abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23964902
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:46 schreef Posdnous het volgende:
al die schandalen.
Kom maar, kom maar, kom maar.
Welke schandalen?
pi_23964927
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:47 schreef Posdnous het volgende:
En dat uit het uniform zetten was een nog veel en veel te magere straf.
Wat had er dan moeten gebeuren?
De bak in met dat sujet? Uit zijn ambt zetten?
Snap jij wel iets van hoe de constitutie in elkaar zit?
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:52:57 #53
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23965008
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:49 schreef Eightball het volgende:

Uit zijn ambt zetten?
Bijvoorbeeld.
quote:
Snap jij wel iets van hoe de constitutie in elkaar zit?
Ik snap wel dat het niet precies zo werkt in dit land, maar dat betekent niet dat ik het er maar mee eens moet zijn. Het scheelde sowieso weinig of hij was daadwerkelijk uit z'n ambt gezet.

Dat zo iemand nog gewoon een publieke functie mag houden is natuurlijk een lachertje.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23965015
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:46 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hou toch op.. als er iemand moraliseert is het wel de Koningin die alles zo goed schijnt te weten. Als je zo extreem integer en netjes wil overkomen ga je natuurlijk behoorlijk op je bek met al die schandalen.
Wat heeft zij er nu mee te maken. Is zij nu opeens verantwoordelijk voor de de acties van haar vader?
pi_23965055
With Great Power Comes Great Responsibility

Je hebt een voorbeeldfunctie in zijn positie. Hoe had het gezeten als 1 van die dochters ouder was geweest als Beatrix? Had zij dan de troon op kunnen eisen? Het volk kiest tenslotte niet.

Hetzelfde met rappers of andere celebrities, je verdient een hele hoop poen, en staat constant in de schijnwerpers, maar dan niet zeuren als de media over je heen valt als je een misstap maakt. Comes with the territory.

En ja, het kan iedereen gebeuren, ook de buurman van 6 hoog heeft wellicht een scharrel. Maar nog steeds is het niet netjes om pas de waarheid te vertellen (nou ja, vertellen...oplezen) na je dood. Als je zo´n fikse oorlogsheld bent dan moet je ook een held blijven in de mindere momenten.
pi_23965090
Leuk

Tof dat Juliana geen rancune naar hen toe had
Ms ook niet verwonderlijk, we weten tenslotte niets over afspraken tussen die 2 inzake huwelijkse trouw
Vind het iig okay dat ze ook een deel vd erfenis krijgen, dat Bernard dat iig goed geregeld heeft.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23965132
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:52 schreef Posdnous het volgende:
een publieke functie
Hij was getrouwd met het STAATSHOOFD.
Had Den Uyl hem moeten verplichten te scheiden?
pi_23965168
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:52 schreef Posdnous het volgende:
Bijvoorbeeld.
Dat is toch gebeurd?
Exit uit het leger.
Exit als voorzitter van de (door hem opgerichtte) Bilderbergconferentie.
Lijkt me voldoende.
pi_23965176
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:57 schreef Eightball het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk!
Wat dacht jij dan?!
En den Uyl had Juliana moeten zeggen haar bek te houden en niet zo God vergeten vergevingsgezind te zijn en die vent te dumpen.
Een beetje zelf beslissen dat je je man niet laat vallen, wat krijgen we nou, Juul, zo zijn we niet getrouwd!!!!!
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:05:07 #60
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23965253
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:53 schreef sindell het volgende:

[..]

Wat heeft zij er nu mee te maken. Is zij nu opeens verantwoordelijk voor de de acties van haar vader?
Het is een beetje raar als je het land vertelt hoe de normen en waarden in elkaar zitten en waar we ons allemaal op moeten richten (troonrede) wanneer je eigen pa de regels aan zijn laars lapt, vind je niet?
pi_23965271
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:56 schreef milagro het volgende:
Leuk

Tof dat Juliana geen rancune naar hen toe had
Nee heel tof huwelijk inderdaad.

Bernard heeft alleen maar geprobeerd Juultje ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren.
I have a feeling we're not in Kansas anymore..
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:07:38 #62
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23965288
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:57 schreef Eightball het volgende:

[..]

Nee, maar dat had in de praktijk betekend dat Juliana af zou moeten treden. En die gedachten zijn er destijds wel degelijk geweest.

Maar aangezien dat te vergaand was is er uiteraard maar van afgezien.
Maar dat betekent niet dat je Bernard niet gewoon een fatsoenlijke straf had kunnen geven.
pi_23965303
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:05 schreef Posdnous het volgende:
Het is een beetje raar als je het land vertelt hoe de normen en waarden in elkaar zitten en waar we ons allemaal op moeten richten (troonrede) wanneer je eigen pa de regels aan zijn laars lapt, vind je niet?
Ten tijde van Lockheed was zij nog geen Koningin.
Maar kom eens op met die schandalen van onze huidige Koningin. Dat zijn er toch zo veel?
Kom for that matter buiten Lockheed ook maar even met alle schandalen rond onze voormalige Koningin.
pi_23965328
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:07 schreef Posdnous het volgende:
Maar dat betekent niet dat je Bernard niet gewoon een fatsoenlijke straf had kunnen geven.
Hij heeft toch straf gekregen?
Zoals ik hierboven heb geschreven beperkte zich dat niet tot het aantrekken van een ander pak.
pi_23965349
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:06 schreef Vow het volgende:

[..]

Nee heel tof huwelijk inderdaad.

Bernard heeft alleen maar geprobeerd Juultje ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren.
Ik heb het over vroegah, toen die meisjes nog jong waren en Juul nog helder.
Blijkbaar gingen beide dochters of iig 1 ook gewoon mee op wintersport soms.
Dus Juul had geen probs met die meiskes, en dus ook niet dat haar echtgenoot ze thuis ontving en meenam op vakanties.
pi_23965387
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:10 schreef milagro het volgende:
De Londense vriendin van PB is tot '52 mee op wintersport geweest.
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:14:32 #67
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23965427
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:08 schreef Eightball het volgende:

[..]

Ten tijde van Lockheed was zij nog geen Koningin.
Juliana niet?
quote:
Maar kom eens op met die schandalen van onze huidige Koningin. Dat zijn er toch zo veel?
Kom for that matter buiten Lockheed ook maar even met alle schandalen rond onze voormalige Koningin.
Ach, ik heb het over het Koningshuis in het algemeen. Het vermeende nazi-verleden, de Lockheed affaire, de Zorreguieta ellende, het gejaag en gerace, Mabelshit, IG Farben ook nog.

En het geniale idee tot afschaffing van de Tweede kamer. .
pi_23965540
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:14 schreef Posdnous het volgende:
Het vermeende nazi-verleden
Vermeend, dat zeg je goed
quote:
de Lockheed affaire
Afgestraft.
quote:
de Zorreguieta ellende
Wat kan de Koningin daar aan doen?
quote:
het gejaag en gerace
quote:
Mabelshit
Wat kan de Koningin daar aan doen?
quote:
IG Farben ook nog.
Eind jaren twintig en begin jaren dertig de werkgever van de prins in Berlijn en Parijs.
Wat is je punt?
quote:
En het geniale idee tot afschaffing van de Tweede kamer. .
De tweede kamer bestaat nog steeds.
pi_23965552
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:10 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik heb het over vroegah, toen die meisjes nog jong waren en Juul nog helder.
Dus Juul had geen probs met die meiskes, en dus ook niet dat haar echtgenoot ze thuis ontving en meenam op vakanties.
Ik had het ook over vroegah, toen Bernard eerst van Juultje afwilde omdat die een platonische lesborelatie met Greet -Raspoetin- Hofmans onderhield en toen dat niet mogelijk was der Prinz geprobeerd heeft "de koningin van het gewone volk" in een gesticht te krijgen. Waarschijnlijk was ze daar op haar plaats geweest ook nog, 't arme mens.

Nee ons Juultje die in de VN vrede op aarde predikt und unser Prinz die bij elke foute militaire dictator op schoot kroop, hadden een fantastische verstandshouding.
pi_23965648
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:20 schreef Vow het volgende:

[..]

Ik had het ook over vroegah, toen Bernard eerst van Juultje afwilde omdat die een platonische lesborelatie met Greet -Raspoetin- Hofmans onderhield en toen dat niet mogelijk was der Prinz geprobeerd heeft "de koningin van het gewone volk" in een gesticht te krijgen. Waarschijnlijk was ze daar op haar plaats geweest ook nog, 't arme mens.

Nee ons Juultje die in de VN vrede op aarde predikt und unser Prinz die bij elke foute militaire dictator op schoot kroop, hadden een fantastische verstandshouding.
En daarom dreigde Juul ook met aftreden destijds, zo had ze de pest aan die vent van d'r.

Ik had zo'n toverkol als Hofmans ook mijn huis uit gewerkt, overigens.
Hup, pak je bezem en opzouten, Greet
pi_23965822
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:20 schreef Vow het volgende:
unser Prinz die bij elke foute militaire dictator op schoot kroop,
Kom eens met voorbeelden, dingetjes roepen kunnen we allemaal.
pi_23965960
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:23 schreef milagro het volgende:

[..]

En daarom dreigde Juul ook met aftreden destijds, zo had ze de pest aan die vent van d'r.

Ik had zo'n toverkol als Hofmans ook mijn huis uit gewerkt, overigens.
Hup, pak je bezem en opzouten, Greet
Dat is het argument voor hun goede huwelijk? Dat ze dreigde met aftreden wanneer na alle schandalen notabene der lapschwanz van een kerel van d'r ook nog eens strafrechtelijk vervolgt zou worden? Een andere bekende duitser (eigenlijk een oostenrijker) noemde hem al eens een slappe karakterloze klaploper. Dat was met hindsight redelijk accuraat.

Hem afgelopen zaterdag een paar uur op een oude boerenkar rondrijden vond ik dan ook wel gepast.
pi_23966023
beatrix. ook al de nodige incidenten. de val van cda-leider brinkman. overplaatsing van röell, de ambassadeur in Zuid-Afrika, buiten medeweten van van mierlo. de mediabespeling ten tijde van maxima's introductie. het skieen in lech tijdens de oostenrijkboycot. het buiten het kabinet om opdracht geven tot bvd onderzoeken en het verstrekken van de gegevens daaruit aan derden.

juliana. populair bij de bevolking, onder andere door de voortreffelijke mediabespeling van de oranjes. dreigt meerdere malen met troonsafstand om haar zin door te drijven (gratie lages en drie van breda, strafrechtelijk onderzoek lockheed). sinds de greet hofmans affaire is in feite bernhard de baas.

Dit kon ik vinden over schandalen
pi_23966057
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:31 schreef Eightball het volgende:

[..]

Kom eens met voorbeelden, dingetjes roepen kunnen we allemaal.
Griekenland, Argentinië en Spanje bijvoorbeeld.

Zijn collega-stadhouders zullen we maar zeggen.
pi_23966124
Die mensen leven onder een ander zijn verantwoordelijkheid ze kunnen dus niet zomaar alles zeggen.

Lockheed. Heel Nederland wist wat er gebeurt was na de commisie Donner.
Daar hoeft echt niet ellelang over doorgezeurd worden.

Het naar huis sturen van het kabinet. De man had gewoon weinig respect voor wat de regering uitvrat. en wilde ze tijdelijk naar huis sturen. Wie heeft dat niet als JP weer eens iets heeft of om over het geruzie tijden de LPF periode nog maar te zwijgen.

De dochters Blijft een privekwestie

het geld Berhard zijn familie had altijd al geld Niet alles komt uit de staatskas hoor ook het vermogen van de oranjes niet Is ook weer een privekwestie waar het vandaan komt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')