koop gewoon een tweedehands grijskenteken jeep; die dingen worden nu massaal door particulieren gedumped en zijn niet meer te verkopen; dan heb je je oplossing voor een prikkie èn voor het uitkiezenquote:Op dinsdag 14 december 2004 16:16 schreef mistraldk het volgende:
Het gaat hier om de volgende situatie:
Mijn vader heeft nu een (kleine) auto, en is daar erg tevreden mee. Echter, vanwege de noodzaak om regelmatig (1x per 1 á 2 weken) een trailer te slepen van ca. 1950 kg is is hij op zoek naar een nieuwe auto. Hij rijdt nu een audi S3, en het liefst wil hij in zijn volgende wagen hetzelfde soort kwaliteit. Ook vierwielaandrijving (zoals nu Quattro) is een pré, en natuurlijk moet de wagen 2000KG kunnen slepen. Opties waar hij al naar heeft gekeken zijn de nieuwe a4 3.0tdi, topwagen alleen té duur met een prijs van 65000e.. Ook de Subaru legacy3.0R spec.B heeft ie bekeken. Was te plastic allemaal en was hij dus niet echt van overtuigd.
Wie o Wie weet er de ultieme optie?
Een andere mogelijkheid is de audi gewoon houden en een tweede 'sleepwagen' te kopen. Ook advies/opties daarbij ben ik erg blij mee. Nissan patrol, toyota 90, mitsubishi pajero, of gewoon een oude mercedes Eklasse diesel kampbak/taxi...???
Again: wie weet de beste optie, of heeft een auto die zeker het overwegen waard is?
Naar mijn weten wordt de passat w8 niet meer gemaakt...quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:23 schreef M5 het volgende:
VW Passat W8. is wel duur a 58.000, maar kan 2100 kg trekken en heeft 4 wiel aandrijving. plus dat het een degelijke auto is
Trouwens, een A4 3.0 TDI quattro is nieuw 49.000 en geen 65.000 of bedoel je de A6 3.0 TDI quattro? De A4 3.0 TDI mag namelijk 2000 kg trekken.
Ik zie niet in waarom je 20.000 euro aan opties op je A4 zou nemen. ik weet niet wat je er dan allemaal in wilt hebben? een standaard A4 3.0 TDI is best compleet dacht ik zoquote:Op dinsdag 14 december 2004 17:45 schreef mistraldk het volgende:
probleem met espace, 530d en audi is dat ze inderdaad te duur zijn, audi start op 48, maar kies je een paar opties, zit je 20000 hoger, zelfde probleem met bmw...
met een eventuele 2e wagen zal ca 15000km per jaar gereden worden, wel fijn als deze niet ENORM zuipt en een beetje lekker rijdt..
Probleem met 2e hands audi's is dat ze te weinig mogen slepen, alleen de nieuwe 3.0tdi mag 2000.
"koop gewoon een tweedehands grijskenteken jeep; die dingen worden nu massaal door particulieren gedumped en zijn niet meer te verkopen; dan heb je je oplossing voor een prikkie èn voor het uitkiezen"
Waar kan je uit kiezen dan bv? ik heb geen idee waar ik voor deze wagens moet kijken???
Any other idea's?
moet dat dan? Ik dacht dat iedereen dat al wist.quote:
Customwagonquote:Op woensdag 15 december 2004 01:22 schreef mistraldk het volgende:
ben nog aan t twijfelen. zit een beetje rond te kijken en zo te zien betaal je tussen de 15k en 20 k voor een redelijk moderne wagen, en tussen de 10 en 15 voor wat ouderen (hoewel enorme bakbeesten als: http://zoek.autotrader.nl(...)bb4c1d98&did=1000060
ook geestig zijn maar natuurlijk wel erg zwaar, en héél duur om te rijden.
Die oude Customwagons (de 80 serie) rijd erg goed.quote:Op woensdag 15 december 2004 01:31 schreef mistraldk het volgende:
rijdt dat apparaat goed? toch een kleine 2300 kg...bijna een tank man! wel veilig, alles wat je aanrijdt is sowieso totall loss terwijl je zelf waarschijnlijk alleen wat krassen op je bull-bar oid hebt..
Neem er gewoon een oude Customwagon bij dan.quote:Op woensdag 15 december 2004 01:34 schreef mistraldk het volgende:
tja, 530d, fantastisch wagen. alleen probleem daarmee is, net als de nieuwe a4, dat ie te duur wordt met wat opties er op (al gauw zo'n 68-70k euro...) voor die prijs heb je zo'n subaru spec.b én een vrij nieuwe toyota..iets te veel van t goeie.
Denk dat 50000 wel een beetje de max is, dus uitgeven van 25000 na inruil van de S3 ongeveer..
Ik ga t eens goed met m over deze optie hebben.
Heb zelf natuurlijk ook wel belang erbij (tja, wie moet er anders die arme eenzame toyota rijden ;-) ) maar eerlijk gezegd is het natuurlijk debiel als hij voor die paar keer per jaar slepen met zijn jaarlijkse kms (ca40000) in een jeep gaat rijden...
Maar een Toyota is 100000x beter en betrouwbaarder en mooier en... alles. Dat weet jij nu toch ook wel?quote:Op woensdag 15 december 2004 01:45 schreef yup het volgende:
Naja behalve de Toyota's heb je ook Mitsubishi Pajero's, mogen redelijk veel trekken heb ik net ontdekt. Zoek eens op die ?
Kijk effe serieus als die Mitsubishi's goedkoper zijn waarom niet, volgens mij zijn die Pajeros echt betrouwbaar.quote:Op woensdag 15 december 2004 01:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Maar een Toyota is 100000x beter en betrouwbaarder en mooier en... alles. Dat weet jij nu toch ook wel?
Mitshubishi's zijn idd wel betrouwbaarder dan Nissans (engelse Jap)quote:Op woensdag 15 december 2004 01:52 schreef yup het volgende:
[..]
Kijk effe serieus als die Mitsubishi's goedkoper zijn waarom niet, volgens mij zijn die Pajeros echt betrouwbaar.
http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D
Mag 3300 kilo trekken
Dat is waar.quote:Op woensdag 15 december 2004 01:58 schreef yup het volgende:
Maar ja de keuze is aan de pa van de topicstarter.
@Tommy_Kuklinskiquote:Op woensdag 15 december 2004 01:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Maar een Toyota is 100000x beter en betrouwbaarder en mooier en... alles. Dat weet jij nu toch ook wel?
Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat er geen Mitsubishi distributeur in het midden oosten zit. Dit zou betekenen dat deze mannetjes met geld de auto's ergens vanuit Japan of Europa moeten halen.quote:Op woensdag 15 december 2004 01:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Mitshubishi's zijn idd wel betrouwbaarder dan Nissans (engelse Jap)
Maar de Customwagons staan daar echt boven hoor. In het middeloosten (waar ze geld genoeg hebben, olie ventjes e.d.) rijden ze alleen maar Customwagons.
Niet dat die wagens in de verste verte te vergelijken zijn met de straatwagens...quote:Op woensdag 15 december 2004 08:23 schreef sanger het volgende:
[..]
@Tommy_Kuklinski
Weet jij dan ook wie er als meest succesvolle fabrikant van Parijs-Dakar bekend staat, en deze inmiddels al 4x op rij heeft gewonnen? Volgens mij geeft Parijs-Dakar aan welke auto het meest betrouwbaar is, in de meest extreme omstandigheden. Van de 25 edities Parijs-Dakar heeft Mitsubishi er 9!!! gewonnen, das meer dan 1/3 van het totaal. Wat zijn de prestaties van Toyota in Parijs-Dakar?
Alleen dat mooier zou ik je eventueel gelijk in kunnen geven......
Dat is natuurlijk niet helemaal waar..quote:Maar ja de keuze is aan de pa van de topicstarter
Misschien niet meer, maar tot 2002 hebben ze met een aangepaste straatversie gereden. De aanpassingen bedroegen dan vooral de aandrijflijn en wielophangingen. En natuurlijk allerlei elektrosystemen als een bandenspanning regelaar (wat overigens vanaf komende versie verboden is) en GPRS.quote:Op woensdag 15 december 2004 10:48 schreef mistraldk het volgende:
[..]
Niet dat die wagens in de verste verte te vergelijken zijn met de straatwagens...
[..]
Dat zijn fabrieksauto's, Toyota heeft nooit meegedaan als fabrieksteam.quote:Op woensdag 15 december 2004 08:23 schreef sanger het volgende:
[..]
@Tommy_Kuklinski
Weet jij dan ook wie er als meest succesvolle fabrikant van Parijs-Dakar bekend staat, en deze inmiddels al 4x op rij heeft gewonnen? Volgens mij geeft Parijs-Dakar aan welke auto het meest betrouwbaar is, in de meest extreme omstandigheden. Van de 25 edities Parijs-Dakar heeft Mitsubishi er 9!!! gewonnen, das meer dan 1/3 van het totaal. Wat zijn de prestaties van Toyota in Parijs-Dakar?
Alleen dat mooier zou ik je eventueel gelijk in kunnen geven......
Valt wel mee tochquote:Op dinsdag 14 december 2004 16:16 schreef mistraldk het volgende:
Ook de Subaru legacy3.0R spec.B heeft ie bekeken. Was te plastic allemaal en was hij dus niet echt van overtuigd.
Niet minder dan een Audi qua plastic fantastic, welke film of droom is dat? Sorry maar zelfs de duurste en nieuwste Subaru's hebben een hoog plastic fantastic gehalte. Ook de nieuwste Impreza heeft er last van.quote:Op woensdag 15 december 2004 12:54 schreef VanDread het volgende:
[..]
Valt wel mee tochmet dat plastic, beter dan iedere koreaan en volgens mij niet minder dan een audi qua plastig gehalte.
En rijden dat die dingen doen![]()
Aangezien de keren dat er met trailer gereden moet worden dit gaat over afstanden van meestal een paar honderd km en soms ook naar t buitenland (zwitserland, duitsland, frankrijk etc.) dit weer veel te duur zou zijn. Ben je al gauw 1000e kwijt aan huren, en ja..dan toch liever zelf en bak erbij!quote:Op woensdag 15 december 2004 14:49 schreef MouseOver het volgende:
Hebben jullie ook al overwogen om gewoon een zware sleepauto te huren als je em eens nodig hebt? 1x per 1-2 weken is ongeveer 25-35x pj, en als je er per keer 100 euro aan kwijt bent is dat misschien nog wel een goede optie, gezien de bedragen die met een nieuwe auto gemoeid zijn en het feit dat pa tevreden met z'n huidige auto is.
marktplaats.nlquote:Op dinsdag 14 december 2004 17:45 schreef mistraldk het volgende:
"koop gewoon een tweedehands grijskenteken jeep; die dingen worden nu massaal door particulieren gedumped en zijn niet meer te verkopen; dan heb je je oplossing voor een prikkie èn voor het uitkiezen"
Waar kan je uit kiezen dan bv? ik heb geen idee waar ik voor deze wagens moet kijken???
dure hobby, dure wagen nodig.quote:Op woensdag 15 december 2004 01:22 schreef mistraldk het volgende:
ben nog aan t twijfelen. zit een beetje rond te kijken en zo te zien betaal je tussen de 15k en 20 k voor een redelijk moderne wagen, en tussen de 10 en 15 voor wat ouderen (hoewel enorme bakbeesten als: http://zoek.autotrader.nl(...)bb4c1d98&did=1000060
ook geestig zijn maar natuurlijk wel erg zwaar, en héél duur om te rijden.
een duurdere (2dehands) auto in eigen bezit die het hele jaar stilstaat is veel duurder dan die 2-3 x per jaar een auto huren.quote:Op woensdag 15 december 2004 15:53 schreef mistraldk het volgende:
[..]
Aangezien de keren dat er met trailer gereden moet worden dit gaat over afstanden van meestal een paar honderd km en soms ook naar t buitenland (zwitserland, duitsland, frankrijk etc.) dit weer veel te duur zou zijn. Ben je al gauw 1000e kwijt aan huren, en ja..dan toch liever zelf en bak erbij!
Zoals boven al staat zal er een kleine 15.000km per jaar worden gereden in die 2e auto aangezien ik die dan ga gebruiken en mijn eigen auto de deur uit doe (is namelijk een bejaarde golf II), dus 2-3x per jaar..?quote:Op woensdag 15 december 2004 19:20 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
een duurdere (2dehands) auto in eigen bezit die het hele jaar stilstaat is veel duurder dan die 2-3 x per jaar een auto huren.
en hoe vaak heb je 4wd nodig? voor over de weg rijden in ieder geval niet, alleen als je met die auto en de trailer gekoppeld op en af een helling moet rijden om bv die boot te water te laten.
Plasticquote:Op woensdag 15 december 2004 15:19 schreef yup het volgende:
[..]
Niet minder dan een Audi qua plastic fantastic, welke film of droom is dat? Sorry maar zelfs de duurste en nieuwste Subaru's hebben een hoog plastic fantastic gehalte. Ook de nieuwste Impreza heeft er last van.
HEY.. de Toyota is de D-4D!!quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:25 schreef mistraldk het volgende:
Denk dat mijn voorkeur uitgaat naar een toyota 90 3.0TD, of een pajero DiD of een Patrol D4D (de wat nieuwere diesels dus) puur omdat deze volgens mij beter mee kunnen komen in dagelijks verkeer..
Overigens wel érg triest dat ze in zo'n gevaarte een 4 cilinder durven te proppen.... Komt ms wel goed vooruit maar een X5 of ML of wat dan ook met een 4 cilinder is ook echt NOT DONE.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
HEY.. de Toyota is de D-4D!!![]()
De LC90 kan wel goed meekomen in het verkeer ja, heeft 410 nm koppel en gaat in 11,5 sec. naar de 100
Oeps, klein schrijffoutje. Dat is de Di natuurlijk! Dit weekend eens goed gebabbeld met pa tijdens een mooi ritje door de alpen (veel sneeuw daar nu, ongelofelijk). Voordeel voor toyota wordt steeds groter, hij heeft zelf een customwagon gehad in afrika en is er nog steeds erg van gecharmeerd!quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
HEY.. de Toyota is de D-4D!!![]()
De LC90 kan wel goed meekomen in het verkeer ja, heeft 410 nm koppel en gaat in 11,5 sec. naar de 100
nieuwste D-4D 410nmquote:Op maandag 20 december 2004 13:10 schreef mistraldk het volgende:
Waar heb je die specs gevonden van de LC90, ik heb zelf even gekeken maar ik kan die 410 Nm nergens vinden, zelfs de nieuwste heeft iets rond de 300 geloof ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |