FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / nieuwe auto (ook sleepwagen)
mistraldkdinsdag 14 december 2004 @ 16:16
Het gaat hier om de volgende situatie:

Mijn vader heeft nu een (kleine) auto, en is daar erg tevreden mee. Echter, vanwege de noodzaak om regelmatig (1x per 1 á 2 weken) een trailer te slepen van ca. 1950 kg is is hij op zoek naar een nieuwe auto. Hij rijdt nu een audi S3, en het liefst wil hij in zijn volgende wagen hetzelfde soort kwaliteit. Ook vierwielaandrijving (zoals nu Quattro) is een pré, en natuurlijk moet de wagen 2000KG kunnen slepen. Opties waar hij al naar heeft gekeken zijn de nieuwe a4 3.0tdi, topwagen alleen té duur met een prijs van 65000e.. Ook de Subaru legacy3.0R spec.B heeft ie bekeken. Was te plastic allemaal en was hij dus niet echt van overtuigd.

Wie o Wie weet er de ultieme optie?

Een andere mogelijkheid is de audi gewoon houden en een tweede 'sleepwagen' te kopen. Ook advies/opties daarbij ben ik erg blij mee. Nissan patrol, toyota 90, mitsubishi pajero, of gewoon een oude mercedes Eklasse diesel kampbak/taxi...???

Again: wie weet de beste optie, of heeft een auto die zeker het overwegen waard is?
M5dinsdag 14 december 2004 @ 16:23
VW Passat W8. is wel duur a 58.000, maar kan 2100 kg trekken en heeft 4 wiel aandrijving. plus dat het een degelijke auto is

Trouwens, een A4 3.0 TDI quattro is nieuw 49.000 en geen 65.000 of bedoel je de A6 3.0 TDI quattro? De A4 3.0 TDI mag namelijk 2000 kg trekken.
dr.dunnodinsdag 14 december 2004 @ 16:23
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 16:16 schreef mistraldk het volgende:
Het gaat hier om de volgende situatie:

Mijn vader heeft nu een (kleine) auto, en is daar erg tevreden mee. Echter, vanwege de noodzaak om regelmatig (1x per 1 á 2 weken) een trailer te slepen van ca. 1950 kg is is hij op zoek naar een nieuwe auto. Hij rijdt nu een audi S3, en het liefst wil hij in zijn volgende wagen hetzelfde soort kwaliteit. Ook vierwielaandrijving (zoals nu Quattro) is een pré, en natuurlijk moet de wagen 2000KG kunnen slepen. Opties waar hij al naar heeft gekeken zijn de nieuwe a4 3.0tdi, topwagen alleen té duur met een prijs van 65000e.. Ook de Subaru legacy3.0R spec.B heeft ie bekeken. Was te plastic allemaal en was hij dus niet echt van overtuigd.

Wie o Wie weet er de ultieme optie?

Een andere mogelijkheid is de audi gewoon houden en een tweede 'sleepwagen' te kopen. Ook advies/opties daarbij ben ik erg blij mee. Nissan patrol, toyota 90, mitsubishi pajero, of gewoon een oude mercedes Eklasse diesel kampbak/taxi...???

Again: wie weet de beste optie, of heeft een auto die zeker het overwegen waard is?
koop gewoon een tweedehands grijskenteken jeep; die dingen worden nu massaal door particulieren gedumped en zijn niet meer te verkopen; dan heb je je oplossing voor een prikkie èn voor het uitkiezen
allsystemshaltdinsdag 14 december 2004 @ 16:27
Gewoon de audi houden en een tweedehands Landcruiser erbij voor het sleepwerk.

Of een Lancer evo kan ook wel 2 ton hebben denk ik.

Of mag het geen jap zijn?
NITR0dinsdag 14 december 2004 @ 16:27
2e hands A4 of A6?
JMS00dinsdag 14 december 2004 @ 16:35
Een Volvo V70/S60 is, mits je niet teveel opties koopt, best goedkoop en er zit altijd een fatsoenlijke motor in.
slashmedinsdag 14 december 2004 @ 16:39
Patrol of landrover erbij. Het gros van de marktkooplui rijdt met zo'n tractor.
WooZdinsdag 14 december 2004 @ 16:41
Wij hebben hier een grand espace 3.5 v6 (á 48k,-)

volgens mij geen vierwielaandrijving maar kan zeker wel zo'n aanhanger trekken
yupdinsdag 14 december 2004 @ 16:42
Nieuwe 530d mag 2000 kilo trekken en kost 58.000 euro. Te duur waarschijnlijk?

530d specs:
http://www.autoweek.nl/ca(...)s=&id=29050&cache=no
Roelliodinsdag 14 december 2004 @ 16:43
Avensis verso? Of trekt die dat niet?
SynXteRdinsdag 14 december 2004 @ 16:49
http://www.autoweek.nl/ca(...)s=&id=26608&cache=no

landrover is je optie
MikeyMandinsdag 14 december 2004 @ 17:26
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 16:23 schreef M5 het volgende:
VW Passat W8. is wel duur a 58.000, maar kan 2100 kg trekken en heeft 4 wiel aandrijving. plus dat het een degelijke auto is

Trouwens, een A4 3.0 TDI quattro is nieuw 49.000 en geen 65.000 of bedoel je de A6 3.0 TDI quattro? De A4 3.0 TDI mag namelijk 2000 kg trekken.
Naar mijn weten wordt de passat w8 niet meer gemaakt...
En ik zou zelf voor de subaru gaan... Voor het geld dat je overhoudt, kun je het hele interieur met leer laten bekleden
mistraldkdinsdag 14 december 2004 @ 17:45
probleem met espace, 530d en audi is dat ze inderdaad te duur zijn, audi start op 48, maar kies je een paar opties, zit je 20000 hoger, zelfde probleem met bmw...
met een eventuele 2e wagen zal ca 15000km per jaar gereden worden, wel fijn als deze niet ENORM zuipt en een beetje lekker rijdt..

Probleem met 2e hands audi's is dat ze te weinig mogen slepen, alleen de nieuwe 3.0tdi mag 2000.

"koop gewoon een tweedehands grijskenteken jeep; die dingen worden nu massaal door particulieren gedumped en zijn niet meer te verkopen; dan heb je je oplossing voor een prikkie èn voor het uitkiezen"
Waar kan je uit kiezen dan bv? ik heb geen idee waar ik voor deze wagens moet kijken???

Any other idea's?
allsystemshaltdinsdag 14 december 2004 @ 18:11
http://zoek.autotrader.nl(...)bb4c1d98&did=1004298

Zoiets bijvoorbeeld onder de 20 K dieseltje 4 wielaandrijving

specs,

aanhanger geremd 2800 kg
aanhanger ongeremd 750 kg

verbruik binnen b.k. 14.5 l/100km
verbruik buiten b.k. 10.4 l/100km
verbruik gecombineerd 12,0 l/100km

[ Bericht 24% gewijzigd door allsystemshalt op 14-12-2004 18:14:52 (specs) ]
M5dinsdag 14 december 2004 @ 20:19
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 17:45 schreef mistraldk het volgende:
probleem met espace, 530d en audi is dat ze inderdaad te duur zijn, audi start op 48, maar kies je een paar opties, zit je 20000 hoger, zelfde probleem met bmw...
met een eventuele 2e wagen zal ca 15000km per jaar gereden worden, wel fijn als deze niet ENORM zuipt en een beetje lekker rijdt..

Probleem met 2e hands audi's is dat ze te weinig mogen slepen, alleen de nieuwe 3.0tdi mag 2000.

"koop gewoon een tweedehands grijskenteken jeep; die dingen worden nu massaal door particulieren gedumped en zijn niet meer te verkopen; dan heb je je oplossing voor een prikkie èn voor het uitkiezen"
Waar kan je uit kiezen dan bv? ik heb geen idee waar ik voor deze wagens moet kijken???

Any other idea's?
Ik zie niet in waarom je 20.000 euro aan opties op je A4 zou nemen. ik weet niet wat je er dan allemaal in wilt hebben? een standaard A4 3.0 TDI is best compleet dacht ik zo


jeeps zoeken ? toyota landcruisers, kunnen makkelijk 2000kg trekken. 2ehands? wat dacht je van een toyota dealer of een internet site... en anders een misuibishi pajero ofzo
mistraldkdinsdag 14 december 2004 @ 22:47
heb net even gekeken, en kom uit op een kleine 11000 euro aan opties...is toch een goeie 62000 euro's. Voor de s3 krijgt ie waarschijnlijk een 23000 terug. toch veel te duur.
Welke 'tweede' terreinwagen zou een goed alternatief zijn? De bovengenoemde toyota is zeker top, nog andere alternatieven?
MikeyMandinsdag 14 december 2004 @ 23:50
Wat moet er allemaal op dan? Dvdspeler enzo lijkt me niet zo nuttig op een tweede auto?
yupwoensdag 15 december 2004 @ 00:10
Landcruiser, Nissan Patrol, Misschien Mitsu Pajero maar dat lijkt me te klein voor je...

Patrol en Landcruiser zijn zeer goed, voor de Landcruiser moet je bij onze Toyota Fapper zijn.

Verder zou er maar een auto mijn keus zijn. Die Subaru Legacy 3.0R spec B. Gewoon een vette bak met zijn 4x4, wolf in schaapskleren uiterlijk + 245 pk 3000cc 6 cyl boxer motor. Non turbo.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 15 december 2004 @ 01:07
Toyota (Landcruiser) is natuurlijk het best.
yupwoensdag 15 december 2004 @ 01:12
Ja lekker beargumenteerd ook
Tommy_Kuklinskiwoensdag 15 december 2004 @ 01:13
quote:
Op woensdag 15 december 2004 01:12 schreef yup het volgende:
Ja lekker beargumenteerd ook
moet dat dan? Ik dacht dat iedereen dat al wist.

+ betrouwbaar
+ sterke motor
+ 4wd
+ koppel onderin
+ wat niet?

- tot ziens

mistraldkwoensdag 15 december 2004 @ 01:22
ben nog aan t twijfelen. zit een beetje rond te kijken en zo te zien betaal je tussen de 15k en 20 k voor een redelijk moderne wagen, en tussen de 10 en 15 voor wat ouderen (hoewel enorme bakbeesten als: http://zoek.autotrader.nl(...)bb4c1d98&did=1000060
ook geestig zijn maar natuurlijk wel erg zwaar, en héél duur om te rijden.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 15 december 2004 @ 01:26
quote:
Op woensdag 15 december 2004 01:22 schreef mistraldk het volgende:
ben nog aan t twijfelen. zit een beetje rond te kijken en zo te zien betaal je tussen de 15k en 20 k voor een redelijk moderne wagen, en tussen de 10 en 15 voor wat ouderen (hoewel enorme bakbeesten als: http://zoek.autotrader.nl(...)bb4c1d98&did=1000060
ook geestig zijn maar natuurlijk wel erg zwaar, en héél duur om te rijden.
Customwagon
Dat rijd goed, zeker voor een Jeep
Ze zijn niet stuk te krijgen man, en sterk ook met zijn 4,2 TD.
Neem die maar!

Wij hebben er nog eentje staan trouwens, eerste customwagon uit 86 met 6 ton op de teller. Loopt nog als een zonnetje
yupwoensdag 15 december 2004 @ 01:30
Nou dan blijven er weinig opties over.

Wat kan je pa uitgeven? 530d nieuw model voldoet aan alles behalve 4x4, mag 2 ton trekken, betere kwaliteit dan S3. Probleem is dat het ding 58k kost
mistraldkwoensdag 15 december 2004 @ 01:31
rijdt dat apparaat goed? toch een kleine 2300 kg...bijna een tank man! wel veilig, alles wat je aanrijdt is sowieso totall loss terwijl je zelf waarschijnlijk alleen wat krassen op je bull-bar oid hebt..
Tommy_Kuklinskiwoensdag 15 december 2004 @ 01:32
quote:
Op woensdag 15 december 2004 01:31 schreef mistraldk het volgende:
rijdt dat apparaat goed? toch een kleine 2300 kg...bijna een tank man! wel veilig, alles wat je aanrijdt is sowieso totall loss terwijl je zelf waarschijnlijk alleen wat krassen op je bull-bar oid hebt..
Die oude Customwagons (de 80 serie) rijd erg goed.
Je kan de nieuwe LC 100 customwagon ook proberen natuurlijk, kom een keer langs zou ik zeggen
mistraldkwoensdag 15 december 2004 @ 01:34
tja, 530d, fantastisch wagen. alleen probleem daarmee is, net als de nieuwe a4, dat ie te duur wordt met wat opties er op (al gauw zo'n 68-70k euro...) voor die prijs heb je zo'n subaru spec.b én een vrij nieuwe toyota..iets te veel van t goeie.
Denk dat 50000 wel een beetje de max is, dus uitgeven van 25000 na inruil van de S3 ongeveer..

Ik ga t eens goed met m over deze optie hebben.
Heb zelf natuurlijk ook wel belang erbij (tja, wie moet er anders die arme eenzame toyota rijden ;-) ) maar eerlijk gezegd is het natuurlijk debiel als hij voor die paar keer per jaar slepen met zijn jaarlijkse kms (ca40000) in een jeep gaat rijden...
Tommy_Kuklinskiwoensdag 15 december 2004 @ 01:41
quote:
Op woensdag 15 december 2004 01:34 schreef mistraldk het volgende:
tja, 530d, fantastisch wagen. alleen probleem daarmee is, net als de nieuwe a4, dat ie te duur wordt met wat opties er op (al gauw zo'n 68-70k euro...) voor die prijs heb je zo'n subaru spec.b én een vrij nieuwe toyota..iets te veel van t goeie.
Denk dat 50000 wel een beetje de max is, dus uitgeven van 25000 na inruil van de S3 ongeveer..

Ik ga t eens goed met m over deze optie hebben.
Heb zelf natuurlijk ook wel belang erbij (tja, wie moet er anders die arme eenzame toyota rijden ;-) ) maar eerlijk gezegd is het natuurlijk debiel als hij voor die paar keer per jaar slepen met zijn jaarlijkse kms (ca40000) in een jeep gaat rijden...
Neem er gewoon een oude Customwagon bij dan.
yupwoensdag 15 december 2004 @ 01:45
Naja behalve de Toyota's heb je ook Mitsubishi Pajero's, mogen redelijk veel trekken heb ik net ontdekt. Zoek eens op die ?
Tommy_Kuklinskiwoensdag 15 december 2004 @ 01:46
quote:
Op woensdag 15 december 2004 01:45 schreef yup het volgende:
Naja behalve de Toyota's heb je ook Mitsubishi Pajero's, mogen redelijk veel trekken heb ik net ontdekt. Zoek eens op die ?
Maar een Toyota is 100000x beter en betrouwbaarder en mooier en... alles. Dat weet jij nu toch ook wel?

yupwoensdag 15 december 2004 @ 01:52
quote:
Op woensdag 15 december 2004 01:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Maar een Toyota is 100000x beter en betrouwbaarder en mooier en... alles. Dat weet jij nu toch ook wel?

Kijk effe serieus als die Mitsubishi's goedkoper zijn waarom niet, volgens mij zijn die Pajeros echt betrouwbaar.

http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D

Mag 3300 kilo trekken
Tommy_Kuklinskiwoensdag 15 december 2004 @ 01:55
quote:
Op woensdag 15 december 2004 01:52 schreef yup het volgende:

[..]

Kijk effe serieus als die Mitsubishi's goedkoper zijn waarom niet, volgens mij zijn die Pajeros echt betrouwbaar.

http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D

Mag 3300 kilo trekken
Mitshubishi's zijn idd wel betrouwbaarder dan Nissans (engelse Jap)
Maar de Customwagons staan daar echt boven hoor. In het middeloosten (waar ze geld genoeg hebben, olie ventjes e.d. ) rijden ze alleen maar Customwagons.
yupwoensdag 15 december 2004 @ 01:58
Mitsubishi is dik ok. Iig een echte Jap. Maar ja de keuze is aan de pa van de topicstarter.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 15 december 2004 @ 01:59
quote:
Op woensdag 15 december 2004 01:58 schreef yup het volgende:
Maar ja de keuze is aan de pa van de topicstarter.
Dat is waar.
sangerwoensdag 15 december 2004 @ 08:23
quote:
Op woensdag 15 december 2004 01:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Maar een Toyota is 100000x beter en betrouwbaarder en mooier en... alles. Dat weet jij nu toch ook wel?

@Tommy_Kuklinski

Weet jij dan ook wie er als meest succesvolle fabrikant van Parijs-Dakar bekend staat, en deze inmiddels al 4x op rij heeft gewonnen? Volgens mij geeft Parijs-Dakar aan welke auto het meest betrouwbaar is, in de meest extreme omstandigheden. Van de 25 edities Parijs-Dakar heeft Mitsubishi er 9!!! gewonnen, das meer dan 1/3 van het totaal. Wat zijn de prestaties van Toyota in Parijs-Dakar?

Alleen dat mooier zou ik je eventueel gelijk in kunnen geven......
sangerwoensdag 15 december 2004 @ 08:26
quote:
Op woensdag 15 december 2004 01:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Mitshubishi's zijn idd wel betrouwbaarder dan Nissans (engelse Jap)
Maar de Customwagons staan daar echt boven hoor. In het middeloosten (waar ze geld genoeg hebben, olie ventjes e.d. ) rijden ze alleen maar Customwagons.
Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat er geen Mitsubishi distributeur in het midden oosten zit. Dit zou betekenen dat deze mannetjes met geld de auto's ergens vanuit Japan of Europa moeten halen.
mistraldkwoensdag 15 december 2004 @ 10:48
quote:
Op woensdag 15 december 2004 08:23 schreef sanger het volgende:

[..]

@Tommy_Kuklinski

Weet jij dan ook wie er als meest succesvolle fabrikant van Parijs-Dakar bekend staat, en deze inmiddels al 4x op rij heeft gewonnen? Volgens mij geeft Parijs-Dakar aan welke auto het meest betrouwbaar is, in de meest extreme omstandigheden. Van de 25 edities Parijs-Dakar heeft Mitsubishi er 9!!! gewonnen, das meer dan 1/3 van het totaal. Wat zijn de prestaties van Toyota in Parijs-Dakar?

Alleen dat mooier zou ik je eventueel gelijk in kunnen geven......
Niet dat die wagens in de verste verte te vergelijken zijn met de straatwagens...
quote:
Maar ja de keuze is aan de pa van de topicstarter
Dat is natuurlijk niet helemaal waar..
Het is aan mij om hem alle opties aan te dragen, met natuurlijk een lichte voorkeur voor de 'extra' customwagon natuurlijk (hoe bedoel je 'ff' anders, ik rijd nu in een golf II uit 84, 800kg..dat is 1/3 van zo'n customwagon..)
Zo te zien is over het algemeen de voorkeur voor toyota. Ik vind die pajero die hierboven genoemd wordt trouwens er ook wel goed uitzien trouwens, alleen gaan die op autotrader voor een kleine 10000e meer, dat wordt wel erg veel denk ik..
De voorkeur voor toyota is positief aangezien hij zelf eindeloos lang in een landcruiser door afrika heeft gereden dus wat 'sentiment' met die wagens heeft (naast dat het fantastische auto's zijn en ook in australie vrijwel de gehele markt beheersen).

Nu nog even duidelijk krijgen wat voor soort budget t wordt etc. Ik denk dat mijn voorkeur gaat naar een 90 serie omdat die nog steeds 2800kg mogen trekken (dus ruim voldoende) maar wel een stuk kleiner en dus handzamer zijn in het dagelijks verkeer voor mij.
Of zijn mensen t hier absoluut niet mee eens?

[ Bericht 2% gewijzigd door mistraldk op 15-12-2004 10:54:18 ]
yupwoensdag 15 december 2004 @ 11:33
Toyota it is. Over de 90 serie moet je met die Toyota fapper praten. Hij zal je wss meer over kunnen vertellen.

2dehands A8 4200 quattro niks voor je pa?

[ Bericht 19% gewijzigd door yup op 15-12-2004 11:38:11 ]
sangerwoensdag 15 december 2004 @ 12:34
quote:
Op woensdag 15 december 2004 10:48 schreef mistraldk het volgende:

[..]

Niet dat die wagens in de verste verte te vergelijken zijn met de straatwagens...
[..]
Misschien niet meer, maar tot 2002 hebben ze met een aangepaste straatversie gereden. De aanpassingen bedroegen dan vooral de aandrijflijn en wielophangingen. En natuurlijk allerlei elektrosystemen als een bandenspanning regelaar (wat overigens vanaf komende versie verboden is) en GPRS.

Echter het geeft wel aan dat Mitsubishi kwalilitatief goed is.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 15 december 2004 @ 12:40
quote:
Op woensdag 15 december 2004 08:23 schreef sanger het volgende:

[..]

@Tommy_Kuklinski

Weet jij dan ook wie er als meest succesvolle fabrikant van Parijs-Dakar bekend staat, en deze inmiddels al 4x op rij heeft gewonnen? Volgens mij geeft Parijs-Dakar aan welke auto het meest betrouwbaar is, in de meest extreme omstandigheden. Van de 25 edities Parijs-Dakar heeft Mitsubishi er 9!!! gewonnen, das meer dan 1/3 van het totaal. Wat zijn de prestaties van Toyota in Parijs-Dakar?

Alleen dat mooier zou ik je eventueel gelijk in kunnen geven......
Dat zijn fabrieksauto's, Toyota heeft nooit meegedaan als fabrieksteam.
Weet je wat wel weer leuk is. Dat er deelnemers aan Parijs-Dakar meedoen met een standaard LC100 (vorig jaar zelfs een Rav4 ) en deze nog uitrijden ook.. zegt mij meer dan een geprepareerd ding. In Afrika rijden er trouwens voor 90% ook alleen maar Toyota's. Om maar te zwijgen over Aus.
MAAR Mitsubishi is technisch gewoon een goed merk.

Wat die "rijke ventjes" betreft in het MO..
Toyota heeft daar natuurlijk een heel goed imago, ze gaan niet stuk, en die customwagons zien er nog leuk uit ook. Er is zelfs zo'n gast die een Customwagon (80-serie) bezit met 800 pk
Bin Laden heeft er ook een trouwens
VanDreadwoensdag 15 december 2004 @ 12:54
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 16:16 schreef mistraldk het volgende:
Ook de Subaru legacy3.0R spec.B heeft ie bekeken. Was te plastic allemaal en was hij dus niet echt van overtuigd.
Valt wel mee toch met dat plastic, beter dan iedere koreaan en volgens mij niet minder dan een audi qua plastig gehalte.
En rijden dat die dingen doen
MouseOverwoensdag 15 december 2004 @ 14:49
Hebben jullie ook al overwogen om gewoon een zware sleepauto te huren als je em eens nodig hebt? 1x per 1-2 weken is ongeveer 25-35x pj, en als je er per keer 100 euro aan kwijt bent is dat misschien nog wel een goede optie, gezien de bedragen die met een nieuwe auto gemoeid zijn en het feit dat pa tevreden met z'n huidige auto is.
yupwoensdag 15 december 2004 @ 15:19
quote:
Op woensdag 15 december 2004 12:54 schreef VanDread het volgende:

[..]

Valt wel mee toch met dat plastic, beter dan iedere koreaan en volgens mij niet minder dan een audi qua plastig gehalte.
En rijden dat die dingen doen
Niet minder dan een Audi qua plastic fantastic, welke film of droom is dat? Sorry maar zelfs de duurste en nieuwste Subaru's hebben een hoog plastic fantastic gehalte. Ook de nieuwste Impreza heeft er last van.
mistraldkwoensdag 15 december 2004 @ 15:53
quote:
Op woensdag 15 december 2004 14:49 schreef MouseOver het volgende:
Hebben jullie ook al overwogen om gewoon een zware sleepauto te huren als je em eens nodig hebt? 1x per 1-2 weken is ongeveer 25-35x pj, en als je er per keer 100 euro aan kwijt bent is dat misschien nog wel een goede optie, gezien de bedragen die met een nieuwe auto gemoeid zijn en het feit dat pa tevreden met z'n huidige auto is.
Aangezien de keren dat er met trailer gereden moet worden dit gaat over afstanden van meestal een paar honderd km en soms ook naar t buitenland (zwitserland, duitsland, frankrijk etc.) dit weer veel te duur zou zijn. Ben je al gauw 1000e kwijt aan huren, en ja..dan toch liever zelf en bak erbij!
dr.dunnowoensdag 15 december 2004 @ 19:15
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 17:45 schreef mistraldk het volgende:

"koop gewoon een tweedehands grijskenteken jeep; die dingen worden nu massaal door particulieren gedumped en zijn niet meer te verkopen; dan heb je je oplossing voor een prikkie èn voor het uitkiezen"
Waar kan je uit kiezen dan bv? ik heb geen idee waar ik voor deze wagens moet kijken???
marktplaats.nl
autotrack.nl
autoweek.nl
bovagoccassions.nl

etc.
dr.dunnowoensdag 15 december 2004 @ 19:18
quote:
Op woensdag 15 december 2004 01:22 schreef mistraldk het volgende:
ben nog aan t twijfelen. zit een beetje rond te kijken en zo te zien betaal je tussen de 15k en 20 k voor een redelijk moderne wagen, en tussen de 10 en 15 voor wat ouderen (hoewel enorme bakbeesten als: http://zoek.autotrader.nl(...)bb4c1d98&did=1000060
ook geestig zijn maar natuurlijk wel erg zwaar, en héél duur om te rijden.
dure hobby, dure wagen nodig.

een nieuwe auto kopen die iets goedkoper is in wb maar vaak duurder in verzekering, is altijd nog duurder dan een tweedehands wagen kopen die misschien duurder is in wb en evt. verbruik , maar sowieso goedkoper in verzekering als je hem niet allrisk verzekert (wat dan makkelijker kan) + natuurlijk veel minder afschrijving en vaak ook lagere onderhoudskosten.

doe nou zelf ook eens moeite en een rekensommetje landrovertjes vind je al voor <8000 euro als je goed zoekt, ook nog in een goede staat; als je per se een nieuwe wagen wilt, dan is dat een luxeprobleem en moet je ook niet zeuren over hogere kosten.
dr.dunnowoensdag 15 december 2004 @ 19:20
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:53 schreef mistraldk het volgende:

[..]

Aangezien de keren dat er met trailer gereden moet worden dit gaat over afstanden van meestal een paar honderd km en soms ook naar t buitenland (zwitserland, duitsland, frankrijk etc.) dit weer veel te duur zou zijn. Ben je al gauw 1000e kwijt aan huren, en ja..dan toch liever zelf en bak erbij!
een duurdere (2dehands) auto in eigen bezit die het hele jaar stilstaat is veel duurder dan die 2-3 x per jaar een auto huren.

en hoe vaak heb je 4wd nodig? voor over de weg rijden in ieder geval niet, alleen als je met die auto en de trailer gekoppeld op en af een helling moet rijden om bv die boot te water te laten.
mistraldkwoensdag 15 december 2004 @ 22:38
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:20 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

een duurdere (2dehands) auto in eigen bezit die het hele jaar stilstaat is veel duurder dan die 2-3 x per jaar een auto huren.

en hoe vaak heb je 4wd nodig? voor over de weg rijden in ieder geval niet, alleen als je met die auto en de trailer gekoppeld op en af een helling moet rijden om bv die boot te water te laten.
Zoals boven al staat zal er een kleine 15.000km per jaar worden gereden in die 2e auto aangezien ik die dan ga gebruiken en mijn eigen auto de deur uit doe (is namelijk een bejaarde golf II), dus 2-3x per jaar..?

4wd is alleen een pré als mijn pa 1 'nieuwe' (2e hands is ook prima natuurlijk, zolang ie maar aan de eisen voldoet) koopt. Als er ergens een 530d voor onder de 15k euro staat is dat natuurlijk prima! als ie maar 2000kg kan en mag slepen.
yupdonderdag 16 december 2004 @ 00:09
Goed nieuws Mistral.

De oude 5-serie (dus niet de huidige nieuwe) 530d om precies te zijn, mag 2 ton precies trekken. Ik denk dat dit een redelijk serieuze optie is voor je pa...

http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D

530d, 2001, 190k op teller, TREKHAAK! zwart, PRACHTIGE wagen. 19k ongeveer prijs.

Dit is wat ik je pa en jou aanraadt... Ik bedoel de 530d in het algemeen. Deze wagen is wel een mooie maar je pa moet maar kijken of het wat voor hem is.
VanDreaddonderdag 16 december 2004 @ 14:39
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:19 schreef yup het volgende:

[..]

Niet minder dan een Audi qua plastic fantastic, welke film of droom is dat? Sorry maar zelfs de duurste en nieuwste Subaru's hebben een hoog plastic fantastic gehalte. Ook de nieuwste Impreza heeft er last van.
Plastic


VS

Netzoveel Plastic


(want dat "hout" is geen hout?" )

En die Subaru rijdt gewoon heerlijk
mistraldkvrijdag 17 december 2004 @ 01:25
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het interieur van de subaru nog niet had gezien maar nu ik de foto zie wel meteen begrijp waar mijn pa t over heeft..Het gaat niet alleen om hoe t er uit ziet, veel belangrijker is hoe alles aanvoelt! (en géén hout in een auto! behalve echt hout, of houten stuurwiel in klassieker)

Denk dat mijn voorkeur uitgaat naar een toyota 90 3.0TD, of een pajero DiD of een Patrol D4D (de wat nieuwere diesels dus) puur omdat deze volgens mij beter mee kunnen komen in dagelijks verkeer..
ga dit weekend in beraad, dus ben benieuwd!
Tommy_Kuklinskivrijdag 17 december 2004 @ 01:31
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 01:25 schreef mistraldk het volgende:
Denk dat mijn voorkeur uitgaat naar een toyota 90 3.0TD, of een pajero DiD of een Patrol D4D (de wat nieuwere diesels dus) puur omdat deze volgens mij beter mee kunnen komen in dagelijks verkeer..
HEY.. de Toyota is de D-4D!!


De LC90 kan wel goed meekomen in het verkeer ja, heeft 410 nm koppel en gaat in 11,5 sec. naar de 100
RedArrow68zondag 19 december 2004 @ 23:19
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 01:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

HEY.. de Toyota is de D-4D!!


De LC90 kan wel goed meekomen in het verkeer ja, heeft 410 nm koppel en gaat in 11,5 sec. naar de 100
Overigens wel érg triest dat ze in zo'n gevaarte een 4 cilinder durven te proppen.... Komt ms wel goed vooruit maar een X5 of ML of wat dan ook met een 4 cilinder is ook echt NOT DONE.

Enigste mooie LC's zijn de 70 series De rest heeft zon japans hard-plastic-nephout-skai-leer kut interieur En de 70 staat zijn mannetje ook nog eens in het terrein
mistraldkmaandag 20 december 2004 @ 13:10
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 01:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

HEY.. de Toyota is de D-4D!!


De LC90 kan wel goed meekomen in het verkeer ja, heeft 410 nm koppel en gaat in 11,5 sec. naar de 100
Oeps, klein schrijffoutje. Dat is de Di natuurlijk! Dit weekend eens goed gebabbeld met pa tijdens een mooi ritje door de alpen (veel sneeuw daar nu, ongelofelijk). Voordeel voor toyota wordt steeds groter, hij heeft zelf een customwagon gehad in afrika en is er nog steeds erg van gecharmeerd!

Waar heb je die specs gevonden van de LC90, ik heb zelf even gekeken maar ik kan die 410 Nm nergens vinden, zelfs de nieuwste heeft iets rond de 300 geloof ik?

Mijn voorkeur gaat nu uit naar een toyota van na 1996, of een nissan/mitsubishi van na 99 (vanwege de veel betere diesels)

p.s. wel weer gezien waarom die opel frontera zo'n kutwagen is: reden op een rechte weg achter touareg met daarvoor een frontera (wel sneeuw). Frontera spint opeens volledig de andere weghelft op en wordt daa met ca 40 geraakt door een nissan patrol. Niets meer van over, patrol's voorkant zag er ook niet echt goed uit maar die opel...
Tommy_Kuklinskimaandag 20 december 2004 @ 18:16
quote:
Op maandag 20 december 2004 13:10 schreef mistraldk het volgende:

Waar heb je die specs gevonden van de LC90, ik heb zelf even gekeken maar ik kan die 410 Nm nergens vinden, zelfs de nieuwste heeft iets rond de 300 geloof ik?
nieuwste D-4D 410nm
http://www.toyota.nl/show(...)ruiser_statisch.html

1ste gen D-4D (2001) had ongeveer 343 nm, de TD's hebben rond de 300nm

Sjaeckmaandag 20 december 2004 @ 18:45
De materialen in die Audi stralen gewoon meer kwaliteit uit en voelen beter aan dan in een Subaru, er zijn wel meer dan één soort plastic hoor..

Persoonlijk zou ik een S3 nooit wegdoen, koop er dan een tweedehands trekauto bij.