Hiddink: 'Elke loting is zwaar'
Direct nadat bekend werd dat PSV tegen AS Monaco speelt zei hoofdtrainer Guus Hiddink tegen PSV Media dat ‘elke loting zwaar is, dus ook Monaco'. De algemene stemming onder de spelers was dat de ploeg niet mag mopperen met deze opponent.
Tijdens het bekijken van de loting zei Johann Vogel steeds hardop dat hij hoopte vooral níet tegen AC Milan te spelen, een ploeg die hij zéér zwaar inschat. Bijna kwam het zover - er zaten nog twee ballen in de schaal, waaronder die van Milan - maar het werd dus Monaco. Een oude bekende, omdat de ploeg vorig jaar ook al op bezoek kwam in het Philips Stadion.
"Dit is de beste ploeg die we hadden kunnen loten. Ik acht namelijk Olympique Lyon en Bayer Leverkusen sterker dan Monaco. En het is géén Milan geworden, dus ze hebben de goeie kogel uit de schaal gehaald", zei Vogel op De Herdgang.
Guus Hiddink herhaalde een stelling die hij eerder uitsprak. "We zitten bij de laatste zestien, dus elke loting is zwaar. Ook AS Monaco. Een interessante wedstrijd." Vorig jaar speelde PSV in Monaco met 1-1 gelijk, op eigen veld werd met 1-2 verloren.
Wilfred Bouma was niet ontevreden. "Als ik vooraf had mogen kiezen, dan was de keus gevallen op Monaco of Leverkusen. Ik heb al wel wat beelden gezien van Monaco en denk dat het toch moeilijk wordt. Maar als je eerlijk bent dan heb je liever deze ploeg dan Chelsea of één van de Italiaanse clubs. Dit is toch een gunstige loting. Ongetwijfeld gaan we de komende tijd veel van hun bekijken en bestuderen", aldus Bouma tegen PSV Media in de spelersruimte.