf * te leven. Een grote familie en vriendenkring lijkt me dan erg belangrijk. Dan heeft ze een plek waar ze zich thuis voelt en geliefd en gewenst is. Reken maar dat ze het in de buitenwereld erg moeilijk gaat krijgen.
En om nog eens in te gaan op * waarom zou je haar dan laten sterven ? * Misschien is dat wel wat ze later haar ouders gaat vragen en ik ben blij dat ik dan niet in hun schoenen hoef te staan.
Soms is het leven zo hard dat je je af gaat vragen of het wel waard is geleeft te worden.
Deze ouders lijken te denken dat hun kind voor veel mensen een voorbeeld kan zijn, waarschijnlijk in moed en levenskunst. Ik hoop dat het meisje zichzelf in die rol kan terug vinden.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |