Bekijk deze site es: http://dii.nju.edu.cn/physics/materials.htmquote:Op dinsdag 14 december 2004 15:02 schreef vrijemening het volgende:
De fout is dat niet het licht met 300.000 km/sec gaat maar dat het de massa is die met 300.000 km/sec ( of km/sec2 ) gaat. Dat is het deel wat er niet van klopt.
Ik denk niet dat het Rude op gaat vallen dat de meeste artikelen daar in het Chinees geschreven staanquote:Op dinsdag 14 december 2004 15:11 schreef iteejer het volgende:
Bekijk deze site es: http://dii.nju.edu.cn/physics/materials.htm
Opdat je weet waar je over spreekt
quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:11 schreef iteejer het volgende:
[..]
Bekijk deze site es: http://dii.nju.edu.cn/physics/materials.htm
Opdat je weet waar je over spreekt
Met welk herhaalbaar experiment kun je aantonen dat het licht niet met die snelheid gaat?quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:02 schreef vrijemening het volgende:
[..]
De fout is dat niet het licht met 300.000 km/sec gaat maar dat het de massa is die met 300.000 km/sec ( of km/sec2 ) gaat. Dat is het deel wat er niet van klopt.
Was juist de grapquote:Op dinsdag 14 december 2004 15:14 schreef Doffy het volgende:
Ik denk niet dat het Rude op gaat vallen dat de meeste artikelen daar in het Chinees geschreven staan
En wat denk je nu, dat wij dat niet al maanden aan het proberen zijn, om hem relevante lectuur te laten lezen?![]()
Ehm kom eens met je onderbouwing. Je zegt wel: het is zo, dan moet je het ook bewijzen. Ik stel: het is niet zo. Volgens de klassieke wetten van graviteit en ook de algemene relativiteit geldt dat als de aarde nu stil zou staan ten opzichte van de zon, dat hij gewoon in de zon zou donderen. Het is de zon immers die een immens grote aantrekkingskracht op de aarde uitoefent. De aarde oefent ook aantrekkingskracht op de zon uit maar dat is bijna te verwaarlozen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:51 schreef vrijemening het volgende:
Ik weer even verder, wat je zegt ( haushofer) klopt niet helemaal. Ik zeg dat als een voorwerp stil zou staan dan zou de zon op de aarde vallen en niet andersom. Ik stel dan even voor dat de aarde stil zou staan. Al neem je de kleinst mogenlijke massa. Als je deze echt stil zou zetten, dan zou alle massa naar die kleine massa toevallen.
Er is hier blijkbaar maar 1 persoon die dat wel begrijpt. (Zwansen)
a) Door metingen te verichten meet je eigenlijk de snelheid waarmee voorwerpen van tijdstip naar tijdstip bewegen. Dat kun je je misschien het beste voorstellen als dat er 2 personen in een trein zitten, waarbij 1 acherin zit en 1 voorin. Als de persoon voorin dan een onbject ziet dan duurt het even voordat de andere persoon het ziet. De tijd die het duurt voordat de persoon achterin de trein het object ziet verklaart dan de snelheid van de trein, terwijl het object zelf stil staat.quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
a) Hoe kom je daarbij? Kloppen waarnemingen niet met de huidige theorien?
b) licht gaat met (+\ -) 300.000 km/s niet 150.000 km/s of 300.000 m/s2 ( wat bedoel je met dat tweetje? )
Juist omdat absolute stilstand niet kan ( voor een massa) verklaart dit waarom je de lichtsnelheid niet kan halen. Bij de lichtsnelheid gebeurt eigenlijk hetgene wat zou gebeuren als je een massa stil kon zetten in de ruimte/tijd. Om de lichtsnelheid te halen moet je alle zwaartekrachten in het heelal overbruggen. En wat zou er gebeuren als jij de zwaartekracht kon overbruggen, je zou dan stil kunnen hangen in de lucht. En dat kan niet.quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:25 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ehm kom eens met je onderbouwing. Je zegt wel: het is zo, dan moet je het ook bewijzen. Ik stel: het is niet zo. Volgens de klassieke wetten van graviteit en ook de algemene relativiteit geldt dat als de aarde nu stil zou staan ten opzichte van de zon, dat hij gewoon in de zon zou donderen. Het is de zon immers die een immens grote aantrekkingskracht op de aarde uitoefent. De aarde oefent ook aantrekkingskracht op de zon uit maar dat is bijna te verwaarlozen.
Dit is een formule voor de uitoefening van zwaartekracht tussen 2 objecten, die verdomd acuraat gebleken is dmv proeven:
[afbeelding]
* F = zwaartekracht tussen twee objecten (in Newton)
* m1 = massa van het eerste object (in kg)
* m2 = massa van het tweede object (in kg)
* r = afstand tussen de objecten (in m)
* G = Gravitatie constante = 6,673 × 10-11 m3 s-2 kg -1
Hieruit blijkt dat als je omhoog springt, dat jij ook een kracht uitoefent op de aarde. De aarde valt dan ook een klein beetje naar jou toe.. maar dit is zooooo weinig dat het nog niet eens gemeten kan worden.
Nu ga je natuurlijk stellen: Maar als de aarde tov de zon stil staat, dan staat hij nog niet ABSOLUUT stil. En als hij ABSOLUUT stil staat dan valt WEL alles naar de aarde toe. En dan vraag ik je te bewijzen dat er zoiets is als absolute stilstand. Probeer het eens, ik durf te stellen dat het je niet lukt. En je mag natuurlijk niet de wetten van de relativiteit gebruiken want die spreek je met absolute stilstand tegen.
Hoe kom je híer bij dan? Dit bedenk je ook zomaar, zonder enige aanwijzing..quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:34 schreef vrijemening het volgende:
[..]
a) Door metingen te verichten meet je eigenlijk de snelheid waarmee voorwerpen van tijdstip naar tijdstip bewegen.
Hoezo voor het gemak?quote:b) Ik vermoed dat we met 300.000 km/sec door het heelal bewegen, maar het zou ook kunnen zijn dat we met deze snelheid versnellen. Volgens mij gaat de tijd ongemerkt steeds sneller, maar laten we het voor het gemak houden op een constante snelheid van 300.000 km/sec. ( vandaar dat 2tje)
Ja! Laten we de complete Natuurkunde vanaf Newton tot nu even in eigen woorden aan jou uitleggen. Maar we kunnen wel bij Newton beginnen natuurlijk.quote:Verder wil ik anderen erop wijzen dat een link naar een bepaalde site helemaal niets beteken, indien je denkt het zelf wel te snappen verklaar je dan nader in je eigen woorden.![]()
Waarom zou dit niet kunnen?quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:44 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Juist omdat absolute stilstand niet kan ( voor een massa) verklaart dit waarom je de lichtsnelheid niet kan halen.
Als je een snelheid meet dan meet je een afstand tussen 2 verschillende tijdstippen. In het geval van licht bestaan er niet meerdere tijstippen, een lichtstraal komt net zo laat aan als dat deze vertrekt dus kan deze niet bewogen hebben.quote:Hoe kom je híer bij dan? Dit bedenk je ook zomaar, zonder enige aanwijzing..
We mogen lage snelheden toch ook gewoon bij elkaar optellen voor het gemak. Op dit moment is het nog niet zo van belang wat onze eventuele versnelling door de ruimte zou zijn. Ik zal eerst duidelijk moeten maken dat we een snelheid door de tijd hebben. Versnelling, daar hebben we het dan misschien later wel over.quote:Hoezo voor het gemak?
Ik zie m'n dynamicadocent al zeggen
F=ma, maar laten we voor het gemak maar F=mv zeggen.
Voor zover ik weet is Kracht = Massa x afstand (?)quote:Ja! Laten we de complete Natuurkunde vanaf Newton tot nu even in eigen woorden aan jou uitleggen. Maar we kunnen wel bij Newton beginnen natuurlijk.
2e wet van Newton. F=ma. Wat zegt jouw theorie hier over?
Dus licht heeft een oneindig grote snelheid?quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:55 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Als je een snelheid meet dan meet je een afstand tussen 2 verschillende tijdstippen. In het geval van licht bestaan er niet meerdere tijstippen, een lichtstraal komt net zo laat aan als dat deze vertrekt dus kan deze niet bewogen hebben.
Niet waar. Licht heeft een eindige snelheid.quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:55 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Als je een snelheid meet dan meet je een afstand tussen 2 verschillende tijdstippen. In het geval van licht bestaan er niet meerdere tijstippen, een lichtstraal komt net zo laat aan als dat deze vertrekt dus kan deze niet bewogen hebben.
Ja, daar is het relativistische effect verwaarloosbaar.quote:We mogen lage snelheden toch ook gewoon bij elkaar optellen voor het gemak.
Nee. Peuterspeelzaalnatuurkunde: F = m x a met F: kracht, m: massa en a: versnelling.quote:Voor zover ik weet is Kracht = Massa x afstand (?)
Nou ben ik maar een simpele jongen, maar volgens mij is dit lichtelijk kolder. We spreken immers over lichtjaren, de tijd die het licht erover doet om een punt te bereiken? Als wat jij zegt zou kloppen, zouden we als we naar de sterren kijken, een 1:1 beeld van de hemel zien in plaats van een beeld wat al jaren niet meer bestaat.quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:55 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Als je een snelheid meet, meet je de afstand die tijdens een bepaalde tijd is afgelegd. Niets meer, niets minder.quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:55 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Als je een snelheid meet dan meet je een afstand tussen 2 verschillende tijdstippen.
Maar waarom bestaan er geen meerdere tijdstippen voor licht?quote:In het geval van licht bestaan er niet meerdere tijstippen, een lichtstraal komt net zo laat aan als dat deze vertrekt dus kan deze niet bewogen hebben.
Ok.quote:We mogen lage snelheden toch ook gewoon bij elkaar optellen voor het gemak. Op dit moment is het nog niet zo van belang wat onze eventuele versnelling door de ruimte zou zijn. Ik zal eerst duidelijk moeten maken dat we een snelheid door de tijd hebben. Versnelling, daar hebben we het dan misschien later wel over.
't Is jouw theorie....quote:Voor zover ik weet is Kracht = Massa x afstand (?)
Die 'a' staat voor acceleration, en niet voor 'afstand' oid.quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:55 schreef vrijemening het volgende:
Voor zover ik weet is Kracht = Massa x afstand (?)
Volgens Einstein, maar niemand weet waarom dat bij Rude's theorie zo is....quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:59 schreef Maethor het volgende:
Ja, daar is het relativistische effect verwaarloosbaar.
[..]
Nee, werkelijk?quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:05 schreef iteejer het volgende:
Dit is toch echt één van de basiswetten van de mechanica. Met alle respect, maar je hebt geen idee waar je het over hebt. Je uitspraken zijn derhalve nergens op gebaseerd.
Sorry, ik had de formule kracht x arm in gedachte. Ik werk hier helaas niet dagelijks mee.quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:05 schreef iteejer het volgende:
[..]
Die 'a' staat voor acceleration, en niet voor 'afstand' oid.
Dit is toch echt één van de basiswetten van de mechanica. Met alle respect, maar je hebt geen idee waar je het over hebt. Je uitspraken zijn derhalve nergens op gebaseerd.
In juli, schreef rude al: "1+1=1/1" Dan valt 'm toch moeilijk kwalijk te nemen dat hij elementaire vergelijkingen niet uit z'n hoofd kent.quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:05 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het licht doet er inderdaad een aantal jaren over voordat wij het zien. Wat je dan ziet is uiteindelijk een beeld uit het verleden. Nu kun je jezelf afvragen of dat jij t.o.v dat beeld 5 jaar ouder bent geworden en dus 5 jaar lang rondjes om de zon hebt gedraait terwijl de zon ook ergens om heen moet hebben gedraait, anders zouden we immers in de zon vallen. Of dat er voor de lichtstraal 5 jaar voorbij is gegaan terwijl de tijd stilstond? Het beeld wat je immers zou opvangen van die lichtstraal zou het beeld kunnen zijn van een mannetje met een klokje om welke de tijd aangeeft van 5 jaar geleden. Licht is toch continue iets uit het verleden waarbij de bron zich eigenlijk in de toekomst bevindt. Het werkelijke beeld van het moment nu zien wij immers pas over 5 jaar en is nu dus nog toekomst voor ons.quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou ben ik maar een simpele jongen, maar volgens mij is dit lichtelijk kolder. We spreken immers over lichtjaren, de tijd die het licht erover doet om een punt te bereiken? Als wat jij zegt zou kloppen, zouden we als we naar de sterren kijken, een 1:1 beeld van de hemel zien in plaats van een beeld wat al jaren niet meer bestaat.
Een lichtstraal heeft wel degelijk tijd nodig om aan te komen, lichtoverdracht is niet instantief..
Sorry hoor, ik weet niet wat jij drinkt voordat je post, maar als ik jou was zou ik er heel snel mee stoppen.quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:21 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Het licht doet er inderdaad een aantal jaren over voordat wij het zien. Wat je dan ziet is uiteindelijk een beeld uit het verleden. Nu kun je jezelf afvragen of dat jij t.o.v dat beeld 5 jaar ouder bent geworden en dus 5 jaar lang rondjes om de zon hebt gedraait terwijl de zon ook ergens om heen moet hebben gedraait, anders zouden we immers in de zon vallen. Of dat er voor de lichtstraal 5 jaar voorbij is gegaan terwijl de tijd stilstond? Het beeld wat je immers zou opvangen van die lichtstraal zou het beeld kunnen zijn van een mannetje met een klokje om welke de tijd aangeeft van 5 jaar geleden. Licht is toch continue iets uit het verleden waarbij de bron zich eigenlijk in de toekomst bevindt. Het werkelijke beeld van het moment nu zien wij immers pas over 5 jaar en is nu dus nog toekomst voor ons.
Zou je nog even kunnen reageren op bovenstaande ? Rude?quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Met welk herhaalbaar experiment kun je aantonen dat het licht niet met die snelheid gaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |